Sesongoppkjøring 2018

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13243

    Trøkker på nå, fått noen store sjanser

    Kommentar

    • LS89
      Kamptrådkongen
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2013
      • 3321

      Moses virker frisk!

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13243

        slutt 1-1

        Kommentar

        • trondheims_fugl
          Juniormedlem
          Ferskenpels
          • Feb 2018
          • 2

          Var vel en relativt alright kamp dette, selvom svakt pasningsspill ødelegger mye for oss (ikke at dette er et ukjent problem). Maric hadde flere gode involveringer, det defensive var solid og spissene våre virker langt smartere enn de vi hadde samme tid i fjor, så jeg tror vi går en fin sesong i møte.

          Kommentar

          • justramekki
            Juniormedlem
            Bøffelpromp
            • Feb 2018
            • 18

            Tja etter kampen har jeg vel gjort meg noen tanker da. Får håpe at det er noen som er litt enige med meg ihvertfall?

            Jeg syntes vi starter kampen i et veldig høyt tempo. Vi driver ikke og føler ut Rubin, vi prøver rett og slett å vise oss litt frem. Mye spill frem og tilbake og det ender med et skudd til Gary Martin utenfor 16. Skuddet er godt, men dessverre upresist og går utenfor ikke langt fra 5-meterslinja. Det kommer også en gjennombruddspasning til Gary Martin som har klart å dra av seg forsvarer, men denne er noen meter for lang. Like etter dette kommer jo dessverre målet imot oss. Innlegget er fra utenfor 16 inn mot bakre stolpe, der Rafn allerede har dekket opp en mann, men ingen mann ligger på ninjaen som lurer i bakkant. Han står dessverre alene og i det Rafn har vendt opp og orientert seg (så ikke ut som om han hadde merket seg denne mannen før nå), tar Ninjaen sats og skyter ballen i kassa bak Maric. 0-1. Har ikke helt oversikt over situasjonen selv, er ikke helt sikker på om noen misset markering eller om de var i overtall, men at det var altfor lett er uten tvil.

            Etter dette begynner Rubin å ta mer og mer over, rundt 15 minuttersmerket legger vi oss forbausende dype. Virkelig ultra-defensivt. Greit nok at vi må klare å spille med lavt press også, men når vi ligger så lavt sliter vi syntes jeg. Nå skal det sies at Rubin vel er et ganske sterk lag når de får spille uten press, så når de først kommer over midten uhindret og får kommet seg i angrepsposisjoner spiller de ballen rundt oss uten at vi klarer å hindre dem så altfor mye. Vi sliter med å stanse dem, vi sliter med overgangene og vi sliter med å hindre de å komme til sjanser. Det eneste vi får frem offensivt i denne perioden er en overgang hvor Erling nærmest er alene med en Rubin forsvarer, han prøver å spille ballen forbi og løpe rundt, men ballen går for langt og inn til keeper. En liten morsom sidenotis er at Ranger ved minst et par anledninger regelrett presser Rubin-spillerene overende. Han er godt bygd og vinner flere dueller. Spiller også med gamle Bjarmann-strikken så man får litt... vibber... Men det er vel mest på grunn av strikken? Eller? Vi får se! Håper uansett på proffkontrakt for unge Ranger.

            Overgangene sliter vi som sagt med, mye av dette er grunnet VELDIG upresist pasningsspill til tider og dårlig førstetouch som gjør at Rubin kommer tett oppi mann og vinner tilbake ballen. Når dette skjer virker det litt som om at vi ikke prøver å vinne den tilbake, men heller løper tilbake for å legge oss dype. Det kan nok tenkes at dette er meningen da LSK kanskje skal øve på å ligge med lavt press, men det virker litt for "kunstig" og mer som at det er meningen å ligge så lavt som mulig og la de komme så tett og høyt på som mulig før vi reagerer. Situasjons-type-spill. Enn så lenge klarer vi å rydde unna, men pasningene forblir upresise og det kulminerer hele dessverre i en veldig stygg feilpasning foran egen boks (Melgalvis mener jeg), som fort kunne straffet seg.

            Etter dette begynner det jeg velger å kalle Maric-perioden. Det første ordentlige skuddet treffer oss etter 22 minutter. Bang. Redning! Etter 27 minutter. BANG! En veldig god redning, de får rett og slett småspille seg frem til 16 uten at vi klarer å stoppe dem og får fyrt skikkelig av. Påfølgende corner resulterer i en helt sinnsyk redning på en header og hvis det er slike redninger vi får se i år tror jeg ikke vi kommer til å savne for mye av Origi. Klasseredning! Etter 31 minutter er Rubin på farten igjen. Denne gangen med et skudd fra ganske god distanse. Skuddet er hardt, og presist. Maric gjør igjen en redning ut i fullstrekk! Etter alt dette, er han uten tvil min banens beste hittil for Lillestrøm. Sterkt! Knallsterkt! Dette vil jeg se mer av, men helst ikke for mange ganger i en kamp. Det gjør seg godt på TV, men mannen kan kun redde oss så mange ganger. Denne perioden avsluttes med at vår kjære kaptein, Frode "Legenden" Kippe oppfatter en gjennombruddspasning som fint kunne resultert i et mål - hadde han bare ikke vært snar nok, lur nok, og sterk nok. Han bruker den store kroppen for alt det er verdt og gjør en helt vidunderlig skjerming av ball inn til Maric. Dette er skjerming 101, noe som kan gå ned i lærebøkene og Maric er like fornøyd med denne som meg virker det som. Det der var vakkert forsvarsspill! Total kontroll!

            I denne perioden lå vi som sagt med lavt press, men det virker som om vi flytter det mye høyere ved dødballer, og innkast til motstander. Når vi gjør dette kjemper vi mer om ballen enn når vi mister den, og dette lønner seg! Etter 38. minutter får Rubin et innkast ikke langt fra egen dødlinje på høyre side, ballen blir tatt imot og spilt tilbake til en Russer som uten tvil ikke har forstått hvor fort vårt egne The Flash kan bevege seg. Knudtzon setter fart på bena og det ser ut som om Bippe Stankelbein har funnet veien til banen. Han snapper opp den ballen fra den uforstående Russeren som står igjen i en eneste svær sky av forvirring og legger ballen deretter inn til Gary Martin, som deretter setter denne forbi en utrusende keeper og inn i kassa fra tilnærmet død vinkel. 1-1. Kanskje litt ufortjent med tanke på kampens gang, men vi straffer dem på første sjans! Viktig! Nydelig!

