Mats Haakenstad

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kroktåa
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2015
    • 2857

    #41
    Lenge siden vi mente noe om Haaken her inne.

    Har fått sterk konkurranse av unggutten Lars Ranger, og starter på benkene dag mot Rubin Kaz. Det betyr ikke nødvendigvis noe annet enn at Arne ønsker å bruke anledningen til å la Ranger få en grundig test på hvordan han takler motstand av godt nivå. Haaken var, ved siden av Methew, den eneste som spilte samtlige minutter i LSK-drakt i fjor. Det er gledelig at han er voksen nok til å gi det korrekte standardsvaret når RB spør ham hvordan han takler dette:

    – Det er bra at noen puster meg i nakken, og jeg vil berømme Ranger for det han har gjort i vinter. Konkurransesituasjoner er alltid bra. Men det forandrer ikke noe for meg. Jeg er trygg på det jeg skal levere, og jeg skal være stødig i mitt arbeid. Så får tiden vise om det holder til å få spille, sier han.

    Jag digger Haaken. Han har sine svakheter, men gir alltid jernet og ingen sure miner. Sånne vil jeg ha i laget.

    Kommentar

    • Ketil Cantona
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6813

      #42
      Hørte på podden til P3 gutta med Kippe som gjest. Arne mener Erling Knudzone vil være landslagsspiller etter en sesong som back. Snakker vi omskolering allerede nå?

      Kommentar

      • dollyholly
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2007
        • 965

        #43
        I
        studio nå på fotballmandag.

        Kommentar

        • G-Man
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2011
          • 3141

          #44
          Opprinnelig skrevet av dollyholly
          I
          studio nå på fotballmandag.
          Og fremstår (også der) som en herlig type full av (riktig) innstilling.

          Kommentar

          • kunden
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 2281

            #45
            Kan fort bli en lengende. Herlig innstilling. Raserte garderoben etter tapet mot molde. Synd han ikke gikk inn og raserte molde gardseroben også når han ført var igang.
            Liker det at han ikke er redd for å gå på offensive raid., spesielt når han ikke har pasningsalternativer, og ikke bare måke ballen oppover (godtatt om det er ovdertid el) Sleit litt med plasseringen/sideforskyvning ifjor. Virker som han har fått oprden på det iår. Hvis han kun har 2 år igjen av konrakt bør denne allerede nå vurderes å forlenges før de ekle moille
            eller bartesvina kommer med de sedvanlige skambuda

            Kommentar

            • OlaG
              Oversetterdrone
              Myklebust Light
              • May 2008
              • 875

              #46
              Opprinnelig skrevet av G-Man
              Og fremstår (også der) som en herlig type full av (riktig) innstilling.
              Jeg syns i det hele tatt at det er mange "nye" spillere med riktig innstilling/lynne/personlighet i troppen nå. Haakenstad, Krogstad, Rafn, Melgalvis, Lehne Olsen, Brenden, Igonen.. folk som virker genuint glad for å være i LSK, som ikke lager noe særlig drama, men bare står på og jobber og gir det de kan.
              Når du tillegg har Kippe, Knudtzon, Amundsen og Mikaelsen der fra før så er det en ganske bra stamme i troppen med jordnære spillere som legger ned mye arbeid for å være del av et kollektiv.

              Det er mulig at det ikke er så mange Champions League-stjerner i stallen nå, men jeg syns det er et lag med både fotball-potensiale til noe det går an å være stolt av og personlighet det går an å være glad i.

              Kommentar

              • gilbert
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 3164

                #47
                Mats Haakenstad kom til LSK fra spill på lavere nivåer i fjor vinter. Han har stor innsatsvilje, god fysikk, ekstrem utholdenhet/kondisjon og god fart. Selv om han er høyrebeint, starta han som venstreback, men kom etter hvert over på høyre back, der han særlig til å begynne med strevde mye defensivt, nesten like mye som Melgalvis, som var blitt flytta fram på høyre kant. Offensivt er Haakenstad et klart pluss, selv om innleggskvaliteten i fjor var ganske svak - derimot skårte han Fuglas andre mål i cupfinalen som offensiv HB. I år har forsvarsarbeidet stort sett vært bedre, om ikke alltid helt solid, og kvaliteten på innleggene betydelig bedre. Både når det gjelder ballbehandling, erfaring, posisjonering og spilleforståelse har han fortsatt mye å lære, eller et stort potensiale, for å si det positivt. Det er et åpent spørsmål om Sundgot og/eller ny hovedtrener heller vil bruke Simen Rafn, som er bedre på alle disse siste punktene, og har en meget god høyrefot han ikke får brukt like mye på venstre back. Haakenstad er en positiv og lærevillig spiller og et aktivum i stallen og troppen, men kan risikere å starte langt færre kamper i tida framover enn i fjor, da han spilte alle kampene fra start.

                gilbert

                Kommentar

                • Sailor Man
                  Moderator
                  • Jun 2007
                  • 1324

