Kamptråd: Lillestrøm - Sogndal, søndag 25. september kl 15:30

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

    #81
    Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
    Selv ikke med 6 poeng på de 2 neste tror jeg vi klarer oss nå, nå må klubben legge en strategi for fremtiden - lage en 10årsplan som går på spillestil og spilletyper man vil basere Lillestrøm SK på i fremtiden. Da kan vi være i toppen av norsk fotball igjen om 3-4 år, så svakt nivå er det i dette landet.
    Men har ikke Bjarmann nå solgt inn en ny retning til stående ovasjoner fra den gemene hop? Det som startet med Berg og som ble tatt videre med Haglund var jo ikke godt nok, til tross for cup-semi og femteplass. Det var bare kjedelig. Er det ikke den romantiserte macho-fotballen fra fortida som skal ta oss inn i fremtida? Så fort Erlandsens navn kom opp her inne som mulig erstatter var jo diskusjonen om klubbens fremtid og treneremner i praksis over. Er det noe som tyder på annet enn at Erlandsen nå fortsetter uansett hvordan sesongen ender? Kan vi forvente noe annet av dette styret slik det har oppført seg?

    Og hva er poenget med å ha treningsfasiliteter i Norgestoppen? Vi trenger vel ikke jevnt underlag, varme og komfort for å spille fotball som i 1998? Bare en utgiftspost. Nå venter, om ikke griser snart flyr, Obosligaen. Og utbredt nakkesleng blant de talentene som ikke kom seg unna klubben i tide.

    Kommentar

    • Bondepunk
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Nov 2015
      • 140

      #82
      Fin type han derre Edvartsen, gitt!!
      Skulle tro han klarte å huske helt tilbake til juni, når han maner om ærlighet, og FairPlay...
      Må virkelig ha ett horn i siden på Kippe, siden all hans vrede skal gå utover han?
      Hva blir det neste?
      Hadde ikke forundra meg en døyt om han hadde klart og gi Frode kort om han hadde sittet på tribunen.
      Stay tuned, for fler episoder av "Svett Erik Edvartsen gjør ting han ikke kan" fortsetter på en TV nær deg...

      ÅRÅSEN (VG) (LSK – TIL 2-4) Dommer Svein Erik Edvartsen ber Thomas Lehne Olsen se TV-bildene av straffesituasjonen på nytt, selv om Tromsø-angriperen hevder han aldri skulle hatt straffe.

      Kommentar

      • Gjedda
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Apr 2015
        • 147

        #83
        Jan unlike til Edvartsen, tommelen opp for ditt innlegg Bondepunk!
        Ja Edvartsen har vist at han aldri må få lov til å dømme en LSK kamp igjen. Man kan ikke si det han sier etterpå uten etterspill. Han er ikke objektiv og upartisk når LSK spiller.

        Når han blåser og gir rødt kort så er det eneste han vet at dette er straffe og rødt kort, men han vet ikke hvorfor. Hvordan er det mulig? Det er det som er poenget i denne situasjonen som både Amunden og Kippe så riktig påpeker. Og når han så blir konfrontert med dette så begynner han å snakke om kynisme og mangel på fair play av LSK. Fyren må jo ha mista kontrollen fullstendig.

        Kommentar

        • knut
          Make knut Great Again
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2006
          • 9412

          #84
          Opprinnelig skrevet av Gjedda
          Når han blåser og gir rødt kort så er det eneste han vet at dette er straffe og rødt kort, men han vet ikke hvorfor. Hvordan er det mulig? Det er det som er poenget i denne situasjonen som både Amunden og Kippe så riktig påpeker. Og når han så blir konfrontert med dette så begynner han å snakke om kynisme og mangel på fair play av LSK. Fyren må jo ha mista kontrollen fullstendig.
          – Vi ga dem en sjanse til å utøve «fair play», de valgte å ikke si noe. Og så vil de legge inn protest på meg. Da er det liksom bare... lenge leve usportsligheten, kynismen lever på Åråsen!

          "Lillestrøm ligger nederst på fair play tabellen år etter år, det er dette jeg henviser til", kan Edvartsen si, så er han ute av den au.

          Problemet er at LSK-spillera uttaler seg som naut.

          Denna vinner Edvartsen lett.

          Kommentar

          • Gjedda
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Apr 2015
            • 147

            #85
            Først, du har en herlig teft når det gjelder Mathew! Hvilken fantastisk scoring!

            En dommer skal jo blåse på en bestemt forseelse. Når han ikke vet hvilken forseelse som gjorde at han blåste så viste det at han var forutinntatt. Han skulle blåse han fordi han var sikker på at fallet til Sogndal spilleren var en følge av et regelbrudd. Det at han ikke holdt opp kortet i retning av Frode viste at han ikke så noen forseelse fra Frodes side. At han viste kortet mot Marius tydet på at det egentlig var ham han hadde sett gjøre en forseelse som medførte blåsingen. Hav var imidlertid fullstendig forvirret når han gikk in i dialog med spillerne om hva som faktisk hadde skjedd. Selvfølgelig skal ikke dommeren spørre spillerne om hvem av dem var skyld i en ikke konkret angitt forseelse fra dommerens side. Hvordan skal en spiller kunne svare en dommer når dommeren ikke spesifiserer hvilken forseelse han har blåst for. Han bare spør hvem av dere skal ha den. Og i tillegg greier han å lire av seg at Simen ønsket å få utvisningen.

