Treningstråden 2017

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • kimer'n
    Juniormedlem
    Bøffelpromp
    • Sep 2005
    • 16

    #41
    Noen som kan gi meg klokkeslettet på treningstidene på førstkommende tirsdag (6.6)
    Er på jakt etter autografer til en bursdagsgave Regner også med at den går på vigernesjordet?
    Takker for svar
    men det er bare meg

    Kommentar

    • gilbert
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 3192

      #42
      Trening søndag 09. juli

      Stort oppmøte på dagens trening på Åråsen ca 09.45-11.15, to keepere (Origi og Ødegaard) og 25+2 utespillere. Alle friske spillere pluss fire afrikanske prøvespillere, lillebror Niklas Haakenstad (Ørn Horten) og venstreback Arne Holter fra juniorstallen utgjorde de 25. Kippe trente forsiktig for seg sjøl og etter hvert med Geir Kåsene. Dagens gode nyhet på skadefronten er at Sheriff Sinyan også kom ut på banen og trente forsiktig med ball med Geir Kåsene. Mine kilder sier dette skal være første gang etter skaden og operasjonen. Fikk ikke spurt Geir om utsiktene for Sheriff framover, men det vil nok fort gå både uker og måneder før han er spilleklar. Det skal ha gått langsomt og litt opp og ned hittil, men forsiktig trening med ball ute er uansett en viktig milepæl.

      De fire afrikanerne er Paul Were (26, kantspiller, Kenya), Kelechi Edegware (19, spiss, Nigeria), Ezeh Chinedu Charles (19, SMB, Nigeria) og Moses Ebiye (20, spiss, Nigeria). Charles sies å være nær kontrakt, som back-up og mulig erstatter for Bonke Innocent, dersom Bonke skulle bli solgt. Moses ser ut til å være en meget interessant spiss (se nedenfor).

      Etter oppvarming med og uten ball spilte en hold-ballen-i-laget 12 mot 12 gult og svart på liten bane, pluss Charles i hvit trøye, som kunne brukes av begge lag, med derav mye ballkontakt. Deretter var det avslutninger på langskudd, med pasninger, gjenlegging og på returer.

      En kort sekvens med formasjonstrening besto i mye drilling i posisjonering i etablert forsvar for å gjenvinne, unngå frispark mot, og omstille raskt til kontring og angrep. Det interessante her var at laget var identisk med 11'ern som starta sist, dvs uten Mikalsen. Det har vært mye snakk om hvem som erstatter Kippe, som ikke spiller mot Sarpsborg i morra. Det kan se ut som et alternativ Erlandsen vurderer, er å vente med å sette inn igjen Mikalsen, som har vært skada. Dels er det en viss risiko med Mikalsens så vidt legede skade, dels fungerte laget mot Godset godt ("never change..."). Men her ble også Mikalsen prøvd som midtstopper helt på slutten av denne korte sekvensen. Hovedvekten her var på gjenvinning og rask omstilling til angrep. Erlandsen: "stay goalside!", "korte avstander!", "talking!", "get the ball, no free-kick!", "komma ut når vi vinner duellen!", "komma ut - mot ballen, ikke rett fram!".

      Etter denne korte drillinga av 11'ern spilte to jevne lag 5x2 minutter på 16x40 m bane (to-touch, uten offside). Også her var Charles i hvitt, og kunne brukes av begge lag. Svart tok ledelsen 1-0 ved Brenden på langskudd fra venstre kant, og økte til 2-0 ved en av afrikanerne. Udo reduserte for de gule med et godt hodestøt, før Marius Amundsen utlikna (fra rett foran mål, til glede for Totti). Deretter tok de gule helt over, med tre mål av Moses Ebiye (også fra rett foran mål), som altså ser ut som et meget spennende alternativ, høy, rask og skuddsterk, når vi sårt trenger spisser og høyst trolig lar Malec (1.8) og Skoda (24.7) reise hjem eller videre.

      Treninga ble avslutta med flere skudd på mål ved pasning, gjenlegging, og returer (rett forfra).

      gilbert

      Kommentar

      • Wanker
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2005
        • 632

        #43
        Takker!