            Nå begynner LSK å presse høyere igjen. Selvom det er kort tid til pause kommer vi umiddelbart med i matchen igjen og vi ligger tett oppi ball og spiller med høyt press. Nå får vi også til litt pasningsspill, som vi har sliti med stort sett hele matchen. Men siden det er såpass nærme pause, er det lite som skjer. Det forblir en 1. omgang hvor vi ligger og forsvarer oss, venter på at de skal komme til oss og ikke møter dem noe særlig når de kommer med ball. Vi ligger og venter og de får spille. Til tider så sliter vi litt, til tider så sliter vi mye, men vi klarer å holde unna - heldigvis.

            Første 10 minutter av 2. omgang klarte jeg å misse, mistet konsentrasjonen og glemte at vi var midt i en pause. Så jeg er ikke sikker på hvem som har byttet og ikke byttet, men Lehne Olsen var ihvertfall på banen, det samme var Haakenstad (av nye). Men rundt minutt 55 får vi en corner som Frode Kippe er først på i et fullt felt. Han løper frem og header ballen godt og hardt mot fremre stolpe, men der står keeper. Hadde keeper vært mer sentralt plassert kan det fort hende at den hadde gått inn. Uheldig! 5 minutter senere begår Rubin en HAUG av bytter. Jeg aner ikke hvor mange som flyr ut og inn, men jeg er sikker på at du kunne sneket på en ekstra mann på banen uten at noen hadde merket det. De begår bytter, mange bytter, ca. 1000.

            Knudtzon spiller på venstre kant etter pausen, her virker han veldig frisk og god. Rubin spiller ganske tett og vi har større bredde enn de i overgangsfasene og det viser seg etter 64 minutter da han fosser nedover kanten på venstre side, skulle tro han løp i nedoverbakke med den farta der og når han nesten når frem til dødlinja gjør han et lavt og hardt innlegg til Moses som ikke får et klart treff. Ballen går utenfor fra litt innenfor 5 meter. Han er i duell med forsvarer og klarer derfor ikke å treffe rent (sklir inn), men kan vel hende at dette burde vært ihvertfall en målsjanse.

            Siden pause har det vært mye jevnere og etter dette syntes jeg faktisk vi tar mer og mer over. Vi ligger ikke lenger lavt, vi prøver å gjenvinne ball høyt og setter Rubin under godt press. Vi har et mye høyere tempo og vi drøyer ikke med ball. Vi vil fremover! Etter 70 minutter har vi også et nydelig angrep uten avslutning, det er igjen Knudtzon som kommer inn mot midten av 16, han spiller til Melga som flikker den vakkert og simpelt til Lehne Olsen som er forbi siste forsvarer, han er dog litt ute til høyre og prøver å legge inn. Den ballen treffer ingen medspillere, men FY, det der var pent å se på.

            Som sagt så er vi mer og mer med, Moses får et knallskudd utenfor 16 etter 75, god redning som keeper ikker klarer å holde, men Krogstad på returen får dessverre inget rent treff. Kunne vært et mål til der med skikkelig treff. I denne perioden vil jeg si at vi minst er på høyde med Rubin, og også bedre. LSK virker mye friskere. Vi bestemmer mer av tempoet og vi bestemmer hvordan vi vil ha matchen. Haakenstad får vist seg litt fremover og et sted får vi en halvsjanse fra nettopp Haakenstad etter et innkast som Frode Kippe stusser videre til Brenden (?) som header den videre utenfor mål. Vi forsvarer oss godt og slipper ikke Rubin til noe som helst, vi blokkerer skuddene de prøver på og vi har god kontroll. Her er det ingen store bekymringer. Rett før slutt får vi matchens siste overgang. Brenden setter igang dette angrepet (Han kom inn for Knudtzon rundt minutt 60?), fosser nedover venstre, spiller så ballen til Moses som prøver å curle ballen rundt en Rubin forsvarer og over til Lehne Olsen. Dette hadde vært helt nydelig hadde det bare nådd frem til Lehne Olsen som så hadde vært alene mot keeper. Slutt match. 1-1.

            I annen omgang syntes jeg vi spiller MYE bedre og til tider har vi meget god kontroll. Vi er litt uheldige med sjansene, og kunne godt skapt flere, men vi styrer matchen til tider og viser oss frem på en god måte. Masse positivt å ta med seg fra denne annen omgangen og det mest positive med første omgang er vel at vi har en god keeper i Maric som fikk vist frem litt av hva som bor i han. Synd at det ikke blir noen flere mål, men jeg tror at med de vi har på topp i år så kommer vi til å få en MYE bedre start enn i fjor og det vil resultere i at vi sanker flere poeng. Med bakre rekke som også har fått en sesong på baken sammen tror jeg at de kan fortsette å utvikle seg videre fra der de var på slutten i fjor og igjen gjøre Åråsen til vårt gamle kjære Fort Åråsen bakover - sammen med Maric og Igonen (må ikke glemme han selvom han ikke sto i denne kampen!). Dette styrket vel bare min tro på 6. plass og oppover, selvom det fort kan hende at vi faller en eller to plasser under også. Det skal ikke stå på troa!

            Kommentar

            • kunden
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 2281

              I andre presser vi høyt og synes vi utfører det bra. Mer av det som flere andre har etterlyst. Vi blir rundspilt til tider når vi legger oss lavt, som i første.
              Håper vi tørr å stå høyere. Det er vel det vi trener for og ikke en sluttspurt de siste 10-15min i hver kamp. Nå er vi såpass samspilte og gjennomtrente
              at laget burde presse høyt fra første spark. Blir helt klart flere målsjanser av det. Men som den slu reven Arne er så ser han at et slik press
              kanskje er mer effektivt når motstanderen er slitne, og da har de også mindre krefter til å ta oss på overganger. Ser begge argumentene.



              Kommentar

              • Playboy1
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 2106

                Ja, det hjelper lite å vente med høyt press til
                det gjenstår 15-20 minutter av kampen , om vi
                da allerede ligger under med etpar mål.

                skjønner at det er mer krevende/slitsomt å starte med
                høyt press. Men bedre å gå ‘rett i strupen’ på motstanderen ( selvfølgelig ikke alle kamper) og
                forhåpentligvis lede flere kamper . For så å spille
                mer etter resultatet , jo lenger ut i kampen mann
                kommer. Skal jo være lettere å forsvare enn å jage
                ett godt resultat , jo lenger inn i kampen mann kommer
                da.

