Sesongoppkjøring 2018

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • WAK
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2006
    • 960

    Stream?

    Kommentar

    • McGuffy
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 5094

      2-1, Gary Martin! Banker ballen i venstre hjørne etter en lekker pasning fra Ødemarksbakken.
      Last edited by McGuffy; 09.02.2018, 17:35.

      Kommentar

      • _Jonern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 4376

        Mye bedre kamp i dag. Alt i alt en veldig solid kamp der vi er best. Fin variasjon i presset og bra trøkk i spillet. Ødemarksbakken med et veldig godt innhopp. Gledelig å se! Ser ikke ut som han har store problemer med å ta nivået. Kreativ spiller. Må også trekke frem innhoppet til Lars Ranger. Totalt uredd i spillestilen og smeller til. Han får garantert kontrakt, trolig allerede i år. Fint med to spisscoringer av Erling og Martin.
        ..................

        Kommentar

        • reka
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Aug 2005
          • 13244

          Vi må ikke se til velspillende lag i europa for å vinne i år mao?

          Kommentar

          • Wanker
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2005
            • 632

            Opprinnelig skrevet av McGuffy
            2-1, Gary Martin! Banker ballen i venstre hjørne etter en lekker pasning fra Ødemarksbakken.
            Martin ute i RB og melder seg klar for å spille mer enn 35 minutter: https://www.rb.no/lsk/gary-martin/er.../s/5-43-701341

            Tror en veltrent Martin kan bidra med mye denne sesongen. Jeg synes han har sett litt innbitt ut i det siste, reportasjen i RB gir kanskje forklaringen. Han bør vel i utgangspunktet starte, tenker jeg. Moses har tatt nye steg, men får allikevel være den som i år får 20-30 min i matchene. Om vi har det juridiske på det tørre, synes jeg Phillips bør signeres.

            Ødemarksbakken var spennende og gikk respektløst til verks. Tenk om Stian R hadde litt av det samme! Mmmmm
            Hunter S. Thompson:

            There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
            Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              Opprinnelig skrevet av _Jonern
              Mye bedre kamp i dag. Alt i alt en veldig solid kamp der vi er best. Fin variasjon i presset og bra trøkk i spillet. Ødemarksbakken med et veldig godt innhopp. Gledelig å se! Ser ikke ut som han har store problemer med å ta nivået. Kreativ spiller.
              I hvilken posisjon spilte han og hva bidro han med offensivt?

              Kommentar

              • _Jonern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 4376

                Opprinnelig skrevet av GIFKanari

                I hvilken posisjon spilte han og hva bidro han med offensivt?
                Venstre kant. Prøver hele tiden å være kreativ med ball. Mye smarte (og uventede) pasninger som blant annet assisten til G.Martin. I tillegg har han god utholdenhet og jobber bra begge veier. Nå ble det riktignok små glimt i den drøye halvtimen han fikk, men jeg likte det jeg så. Har virkelig trua på at han kan bli en sterk bidragsyter allerede i år.
                ..................

                Kommentar

                • vermu
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2008
                  • 1729

                  2-1 mot Molde var meget bra både resultatmessig og spillemessig. Årets første virkelig gode kamp.

                  Maric tar nok keeperplassen. Blir mer og mer autoritær. Rafn sterk defensivt igjen, mens Haakenstad var anonym og har ikke vært spesielt god i vinter. Amundsen og Kippe er selvfølgelig bankers, uten at de er på topp ennå.

                  Melgalvis ok, men har litt å gå på i pasningsspillet. Krogstad har vært svak i vinter, men kanskje vår beste spiller mot Molde. Mathew med klar årsbeste. Charles gjør nok sin minst dårlige kamp i vinter, men vær så snill la meg slippe å se han på kanten.

                  Knudtzon med scoring og er god på topp. Moses har rett og slett ikke nok kvalitet til å være i startoppstillingen per idag.

                  4 innbyttere mot Molde. Martin er vår mest målfarlige spiller. Ødemarksbakken med klar framgang fra debuten. Ranger er en åpenbaring på høyreback. Mer en god nok som backup og tipper han får proffkontrakt før seriestart.

                  Prøvespiller Phillip er helt klart spennende med sitt gode rykk, men spilte kun 15 min mot Molde.

                  Kommentar

                  • KanariLance
                    Medlem
                    Hoffnarr
                    • May 2006
                    • 59

                    Bra kamp.
                    Fredrik er faen meg god når det klaffer, og idag syns jeg han var en av våre beste.
                    Ødemarksbakken hadde et knall innhopp, og pasningsfoten hans er vel det beste jeg har sett på lenge .
                    Og gi Ranger kontrakt. Han har imponert meg i alle kampene så langt.
                    Og det ser ut for meg at også Charles begynner å ta litt ansvar, og viser i små glimt hvor god han egentlig er.
                    Jeg har vært optimist lenge, og er enda mer overbevist nå om at vi kommer til å klatre på tabellen i år.
                    FORZA FUGLA
                    I med og motgang, vi er Lillestrøm!
                    FUGLA FOR LIFE!

                    Kommentar

                    • Playboy1
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 2116

                      supert med en god seier i sesong oppkjøringen.
                      jeg har tydeligvis sovet i timen, er det noen som
                      kan fortelle meg hvem denne Lars Ranger er ?

