Mads Hedenstad Christiansen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Sailor Man
    Moderator
    • Jun 2007
    • 1326

    #81
    For et eventyr det har vært å følge Mads de siste to sesongene. Fra tredjevalg bak Igonen og Ødegaard til U21-landslagskeeper. Jeg husker jeg så ham for første gang i treningskampen mot Kongsvinger før seriestart i fjor. Der slapp han inn ei lompe av et langskudd og jeg var svært skeptisk til at han skulle være førstekeeperen vår. Hadde mer tro på å satse på Emil.

    Mads hadde en god vårsesong og gjorde plassen til din, før vi hente Jo Coppens. Jeg vurderte det som smart - Mads var tross alt veldig urutinert og hadde sikkert ikke vondt av å sitte på benken og lære av en mer rutinert spiller. Utover høsten utkonkurrerte han Coppens og ble igjen et klart førstevalg. Coppens forsvant fra klubben.

    Etter opprykket tenkte jeg at Mads hadde fortjent plassen som førstekeeper, men han var fremdeles et usikkert kort. Han hadde riktignok vært god i OBOS, men Eliteserien ville bli noe helt annet for ham, hvor vi må regne med mye mer trøkk mot eget mål. Klubben tenkte det samme og hente Craninx fra Molde, nok engang for å få mer rutine. «Umusikalsk», tenkte jeg - men sikkert fornuftig hvis vi skulle tenke kynisk på det. Vi fikk kanskje en enda bedre keeper.

    Av de to var det Craninx som så ut som den urutinerte unggutten. Han ble raskt utkonkurrert, mugna og reiste tilbake til Molde. Da Mads kom inn, begynte klubben å hente poeng. Den neste keeperen som ble henta, ble henta for å være andrevalg og plassen var Mads sin.

    Idag spilte han fra start for U21-landslaget. Der har han utkonkurrert Klaesson.

    For en opptur det har vært!

    Kommentar

    • Håvard Ottesen
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Aug 2012
      • 127

      #82
      Europas beste keeper.

      Kommentar

      • bjarmann
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 2858

        #83
        Vil bli tidenes beste norske keeper. Sann mine ord
        I år så tar vi alt

        Kommentar

        • Bobkåre
          Juniormedlem
          Bøffelpromp
          • Feb 2019
          • 17

          #84
          Fant denne på Youtube, aner ikke hvem som har laget den. men det er blitt noen involveringer

          MADS HEDENSTAD CHRISTIANSEN || HIGHLIGHTS 🧤⚽  --------------------------------------------------------------------- 》 YouTube Channel: https://youtube.co...

          Kommentar

          • Kroktåa
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2015
            • 2864

            #85
            Ikke fan om Jarstein og Nyland eller han søpla-fanen oppe i Barteby er bedre enn Mads. Ikke fan! Han er komplett, i en alder av bare 20 år. Jeg forstår egentlig ikke hvor unikt dette er!

            Kommentar

            • sigurdsen
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2006
              • 1817

              #86
              Med på årets lag hos podcasten «Toppfotball».

              Kommentar

              • niko
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2008
                • 440

                #87
                Årets unge spiller! Gratulerer!

                Kommentar

                • Holterkanari
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2009
                  • 560

                  #88
                  Det er så fortjent, for en ambassadør vi har
                  ________________________
                  TB

                  Kommentar

                  • BD
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2006
                    • 1384

                    #89
                    Markedsverdien skyter nok greit i været nå. Synd han ble benket før man gikk i kontraktsforhandlinger med han tidligere i år. Hadde man vist han tillit den gangen hadde kanskje kontrakten vart til 2025, ikke 2023.

                    Her er det bare å gå i kontraktsforhandlinger på nytt - en velfortjent lønnsøkning er på sin plass og et år eller to til i kontraktslengde kommer vi ikke til å angre på (det samme gjelder i hvert fall Edh, Svendsen og Knudsen).

                    Kommentar

                    • niko
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2008
                      • 440

                      #90
                      Nå varer kontrakten til 2025 : https://www.lsk.no/nyheter/mads-hede...ngtidskontrakt

                      Kommentar

                      • Kanarivogel89
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2006
                        • 4287

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av niko
                        Shiiiit, dette er så jævla VIKTIG!

                        Kommentar

                        • HSft
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2004
                          • 6075

                          #92
                          Herlig. Kommer ikke over hvor nære vi må ha vært å miste han for et år siden når vi kjørte på med Craninx i forsesongen og serieåpningen. Nå ser det fryktelig bra ut. Smultringen er den opplagte førstekeeperen og landslagsuttak i 2022 virker ikke helt usannsynlig.

