Mats Haakenstad

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Grusom B
    Generalissimo Bellisimo
    • Nov 2003
    • 6248

    #21
    Hm, nei. Synes du er for streng, altså. Jeg pleier også en gryende Rafn-crush, for der er det virkelig mye latent moro i vente. Han har en herlig teknikk og virker å ha veldig god spilleforståelse, og i stedet for å fokusere på om han er bedre enn de to på høyresiden velger jeg å fokusere på at om vi henter hjem Ringen så har vi en håndfull spillere som behersker både back og ving og som alle kan være folk som gjerne blir i klubben i årevis, og som i tillegg alle har matchvinneregenskaper på dette nivået. Synes innleggskvalitet som sådan er en vanskelig målestokk. Husk at hvorvidt et innlegg omsettes i noe er like avhengig av bevegelse, timing og tekniske evner hos den som skal omsette det som innlegget i seg selv. Et nydelig slått innlegg kan glatt se håpløst ut om f. Eks. motsatt kant stopper løpet sitt eller en spiss kommer meteren for nærme keeper. Om en spiller ligger over 15% i innlegg som treffer medspiller er det gjerne i toppsjiktet, og innleggskvalitet er dermed veldig enkelt å gå løs på.
    Ni principe ni rey...

    D10S!

    Kommentar

    • maxpayne
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2006
      • 1206

      #22
      Opprinnelig skrevet av trigz
      Jeg syns han har tatt store steg i år, men verken han eller Melgalvis kan jo legge inn. Dekker mye rom, det har du selvsagt rett i. En helt ok back, men f.eks. Rafn er jo en mye bedre fotballspiller (og bidrar mye mer i angrepsspillet).
      Haakenstad og Melgalvis er årets åpenbaringer i dette LSK mannskapet, gull av gråstein. Det å hevda at disse ikke har bidratt i angrepsspillet får meg til å tro at du umulig kan ha sett mange LSK kamper i år...

      Kommentar

      • Grusom B
        Generalissimo Bellisimo
        • Nov 2003
        • 6248

        #23
        Raffen, også. Bare fordi de to er deilige betyr ikke det at ikke Raffen også er det.
        Ni principe ni rey...

        D10S!

        Kommentar

        • GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

          #24
          Kan skape noe hver eneste gang han har ballen, og det bør virkelig få Arne til å se mulighetene.

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7027

            #25
            Kan vi diskutere plasseringssans uten ball? Anyone? Fin fremover i dag, gyselig i den andre enden.
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13243

              #26
              Funker greit med en tydelig sjef i forsvar, uten kippe virker det som manglende kommunikasjon preger samtlige. Tror neppe 1-1 ville kommet med kippe på banen.

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                #27
                Opprinnelig skrevet av reka
                Funker greit med en tydelig sjef i forsvar, uten kippe virker det som manglende kommunikasjon preger samtlige. Tror neppe 1-1 ville kommet med kippe på banen.
                Ingen har bedre oversikt enn Origi, men kommunikasjon er også en tydeligvis svakhet i spillet hans. Uansett er det en situasjon der laget ligger i etablert forsvar og likevel blir spilt over og overspilt. Det har skjedd mange ganger før (også med Kippe) og også etter 1-1, og handler om hvordan laget kollektivt forsvarer seg.

                Kommentar

                • OlaG
                  Oversetterdrone
                  Myklebust Light
                  • May 2008
                  • 875

                  #28
                  Elsker de løpa hans på kanten. Særlig det rett før innlegget som Knudtzon ikke klarer å presse ned under tverrliggeren er glitrende. Først har han to spillere med på løpetur, før han bare rykker forbi og slår et perfekt timet innlegg.
                  Han stakkaren med vinglete skulder er antageligvis også glad for at han ikke skal møte Haakenstad igjen i år. Får gult kort og ødelegger skulderen sin i ett og samme taklingsforsøk og lager straffe etterpå

                  Kommentar

                  • MortenA
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2007
                    • 3318

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av trigz
                    Kan vi diskutere plasseringssans uten ball? Anyone? Fin fremover i dag, gyselig i den andre enden.
                    Etter forrige kamp var han ikke god nok offensivt. Nå vil du diskutere plasseringssans? Hva skal han taes for etter neste kamp? Å ta steget slik Mats har gjort er bare å gledeseg over. Dersom det ikke var noe rusk, så hadde han spilt et annet sted. Nok en liten gull bit som trenger litt vask og puss før det glitrer, og der trenger Arne bare litt tid.
                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                    Kommentar

                    • trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7027

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av MortenA
                      Etter forrige kamp var han ikke god nok offensivt. Nå vil du diskutere plasseringssans?
                      Diskuterer det som er å diskutere. Han var fint med fremover mot S08, men defensivt var det jalla. Det gjaldt forsåvidt alle i forsvarsleddet, det var en skikkelig sirkuskamp.

                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                      Kommentar

                      • Captn
                        Medlem
                        Hoffnarr
                        • Nov 2006
                        • 63

                        #31
                        På begge målene i mot i kampen mot S08 mener jeg Melgalvis burde vært lavere i banen, i tillegg er det flere som bør se, og også kommunisere forsvaret at vingen ligger bak å lurer. Å gi forsvaret og Haakenstad skylden alene for disse målene mener jeg er feil!
                        eLSKer!!!