        Vil bare istemme vurderinga av Moses! Så en trening (hans første, muligens), og på det tynne grunnlaget ville jeg 100 av 100 ganger brukt ham framfor våre hyggelige, men fotballmessig litt begrensede slaviske venner...
        Charles har gjennom mange treninger vist åpenbare kvaliteter, er vel bare å signere ham hvis han vil. Og med to mann ut, har man vel råd til disse to inn? Ser at man har lansert en side for å gi bidrag til VIERLSK-spilleren, synd at det er nødvendig å holde på sånn.

        [Edit: Episk navn, Moses tar LSK ut av ørkenvandringen!]
        Last edited by Wanker; 09.07.2017, 11:18.
        Hunter S. Thompson:

        There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
        Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

        Kommentar

        • vermu
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2008
          • 1729

          #44
          Fikk med meg spillsekvensen på dagens trening 13.7, på Vigernesjordet. Udo, Kippe og P.M Olsen var ikke med. Moses, en keeper (sikkert tyskeren Rakowsky) og en spiller til (mulig broren til M.Haakenstad) var med. Og selvfølgelig Charles.

          Antatt førsteellever hvor Ajeti tok plassen til Udo , mot.12 spillere. Det spilte altså 12 mot 11 på en halv bane. 5 kamper a 3min, hvor fokus er på å vinne dueller, få brudd og spill framover. La det være sagt, det er utrolig tett, trangt intensivt så det er veldig vanskelig å utmerke seg offensivt.
          Førsteelleveren vant 2-1. Krogstad putta(husker ikke den andre) og Moses.

          Antonijevic var god og feilfri som stopper. Matthew kan briljere selv om det er trangt. Brenden utmerker seg på det andre en laget. Synes fortsatt det er rart han ikke får flere innhopp.

          Moses? Umulig å vurdere under denne øvelsen.

          Hva så med Charles? Kan se ut som midtbanestrateg som spillertype. Høy og tynn, men ikke redd for å kaste seg inn i duellene midt i banen.
          Den sorte Ståle Solbakken.
          Last edited by vermu; 13.07.2017, 16:51.

          Kommentar

          • Tvilling
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2006
            • 1468

            #45
            Opprinnelig skrevet av vermu
            P.M Olsen var ikke med..
            I flg RB lånes han ut til Strømmen ut året

            Kommentar

            • vermu
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2008
              • 1729

              #46
              Dagens trening på Vigernesjordet besto av tre keepere, 20 utespillere + en Frode Kippe som trente mindre og lettere enn "Trim for eldre". Bonke, Mathew og Udo ikke tilstede. Malec og Skoda er vekk. En av keeperne var prøvespiller - mulig Rakowsky. Det ble fylt opp med en 4-5 juniorspillere og Moses er fortsatt med.

              Spilte stor firkant med tilnærmet førsteellever mot resten. Deretter to mindre firkanter med fokus på tempo og bevegelse. Etter dette var det litt avslutninger på mål. 3 angripere med bevegelser, vs keeper.

              Spilte til slutt 11 mot 11 på halv bane. Tilnærmet førsteellever mot resten. Hvor Moses var spiss med Knudtzon og Charles spilte sentralt med Krogstad. Anton heldigvis stopper, med Mikalsen på venstrebacken. Endte vel 1-1 etter scoringer av Knudtzon og en kjempebrasse av Brenden.

              Ingen som utmerket seg veldig, men det er liten tvil om at Charles er en bra signering. I tillegg til god teknikk er han også tøff i spillestilen.
              Jeg er med usikker på Moses. Det er ikke lett å vise seg fram på en trang og liten bane for en spiss. Men han har til gode å utmerke seg spesielt (av det lille jeg har sett)
              Siwert Westerlund synes jeg var positiv blant juniorene.

              NB! Kippe tok det ekstra forsiktig i dag, men regnet med at han var tilbake i løpet av uka.

              Kommentar

              • gilbert
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 3192

                #47
                Trening torsdag 27. juli

                Dagens trening på Vigernesjordet 10.00-11.45. 24 utespillere og tre keepere (Origi, kroatiske Marko Maric, Ødegaard) deltok, alle unntatt Sheriff Sinyan. Prøvespillere var Maric og Moses Ebiye, der Moses vel er meget nær kontrakt, og Maric også høyaktuell. Fire juniorer, Sivert Eriksen Westerlund, Arne Holter (begge venstrebeinte forsvarsspillere), Bilal Saghir Khan og Khalid Yusuf Adi (16 år). Jeg veit lite om de to siste, her får andre supplere. Men Yusuf skal være aktuell for G16-landslaget, Gunnar Halle var på treninga i dag, blant annet for å følge ham.