                Kommentar

                • Joha
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2003
                  • 314

                  Hva skjer med afrikanerene som var på prøvespill i Januar

                  Kommentar

                  • gilbert
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 3164

                    Opprinnelig skrevet av Joha
                    Hva skjer med afrikanerene som var på prøvespill i Januar
                    De eneste nigerianerne som det kan være aktuelt å følge opp er såvidt jeg forstår Jerome Philip og Bruno, som er med til Marbella. Men ingen av dem ser ut til å være nær kontrakt. Mulig klubben sikrer seg en form for "opsjon" på en eller begge fram til sommeren, da det ved et eventuelt salg kan bli rom for "nye" afrikanere. De andre som var her i januar er reist hjem uten mer oppfølging.

                    gilbert

                    Kommentar

                    • Gjest

                      Opprinnelig skrevet av gilbert
                      Fem treningskamper

                      Kort om vinterens treningskamper (før Marbella): Målforskjell 11-6. Måla ble skårt av spissene Knudtzon og Martin (3 mål hver, Erling hadde også en målgivende), og av Moses, Krogstad (med to målgivende), Ezeh (pluss en målgivende) og prøvespillerne Philip (også en assist) og Bruno. Øvrige assist var fra høyrebackene Haakenstad og Ranger (en hver), midtbanespillerne Mathew, Loholt Kristiansen og Ødemarksbakken.

                      Treningskampene ble brukt til å komponere laget, prøve ut juniorer og prøvespillere, men mer og mer tydelig mot en første-11'er. Keeperne er foreløpig omtrent like gode, kanskje Maric hakket foran, forsvaret de samme fire som avslutta sesongen. Melgalvis, Krogstad/Ezeh, Mathew, Ødemarksbakken/Brenden utgjør midtbanen, mens spissduoen er mer åpen, særlig med Thomas Lehne Olsen inn i stallen.

                      Erlandsen har spilt med lavt press bare i (deler av) kampen mot Molde - en klar forandring (og forbedring) fra i fjor. Erlandsen sier selv til Romerikes Blad (lørdag 10. februar) at vi må beherske både lavt og høyt press, og at vi vil spille med mer høyt press enn i fjor. Han mener likevel (uten at jeg lar meg helt overbevise) at vi skaper mer med lavt press. Det er iallfall to grunner til at han vil spille mer med høyt press i år. Den opplagte grunnen er at laget er mer erfarent og samspilt, i forsvar og i hele formasjonen, enn på starten av 2017. Den andre, som Erlandsen trekker spesielt fram, er at vi har mer fart i stallen, her nevner han særlig Ezeh, Moses, Martin og Ødemarksbakken som nye spillere med god fart.

                      Bortsett fra hvor lavt eller høyt vi legger oss i banen, er vel de fleste særlig spente på om vi kan få opp effektiviteten, skåre flere mål på sjansene. I treningskampene har det vært tydelig at flere spillere (Knudtzon, Moses, Ezeh) har nølt eller prøvd å finne medspillere i mange situasjoner der de kunne gått på skudd. Her ligger et opplagt forbedringspotensiale, som Erlandsen og Sundgot er helt klare over - og klare på overfor spillerne. Unntaket her er Gary Martin, som ikke nøler. Forhåpentligvis kan også Lehne Olsen bidra til å få opp effektiviteten.

                      gilbert
                      Med mål på Martin og målgivende på Knudtzon mot Rubin så ble toppscoreren på de 6 treningskampene Gary med 4 mål, mens Knudtzon havnet på en god andreplass med 3 mål og 2 målgivende.
                      Holder de det snittet i Eliteserien så blir det moro

                      Kommentar

                      • Kanarivogel89
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2006
                        • 4287

                        Ingen Mesterfinale, men heller treningskamp mot RBK mandag 5. mars 18:30 i LSK-Hallen.

                        Kilde: KFL på Facebook

                        Dette gjøres vel delvis også sånn at det planlagte næringslivsseminaret i Lillestrøm Kultursenter kan gjennomføres

                        Kommentar

                        • gilbert
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 3164

                          I treningskampen mot RBK i LSK-Hallen 18.30 i morra stiller Fugla i følge Romerikes Blad trolig slik:

                          Maric
                          Haakenstad-Amundsen-Kippe-Rafn
                          Melgalvis-Krogstad-Mathew-Knudtzon
                          Martin-Lehne Olsen

                          gilbert

                          Kommentar

                          • Tjodleif
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2017
                            • 848

                            Vi får spare mesterfinaletråden til senere. Må si jeg liker det jeg ser i dag! Vi er aggressive. Maric har full kontroll. Ble frispark i Helland-posisjon akkurat nå, da..

                            Kommentar

                            • LS89
                              Kamptrådkongen
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2013
                              • 3321

                              0-0 slutt. LSK best. Flest sjanser og burde vunnet. Synes dette ser lovende ut foran seriestart. Lehne Olsen litt opp og ned, men viser enkelte ekstremferdigheter som dette laget har manglet de siste sesongene.

                              Kommentar

                              • McGuffy
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 5092

                                0-0. Slutt. Solid match.

                                Kommentar

                                • justramekki
                                  Juniormedlem
                                  Bøffelpromp
                                  • Feb 2018
                                  • 18

                                  Jeg blir faktisk bare mer og mer gira for hver kamp jeg ser av LSK nå! Selvom det ender 0-0 idag, så er det en jævla solid match i mine øyne. Har igjen gjort meg noen tanker så her kommer de. Det blir litt ufullstendig da jeg så matchen uten lyd og til tider også uten bilde. Jeg sitter på jobb midt i skauen her så nettet var aldri bra nok til å kunne se nummeret tydelig bakpå ryggen til spillerne heller, men jeg fikk med meg det meste (Bortsett fra første 15 etter annen omgang, ble litt hektisk).

                                  Laget RBK stilte med:
                                  Andre Hansen
                                  Hedenstad-Reginiussen-Rasmussen-Meling
                                  Jensen-Trondsen-Konradsen
                                  Helland-Bendtner-Adegbenro

                                  LSK sitt lag:
                                  Maric
                                  Haakenstad-Amundsen-Kippe-Rafn
                                  Melgalvis-Mathew-Krogstad-Knudtzon
                                  Martin-Lehne Olsen

                                  Etter 01.30 holdt jeg pusten allerede, og dette skulle skje flere ganger i denne kampen men uheldigvis fikk Melgalvis den litt for høyt og sleivet den utfor ganske greit egentlig. Det går jo kun 30 sekunder etter dette så er vi frempå igjen, vi ligger i høyt press og Lehne Olsen får presset frem en feil fra Meling (?) hvorpå ballen går inn til Martin som setter den til venstre for Hansen, men han får til en bra redning. Kippe er først på ballen ved corner men ingenting ut av dette. Vi starter altså hardt og sterkt. Det er ikke bare de på toppen som skal få vist seg frem, Rafn fosser nedover på venstre kanten og drar av seg ikke bare en, men to spillere før han til slutt blir tatt igjen og mister ballen. Friske takter her altså. Stygg takling på Knudtzon etter 03.30, dette var allerede den andre taklingen på Knudtzon etter så kort tid i kampen. Jeg tror nok de hadde en plan om å prøve å nøytralisere han, fordi dette gjentok seg flere ganger i løpet av kampen. De var tydeligvis bekymret for hurtigtoget vårt og hva han kan bringe inn i matchen.