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av gilbert
                  Mats Haakenstad kom til LSK fra spill på lavere nivåer i fjor vinter. Han har stor innsatsvilje, god fysikk, ekstrem utholdenhet/kondisjon og god fart. Selv om han er høyrebeint, starta han som venstreback, men kom etter hvert over på høyre back, der han særlig til å begynne med strevde mye defensivt, nesten like mye som Melgalvis, som var blitt flytta fram på høyre kant. Offensivt er Haakenstad et klart pluss, selv om innleggskvaliteten i fjor var ganske svak - derimot skårte han Fuglas andre mål i cupfinalen som offensiv HB. I år har forsvarsarbeidet stort sett vært bedre, om ikke alltid helt solid, og kvaliteten på innleggene betydelig bedre. Både når det gjelder ballbehandling, erfaring, posisjonering og spilleforståelse har han fortsatt mye å lære, eller et stort potensiale, for å si det positivt. Det er et åpent spørsmål om Sundgot og/eller ny hovedtrener heller vil bruke Simen Rafn, som er bedre på alle disse siste punktene, og har en meget god høyrefot han ikke får brukt like mye på venstre back. Haakenstad er en positiv og lærevillig spiller og et aktivum i stallen og troppen, men kan risikere å starte langt færre kamper i tida framover enn i fjor, da han spilte alle kampene fra start.

                  gilbert

                  Takk for flere gode oppsummeringer! Enig med deg i det aller meste, men jeg synes Haakenstad gjør seg godt fortjent til plassen på laget i år. Han har blitt mye bedre allerede på tingene du nevner, og tror han kan utvikle seg videre.

                  Sånn ståa er nå, er det en helt grei vurdering å ha Rafn på venstre, men det er mest fordi begge ikke kan spille HB..

                  Kommentar

                  • GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

                    #49
                    Uten reelle defensive kvaliteter og uten innleggsfot. Haakenstad er kongeeksempelet på en klubb som handler spillere uten snøring på hva han tilfører en ønsket spillestil, en høyrebeint venstreback. Det er ikke Haakenstads feil.

                    Kommentar

                    • GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

                      #50
                      En spiller som kan ha det samme skjødesløse forholdet til å treffe medspillere med en pasning eller bidra med et kvalifisert innlegg i kamp etter kamp uten å bli satt ut. I ett lag som sliter med de taktiske valgene fremstår han som verstingen, han sørger for balltap i den absolutt verste sonen på banen. Har heller ingen offervilje eller noe som ligner på det som skal være klubb-DNA'et.

                      Jooooooooooooon!

                      Kommentar

                      • lsk_rob
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Mar 2016
                        • 139

                        #51
                        Rafn må inn på høyrebacken nå, trenger noen kamper på benken Haaken...

                        Kommentar

                        • MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3319

                          #52
                          Greit innhopp i dag, men tror benken venter til helga.
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                          Kommentar

                          • Kanarivogel89
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 4284

                            #53
                            Distanseløper. Fitnessgud. Glamourmodell. Legende.

                            HYLL!

                            Kommentar

                            • TomLundby
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2006
                              • 616

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av MortenA
                              Greit innhopp i dag, men tror benken venter til helga.
                              Det samme kan kanskje gjentas i dag?

                              Kommentar

                              • vermu
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2008
                                • 1729

                                #55
                                Treningskamp mot Florø jan 2017:

                                Opprinnelig skrevet av vermu
                                Vant så vidt 3-2 etter at linjemann prøvde å annullere sekunder før slutt. Heldigvis hadde vi fjerdedommeren (altså hjemmepublikummet) som satte skapet på plass og fikk linjemann til å ombestemme seg. Ingen stor kamp, men jeg tror jeg telte 9-2 i målsjanser.


                                Mats Haakenstad gjør en ok kamp. Ingen tvil om at han stor fart og gode finter, men jeg er skeptisk til høyrebeinte på venstrebacken. Men passer ikke han bedre som kantspiller?

                                .
                                Ja, det tror jeg sannelig du kan ha rett i.

                                Kommentar

                                • Kroktåa
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2015
                                  • 2857

                                  #56
                                  Mads, du deilige, deilige mann; Jeg tilgir deg ALT! Svake innlegg, at du aldri kommer deg forbi på siden din, feilplasseringer. De to måla i dag vil holde deg flytende til evig tid! Jeg ønsker deg velkommen i troppen også i 2019!

                                  Kommentar

                                  • Robiwan
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2006
                                    • 603

                                    #57
                                    Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

                                    Kommentar

                                    • Tjodleif
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2017
                                      • 848

                                      #58
                                      Flere medier mener Haakenstad er 32 år gammel. Wikipedia er heller ikke helt sikre på om han er 32 eller 23.

                                      Kommentar

                                      • McGuffy
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 5092

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av Tjodleif
                                        Flere medier mener Haakenstad er 32 år gammel. Wikipedia er heller ikke helt sikre på om han er 32 eller 23.
                                        Han er 24.

                                        Kommentar

                                        • Kroktåa
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2015
                                          • 2857

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av McGuffy

                                          Han er 24.
                                          ...eller 42...

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