Kandidater til stillingen som sportsdirektør

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tittil
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2009
    • 341

    #41
    Ingen tvil om at det hadde vært kjærkommet med noen som vil investere midler til spillerkjøp nå. Dette laget er ikke godt nok for elitederien. Etter 9 serierunder er dette dokumentert. Tror
    også det blir vanskelig å få tak i en sportsdirektør som har gode kvalifikasjoner i den situasjonen klubben er i. Det mangler nå kontinuitet på alle områder i LSK, og det øker risikoen for nedrykk.

    Kommentar

    • Klimtkongen
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2014
      • 419

      #42
      Er sikker på at nestemann også er en med et forhold til klubben. Vi henter ikke inn et toppnavn til denne rollen.

      Kommentar

      • Børge
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2013
        • 2526

        #43
        Blir det noen nestemann? Jeg er ikke så sikker på om ny kommer inn. Eventuelt blir det internt opptrykk.
        Sint og tverr på felt N

        Kommentar

        • Tittil
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2009
          • 341

          #44
          Tipper Sognæs på 50% stilling.

          Kommentar

          • vermu
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2008
            • 1729

            #45
            Opprinnelig skrevet av Tittil
            Tipper Sognæs på 50% stilling.
            Da legger legger jeg inn vetoretten....

            Kommentar

            • Totti21
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2004
              • 3499

              #46
              Opprinnelig skrevet av Børge
              Blir det noen nestemann? Jeg er ikke så sikker på om ny kommer inn. Eventuelt blir det internt opptrykk.
              Det verste er at jeg ikke har forventninger om noe annet... Da lurer jeg virkelig på om folka i klubben faktisk bryr seg om klubben, eller om det bare handler om å avvikle over litt tid.

              Kommentar

              • Tvilling
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2006
                • 1462

                #47
                Opprinnelig skrevet av Totti21
                Da lurer jeg virkelig på om folka i klubben faktisk bryr seg om klubben, eller om det bare handler om å avvikle over litt tid.
                Du pleier å kunne være mer saklig enn dette ;-)

                Kommentar

                • Totti21
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3499

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av Tvilling

                  Du pleier å kunne være mer saklig enn dette ;-)
                  Det er rett og slett vanskelig i disse tider, og det føles helt håpløst når man aldri lærer av sine egne feil og bare kjører på med det samme. Så ja, det kommer sikkert litt usakligheter om dagen i ren oppgitthet over at man nok en gang benyttet en god mulighet etter forrige sesong til å gjøre en grundig jobb så dårlig.

                  For første gang i mitt LSK-forhold begynner jeg faktisk å lure på om et nedrykk er det eneste som kan få folk til å våkne og at det kan tvinge frem å tenke nytt, og ikke bare tro at det ordner seg igjen.

                  Kommentar

                  • Totti21
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3499

                    #49
                    Thomas Berntsen på "foppal" om hva som er galt i LSK: "De har blitt for opptatt av å overleve og bevare rekorden, og tar derfor en del avgjørelser for å bevare den fremfor avgjørelser man er tjent med på lengre sikt."

                    Gode ord fra et levende bevis på at langsiktig tankegang trumfer kortsikitghet.

                    Kommentar

                    • GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

                      #50
                      Er det noen andre steder i verden hvor lag dyrker dette som vi gjør her i Norge? Ingen andre tradisjonsrike lag gjør vel så mye ut av dette med rekken av år i eliten? Hvorfor har det blitt en så stor greie i det hele tatt? Og før noen sier det som mest sannsynligvis er svaret, så er det jo et faktum at selv om stedet Lillestrøm kanskje er lite i seg selv, så ligger det midt i smørøyet av landets soleklart mest folkerike område. Og den vokser for hvert år som går.

                      This monkey needs to get off our backs! Få inn igjen det som betyr noe, som det å blø for drakt og klubb!

                      Kommentar

                      • Kjøttkaka
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2012
                        • 289

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                        Er det noen andre steder i verden hvor lag dyrker dette som vi gjør her i Norge? Ingen andre tradisjonsrike lag gjør vel så mye ut av dette med rekken av år i eliten? Hvorfor har det blitt en så stor greie i det hele tatt? Og før noen sier det som mest sannsynligvis er svaret, så er det jo et faktum at selv om stedet Lillestrøm kanskje er lite i seg selv, så ligger det midt i smørøyet av landets soleklart mest folkerike område. Og den vokser for hvert år som går.

                        This monkey needs to get off our backs! Få inn igjen det som betyr noe, som det å blø for drakt og klubb!
                        HSV har jo et stadionur som viser hvor lenge de har vært i Bundesligaen. Det uret har jo nærmest blitt en byrde for klubben, så de er ikke akkurat et forbilde, men de klarte seg med nød og neppe i år igjen.