                                  Vi presser knallhøyt på keeper etter 6 min, først er det vel Knudtzon som er frempå, ballen spilles ut til forsvarer, tilbake til keeper, denne gangen er det Mathew som er der inne, vi presser frem en feil og ballen havner til side for Melga som ikke helt får kontroll på mottaket og mister til en RBK-spiller. Vi viser fint at når vi presser høyt får vi også presset frem feil hos RBK som gjør at vi gjenvinner ballen. Dette gjentok seg mange ganger gjennom hele matchen og hvis dette fortsetter gjennom sesongen så er jeg virkelig spent på om det faktisk kan bli en del mål ut av dette også hos dårligere stilte lag. Det er deilig nok å gjenvinne ball, men enda bedre å få presset frem feil som leder til direkte mål.

                                  Vi er faen meg tru det eller ei frempå igjen et par minutter etter dette altså, det er helt rått, Melga header videre til Lehne Olsen på en duell som drar med ballen ned til dørlinja, spiller inn i 16 og Martin gjør en helt UTROLIG skjerming videre til Knudtzon. Han bare lar ballen passere videre, for et overblikk. Knudtzon får til et bra skudd, men de har jo også en bra keeper i mål. Dette angrepet syntes jeg var utrolig vakkert, selvom det egentlig er veldig rett frem så får vi det til å se så enkelt ut - godt angrep.

                                  Haakenstad får også vist seg frem godt, han drar seg først forbi Meling med en forbipasning mens han løper forbi på andre siden, vakkert altså, vakkert! Så når Meling tar han igjen, tror du ikke han drar frem høyrehælflikken a?! Fy faen, det er vakkert. Jeg tror så jævlig at Haakenstad kommer til å ta ytterligere steg denne sesongen og virkelig slå an ikke bare på laget vårt, men som en helhet i Tippeligaen. Han spilte hvert eneste minutt for oss i fjor og var en viktig brikke i laget vårt, jeg har full tro på at han kommer til å bli enda bedre i år. At han også kommer til å utvikle seg defensivt, tar jeg som en selvfølge når han spiller i den rekka som han gjør. Dessverre når ikke pasningen noen, men bare å komme seg frem dit er godt gjort. Han drar fra seg en av Norges beste backer - LETT!

                                  Etter 14. minutter falt nettet ut, aner ikke hva som skjedde men Maric hadde utspark. Viste seg senere at dette var den eneste halvsjansen Rosenborg virkelig kom til i 1. omgang, et frispark som datt ned i feltet og som heldigvis ingen mann kom på. Spratt ut til 5-meter.

                                  Det som virker å være greia etter denne kampen når den har nådd 15 minutters spill er litt av samme greia som Rubin Kazan. Vi flytter høyt opp ved dødballer eller innkast, og legger oss lavere (og også veldig lavt) når Rosenborg flytter oppover. Vi forsvarer oss godt - veldig godt, og får faktisk stoppet Rosenborg fra å komme til noe som helst. Selvom det er solid forsvarsspill, så er jeg fortsatt litt skvetten av meg. De kommer nære 16 og jeg vil aller helst ha det stoppet før dette, men gutta rydder bra unna og har kontroll på matchen. Rosenborg triller mye ball, men når vi først gjenvinner er vi RASKE til å flytte opp. Til tider kan det hende at vi spiller litt for fort på førsteball og prøver å spille gjennom gutta på topp, men det er mye positive takter her. Mye bra å ta tak i!

                                  En annen ting som hindrer oss litt i 1. omgang er pasningsspillet vårt. Man kan se en ganske stor kvalitetsforskjell i måten Rosenborg triller ball på og måten vi gjør det. Vi er litt mer upresise og ikke så "bestemte" i pasningsspillet vårt, de får det til å flyte litt mer. Dog har de kun pasningsspill og ikke noe særlig annet hittil. Til tross for dette er det vi som har sjansene.

                                  Etter 23 minutter går ballen fra Knudtzon, til Olsen, til Krogstad som får et hardt skudd fra ca. 16 blokkert. Det kunne vært en stor sjanse det. Glad for å se at Krogstad fyrer av, håper på flere mål fra denne karen i år - og det tror jeg også at det blir!

                                  Mathew får også vist seg godt frem, har hatt et par gjenvinninger og når han først spiller med ball venter han som oftest litt, ser seg rundt og tar både kloke og gode avgjørelser.

                                  Etter 25 minutter presser vi høyt og får presset frem enda en feil hos RBK. Det er faktisk gøyalt å se på når vi klarer å få presset frem disse, jeg elsker det, og det ender denne gangen i offside (som blir avblåst rett før ballen går i nota på retur hvis jeg husker rett?). Fortsetter vi med dette så blir vi jævla farlige på akkurat det i TL i år.

                                  ​​​​​​Etter 26 blir Knudtzon igjen taklet hardt! Her har Melga en vakker gjenvinning, han var dessverre litt både og i første omgang, men den der var pen å se på. Han spiller videre til Mathew som spiller til Knudtzon som blir taklet. De vil ikke at han skal få særlig rom eller tid til å boltre seg med ballen og klipper han heller ned.

                                  Haakenstad viser seg igjen godt frem etter 29 minutter, drar av seg Adegbenro med kraft, deretter holder han unna med skjerming og blir taklet akkurat i det overgangen virkelig får ben å gå på. Han starter vel å løpe fra rett utenfor 16 og holder det søren meg gående til over midtbanen. Mulig at han skulle hatt frispark her, på dette tidspunktet var bildet så jævla piksellert at det så ut som Lego-klosser som fløy rundt der ute. Ikke kunne jeg ha på lyd heller så vanskelig å høre reaksjonen til Kanaris. Makan altså.

                                  Vi fortsetter det gode forsvarsarbeidet, vi har god kontroll og gjør heller ikke mange feil bakover. Mathew gir bort et frispark etter 31 i god posisjon. Det er fortsatt lego-klosser på skjermen så aner ikke om det var riktig avgjørelse eller ikke, men det er vel det eneste vi gir bort i god posisjon i hele 1. omgangen. Ikke verst.

                                  Etter 33. minutter er det nesten så laptopen flyr av fanget her fordi det skulle vel vært mål?! Lehne Olsen blir tredd gjennom på høyre av Melgalvis, og får lagt inn foran mål til Martin. Martin sklir og får plassert rett på Hansen. Jeg kunne nesten ikke tro det. Returen går også på Hansen så blir det blåst! Jeg aner ikke om det var for offside eller for hands? Det er vanskelig å si, kroppsspråket til dommeren pekte på offside, men det så da ikke sånn ut? Jeg aner ikke, uansett så blir det til slutt blåst i en situasjon jeg var sikker på at det kom til å bli mål. Kunne nesten ikke se den sitte utenfor kassa. Samme som med Moses mot Rubin Kazan bare fra motsatt side.