                Imponerende at vi med Erlandsen som trener bare har ett skadefravær, Sheriff Sinyan (og der var skaden selvforskyldt). Som nevnt skyldes dette iallfall tre faktorer, langt bedre treningsforhold enn i Erlandsens periode, mer vekt på kvalitet enn mengde fra Erlandsen (som opplagt har lært mye siden forrige gang han trente Fugla), og god og individuell oppfølging fra det medisinske apparatet, særlig ved Geir Kåsene. Frode Kippe deltok for eksempel i dag relativt lite i fellestreninga, og trente en del for seg sjøl og med Geir. Geir sier at Sheriff Sinyan har gjort gode framskritt i det siste, og nå trener ute, dels med forsiktig løpetrening, et par ganger i uka, men at det fortsatt er stor vekt på styrketrening for å bygge opp igjen musklene i kneet. Geir håper at han kan delta forsiktig i fellestreningene om et par måneder, og så vil det ta ytterligere tid for å komme i kampform. Mathew, Bonke og Udo, som vermu rapporterte ikke trente i går, var med for fullt i dag, og fikk også noen minutter med intens løpetrening (spurt, intervall) med ball, styrt og "oppmuntra" av Erlandsen på slutten av treninga, mens de andre tøyde ut med Geir Kåsene.

                Mesteparten av treninga er med ball. Først trente en på pasninger og mottak i medløp, motløp, gjenlegging, i stor fart og med en-touch. Deretter øvde to 11'ere alternerende på angrepsspill (full bane) mot markørfigurer og tomt mål, med Bilal og Yusuf som midtstoppere. De to laga var

                Moses Ebiye-Ajeti
                Brenden-Krogstad-Charles-Gran
                Westerlund-Holter-Sandberg-Loholt Kristiansen

                og

                Knudtzon-Udoji
                Rafn-Mathew-Innocent-Melgalvis
                Mikalsen-Antonijevic-Amundsen-Haakenstad

                Her var Moses etter min vurdering svært god, blant annet på huet. Som vermu er jeg også glad for å se Stefan som stopper og Simen Kind Mikalsen som VB.

                Neste sekvens var fire lag med seks hver i gult, rødt/oransje, rosa og hvitt som spilte på halvxhalv bane, med seks i angrep og to i forsvar, og "nytt" lag inn i forsvar på motsatt side når angrepet var avslutta. Origi/Brenden (!) i mål på den ene sida, Maric/Ødegaard på den andre.

                I den siste delen av treninga spilte de to 11'erne mot hverandre med Origi og Maric i måla, men andre-11'ern var forsterka av Bilal og Yusuf, slik at de spilte 11 mot 13, gult i 4-4-2 og svart i 5-5-2, der Bilal var ekstra sentral midtbane, og Yusuf ekstra høyreback. Sikkert for å gi første-11'ern hard motstand, og det funka også, på den måten at de svarte tok ledelsen etter et flott hodestøt fra Brenden (fra venstre) på et godt innlegg fra Tobias Gran på motsatt kant. Udo (på framspill fra Erling, såvidt jeg kunne se) redda de gules ære og utlikna, slik at det endte 1-1.

                Erlandsen gir fortsatt klare og tydelige meldinger, og såvidt jeg kan bedømme god instruksjon i posisjonering og samspill. I den siste spillsekvensen var han blant annet opptatt av at Erling er "signalet", når han setter fart i angrep skal hele laget følge opp og komme etter. Erlandsen er også nøye på rette avstander både til motspillere, til medspillere og mellom lagdelene.("Tempo with the ball!, "Talking!" er andre beskjeder som går igjen.) Her er jo en del å rette på, vekten på kompakt spill også i bredde krever rask sideforskyvning, og både Melgalvis og Haakenstad i sine perioder på høyreback har latt seg lure og ikke vært våkne og raske nok i flere kamper hittil i år. En som Erlandsen tydeligvis er særlig opptatt av å lære å lese spillet, noe vi som sitter rett bak treneren fikk høre mot Stabæk sist, er Ajeti. Han fikk en sjelden sjanse fra start sist, men det kan vel ikke sies at han grep sjansen. Han er full av vilje og innsats, og løper mye, men ikke alltid riktig, og må naturligvis lære at han ikke skal utfordre og protestere på alle dommeravgjørelser. Men informerte kilder mener han er blant de tre-fire beste på de fleste treninger, så det er kanskje for tidlig å gi ham opp, og det kan vel være derfor Erlandsen sier at han (og Brenden) er nærmere laget enn de sjøl tror.

