Kamptråd Molde - LSK Onsdag 5 april kl.19.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Totti21
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3499

    En bra bortekamp det her ja, men er veldig usikker på dette Molde laget som fikk stryk 5-1 mot svake Aalesund uken før seriestart, og var veldig svake mot Kristiansund forrige helg i tillegg.
    Føler uansett at vi gjør en sterk bortekamp, der vi egentlig har god kontroll med unntak av en liten periode etter Molde sin 1-0 scoring.

    Matthew viser hvorfor ekspertene mener han er blant de mest spennende spillerne i Tippeligaen, Malec er lite målfarlig, men allikevel veldig god som oppspillspunkt kampen igjennom og backene er moderne, kvikke og løpssterke, som gjør at de dekker hele banen.

    Minusen i dag er Simen Rafn som rett og slett spiller en elendig kamp. Blir ofte satt opp i gode posisjoner, men gjør stort sett feil valg hele veien. Han roter bort ballen som gir Molde sin siste mulighet og ender også med å klarere ut i beina på matchvinneren. Var heller ikke spesielt god sist, og det lukter kanskje Malec og Skoda på topp med Ujo på kanten neste match?

    Totalt sett en positiv match og en av de bedre bortekampene jeg har sett av LSK på lang tid, selv om jeg fremdeles tror Molde er et lite stykke unna å kunne kalle seg et topplag slik de fremstår om dagen. Men, å styre bortekamper i Tippeligaen er uansett sterkt.

    Kommentar

    • nebbjævel
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2009
      • 511

      Etter at den største skuffelsen over overtidstapet har lagt seg, er det godt å oppleve at forumdeltakerne er enige om hvor skoen trykker. Jeg er enig i det som sies om Rafn og Malec. Det er mulig førstnevnte kunne framstått som bedre ved å spille ballen inn sentralt tidligere, før han gang på gang går seg fast ute på kanten. Slik jeg oppfatter det er en pasning til en av de nevnte å anse som balltap.

      Men kampen lover godt for resten av sesongen. Hver gang vi så tilløp til intelligent samspill ble det livsfarlig for motstander. Det er ikke mange som kommer til å styre kampen borte mot Molde.

      Edit: Og nå ser jeg jaggu at Rafn får en sekser på VG-børsen og Moldekeeper Linde BB. Jaha.

      Kommentar

      • Rune
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2008
        • 1229

        Så andre omgang nå. Neste skremmende hvor lett vi spiller ut Molde. Ser ut som vi jogger rundt dem. Utrolig hva litt balltempo og gode bevegelser kan gjøre. Men dette Molde-laget er ikke langt foran Sandefjord i kvalitet. De kommer til å bli massakrert på Lerkendal.
        "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

        Kommentar

        • Rune
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2008
          • 1229

          Forresten så tror jeg Udo var sliten. Skal helt sikkert spille mot Haugesund også.
          "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

          Kommentar

          • 307
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2007
            • 358

            Men vi har et lite problem til som må rettes og det er høyresiden vår. Det skaper store rom mellom Melgalsvik og Amundsen. Dette var tydelig i treningskampene i vinter og scoringen til Sandefjord kom der og første scoringen til Molde. Det er ikke Melgalvis sin jobb i støte frem. Det skapes da nesten en halv bane lengde så spissen til Molde får veldig god tid.

            Kommentar

            • armykanari
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2009
              • 737

              Trua!!!

              Kommentar

              • Folke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2008
                • 5955

                En veldig god kamp totalt sett. Vinner lignende kamper 8 av 10 ganger, så her er det bare å ta med seg det gode til neste kamp.

                Kommentar

                • Kroktåa
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2015
                  • 2911

                  Vil bare legge til at vi vant 3 av 4 dueller på midtbana i annen omgang. Det laget som vinner duellene, vinner som oftest også kampene. Men ikke i går, dessverre. Men fortsetter vi å trøkke til så mye i fortsettelsen, blir dette topp 6, minst.