                                  Rafn viser frem en helt fantastisk skjerming etter 39 minutter. Mot Rubin var det Frode som dro denne, nå var det Rafn. Læreboksskjerming altså, det er så pent å se på. Vi har total kontroll i forsvaret og det eneste Rosenborg kommer til er noen blokkerte skudd og gjenvinning av ball fra vår side. Det skjer av og til litt "i siste liten" men nå begynner jeg å bli mer selvsikker av å se på gutta. De har kontroll!

                                  Skjer ikke mye siste 5, dommer blåser av etter 44.58.

                                  Presset er som mot Rubin, veldig varierende. Enten veldig høyt eller veldig lavt. Når vi presser høyt får vi RBK til å gjøre en masse feil, eller gjenvinner ballen når keeper spiller ut (både på førsteball og andreball). Det er gøyalt å se på at de sliter såpass med våre spillere og jeg må si jeg blir oppriktig spent med tanken på at dette mest sannsynlig blir å se i serien i år. Hvis forsvarsspillet vårt fortsetter som det gjorde her idag så kommer vi til å få et godt etablert forsvar som jobber godt sammen og som kommer til å bli vanskelig å tre igjennom. Deilig! Tempoet vårt er høyt, intensiteten er god og det gjør meg varm i hjerterota å se litt aggresjon fra spillerne også. En god førsteomgang bakover. Vil også si at det er en god førsteomgang fremover, men vi er litt for upresise til tider og trenger å bli mer dødelig innenfor motstanders boks.

                                  Selvfølgelig fikk jeg jo ikke med meg første 15 etter pause igjen. Nå var det jobben som kalte og ikke min uoppmerksomhet.

                                  Ballen når Mathew etter et innkast etter 60 minutter, han spiller den videre og etter litt frem og tilbake ender den opp hos Melga som klinker til fra litt utenfor 16, det er et godt skudd som går langs bakken til høyre for keeper men den blir dessverre reddet. Rett etter dette starter byttene, jeg mener at Rosenborg foretar 5-6 bytter, mens vi foretar 2. Moses på for Martin og Ødemarksbakken på for Melgalvis.

                                  Ødemarksbakken får vist seg frem med en gang, han får til et skudd etter en fin kombo fra Moses til Olsen som legger videre til Knudtzon som så legger peeeeeeent ut til Ødemarksbakken. Det er et nydelig angrep og skuddet er vel ikke langt unna å gå inn heller. Litt vanskelig å se fra kameraets vinkel, men skulle jeg tippe ville jeg sagt centimetere og ikke metere.

                                  I 2. omgang er vi mer presise i pasningsspillet vårt, nå er det til tider vi som ligger og stanger imot Rosenborg. Vi kommer fint fremover, midten flytter bra opp, kantene trekker til tider innover og Olsen flytter ut på kant både på venstre og høyre. Det er til tider mye varietet i hvordan vi velger å gå fremover, men vi kommer ikke til store sjansene. RBK ligger fortsatt og stanger mot oss, nå er jeg nesten sikkerheten selv på at forsvaret ikke kommer til å begynne å slå sprekker, de har faktisk klart å roe meg ned så mye at jeg ikke blir særlig bekymret når RBK kommer fremover engang.

                                  Etter 68. minutter får vel RBK deres største sjanse, et uventet skudd fra langt hold kommer i god fart mot mål, men Maric får en hånd på og slår over til corner. Maric fortsetter med gode redninger, tror nok ikke vi trenger å ha så mye usikkerhet rundt denne keeperplassen som de fleste "tabelltips" har snakket om.

                                  Ezeh gikk inn etter 70 minutter, fikk ikke med meg hvem som gikk ut.

                                  Rafn legger inn et nytt godt frispark som Lehne Olsen får hodet på, den går dessverre utenfor. Har hatt en god kamp han Rafn! Mye gode involveringer og løp fremover, samt god defensivt.

                                  Ødemarksbakken har en pen involvering ute på høyrekanten etter 76, innlegget blir dessverre blokkert men vi får en corner ut av det. Moses ligger HØYT i duellen han vinner der, men den heades ut i felt istedetfor på mål. Blir ingenting ut av det.

                                  Rundt 80 min så henger nettet seg her og plutselig sitter Frode Kippe på bakken. Har fått med meg at han fikk en nydelig kul, så Antonijevic kommer jo inn.

                                  Spillet mister litt tempo siste 10, det går litt frem og tilbake egentlig og begge lag vil frem, men det satses ikke for hardt fremover. Da mister vi det litt defensivt. Moses drar noen flotte finter etter 86, drar av seg først en mann, så to, men den tredje klarer han ikke dessverre.

                                  Et lite morsomt øyeblikk mot slutten her også, Kind Mikalsen ender opp foran keeper ved utspill, ballen spretter nesten tilbake i mål og han får gult kort hahah.

                                  På slutten her får vi igjen hindret førsteavlevering fra keeper, så vi tvinger frem en ny feil, det er så jævla deilig å se på. Vi lykkes VELDIG med dette gjennom kampen, så jeg håper det er noe som fortsetter. Vi har så mye fart på toppen nå at det kommer til å stresse ethvert lag. Uten tvil!

                                  Ødemarksbakken avslutter et meget godt innhopp med et nytt godt skudd rett etter 90 min. Keeper slår til corner og det er siste sjanse før dommer blåser av.

                                  2. omgang så presser vi høyere, vi prøver å få med flere mann fremover og det er godt å se. Pasningsspillet sitter bedre. Det gode defensive fortsetter selvom RBK kommer til noen skudd mot slutten av 2. omgang. Kampen kom litt i urytme etter alle byttene, men det var vel mer fra RBK side enn fra vår. Ødemarksbakken hadde et veldig godt innhopp, gleder meg til å se han i aksjon utover sesongen. Tror nok han kan få til mye fint i Lillestrøm-drakta. Moses var også frisk når han kom innpå, tror han kommer til å vokse mye denne sesongen med litt spilletid.

                                  Jeg gleder meg til seriestart om nå 5 dager mot Bodø Glimt. Har stor tro på denne sesongen her, i forhold til hva jeg har følt andre sesonger. En godt levert kamp, bedre defensivt enn offensivt, men så møter vi jo også et godt lag og en god keeper idag. Vi har vist at vi kan score mål i oppkjøringa, så jeg er ikke bekymret. Dette blir bra!

