Treningstråden 2017

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3177

    Treningstråden 2017

    Trening tirsdag 17. januar

    Dagens trening var i LSK-hallen fra 10.00 til 11.30. Tre keepere, Origi, Jarosinski og en ung keeper fra Estland. Fernandes var ikke med i dag, men bor i Oslo og kan fort dukke opp igjen, heller ikke Ødegaard. Flere prøvespillere og andre som mest er der for å få trening sjøl og bidra til mengde (nok spillere) og kvalitet, blant annet "Nana" (eks Godset, "mellom klubber", men ikke særlig aktuell for oss), Svindland og Hajdar.

    Fraværende var Kippe (39 år og tett treningsprogram for laget for tida), Amundsen og Bonke Innocent, som fikk seg en liten trøkk og ble bytta ut etter drøye halvtimen mot Florø lørdag, men ikke noe alvorlig. Eneste alvorlige skaden for tida er Sheriff Sinyan, som i følge Geir Kåsene mest trolig opereres denne uka. Etter inngrepet veit en litt mer om hvor lenge han blir borte, kan bli fra et par måneder opp til et halvt år eller mer (i verste fall). Sheriff trener i mellomtida hardt "inne", dvs i styrke- og treningsrommet. Moa Ofkir er på god vei tilbake etter sin operasjon. Han trente meget aktivt, med Geir Kåsene, for seg sjøl.

    Som alt kjent er assistenttrener Arild Gilbert Sundgot tilbake etter et ekstremt kort intermezzo i Hødd. (Til stede i hallen var for øvrig også et par mann fra VG-TV.)

    Bjarmann bekrefter at stallen per i dag er på 20 mann (22 med Haakenstad og ny keeper), men sier det kommer an på hvordan en regner med de fire juniorene i A-stallen hvor mange til det er rom for. Det gir meg håp om at en ser etter flere forsterkninger; vi trenger både midtstopper, midtbanegeneral og to gode spisser, etter min vurdering.

    Første trening med Erlandsen jeg har sett på ti år. Iallfall i dag var nesten hele den halvannen time lange treninga fylt opp av ballspill med høyt tempo, mye på små flater, mye vekt på en-touch og direkte spill.

    Siste halvtimen ble brukt til spill 11 mot 11 på seksti prosent banelengde (og tilsvarende bredde), med en tilnærma første-11'er i gult mot de øvrige i svart.

    Estland
    Melgalvis-Sandberg-Mikalsen-Haakenstad
    Knudtzon-Mathew-Krogstad-Rafn
    Ajeti-Malec

    Jeg liker å se Mathew prøvd sentralt. Her må vi ellers merke oss at både Amundsen, Kippe og Ofkir var ute. Kampen var tett og jevn, men de gule vant 1-0 etter en skåring av Malec, som kom aleine med Origi (sto for de svarte). Så jevnt mellom første-11'ern og de øvrige kan både tolkes som at 11'ern mangler kvalitet og at stallen er relativt jevn: Jeg er redd begge deler er riktig.

    Og dermed var treningstråden for 2017 starta.

    gilbert
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3177

    #2
    Estisk keeper på prøvespill:

    I følge dagens RB dreier det seg om Matvei Igonen (20). Han ble seriemester i Estland, og var også innom landslaget, i 2016. Han skal trene med oss denne uka, og stå en omgang mot Kongsvinger i morra.

    gilbert

    Kommentar

    • Gjest

      #3
      Knudtzon har dette å meddele om treningskjøret:

      "Han har vært med på mange oppkjøringer, men aldri trent mer enn nå. Foreløpig har han tålt det godt.
      – Vi trener såpass mye nå at vi enten tåler det og kommer i kjempeform eller blir skadet. Selv begynner jeg å få såpass erfaring at jeg er flinkere til å føle når jeg må ta det med ro for å unngå skader. Jeg har slitt mindre nå enn jeg gjorde for eksempel før forrige sesong, sier Knudtzon."
      Ref: RB+: http://www.rb.no/lsk/erling-knudtzon.../s/5-43-434281

      Knudtzon har jo hatt en del trenere så langt i form av Henning Berg, Petter Belsvik, Magnus Haglund og Runar Kristinsson. Så det er tyngde i ordene han sier.
      At det trenes helt på kanten av hva som føles riktig er musikk i mine ører.

      Kommentar

      • Gjest

        #4
        Treningsmengde:

        Enkelte mener at det trenes alt for lite i norske klubber, eksempelvis:

        -Olympiatoppens Roger Gjelsvik, som mener at folk som har idrett som fulltidsjobb må klare å trene 22-–25 timer hver uke hele året (mens Brann i 2010 lå på ca 10 timer), ref: http://www.dn.no/dnaktiv/2010/10/04/...-i-lagidretter
        - Kåre Ingebrigtsen, som økte treningsmengdene i RBK etter at han overtok med over 40 % - ifølge kilder. De samme kildene viser til at RBK kjører to økter pr dag på ca to timer pr økt. Ref: https://www.nrk.no/sport/fotball/ing...ykt-1.12323394 Er dette tilfelle så ligger RBK på rundt den treningsmengden som Gjelsvik i Olympiatoppen mener at man må ligge på.
        Treningsmengden som Gjelsvik oppgir er for øvrig den treningsmengden som de fleste utøvere på verdensnivå ligger på uansett gren.