                Rettelse: Rakovsky er reist hjem, og LSK prøver nå kroatiske Marko Maric, som har spilt for Kroatias U21 og er reserve for tyske Hoffenheim, som vil låne ham ut for å få kamptrening. Han er født i Østerrike og har spilt toppseriefotball for Rapid Wien og i Polen. Maric blir testa i treningskampen mot S08 lørdag klokka 13.00 på Åråsen.

                gilbert



                Last edited by gilbert; 27.07.2017, 20:56. Begrunnelse: Marko Maric aktuell som ny keeper, ikke Rakovsky. Kilde: RB fredag.

                Kommentar

                • vermu
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2008
                  • 1729

                  #48
                  Ikke alt for mye å melde fra dagens relativt korte trening på Vigernesjordet. De vanlige spillerne på plass, fylt opp av noen juniorer og Moses som er fortsatt med. Kippe har gått fra "husmorstrim" til noen balløvelser og litt spurting. Sheriff var på feltet og hadde noen løpsøvelser, men har veldig langt igjen. Keeperen på prøvespill er altså Marko Maric. Fikk ikke noe inntrykk av han på denne treninga, bortsett i fra at han var veldig trygg med ballen i beina.

                  Etter firkantspill, ble det litt oppstilling på femmeter utspill fra keeper. Både egne og motstanders femmetere. Hvor poenget var å posisjonere seg for å vinne ball etter duell - samt å angripe ballen i duellspillet.

                  Etter dette var det litt spill. Antatt førsteellever ble slått 0-1 etter en "tæp-in" fra Moses.

                  Anton fikk spesialtrening etter fellestrening, med å heade ut ballen etter femmeter, fra "motstanders" keeper. "Angripe ball" var fokus.
                  Relativt lett og kort trening i dag - sikkert pga kamp i morra. Men Bonke tar for seg uansett, og smeller på i duellspillet.
                  Last edited by vermu; 28.07.2017, 18:02.

                  Kommentar

                  • gilbert
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 3192

                    #49
                    Trening onsdag 2. august

                    Dagens trening var på Vigernesjordet 10.00-11.30. Keeperne var Origi, Maric og Ødegaard. 24 utespillere deltok, fraværende var Sheriff Sinyan, Melgalvis, Bonke (solgt til Malmö). Ny spiller er Marco Tagbajumi, norsk-nigeriansk-italiensk kraftspiss på lån ut sesongen (og deretter fri spiller) fra Godset. Juniorer til stede var Westerlund, Holter, Bilal, Lars Mogstad Ranger, samt Magnus Bjørkeng Aaløkken, spisstalent (19) fra Nordstrand IF. Kippe deltok tilsynelatende for fullt i treninga, og kan i følge Geir Kåsene bli klar til helga. (Om han bør spille mot Viking, er et annet spørsmål. Kanskje er det tryggest for ikke å risikere noe å vente til cup-kampen mot Tromsø.) Uklart om Melgalvis blir klar etter skaden i treningskampen mot Sarpsborg08. (Det samme gjelder vel ham.)

                    Ingen formasjon eller første-11'er å lese ut av de diverse øvelsene. Jevne lag i det som var av spillsekvenser. Jeg har sett ganske få ordinære hverdagstreninger med Erlandsen i år, men så ganske mange i hans tidligere periode som trener. Meget klar utvikling i treningsopplegg og ledelse fra Erlandsen, er det jeg kan konkludere, blant annet etter sist torsdag og i dag. Etter min vurdering både mer varierte øvelser, krevende og med høy kvalitet, og direkte knytta til spillsituasjoner og forberedelse til selve kampene. Min litt avventende holdning til (valget av) Erlandsen som trener er mer og mer gjennom det siste tre kvarte året snudd til klart positiv.