            Jeg håper ikke LSK klage dreier seg om at feil spiller ble utvist, men om at dommeren ikke visste hva han blåste på. Klagen er en markering, ikke noe å vinne med den utover det. Men uttalelsene til Edvartsen etterpå viser klart at han ikke lenger har den upartiskheten som skal til for å kunne få lov til å dømme LSK i fremtiden. Han kan ikke lenger sies å være habil. Kalle en spiller uærlig fordi han ikke besvarer et spørsmål fra ham om det var ham som gjorde seg skyldig i rødt kortuten at han kan spesifisere hvilken forseelse han sikter til. Dette er noe av det dummeste jeg noen gang har sett og hørt fra en dommer.

            Kommentar

            • _Jonern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 4377

              #86
              Nei fy faen. Nei, Nei!! Edvartsen vinner ikke en dritt her. Er da for faen ikke Amundsen eller Kippe som skal fortelle den idioten hvem som skal ut. At han legger skylda på egen udugelighet over på våre stoppere og nekter all form for selvkritikk gjør ikke han til en vinner i den saken her. Tvert imot. I tillegg står han å poserer med tommel opp foran kamera. Kaller våre stoppere for treige og kommer med usakligheter som at kynismen lever på Åråsen. Dette kommer fra en dommer som skal forholde seg nøytral. Skinner tvers igjennom at han hater LSK. Forbanna idiot. Han er helt sjuk i huet.
              ..................

              Kommentar

              • knut
                Make knut Great Again
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2006
                • 9412

                #87
                Problemet er at vi er LSK hæsjtægg.

                Vi er nederst på fair play tabellen. Den presenteres som nøytral, men er subjektiv og ingen bryr seg.

                Sånn blir det her og.

                Kippe får karantena.

                Edvartsen blir årets dommer.

                Kommentar

                • G-Man
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2011
                  • 3174

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av Arild Myklebust
                  Hvis du kjenner meg veit du at jeg ikke lett tar lett på sånne ting. Mitt poeng er at de det gjelder SNAKKER sammen i uka som kommer og får dette ut av verden FØR neste kamp. Det var tre store krangler om mye av det samma på RBK-kampen. Alle seks kranglefantene blei venner og fant ut at dette ikke var deres beste øyeblikk. Vi kan rykke ned, det unnskylder ikke alt, men noe får utløp på en sånn kamp. Vær voksen, snakk sammen, bli venner og støtt fugla. Det er ikke å ta lett på det, men at man i stedet kommuniserer. Kjefting på unger er jo selvsagt ikke greit, men det var vel en annen situasjon.
                  Sorry, Arild - jeg kjenner deg ikke (jeg er en av disse tullingene som ble avstandsforelsket i LSK og som reiser langt for å se Fugla. De eneste jeg kjenner på Lillestrøm er faktisk et par av spillerne). Men jeg lar tvilen komme deg til gode og tror du mener godt. Og jeg er selvfølgelig enig i at kommunikasjon er det beste, og støtter også selvfølgelig at de som gikk over streken i sorg og fortvilelse skværer opp.

                  Men det er samtidig ikke poenget. Poenget er at for mange andre er skaden skjedd, uansett hva disse idiotene bestemmer seg for etterpå. Det er ikke greit å kjefte ut småunger. Det er ikke greit å denge løs på hverandre foran andre. Det er ikke greit å kalle spillere som gjør sitt beste for "rasshøl og svikere" og true dem med juling. Det aller siste LSK trenger nå er slike "supportere" - ikke minst når det for en gangs skyld var så mange "nye" på tribunen som i går. (Takk Gud for at pressen såvidt jeg har sett ikke har plukket opp dette).

                  Jeg så ikke hva som skjedde etter RBK-kampen (heldigvis), men er det noen av de samme som igjen har klart å drite seg ut så ettertrykkelig som enkelte gjorde i går, så bør de etter min mening utelukkes fra Åråsen til de klarer å passere dette pinlige, prepubertale neandertalernivået.

                  Kommentar

                  • Gjest

                    #89
                    Er det første gang vi er langt oppe på nettsidene til alle de store nettavisene etter en kamp i år?
                    Nrk, Tv2, VG, Dagbladet og Aftenposten har alle fighten mellom LSK og Edvarsen som en av de største nyhetene akkurat.

                    Kommentar

                    • TEETRE
                      Medlem
                      Bøffel
                      • May 2005
                      • 31

                      #90
                      Det å ikke si noe er ikke det samme som og være uærlig!
                      Men er man en slarvkjerring fra Hamar så kan det virke ulogisk.