        Noen som vet hvordan vi ligger an treningsmessig i forhold til mengden Gjelsvik refererer til, eller opp mot treningsmengden til RBK?

        Kommentar

        • andersmm
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2006
          • 5764

          #5
          Opprinnelig skrevet av biggie
          Noen som vet hvordan vi ligger an treningsmessig i forhold til mengden Gjelsvik refererer til, eller opp mot treningsmengden til RBK?
          RB kjørte vel akkurat en sak på at laget trener mye, mye mer under Arne, enn vi har gjort under Runar/Haglund. Det var også et par tråder på Twitter i går der dette ble heftig kritisert, og sett på som "gammeldags" og dumt med tanke på belastning og skader. Jeg har selv ingen mening om dette da jeg rett og slett ikke har nok kunnskap om emnet.

          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

          Kommentar

          • Tor Olav
            Juniormedlem
            Bøffelpromp
            • Aug 2016
            • 17

            #6
            Til dere som har vært på noen treninger: Hvilke juniorspillere er med på A-lags treningene? Har Henrik Kristiansen vært med på mange treninger, og hvordan gjør han det i så fall?

            Kommentar

            • Lars
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6156

              #7
              Marco Tagbujami og Marvin Ogunjimi er to ulike spillere.

              Kommentar

              • woodford
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Aug 2004
                • 162

                #8
                Jupp, my bad. Var nok litt for kjapp der. Takk for avklaringen.

                Kommentar

                • gilbert
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 3177

                  #9
                  Trening tirsdag 7. februar

                  Tre keepere og 22 utespillere deltok i treninga i LSK-Hallen 10.00-11.30 i dag. Origi, Fernandes og den tyske keeperen 2010-klubben har signert, som trener med oss en gang i uka. Emil Ødegaard trente tidligere i dag, pga skolegang, antar jeg.

                  Fraværende var Frode Kippe og Sheriff Sinyan. Sheriffs skade er umulig å si hvor lenge det vil ta å lege, og klubben regner, i følge Bjarmann, ikke med ham denne sesongen; spiller han i år, er det en rein bonus. Derimot var Bonke Innocent tilbake i trening etter et bonk i låret/kneet mot Florø tidligere i år, og trente, etter oppvarminga, med Geir Kåsene og Tobias Gran, som også har slitt med en liten skade. Ikke noe alvorlig for noen av dem.

                  Vi har fortsatt midtbanespillerne Rene Andre Svindland og Adnan Haidar samt "Nana" (Bismark Adjai Boateng) med på treningene, men ingen av dem er trolig aktuelle for kontrakt. Nana (ex Man City/Godset) har kontrakt med et amerikansk lag (Colorado Rapids) og er mellom klubber, men var ikke med i dag. Disse fyller opp så vi har nok spillere med rimelig kvalitetsnivå. De tre genuine, aktuelle prøvespillerne er Mathias Ogwliche Adah, 19-årig spiss fra Nigeria, Stefan Antonijevic, serbisk-amerikansk midtstopper, og Adnan Zahirovic, 26 år, defensiv midtbanespiller fra Bosnia, som kom i går. Nivaldo dos Santos Stenio, midtbanespilleren fra Kapp Verde som har reist hjem, skulle bare være her den ene uka, men er fortsatt under vurdering, og kan komme tilbake. Testen han fikk i andre omgang mot S08 ble en ikke klokere av, særlig etter at de ble redusert til ti mann etter Anders Østlis andre gule. En ser altså nå etter spiss, SMB og stopper; Bjarmann sier at Sheriff dekte begge de siste to plassene, og han er nå ute og må erstattes (av to). Spissen fra Nigeria, Mathias Adah, er god, men blir sett på som et (mulig) utviklings- og investeringsprosjekt (som Friday og andre afrikanere tidligere), neppe som høyaktuell for å utfordre om spissplassen i 11'ern.

                  Etter 15 min oppvarming med Geir Kåsene var det 20 minutter med pasningstrening i stor firkant med to baller, medløp, motløp, demping, vending, pasninger, med alle 22 utespillere. Arne Erlandsen: "Quicker!", "Møte!", "Quicker turns!". Deretter 10-15 minutter hold-ballen-i-laget ved en-touch på liten flate (15x40 m), 10 mot 10 (uten Bonke og Tobias Gran). Erlandsen: "Mere bevegelse!", "Skape flere trekanter inne i midten!", "Tempo!". Ingen full formasjonstrening i dag, men de samme 10-mot-10 ("jevne lag") på 1/3 bane og 1/3 bredde med seks spillere på banen og fire "vegger" (ved motstanderens dødlinje og sidelinje) for hvert lag. Origi og Fernandes i måla. Svart lag vant 6-1, leda 5-0 før Mathew satte et trøstemål, men Brenden svarte umiddelbart med en suser av et langskudd. Som sagt relativt jevne lag, selv om resultatet ikke var særlig jevnt. Erlandsen: "Flere bevegelser - uten ballen!"