                                  Kommentar

                                  • Robiwan
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2006
                                    • 603

                                    Opprinnelig skrevet av justramekki
                                    Jeg blir faktisk bare mer og mer gira for hver kamp jeg ser av LSK nå! Selvom det ender 0-0 idag, så er det en jævla solid match i mine øyne. Har igjen gjort meg noen tanker så her kommer de. Det blir litt ufullstendig da jeg så matchen uten lyd og til tider også uten bilde. Jeg sitter på jobb midt i skauen her så nettet var aldri bra nok til å kunne se nummeret tydelig bakpå ryggen til spillerne heller, men jeg fikk med meg det meste (Bortsett fra første 15 etter annen omgang, ble litt hektisk).

                                    Laget RBK stilte med:
                                    Andre Hansen
                                    Hedenstad-Reginiussen-Rasmussen-Meling
                                    Jensen-Trondsen-Konradsen
                                    Helland-Bendtner-Adegbenro

                                    LSK sitt lag:
                                    Maric
                                    Haakenstad-Amundsen-Kippe-Rafn
                                    Melgalvis-Mathew-Krogstad-Knudtzon
                                    Martin-Lehne Olsen

                                    Etter 01.30 holdt jeg pusten allerede, og dette skulle skje flere ganger i denne kampen men uheldigvis fikk Melgalvis den litt for høyt og sleivet den utfor ganske greit egentlig. Det går jo kun 30 sekunder etter dette så er vi frempå igjen, vi ligger i høyt press og Lehne Olsen får presset frem en feil fra Meling (?) hvorpå ballen går inn til Martin som setter den til venstre for Hansen, men han får til en bra redning. Kippe er først på ballen ved corner men ingenting ut av dette. Vi starter altså hardt og sterkt. Det er ikke bare de på toppen som skal få vist seg frem, Rafn fosser nedover på venstre kanten og drar av seg ikke bare en, men to spillere før han til slutt blir tatt igjen og mister ballen. Friske takter her altså. Stygg takling på Knudtzon etter 03.30, dette var allerede den andre taklingen på Knudtzon etter så kort tid i kampen. Jeg tror nok de hadde en plan om å prøve å nøytralisere han, fordi dette gjentok seg flere ganger i løpet av kampen. De var tydeligvis bekymret for hurtigtoget vårt og hva han kan bringe inn i matchen.

                                    Vi presser knallhøyt på keeper etter 6 min, først er det vel Knudtzon som er frempå, ballen spilles ut til forsvarer, tilbake til keeper, denne gangen er det Mathew som er der inne, vi presser frem en feil og ballen havner til side for Melga som ikke helt får kontroll på mottaket og mister til en RBK-spiller. Vi viser fint at når vi presser høyt får vi også presset frem feil hos RBK som gjør at vi gjenvinner ballen. Dette gjentok seg mange ganger gjennom hele matchen og hvis dette fortsetter gjennom sesongen så er jeg virkelig spent på om det faktisk kan bli en del mål ut av dette også hos dårligere stilte lag. Det er deilig nok å gjenvinne ball, men enda bedre å få presset frem feil som leder til direkte mål.

                                    Vi er faen meg tru det eller ei frempå igjen et par minutter etter dette altså, det er helt rått, Melga header videre til Lehne Olsen på en duell som drar med ballen ned til dørlinja, spiller inn i 16 og Martin gjør en helt UTROLIG skjerming videre til Knudtzon. Han bare lar ballen passere videre, for et overblikk. Knudtzon får til et bra skudd, men de har jo også en bra keeper i mål. Dette angrepet syntes jeg var utrolig vakkert, selvom det egentlig er veldig rett frem så får vi det til å se så enkelt ut - godt angrep.

                                    Haakenstad får også vist seg frem godt, han drar seg først forbi Meling med en forbipasning mens han løper forbi på andre siden, vakkert altså, vakkert! Så når Meling tar han igjen, tror du ikke han drar frem høyrehælflikken a?! Fy faen, det er vakkert. Jeg tror så jævlig at Haakenstad kommer til å ta ytterligere steg denne sesongen og virkelig slå an ikke bare på laget vårt, men som en helhet i Tippeligaen. Han spilte hvert eneste minutt for oss i fjor og var en viktig brikke i laget vårt, jeg har full tro på at han kommer til å bli enda bedre i år. At han også kommer til å utvikle seg defensivt, tar jeg som en selvfølge når han spiller i den rekka som han gjør. Dessverre når ikke pasningen noen, men bare å komme seg frem dit er godt gjort. Han drar fra seg en av Norges beste backer - LETT!

                                    Etter 14. minutter falt nettet ut, aner ikke hva som skjedde men Maric hadde utspark. Viste seg senere at dette var den eneste halvsjansen Rosenborg virkelig kom til i 1. omgang, et frispark som datt ned i feltet og som heldigvis ingen mann kom på. Spratt ut til 5-meter.

                                    Det som virker å være greia etter denne kampen når den har nådd 15 minutters spill er litt av samme greia som Rubin Kazan. Vi flytter høyt opp ved dødballer eller innkast, og legger oss lavere (og også veldig lavt) når Rosenborg flytter oppover. Vi forsvarer oss godt - veldig godt, og får faktisk stoppet Rosenborg fra å komme til noe som helst. Selvom det er solid forsvarsspill, så er jeg fortsatt litt skvetten av meg. De kommer nære 16 og jeg vil aller helst ha det stoppet før dette, men gutta rydder bra unna og har kontroll på matchen. Rosenborg triller mye ball, men når vi først gjenvinner er vi RASKE til å flytte opp. Til tider kan det hende at vi spiller litt for fort på førsteball og prøver å spille gjennom gutta på topp, men det er mye positive takter her. Mye bra å ta tak i!

                                    En annen ting som hindrer oss litt i 1. omgang er pasningsspillet vårt. Man kan se en ganske stor kvalitetsforskjell i måten Rosenborg triller ball på og måten vi gjør det. Vi er litt mer upresise og ikke så "bestemte" i pasningsspillet vårt, de får det til å flyte litt mer. Dog har de kun pasningsspill og ikke noe særlig annet hittil. Til tross for dette er det vi som har sjansene.

                                    Etter 23 minutter går ballen fra Knudtzon, til Olsen, til Krogstad som får et hardt skudd fra ca. 16 blokkert. Det kunne vært en stor sjanse det. Glad for å se at Krogstad fyrer av, håper på flere mål fra denne karen i år - og det tror jeg også at det blir!

                                    Mathew får også vist seg godt frem, har hatt et par gjenvinninger og når han først spiller med ball venter han som oftest litt, ser seg rundt og tar både kloke og gode avgjørelser.