                      Kommentar

                      • LasseN
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2005
                        • 1610

                        #91
                        Edvartsen har nå hatt en prat med dommersjefen og "beklaget seg" og det er vel omtrent det som kommer ut av det dessverre.
                        Blir vel ikke overrasket om gjøken dømmer oss i neste kamp eller den etter.

                        LasseN

                        Kommentar

                        • Totti21
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2004
                          • 3499

                          #92
                          Opprinnelig skrevet av LasseN
                          Edvartsen har nå hatt en prat med dommersjefen og "beklaget seg" og det er vel omtrent det som kommer ut av det dessverre.
                          Blir vel ikke overrasket om gjøken dømmer oss i neste kamp eller den etter.
                          Det å høre Edvartsen beklage er deilig nok for meg. Skulle helst hatt det på tape og spilt det før kamp hver uke.

                          Kommentar

                          • woody
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2005
                            • 374

                            #93
                            Hadde ikke forventet at fotballforbundet tok affære mot Edvartsen. Kanskje det er håp allikevel.

                            Edvartsen demonstrerte så tydelig at han er forutinntatt og at han har en agenda mot LSK.

                            Han burde aldri dømme LSK igjen.
                            woody

                            Kommentar

                            • Gjedda
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • Apr 2015
                              • 147

                              #94
                              Synes fortsatt dommer ekspertisen har vært for snille mot ham. Det er ikke bare uttalelsene hans i ettertid som var sjokkerende. Det er jo også temmelig evneveikt at en dommer kommer med straffeutmålingen før han har avklart fakta.
                              Det er jo helt klart i ettertid at fyren ikke hadde peiling på hva han konkret blåste for. Nei alt taler for at han her så Ramsland falle i en kaotisk situasjon, og da bestemte seg for at det måtte være en straffesituasjon med rødt kort fordi det var helt i tråd med hans egne preferanser. Men siden han ikke hadde helt klart for seg hva som var forseelsen måtte han i dialog med spillerne prøve å få til en eller annen form for tilståelse, slik at han kunne fabrikkere en god begrunnelsen for sin reaksjon. Gudene vet hvordan hjernen hans fungerer. Jeg vil tippe at han frydet seg noe så storlig når han fikk se tv bildene og fikk bekreftet at det var berettiget å dømme en straffe i situasjonen. Fra da av følte han seg enormt ovenpå og begynte febrilsk å finne, en for ham, god begrunnelse på hvorfor han gjorde som han gjorde. Han tenkte at han skulle vise dem hvem som var sjefen, og derfor den aggressive stilen i sine uttalelser om LSK.


                              Han har jo et visst veslevoksent drag ved seg, og han er nok spesielt glad i kortstokken sin som jeg vil tippe at den sammen med resten av dommerutstyret har en helt sentral posisjon på hjemmebane. Når så han dermed får anledning til å utøve makt overfor en kjempe som Frode så ble fristelsen for stor. For ham var det dette det mest ønskede utfall han kunne få til. Han tok en snarvei. Reaksjonen først, så på underlig vis prøve å få klarlagt fakta, og når han ikke ble noe klokere så tilordnet han straffen til den han mest av alt ønsket å utøve makt overfor. Dette gir meg klare assosiasjoner til en person med et stort ego og som lider av et sykelig mindreverdighetskompleks. Som en liten sinna tass som har inntatt kongeplassen på haugen og hopper opp og ned og skriker ut. Se på meg a. Se på meg a. Så flink jeg er og se hvilken stor makt jeg har.
                              Last edited by Gjedda; 26.09.2016, 17:09.

                              Kommentar

                              • Trooond
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2015
                                • 1039

                                #95
                                At han henviser til reglene i boka på engelsk, sier også meg at han vil vise seg.

                                Bra med protesten. Kan være at kippe slipper karantene, selv om jeg ikke tror det.
                                Markere her er også viktig

                                Kommentar

                                • Gjedda
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Apr 2015
                                  • 147

                                  #96
                                  Dommerstanden har i hvert fall vist nybrottsarbeid på Åråsen i år. Regelendringene gjelder kun i disfavør LSK

                                  1. Videodømming kan benyttes i disfavør LSK.
                                  2. Rødt kort kan gis uten at dommeren samtidig trenger å vite hvem som skal ha det. Ja gitt at det er LSK som skal ha det da.

                                  Kommentar

                                  • Bondepunk
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Nov 2015
                                    • 140

                                    #97
                                    Opprinnelig skrevet av Gjedda
                                    Dommerstanden har i hvert fall vist nybrottsarbeid på Åråsen i år. Regelendringene gjelder kun i disfavør LSK

                                    1. Videodømming kan benyttes i disfavør LSK.
                                    2. Rødt kort kan gis uten at dommeren samtidig trenger å vite hvem som skal ha det. Ja gitt at det er LSK som skal ha det da.
                                    3. Om da spiller nr.13 Frode Kippe er innenfor synsfelt da forseelsen oppsto, skal han ha kortet.

                                    Kommentar

                                    Working...
                                    😀
                                    😂
                                    🥰
                                    😘
                                    🤢
                                    😎
                                    😞
                                    😡
                                    👍
                                    👎