                      Kommentar

                      • gilbert
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 3177

                        Opprinnelig skrevet av Playboy1
                        supert med en god seier i sesong oppkjøringen.
                        jeg har tydeligvis sovet i timen, er det noen som
                        kan fortelle meg hvem denne Lars Ranger er ?
                        Lars Mogstad Ranger, fra Gjerdrum, født 12.03.1999, har markert seg på juniornivå i et par år, som back og dels stopper. Har fått mye og fortjent tillit i treningskampene i vinter, der han har fått en omgang på høyreback (bytte med Haakenstad) i begge de to kampene mot Florø og Sogndal, 23 min for Haakenstad mot 2010, ble satt inn som venstreback for Rafn rett før pause mot Sarpsborg08, og fikk nye 23 minutter for Haakenstad mot Molde. En målgivende pasning til Jerome Philip mot 2010-laget. Offensiv og initiativrik, men har også god kontroll bakover. Gode innlegg.

                        Den fra juniorstallen som er det mest opplagte tipset til først å rykke opp i A-stallen, trolig alt i løpet av våren. Kan nesten vurderes som å puste Haakenstad i nakken.

                        gilbert



                        Kommentar

                        • Playboy1
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 2116

                          Spennende!
                          takk for super info som vanlig Gilbert !

                          Kommentar

                          • kunden
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 2298

                            RB melder at det er ønskelig med en ekstra treninskamp førstkommende lørdag ettersom man har fått inn en ny spiller (TLO) og at Brenden igjen er kampklar. Motstander er fortsatt uviss.

                            RB+:
                            Den siste måneden før seriestart har LSK kun planlagt to kamper. Nå kan det bli en ekstra treningskamp i Spania.

                            Kommentar

                            • gilbert
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 3177

                              Fem treningskamper

                              Kort om vinterens treningskamper (før Marbella): Målforskjell 11-6. Måla ble skårt av spissene Knudtzon og Martin (3 mål hver, Erling hadde også en målgivende), og av Moses, Krogstad (med to målgivende), Ezeh (pluss en målgivende) og prøvespillerne Philip (også en assist) og Bruno. Øvrige assist var fra høyrebackene Haakenstad og Ranger (en hver), midtbanespillerne Mathew, Loholt Kristiansen og Ødemarksbakken.

                              Treningskampene ble brukt til å komponere laget, prøve ut juniorer og prøvespillere, men mer og mer tydelig mot en første-11'er. Keeperne er foreløpig omtrent like gode, kanskje Maric hakket foran, forsvaret de samme fire som avslutta sesongen. Melgalvis, Krogstad/Ezeh, Mathew, Ødemarksbakken/Brenden utgjør midtbanen, mens spissduoen er mer åpen, særlig med Thomas Lehne Olsen inn i stallen.

                              Erlandsen har spilt med lavt press bare i (deler av) kampen mot Molde - en klar forandring (og forbedring) fra i fjor. Erlandsen sier selv til Romerikes Blad (lørdag 10. februar) at vi må beherske både lavt og høyt press, og at vi vil spille med mer høyt press enn i fjor. Han mener likevel (uten at jeg lar meg helt overbevise) at vi skaper mer med lavt press. Det er iallfall to grunner til at han vil spille mer med høyt press i år. Den opplagte grunnen er at laget er mer erfarent og samspilt, i forsvar og i hele formasjonen, enn på starten av 2017. Den andre, som Erlandsen trekker spesielt fram, er at vi har mer fart i stallen, her nevner han særlig Ezeh, Moses, Martin og Ødemarksbakken som nye spillere med god fart.

                              Bortsett fra hvor lavt eller høyt vi legger oss i banen, er vel de fleste særlig spente på om vi kan få opp effektiviteten, skåre flere mål på sjansene. I treningskampene har det vært tydelig at flere spillere (Knudtzon, Moses, Ezeh) har nølt eller prøvd å finne medspillere i mange situasjoner der de kunne gått på skudd. Her ligger et opplagt forbedringspotensiale, som Erlandsen og Sundgot er helt klare over - og klare på overfor spillerne. Unntaket her er Gary Martin, som ikke nøler. Forhåpentligvis kan også Lehne Olsen bidra til å få opp effektiviteten.

                              gilbert

                              Kommentar

                              • kunden
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 2298

                                I de første 25min har vi knapt vært borti ballen. Knappest hatt kontrol på ballen på Rubins banehalvdel. RK-LSK 1-0.
                                Presset er for lite aggresivt og russera komprimerer og strekker laget vårt akkuratt som de vil.
                                Trøsten er at de banka vif 3-0.

                                Kommentar

                                • kunden
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2005
                                  • 2298

                                  Maric har reddet oss fra å ligge under med adskilligere styggere sifre. Men kunne kanskje tatt målet(?).
                                  RK virker bedre enn forrige møte. Lekent lag. Pasningene sitter som smurt. Vi blir latterliggjort, dessverre.

                                  Kommentar

                                  • reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13244

                                    martin 1-1

                                    Kommentar

                                    • kunden
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2005
                                      • 2298

                                      Men utifra ingening: GM 1-1!!! 39min

                                      Kommentar

                                      • kunden
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 2298

                                        Etter aggro førsteforsvarsarbeid av Erling!!!

                                        Kommentar

                                        • Kroktåa
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2015
                                          • 2882

                                          Opprinnelig skrevet av kunden
                                          Etter aggro førsteforsvarsarbeid av Erling!!!
                                          I andre lagidretter kalles ikke det forsvarsarbeid, men angrep.

                                          Fase 1 er gjennvinning
                                          Fase 2 er ankomst
                                          Fase 3 er spill mot etablert forsvar
                                          Fase 4 er avslutning

                                          Erling utførte her F1, Gary F4.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