                                    Etter 25 minutter presser vi høyt og får presset frem enda en feil hos RBK. Det er faktisk gøyalt å se på når vi klarer å få presset frem disse, jeg elsker det, og det ender denne gangen i offside (som blir avblåst rett før ballen går i nota på retur hvis jeg husker rett?). Fortsetter vi med dette så blir vi jævla farlige på akkurat det i TL i år.

                                    ​​​​​​Etter 26 blir Knudtzon igjen taklet hardt! Her har Melga en vakker gjenvinning, han var dessverre litt både og i første omgang, men den der var pen å se på. Han spiller videre til Mathew som spiller til Knudtzon som blir taklet. De vil ikke at han skal få særlig rom eller tid til å boltre seg med ballen og klipper han heller ned.

                                    Haakenstad viser seg igjen godt frem etter 29 minutter, drar av seg Adegbenro med kraft, deretter holder han unna med skjerming og blir taklet akkurat i det overgangen virkelig får ben å gå på. Han starter vel å løpe fra rett utenfor 16 og holder det søren meg gående til over midtbanen. Mulig at han skulle hatt frispark her, på dette tidspunktet var bildet så jævla piksellert at det så ut som Lego-klosser som fløy rundt der ute. Ikke kunne jeg ha på lyd heller så vanskelig å høre reaksjonen til Kanaris. Makan altså.

                                    Vi fortsetter det gode forsvarsarbeidet, vi har god kontroll og gjør heller ikke mange feil bakover. Mathew gir bort et frispark etter 31 i god posisjon. Det er fortsatt lego-klosser på skjermen så aner ikke om det var riktig avgjørelse eller ikke, men det er vel det eneste vi gir bort i god posisjon i hele 1. omgangen. Ikke verst.

                                    Etter 33. minutter er det nesten så laptopen flyr av fanget her fordi det skulle vel vært mål?! Lehne Olsen blir tredd gjennom på høyre av Melgalvis, og får lagt inn foran mål til Martin. Martin sklir og får plassert rett på Hansen. Jeg kunne nesten ikke tro det. Returen går også på Hansen så blir det blåst! Jeg aner ikke om det var for offside eller for hands? Det er vanskelig å si, kroppsspråket til dommeren pekte på offside, men det så da ikke sånn ut? Jeg aner ikke, uansett så blir det til slutt blåst i en situasjon jeg var sikker på at det kom til å bli mål. Kunne nesten ikke se den sitte utenfor kassa. Samme som med Moses mot Rubin Kazan bare fra motsatt side.

                                    Rafn viser frem en helt fantastisk skjerming etter 39 minutter. Mot Rubin var det Frode som dro denne, nå var det Rafn. Læreboksskjerming altså, det er så pent å se på. Vi har total kontroll i forsvaret og det eneste Rosenborg kommer til er noen blokkerte skudd og gjenvinning av ball fra vår side. Det skjer av og til litt "i siste liten" men nå begynner jeg å bli mer selvsikker av å se på gutta. De har kontroll!

                                    Skjer ikke mye siste 5, dommer blåser av etter 44.58.

                                    Presset er som mot Rubin, veldig varierende. Enten veldig høyt eller veldig lavt. Når vi presser høyt får vi RBK til å gjøre en masse feil, eller gjenvinner ballen når keeper spiller ut (både på førsteball og andreball). Det er gøyalt å se på at de sliter såpass med våre spillere og jeg må si jeg blir oppriktig spent med tanken på at dette mest sannsynlig blir å se i serien i år. Hvis forsvarsspillet vårt fortsetter som det gjorde her idag så kommer vi til å få et godt etablert forsvar som jobber godt sammen og som kommer til å bli vanskelig å tre igjennom. Deilig! Tempoet vårt er høyt, intensiteten er god og det gjør meg varm i hjerterota å se litt aggresjon fra spillerne også. En god førsteomgang bakover. Vil også si at det er en god førsteomgang fremover, men vi er litt for upresise til tider og trenger å bli mer dødelig innenfor motstanders boks.

                                    Selvfølgelig fikk jeg jo ikke med meg første 15 etter pause igjen. Nå var det jobben som kalte og ikke min uoppmerksomhet.

                                    Ballen når Mathew etter et innkast etter 60 minutter, han spiller den videre og etter litt frem og tilbake ender den opp hos Melga som klinker til fra litt utenfor 16, det er et godt skudd som går langs bakken til høyre for keeper men den blir dessverre reddet. Rett etter dette starter byttene, jeg mener at Rosenborg foretar 5-6 bytter, mens vi foretar 2. Moses på for Martin og Ødemarksbakken på for Melgalvis.

                                    Ødemarksbakken får vist seg frem med en gang, han får til et skudd etter en fin kombo fra Moses til Olsen som legger videre til Knudtzon som så legger peeeeeeent ut til Ødemarksbakken. Det er et nydelig angrep og skuddet er vel ikke langt unna å gå inn heller. Litt vanskelig å se fra kameraets vinkel, men skulle jeg tippe ville jeg sagt centimetere og ikke metere.

                                    I 2. omgang er vi mer presise i pasningsspillet vårt, nå er det til tider vi som ligger og stanger imot Rosenborg. Vi kommer fint fremover, midten flytter bra opp, kantene trekker til tider innover og Olsen flytter ut på kant både på venstre og høyre. Det er til tider mye varietet i hvordan vi velger å gå fremover, men vi kommer ikke til store sjansene. RBK ligger fortsatt og stanger mot oss, nå er jeg nesten sikkerheten selv på at forsvaret ikke kommer til å begynne å slå sprekker, de har faktisk klart å roe meg ned så mye at jeg ikke blir særlig bekymret når RBK kommer fremover engang.

                                    Etter 68. minutter får vel RBK deres største sjanse, et uventet skudd fra langt hold kommer i god fart mot mål, men Maric får en hånd på og slår over til corner. Maric fortsetter med gode redninger, tror nok ikke vi trenger å ha så mye usikkerhet rundt denne keeperplassen som de fleste "tabelltips" har snakket om.

                                    Ezeh gikk inn etter 70 minutter, fikk ikke med meg hvem som gikk ut.

                                    Rafn legger inn et nytt godt frispark som Lehne Olsen får hodet på, den går dessverre utenfor. Har hatt en god kamp han Rafn! Mye gode involveringer og løp fremover, samt god defensivt.

                                    Ødemarksbakken har en pen involvering ute på høyrekanten etter 76, innlegget blir dessverre blokkert men vi får en corner ut av det. Moses ligger HØYT i duellen han vinner der, men den heades ut i felt istedetfor på mål. Blir ingenting ut av det.

                                    Rundt 80 min så henger nettet seg her og plutselig sitter Frode Kippe på bakken. Har fått med meg at han fikk en nydelig kul, så Antonijevic kommer jo inn.