                  Malec var for øvrig ikke ille i går. Håper det ikke var et blaff. Og Arne nå se at Rafn ikke er venstre kantspiller.

                  Kommentar

                  • BigDunc
                    Juniormedlem
                    Ferskenpels
                    • Nov 2015
                    • 6

                    Malec var absolutt ikke ille i går. Han skapte mange brudd, særlig tidlig i kampen. Til tider lå vi med begge spissene godt inn på egen halvdel, men han kom seg med opp og holdt 90 minutter. Får se om han er klar for nye 90 allerede på søndag, men er ganske sikker på at han vil bli brukt mye av AE.

                    Angående Rafn så var han langt bedre i går enn mot Sandefjord. Men det er klart at en avgjørende feil og enkelte andre situasjoner trekker ned. Tanken bak å bruke han der er nok at AE vil ha en som er god defensivt når vi har en så offensiv back som Haakenstad er.

                    Jeg tror heller ikke det kommer snarlige bytter i forsvaret. Med mindre det er pga høy kampbelastning. Man kan si at valget med Amundsen/Mikalsen ble litt presset gjennom i oppkjøringen pga hvilke spillere vi hadde tilgjengelig. Men jeg tror AE ser nødvendigheten av at vi snart må se fremover. Kippe holder fortsatt mål, men Amundsen/Mikalsen har fått en del kamper sammen nå og begynner å bli samspilte. Vi har i tillegg backer som er uerfarne på dette nivået. Men skal de noen gang kunne ta nivået så må de få spille. Og er jeg den eneste som ser den store nytten i at vi for første gang på aldri så lenge har en midtstopper som kan avansere med ballen gjennom et/flere ledd? Det skapte flere bra overgangssituasjoner i går.

                    Selvsagt ser jeg motargumentet. At vi trenger minst ett venstrebein på venstresida vår. Men det må veies opp mot balansen i laget og det å få spilt inn de nye. Syns det er særdeles få ting å klage på etter gårsdagens kamp. Nei, kanskje er ikke dette Molde-laget alt det er hauset opp til å være. Men er sjeldent vi har sett så bra ut på bortebane uansett hvor dårlig motstanden er. Resultatet er faktisk det eneste jeg virkelig finner grunn til å klage på.

                    Kommentar

                    • Totti21
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3499

                      Opprinnelig skrevet av BigDunc
                      Malec var absolutt ikke ille i går. Han skapte mange brudd, særlig tidlig i kampen. Til tider lå vi med begge spissene godt inn på egen halvdel, men han kom seg med opp og holdt 90 minutter. Får se om han er klar for nye 90 allerede på søndag, men er ganske sikker på at han vil bli brukt mye av AE.
                      .
                      En av de 3-4 beste LSK spillerne i går etter min mening. Tar ned ballen og holder på den i veldig mange tilfeller, og er flink til å være spillbar for kantene og midtbanespillerne våres foran motstanderens forsvar. Som en av to spisser synes jeg han var veldig god i går, men det lukter ikke mange scoringer av han om dagen, og det preger tydeligvis manges oppfatning av han.

                      Kommentar

                      • OlaG
                        Oversetterdrone
                        Myklebust Light
                        • May 2008
                        • 898

                        Opprinnelig skrevet av BigDunc
                        Malec var absolutt ikke ille i går. Han skapte mange brudd, særlig tidlig i kampen. Til tider lå vi med begge spissene godt inn på egen halvdel, men han kom seg med opp og holdt 90 minutter. Får se om han er klar for nye 90 allerede på søndag, men er ganske sikker på at han vil bli brukt mye av AE.
                        Det er forøvrig heller ikke helt usannsynlig at Malec er den som har skaffet oss flest frispark når sesongen er over. Antallet ganger en eller annen dust av en forsvarspiller dytter han i ryggen når han er feilvendt med ball er kosmisk høyt. Han kommer til å skaffe oss en haug av dødballer halvveis inn på motstanderens banehalvdel i år.