                        Kommentar

                        • McGuffy
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 5092

                          #52
                          Da ble det Simon som rykket opp, ref nyhetstråden.

                          Tanker?

                          Kommentar

                          • Kimito
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 2600

                            #53
                            Jeg har noen korte ukvalifiserte tanker. Mefsin har imponert meg de gangene jeg har sett han i media, og han gjør et godt inntrykk i intervjuet. Han kjenner klubben (noen vil tolke det negativt), og har en solid utdannelse. Fyren jobber hardt og er ung nok til å se at klubben ikke bare må fortsette i samme spor. Han er trolig svært sulten på å lykkes, og peker selv på at manglende spillererfaring vil kunne få kritikere til å kvesse kniver. Dermed er han også klar over at han må levere.

                            Gode menn (og kvinner) bør kunne gjøre et godt arbeid dersom de har kompetanse på området de skal jobbe med, så jeg tenker at dette kan bli bra. Mefsin virker som en god mann.
                            Ferdigskåra

                            Kommentar

                            • brune stakkeland
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2012
                              • 863

                              #54
                              Ifølge twitterprofilen hans så har han master i sports management fra Johan Cruyff institute. Ifølge intervju i rb så ønsker han å få på plass en sportplan, noe klubben per dags dato ikke har.
                              Virker nysgjerrig og ivrig og generelt som en bra mann.

                              Kommentar

                              • knut
                                Make knut Great Again
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2006
                                • 9365

                                #55
                                Positiv!

                                Kommentar

                                • Tvilling
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2006
                                  • 1462

                                  #56
                                  Var mer betenkt tidligere i vår..
                                  kjente litt på det når det kom info om at han nesten var "kapret" av FFK.... Tenkte da at det ville vært et tap av klubben om han ikke fikk vist sine evner hos LSK først..
                                  Og det får han.. og det kjennes positivt. Tror dette blir noe annerledes enn Bjarmann, på godt og vondt. Og kommer til å bli fulgt tett av mange. Kommer selvsagt både til å treffe og bomme.underveis. ..men er garantert dedikert! og vil ha kort innkjøringstid i et miljø han allerede er en del av.

                                  Kommentar

                                  • Totti21
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3499

                                    #57
                                    Ord blir fattige... tøyseklubb har vi blitt.

                                    ikke noe personlig mot Mesfin som er en herlig person, men klubben trenger nye impulser mer enn noe.

                                    Kommentar

                                    • GIFKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2009
                                      • 8243

                                      #58
                                      Kjempebra fyr, men vanskelig å tro på at dette ikke bare blir mer av det samme. Det må bli en klar forandring fra hvordan Bjarmann fylte rollen, ellers er den helt uten mening.

                                      Kommentar

                                      • andersmm
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2006
                                        • 5764

                                        #59
                                        Det viktigste er å få på plass en sportsplan, noe vi ikke har for øyeblikket. Sammen med strategiplanen er det klubbens viktigste dokument. Vi vil bli målt i høst da akademiklassifiseringen kommer. Da er det også viktig å ha planer for utviklingsspillerne våre.

                                        Er vel ganske tynt grunnlag å uttale seg på, men jeg synes det er oppløftende Å lese denne passasjen. Bjarmann har gjort en relativt god jobb på overgangsmarkedet men har aldri slått meg som noen sportslig visjonær. I det store og hele virker det som Torgeir har holdt seg til spillerlogistikk og ikke brukt for mye tid på å utvikle en sportslig profil som gjennomsyrer klubben. Det har ytret seg blant annet i form av sjukt random rekrutteringsprosesser hver gang vi har vært på trenerjakt.

                                        Jeg vil ikke diskvalifisere Mesfin på bakgrunn av at han har vært i LSK-systemet under flere år. Det finnes mange eksempler på folk som har jobbet i skyggen av andre i flere år og deretter implementert egne prinsipper når de selv har kommet i posisjon. En fordel er at Mesfin følger i fotsporene til en sportsdirektør som ikke har hatt all verdens suksess. Han har masse å tape på å bare fortsette i samme spor som Torgeir, og masse å vinne på å sette sitt eget preg på jobben. At han ikke har en gedigen spillerbakgrunn er også positivt. Ex-spillere får ofte muligheten uten å egentlig ha fortjent det, mens en type som Mesfin faktisk har vært nødt til å utdanne seg og jobbe på seg erfaring.

                                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                        Kommentar

                                        • 307
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2007
                                          • 358

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av Totti21
                                          Ord blir fattige... tøyseklubb har vi blitt.

                                          ikke noe personlig mot Mesfin som er en herlig person, men klubben trenger nye impulser mer enn noe.
                                          Tror du hadde blitt misfornøyd uansett hvem de hadde ansatt.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