                          Kommentar

                          • Playboy1
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 2106

                            #93
                            Herlig ! Håper Matthew følger etter ?

                            Kommentar

                            • Tvilling
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2006
                              • 1462

                              #94
                              Opprinnelig skrevet av BD
                              Markedsverdien skyter nok greit i været nå. Synd han ble benket før man gikk i kontraktsforhandlinger med han tidligere i år. Hadde man vist han tillit den gangen hadde kanskje kontrakten vart til 2025, ikke 2023.

                              Her er det bare å gå i kontraktsforhandlinger på nytt - en velfortjent lønnsøkning er på sin plass og et år eller to til i kontraktslengde kommer vi ikke til å angre på (det samme gjelder i hvert fall Edh, Svendsen og Knudsen).
                              I flg intervjuet med Mads, og Mefsin - så er det en plan bak dette, og en god oppfølging av spillerens utvikling. At vi var "nære på å miste han" er ikke så tydelig nå, som man kunne få inntrykk av tidligere.. er mitt inntrykk

                              Kommentar

                              • BD
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2006
                                • 1384

                                #95
                                Opprinnelig skrevet av Tvilling

                                I flg intervjuet med Mads, og Mefsin - så er det en plan bak dette, og en god oppfølging av spillerens utvikling. At vi var "nære på å miste han" er ikke så tydelig nå, som man kunne få inntrykk av tidligere.. er mitt inntrykk
                                Tja... Ingen har noe å tjene på å si annet i dag, men at Mads ventet til det var under syv måneder igjen av kontrakten før han signerte, var åpenbart fordi det var en avstand mellom spiller og klubb i lønns- og/eller spilletidsdiskusjonene. Det drøyde og drøyde før han signerte...

                                Faktum er nok at dersom en annen klubb hadde slengt halvannen million på bordet da det drøyde med kontraktsignering, og Mads hadde vært fristet av mer spilletid i stedet for å varme benken for Craninx, så kunne historien om LSK i 2021 vært veldig annerledes. Grunnen til at det ikke er slik, er delvis fordi Mads er sjeldent lojal, og delvis fordi LSK har hatt flaks, når andre klubber ikke fulgte med i timen da de hadde muligheten.

                                Kommentar

                                • LS89
                                  Kamptrådkongen
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2013
                                  • 3321

                                  #96
                                  Ikke mye positivt å ta med fra kampen i går, men vi kan trøste oss med at vi har Norges beste keeper. Burde naturlig vært med i A-troppen, men jeg vil tro dette henger med at U21 spiller kvalik mot Østerrike mens A-laget har to treningskamper. Karlstrøm er neppe hentet inn på A-laget annet enn et tredjevalg.

                                  Redningen til Mads på skuddet til Brice viser hvilken enorm rekkevidde han har, som kampens høydepunkt i går. Hadde også en solid redning på skuddet som skiftet retning i Ogbu. Også interessant å høre banens høyeste rop i går når han dirigerte nevnte Ogbu. Vi får nyte Mads så lenge vi har han i klubben. Dette er fremtidens landslagskeeper.

                                  Kommentar

                                  • BD
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2006
                                    • 1384

                                    #97
                                    Han gjør alt rett også når han venter ut Solbakken slik at Solbakken til slutt sender ballen utenfor lengste stolpe. Der hadde Solbakken scoret dersom Mads, som 95% av andre keepere i ES, hadde gått ned / gjort et utfall der.

                                    Kommentar

                                    • maxpayne
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2006
                                      • 1209

                                      #98
                                      Vraket til fordel for Klaesson. Det er hårreisende at noen få minutter i PL skal danke ut den beste.....

                                      Kommentar

                                      • BD
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Feb 2006
                                        • 1384

                                        #99
                                        Opprinnelig skrevet av maxpayne
                                        Vraket til fordel for Klaesson. Det er hårreisende at noen få minutter i PL skal danke ut den beste.....
                                        Enig. Helt latterlig både med tanke på prestasjoner på landslag og klubblag.

                                        Kommentar

                                        • *eLSKerLSK*
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jun 2005
                                          • 402

                                          Ikke bare er han en utrolig god keeper. Den ekte lidenskapen han utviser for klubben og kontakten han har med fansen - senest i går etter kampen, er fantastisk. Han har skjønt veldig mye (alt?) av det som er viktig, både på og utenfor banen. Vi får nyte ham så lenge vi kan.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