                  Treninga avslutta med langskudd på pasning mot fra de samme 10-mot-10 på samme bane og samme keepere.

                  For å foregripe spørsmål jeg veit kommer: For tidlig å vurdere Adnan Zahirovic etter det jeg så i dag. Kan bare si at han er relativt høy, rolig og trygg i spill og ballbehandling og ikke redd for å ta initiativ og ansvar etter å ha vært her bare siden i går. Likner muligens Robert Koren litt av utseende, som RB skriver i dag, men en helt annen kroppsstørrelse og spillertype; defensiv midtbane som kan utfordre/erstatte Bonke Innocent.

                  gilbert

                  Kommentar

                  • Serbern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 5496

                    #10
                    Det jeg har sett av Adnan tidligere så er det solid spiller, som var fast på Bosnias landslag som kvalifiserte seg til vm i 2014. Han kom aldri til VM siden han mistet plassen sin i Bochum, og fikk minimalt med spilletid fra kvalikk-slutt til selve VM.

                    Kommentar

                    • Gjest

                      #11
                      Var noen av gutta til Atta på trening i dag? Bet de fra seg?

                      Kommentar

                      • Oldtimer
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2011
                        • 316

                        #12
                        Finner ikke oversikt over treningstider på lsk.no, mulig jeg er dårlig ttl å lete,
                        Til gjengjeld er presentasjon av spillere og treningskamper bra i år

                        Kommentar

                        • slindbla
                          Juniormedlem
                          Bøffelpromp
                          • Apr 2005
                          • 17

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Oldtimer
                          Finner ikke oversikt over treningstider på lsk.no, mulig jeg er dårlig ttl å lete,
                          Til gjengjeld er presentasjon av spillere og treningskamper bra i år
                          Her finner du treningstidene:
                          Vinterprogrammet med oppkjøring til jubileumssesongen 2017 er klart. Vi tar forbehold om endringer.

                          Kommentar

                          • Gjest

                            #14
                            Noen som har noe å meddele om treningene i det siste? Er nysgjerrig på hva som skjer om dagen, og om det er noen av spillerne våre og/eller prøvespillerne som utmerker seg. Info tas imot med stor takknemlighet!

                            Kommentar

                            • ynnor
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2008
                              • 857

                              #15
                              Ingen av prøvespillerene utmerket seg nevneverdig i dag på en trening som ble holdt i høyt tempo.Rio-coker har bra fysikk og var den som så mest spennende ut. Som sagt høyt tempo og knallharde taklinger , nesten på kanten en drøy uke før seriestart. Rafn og T.Gran nesten i slosskamp men skværet opp med en gang. 2 min kamper på halv bane uten scoringer i noen av dem. Erling , Haakenstad og Ajeti kvikke sammen med spillsekvensens beste mann F. Krogstad. Litt overasket over hvor bra han behersket det høye tempoet. Den eneste som fant åpninger hele tiden. Avslutningstrening med de offensive spillerne. Her utmerket Ajeti seg med nærmest kliniske skudd, imponerende. Malec også bra her.

                              Kommentar

                              • McGuffy
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 5096

                                #16
                                Ryktes at Muhammed Keita trener med oss?

                                Kommentar

                                • Funchaloe
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2011
                                  • 511

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av McGuffy
                                  Ryktes at Muhammed Keita trener med oss?
                                  Ja takk. Signer ham hvis det stemmer.
                                  Custodes
                                  Contra o futebol moderno!

                                  Kommentar

                                  • LS89
                                    Kamptrådkongen
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2013
                                    • 3325

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av McGuffy
                                    Ryktes at Muhammed Keita trener med oss?
                                    Vil tror han evt. bare er med for å holde kroppen i gang, det er vel ikke akkurat fullt på treningsfeltet mtp skader og landslagssamling. Han står vel uten klubb for øyeblikket, spørs vel om vi har de økonomiske rammene som kreves. Men jeg hadde ikke sagt nei takk..

                                    Kommentar

                                    • ynnor
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2008
                                      • 857

                                      #19
                                      NRK var tilstede på treninga i dag også

                                      Kommentar

                                      • LS89
                                        Kamptrådkongen
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2013
                                        • 3325

                                        #20
                                        NRK på Twitter: https://twitter.com/AliIqbalTahir/st...35687017893888

                                        Nigel Reo-Coker (32) var solid på LSK-trening i dag. Strødde de herligste pasninger, og så allerede ut som en kaptein. Kupp!

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