                        Kommentar

                        • Wanker
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2005
                          • 632

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av Captn
                          På begge målene i mot i kampen mot S08 mener jeg Melgalvis burde vært lavere i banen, i tillegg er det flere som bør se, og også kommunisere forsvaret at vingen ligger bak å lurer. Å gi forsvaret og Haakenstad skylden alene for disse målene mener jeg er feil!
                          Jeg opplever det på samme måte som deg når det gjelder Melgalvis' posisjonering. Når det er sagt, så kan jeg tilgi ham veldig mye rart på grunn av de offensive bidragene, som ser ut til å bli flere og bedre for hver kamp.
                          Det virker som kommunikasjon er et problem bak i forsvaret, for mye ballwatching og visvas. Må innrømme at jeg har hatt inntrykk av at Kippe snakker for lite, men han snakker sannsynligvis veldig mye mer og klarere enn de som spilte bak der mot Særp...
                          Hunter S. Thompson:

                          There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                          Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                          Kommentar

                          • Grusom B
                            Generalissimo Bellisimo
                            • Nov 2003
                            • 6248

                            #33
                            Ny kontrakt, jævlig bra jobba Simon. Dette er tipptopp nyheter, nå vil jeg gjerne se et eller to år til på Udo også. Da begynner det å bli fint med byggeklosser her.
                            Ni principe ni rey...

                            D10S!

                            Kommentar

                            • vermu
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2008
                              • 1729

                              #34
                              Jeg synes Haakenstad er en meget god signering. Har høy kapasitet både fysisk og teknisk. Men han sliter med spilleforståelsen. 1-0 scoringen til Stabæk i dag er rett og slett for svakt av Mats. Denne posisjonering og markeringsfeilen har skjedd flere ganger i år.

                              Kommentar

                              • Tvilling
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2006
                                • 1462

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av vermu
                                Jeg synes Haakenstad er en meget god signering. Har høy kapasitet både fysisk og teknisk. Men han sliter med spilleforståelsen. 1-0 scoringen til Stabæk i dag er rett og slett for svakt av Mats. Denne posisjonering og markeringsfeilen har skjedd flere ganger i år.
                                Enig. Det som er bra er at det kan og må læres

                                Kommentar

                                • MortenA
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2007
                                  • 3318

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av vermu
                                  Jeg synes Haakenstad er en meget god signering. Har høy kapasitet både fysisk og teknisk. Men han sliter med spilleforståelsen. 1-0 scoringen til Stabæk i dag er rett og slett for svakt av Mats. Denne posisjonering og markeringsfeilen har skjedd flere ganger i år.
                                  Problemet, slik jeg ser det, er at vi sideforskyver ofte for mye slik at det oppstår 2-1 situasjoner på bakre stolpe. 08 fikk sine mål på den måten, og jeg Tror det var det som skjedde i dag. Jeg har ikke fått sett tv-bildene, så jeg skal ikke vært bastant, men det er slik jeg opplever scoringene.
                                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                  Kommentar

                                  • brune stakkeland
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2012
                                    • 863

                                    #37
                                    Har kanskje lest på forumet at crossere ikke fører til mål, så da trenger man ikke å forsvare seg mot de

                                    Kommentar

                                    • Grusom B
                                      Generalissimo Bellisimo
                                      • Nov 2003
                                      • 6248

                                      #38
                                      Kan ikke forvente at han skal være blant banens beste hver kamp. Første sesongen i eliten, og han trenger tid før han presterer jevnt. Posisjonering på et høyere nivå er sånt som kun læres gjennom spilletid.
                                      Ni principe ni rey...

                                      D10S!

                                      Kommentar

                                      • MortenA
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2007
                                        • 3318

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av MortenA

                                        Problemet, slik jeg ser det, er at vi sideforskyver ofte for mye slik at det oppstår 2-1 situasjoner på bakre stolpe. 08 fikk sine mål på den måten, og jeg Tror det var det som skjedde i dag. Jeg har ikke fått sett tv-bildene, så jeg skal ikke vært bastant, men det er slik jeg opplever scoringene.
                                        Liten selvkorreksjon: Har nå sett tvbildene som viser at Mats er tett oppi Brochmann i det pasningen blir slått, men litt ballwatching og en meget presis pasning gir Brochmann muligheten. Mats kunne sikkert vært tettere oppi spiller, men det er primært to meget gode prestasjoner av Stabæk.
                                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                        Kommentar

                                        • mrognan
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2008
                                          • 845

                                          #40


                                          I 2015 var Mats Haakenstad lei fotball. Søndag scoret han sitt første eliteseriemål.


                                          VIKING STADION (Nettavisen): Mats Haakenstad (23) er sannsynligvis den eneste målscoreren i Eliteserien som har jobbet som både postbud og baker. Mannen som har spilt samtlige minutter for Lillestrøm i både serie og cup denne sesongen har uten tvil gått den harde veien opp til Norges øverste nivå.
                                          Morten

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