                    Fra kilder på sidelinja snappet jeg blant annet opp at klubben (Mesfin/Bjarmann) sterkt ønsker å forlenge med flere enn Haakenstad, så raskt som mulig, Når det gjelder spesielt Udoji, ble det sagt at han ikke har vært særlig interessert i slike diskusjoner. Iallfall ikke foreløpig. Trolig avventer han om han kan vekke interesse i andre (og bedre betalende?) klubber før han eventuelt kan være interessert i samtaler om forlengelse. LSK har gitt klare signaler om at de ønsker å forlenge.

                    Ifølge Bjarmann vil klubben ha inn to spisser, der Tagbajumi kan ses som en kortsiktig satsing (29 år, lån), og Moses Ebiye (20, trolig kontrakt 2020/21, hvis/når) kan være den mer langsiktige satsinga. Sammen med blant andre Tobias Gran og folk som Magnus Aaløkken fra Nordstrand, som trente med LSK i dag.

                    gilbert

                    Kommentar

                    • _Jonern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 4377

                      #50
                      Gilbert (eller noen andre); Hvordan ser Charles ut med tanke på førstelagsspill allerede nå? Jeg vil vel egentlig tro at han også trenger litt tid. Litt bekymra for den sentrale midtbanen nå, der det egentlig bare er Mathew og Krogstad som opplagte alternativer, i tillegg til Charles. Sheriff er vel ute i noen måneder til?
                      ..................

                      Kommentar

                      • Robiwan
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2006
                        • 603

                        #51
                        Brenden kan vel også spille sentralt på midten?
                        Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

                        Kommentar

                        • Kroktåa
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2015
                          • 2907

                          #52
                          Fra RB+

                          "– Løpeøktene sikrer at vi har bra løpskraft. De er også med på å herde spillerne. Derfor er det neppe tilfeldig at de holder utover i kampene. Jeg tror også det gir dem en mental styrke at de vet de tåler mye, sier Kåsene."

                          Under gårsdagens landskamp mot Tyskland var det ganske tydelig at norske fotballspillere har VELDIG my å gå på fysisk i forhold til verdens beste. Landslaget så ut som et G16-lag i forhold. De var dårligere på ALT. Forståelig, når det gjelder teknikk, samspill og ballforståelse. Men totalt uforståelig når det gjelder fysikken. Styrke, hurtighet og utholdenhet. Det er det enkleste å trene seg opp til å i alle fall matche gjennomsnittet til de beste.

                          Tror Arne er på rett vei, her.

                          Kommentar

                          • gilbert
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 3192

                            #53
                            Trening lørdag 16. september

                            To keepere og 20 utespillere var på treninga på Åråsen i dag, fra litt før 10.00 til 11.00. Andrelaget spiller mot Skjervøy (i LSK-Hallen 18.00 i dag), så Mads Hedenstad Christiansen, Erik Tobias Sandberg, Henrik Loholt Kristiansen, Tobias Gran og juniorer som ellers ofte er med på A-lagstreninger (som Sivert Westerlund og Arne Holter) var alle opptatt. Fem andre juniorer var henta inn, siden Erlandsen liker å ha godt med folk på treningene: Bilal Saghir Khan (kant/back), Lars Mogstad Ranger (back, fikk sitt tredje gule kort i forrige kamp) og tre andre jeg med skam må bekjenne at jeg ikke har navna på ("Aleks": Aleksander Askilsrud?) - andre kan kanskje supplere (skjønt det var ikke mange tilskuere på dagens trening).

                            Ellers deltok alle andre for fullt. Fikk ikke spurt Geir Kåsene om Sheriff Sinyan, men han var ikke å se på eller ved banen.