                                    Spillet mister litt tempo siste 10, det går litt frem og tilbake egentlig og begge lag vil frem, men det satses ikke for hardt fremover. Da mister vi det litt defensivt. Moses drar noen flotte finter etter 86, drar av seg først en mann, så to, men den tredje klarer han ikke dessverre.

                                    Et lite morsomt øyeblikk mot slutten her også, Kind Mikalsen ender opp foran keeper ved utspill, ballen spretter nesten tilbake i mål og han får gult kort hahah.

                                    På slutten her får vi igjen hindret førsteavlevering fra keeper, så vi tvinger frem en ny feil, det er så jævla deilig å se på. Vi lykkes VELDIG med dette gjennom kampen, så jeg håper det er noe som fortsetter. Vi har så mye fart på toppen nå at det kommer til å stresse ethvert lag. Uten tvil!

                                    Ødemarksbakken avslutter et meget godt innhopp med et nytt godt skudd rett etter 90 min. Keeper slår til corner og det er siste sjanse før dommer blåser av.

                                    2. omgang så presser vi høyere, vi prøver å få med flere mann fremover og det er godt å se. Pasningsspillet sitter bedre. Det gode defensive fortsetter selvom RBK kommer til noen skudd mot slutten av 2. omgang. Kampen kom litt i urytme etter alle byttene, men det var vel mer fra RBK side enn fra vår. Ødemarksbakken hadde et veldig godt innhopp, gleder meg til å se han i aksjon utover sesongen. Tror nok han kan få til mye fint i Lillestrøm-drakta. Moses var også frisk når han kom innpå, tror han kommer til å vokse mye denne sesongen med litt spilletid.

                                    Jeg gleder meg til seriestart om nå 5 dager mot Bodø Glimt. Har stor tro på denne sesongen her, i forhold til hva jeg har følt andre sesonger. En godt levert kamp, bedre defensivt enn offensivt, men så møter vi jo også et godt lag og en god keeper idag. Vi har vist at vi kan score mål i oppkjøringa, så jeg er ikke bekymret. Dette blir bra!
                                    Takk for bra oppsummering av kampen, synd det ikke fulgte med noen piller til å jekke ned forventningene etter å ha lest det

                                    I år så tar vi alt
                                    Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

                                    Kommentar

                                    • GIFKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2009
                                      • 8243

                                      Uten å ha sett kampen virke det jo veldig oppløftende. At Norges beste lag er såpass obs på Erling bare beviser at han hører hjemme på venstrekanten, og at RBK for alt i verden ville hindre ham i å komme inn i sekstenmeteren. Interessant å vite hvor ofte vi faktisk kom oss inn i sekstenmeteren i går, virker som det ble mye skudd fra utafor. Etter min mening vil det hjelpe mye på å få inn en mann sentralt til som kan utfordre og sette opp Erling, og da tenker jeg på Ødemarksbakken. Er han frisk skal han starte. Etter min mening hindrer også Rafns mangel på venstrefot oss i å bli mer dødelige/effektive, dette er og forblir en svakhet. Og da er Arne nødt til å veie opp for det andre steder. Backene våre må også oftere komme seg inn i sekstenmeteren for innlegg. Ikek bare øker det muligheten for mål betraktelig, det minsker også risikoen for kontring imot betraktelig.

                                      Vi har ikke et lag for å slå lange innlegg, og det må vi ta konskevensen av.

                                      Kommentar

                                      • _Jonern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 4376

                                        Med fare for å gå på samme smellen som stort sett hvert år så begynner jeg å få mer og mer trua på årets sesong. For det første så ser dette laget mye mer solid ut. Robust rett og slett. De som var nye i fjor merker man at er ett års erfaring rikere. Jeg har vært bittelitt "skeptisk" til keeperplassen, men Maric ser rett og slett meget bra ut. Tar for seg i feltet og det virker som at han sprer trygghet bak der. Virker også OK på streken og en mot en. Også ser vi langt giftigere ut fremover enn i fjor. Da spesielt med Erling fra venstre kantposisjon, Gary Martin, Lehne Olsen og Ødemarksbakken. Jeg blir svært overraska om vi sliter like mye med å score mål i år. Og en annen gledelig ting med gårsdagen er at vi bytta 5 mann i løpet av andre omgang og etter byttene pressa vi bare ennå mer på for seier. Vi var gode de siste 20. Bredden tror jeg ikke er så ille som mange tror. Den eneste vi er skikkelig avhengig av er Mathew. Gleder meg som faen til det hele setter i gang nå! Hadde vært utrolig digg å endelig få en god start og litt flyt.
                                        ..................

                                        Kommentar

                                        • Gjest

                                          Det som er verdt å nevne foruten det som justramekki og Jonern skriver er at Krogstad har tatt sjumilssteg siden i fjor. I fjor la jeg merke til at medspillere sa at han var hel ved, og at gjorde mye helhjertede løp gjennom alle kampene. Løp som ikke ble lagt så mye merke til, fordi han også pleide å gjøre en del dårlige valg i de fleste kampene. Men i går var han helt pitbull. På en av sendingene på Marbella ble han skrytt opp i skyene av Erlandsen! Husker at Arne sa at han stod mye bedre i posisjonen, osv. Og fyttigrisen så ekstremt mye bedre han var i går enn jeg noen gang har sett han før! Han framsto som Claude Makalele, for de som husker han. Han jafset i seg de sentrale midtbanespilleren til RBK og spyttet de ut igjen. Han gjenvandt ballen ørten ganger og måten han gjorde det på var vakker. Ved rå kraft var han oppi Mike Jensen og co, skumpet de bort som guttespillere og satt i gang angrep. Også selvtilliten hans virker å fått seg en kraftig oppgradering. Ved et tilfelle så mottok han ballen vendt mot eget mål rett utenfor 16-meteren med to RBK spillere på hver sin side bak seg, tverrvender og akseleter så raskt de blir parkert og gir bånn gass mot Rosenborg sin bane halvdel og setter igang en vakker kontring. Fortsetter han sånn så har vi plutselig den mest dyrebare midtbanespilleren i Norge. Ut i fra kampen i går så har han vokst fra å være et talent til å framstå som en erfaren kriger over natta. Ispedd stort tempo, enorm løpskvalitet og perfekt posisjonering.

                                          Nok om han, over til laget. Når laget lå lavt så var det ikke som i fjor. Laget var så kompakt i går at det ikke var mulig å finne rom. Og spillerne virket å være ekstremt komfertable. All fnugg av nervøsitet jeg hadde forsvant selv om de lå lavt grunnet aggressiviteten og tryggheten som det oste av laget.
                                          For meg så virker det som om laget har gått fra å være gutter til å bli menn, og at samtlige lag bør grue seg til å møte oss i år.
                                          Last edited by Gjest; 07.03.2018, 08:45. Begrunnelse: trykkleif

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