                        Opprinnelig skrevet av BigDunc
                        Og er jeg den eneste som ser den store nytten i at vi for første gang på aldri så lenge har en midtstopper som kan avansere med ballen gjennom et/flere ledd? Det skapte flere bra overgangssituasjoner i går.
                        Nei, det er digg å se på. Han har jo et fint bein i det hele tatt, er bra i lufta og viser tegn til å kunne få et bra blikk. Hadde vært innmari deilig om han vokste frem til å bli den midtstopperen "alle" har trodd den oppskrytte potetsekken Forren er i mange år.

                        Kommentar

                        • WAK
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2006
                          • 964

                          Jeg tror spissparet mot Molde fort kan bli spissparet i mange kamper i år.

                          Skoda er venstrebeint og er kantspiller/spiss. Tror det kunne vært meget spennende. Skoda på bakre når Knudtzon raider opp på motsatt kant. Perfekt

                          Kommentar

                          • Grusom B
                            Generalissimo Bellisimo
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6248

                            Helt horribelt å klage på Malec. Han var rett og slett god i første omgang, faktisk en av banens beste. Han har noe å gå på mtp å holde nivået i nitti minutter, javisst, men det han gir laget, spesielt i oppspillsfasen, er uvurderlig. Han kommer dypt, gjerne inn på egen halvdel, gjør seg spillbar og holder ballen lenge nok til at spillerne rundt ham kan ta i mot ballen i bevegelse. Han har godt overblikk og gode pasninger, og kommer ofte til avslutninger. Dårlig på hodet fordi han er stor og burde være bedre, men å rakke ned på ham og insinuere at han er en syndebukk er bare pinlig. Følg med og fortell meg så hvem som er limet i angrepet vårt.
                            Ni principe ni rey...

                            D10S!

                            Kommentar

                            • knut
                              Make knut Great Again
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2006
                              • 9413

                              Opprinnelig skrevet av Grusom B
                              Følg med og fortell meg så hvem som er limet i angrepet vårt.

                              Kommentar

                              • kunden
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 2324

                                Vi bør også kunne utnytte de offensive løpa til Haak bedre. Han kommer villig og som en kanonkule på overlapping uten å få ballen. Ikke dermed sagt at bør eller skal ha ballen hver gang, men det er en glimrende mulighet for å skape to-mot-en på siden.
                                Irriterer meg fortsatt over at det ikke bli minst ett poeng.

                                Kommentar

                                • Bibaboy
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2008
                                  • 712

                                  LSK gjør totalsett en bedre kamp enn på veldig lenge, med varierende press og svært kontringsvillige. Synes også vi var gode til gjenvinning av ball. Alt i alt en svært god og underholdende kamp. Synes de aller fleste spilte over forventet med Mattew som vår absolutt beste og Rafn som vår klart dårligste og direkte skyld i Moldes 2-1 scoring. Han har heller ikke ferdigheter nok i 1 mot 1 situasjoner, og måtte konsekvent spille ballen tilbake i samtlige situasjoner som kunne gitt oss store muligheter foran Moldes mål men mer kreativitet. Håper virkelig han får seg en tur på benken i neste kamp.
                                  Fugla Forever

                                  Kommentar

                                  • gilbert
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 3192

                                    Opprinnelig skrevet av Tvilling
                                    Antonijevic på benken.. var ikke det han som manglet arbeidstillatelse? I så fall en god nyhet
                                    I følge NFFs lister over stallen (se lenke i åpningsinnlegget i "Stallen i 2017") ble han ført inn og var spilleklar 3. april.

                                    gilbert

                                    Kommentar

                                    Working...
                                    😀
                                    😂
                                    🥰
                                    😘
                                    🤢
                                    😎
                                    😞
                                    😡
                                    👍
                                    👎