                            Etter oppvarming og tekniske øvelser ble mesteparten av tida på dagens trening brukt på å øve inn raske angrep, satt igang fra stopper eller back, med midtbane, kanter og overlappende backer involvert i å komme til innlegg til Erling, Udo, Tagbajumi og Moses, mot både Origi og Maric. Hovedpoenget var å øve inn rytmen i angrepet, med vekt på bredde, vinkler, harde baller og presis og koordinert timing i løp og innlegg. Ingen formasjonstrening, men ut fra de som var mest involvert på de ulike posisjonene ser det ut som høyresida ikke overraskende blir Haakenstad-Melgalvis og venstresida Rafn-Mikalsen, midtstoppere Amundsen og Kippe, sentral midtbane Charles og Mathew, mens det ikke var opplagt hvem som starter på topp sammen med Erling. Både Tagbajumi og Udoji er klart aktuelle; Udo var ganske skarp i dag, men også Tagbajumi var god. Krogstad og Brenden er kanskje mer aktuelle som innbyttere, men som sagt ingen tydelig formasjon i noen sekvens i dag.

                            En kort trening ble avslutta med 5+5 minutter med skuddtrening fra begge hjørner av sekstenmeteren, konkurranse mellom de gamle og de unge. De gamle vant 4-3, blant annet med to skåringer av Melgalvis. For øvrig har Frode Kippe fortsatt en greie gående med å kalle afrikanerne "George", uansett hva de egentlig heter.

                            gilbert

                            Kommentar

                            • gilbert
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 3192

                              #54
                              Trening torsdag 2. november

                              Dagens trening, i sol og skarp vind, var på Vigernesjordet fra 11.00 til 12.30. Treningene er flytta til 11 for at både graset og spillerne kan få litt bedre forhold. Tre keepere (Òrigi, Maric og Mads Hedenstad Christiansen) og 23 utespillere deltok. Sheriff Sinyan trener seg fortsatt opp etter skaden for over ti måneder siden, og spiller ikke i år, i følge Geir Kåsene, som regner med at han kan være klar først til neste år. Ingen andre fravær, som er bra nå mot slutten av sesongen. Aleksander Melgalvis deltok for fullt i treninga, men har gått ned 3-4 kilo (og det blir oftest mest muskelmasse) etter å ha vært sjuk i 3-4 uker med noe en antar var en ekstra seig virusinfeksjon. (Positivt kan noteres at det såvidt jeg forstår er enighet om å forlenge kontrakten med to år, dvs ut 2020, bare underskrifta som mangler.) Fra juniorstallen deltok Arne Holter, Sivert Westerlund og Lars Mogstad Ranger (og som nevnt Mads Christiansen). To prøvespillere ("kartlegging" ville Bjarmann sikkert sagt), en Ståle (stopper/sentral midtbane) fra Nest-Sotra, og en "George", sentral midtbane, fra Nest-Sotra og nå Holmlia, om jeg forsto det riktig. (Frode Kippe kaller fortsatt alle med afrikansk bakgrunn og utseende "George" - og de kaller ham "George" tilbake.) Svesengen snakka med disse to etterpå, og tok bilder av dem, så kanskje står det mer i Romerikes Blad i morra.

                              Etter oppvarming ble det først trent på raske angrep/kontringer på smal bane gjennom to forsvarsledd av stoppere og backer. Deretter spilte alle, i to lag, hold-ballen-i-laget på en relativt liten bane (Erlandsen: "Play and move! Play and move!"). Tredje hovedsekvens var formasjonstrening, som avslørte at laget borte mot Brann, i 4-5-1, nok blir:

                              Origi
                              Haakenstad-Amundsen-Kippe-Rafn
                              Brenden-Ezeh-Mathew-Krogstad-Mikalsen
                              Knudtzon

                              Treninga ble avslutta med at Sundgot trente flere av de offensive spillerne i avslutninger mot Origi og Maric.

                              gilbert

                              Kommentar

                              • gilbert
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 3192

                                #55
                                Trening lørdag 18. november

                                Dagens trening var på Åråsen fra 11.00 til ca 12.30. Ingen fravær eller skader fra A-stallen, bortsett fra langtidsskadde Sheriff Sinyan. Såvidt jeg forstår kan det fortsatt ta lang tid før han er tilbake. Samme skade (i en klubb fra Romsdal) holdt Ruben Gabrielsen borte i 16 måneder. Det er nå omkring ett år siden Sheriffs skade, og progresjonen er langsom og har også medført tilbakeslag, hvis han har gått for fort fram med for mye og for hard trening.

                                Flere interessante prøvespillere var med. Av de to fra Nest-Sotra deltok bare Ståle Sæther i dag, men Erlandsen var svært positiv også til Akinbola Akinyemi i artikkelen i Aftenposten (i nyhetstråden), så trolig er de begge med på treningene også videre framover. Derimot er (iallfall foreløpig) Raufoss-spissen Anton Henningsson reist hjem igjen. En kamerat av Udo, med litt samme hårsveis, men langt høyere, har vært med på treningene noen dager - jeg fikk ikke med meg navnet, men ser ut som en spiss/kant. En annen spiss som har vært med på treningene denne uka er Alexander Ruud Tveter (1991), fra Ski, FFK, Follo og Halmstad, en høy kar med et meget godt venstre skuddbein, som er ferdig med kontrakten med Halmstad, og dermed fri spiller. Han spilte vel for og kjenner Erlandsen fra Fredrikstad, tror jeg.

                                Selv om vi fra nyttår får tilbake Gary Martin, synes jeg det er helt riktig og nødvendig å teste noen nye spisser. Vi veit ikke hva Udo (og klubben) velger å gjøre, og den store akilleshælen for Fugla i år har vært effektiviteten, ikke minst fra spissene. Vi skaper flust med målsjanser, men har elendig uttelling. Særlig ille var det i de første kampene i år, med Ajeti, Malec eller Skoda på topp, men det har ikke vært imponerende seinere heller, selv om jeg har notert Knudtzons åtte skåringer.

                                Ingen formasjonstrening, men RBs tips for 11'ern i 4-4-2 er vel ganske sannsynlig fra start mot Molde:

                                Origi
                                Haakenstad-Amundsen-Kippe-Rafn
                                Brenden-Charles-Mathew-Mikalsen
                                Udoji-Knudtzon

                                Som flere andre lurer jeg litt på midtbaneduoen, og ser gjerne Krogstad for én av dem, for eksempel Charles.

                                I stedet for formasjonstrening spilte en med tre lag på liten bane. Kristoffer Ødemarksbakken, som jeg har store forhåpninger til for neste år, fikk beskjed om å spille hele tida, på det laget som hadde ballen, men uten lov til å skåre (litt som Charles da han kom på de første treningene). Høy intensitet og tempo i spill og taklinger.

                                gilbert.


                                Kommentar

                                • gilbert
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 3192

                                  #56
                                  Trening onsdag 29. november

                                  Dagens trening var i LSK-Hallen fra 10.00 til ca 12.30. Tre keepere og 20 utespillere deltok. Fraværende var Kippe, som skal ha hatt litt rusk i halsen på løpetreninga på SATS i går. Som en eldre herremann tar han nok også oftere noen rolige dager, sammenlikna med de yngre spillerne. Udo's høye afrikanske kompis er fortsatt med, men han skal ikke være aktuell, og har fått lov å være med mens han er på besøk hos Udo mer enn han er på prøvespill. Derimot er Alexander Ruud Tveter fortsatt med, selv om treningene naturlig nok nå er spissa mot cup-finalen, med mindre vekt på å teste prøvespillere.

                                  Etter oppvarming spilte alle i en stor ring med to baller i pasninger med medløp, motløp, gjenlegging, med Erlandsen opptatt av "hurtig på ballen", "tempo", "ballen på bakken" og "bevegelse!" Deretter to lag på lite og smalt område med hold-ballen-i-laget, før en spilte mot to mål på meget kort bane med fem firemanns-lag med kontring/angrep i halvannet minutt før skifte av ett og ett lag.

                                  Formasjonstreninga begynte med følgende 11'er:

                                  Origi
                                  Haakenstad-Amundsen-Kippe-Rafn
                                  Moses-Charles-Mathew-Brenden
                                  Udoji-Knudtzon

                                  før den ble avslutta med en midtbanefirer jeg ser som mer sannsynlig på søndag::

                                  Melgalvis-Krogstad-Mathew-Mikalsen

                                  Kanskje er valget mellom Simen og Erik på venstre kant fortsatt litt åpent. Ellers ser laget til NM-finalen nokså klart ut.

                                  gilbert

                                  Kommentar

                                  Working...
                                  😀
                                  😂
                                  🥰
                                  😘
                                  🤢
                                  😎
                                  😞
                                  😡
                                  👍
                                  👎