Lillestrøm SK - Ranheim IL, tirsdag 8. september kl. 18:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3324

    Har ikke fått sett kampen da jeg er på fottur i Lærdal, men fikk med meg siste 10 på Nettavisen.

    Når det gjelder kamptråd så har det alltid vært en del hårete meldinger der. Da handler nok for de fleste om følelser. Man ser sjelden det samme i andre tråder.

    Når alt kommer til alt, så er vi fortsatt på god vei etter en elendig start på sesongen.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

    Kommentar

    • kunden
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 2281

      Gledelig resultat og fantastisk avslutning. Men dette laget er langt fra friskmeldt. Inntil utligningen var det en forlengelse av Øygardem kampen.
      Vi er fryktelig statiske og blytunge i beina mens Ranheim løp rundt oss så lett som bare det.
      Det var først Ranheim ble slitne at vi kom til vår rett. Riktignok begynte vi bra, men som i en del tidligere kamper iår så er det som å skru av en bryter (etter ca 10min).
      Vi legger oss halvlavrt med dårlig press på ballfører og et dårlig kollektivt press som medfører at motstandera ganske enkelt triller balle mellom ledda våre,

      Kommentar

      • Stray Cat
        Moderator
        • Aug 2008
        • 5914

        Hei
        Apropos hårete meldinger i kamptråd. Det er, som MortenA skriver, alltid litt høyere temperatur i kamptråden enn i andre tråder og det må det få lov til å være. Likevel er det veldig greit om man bruker hodet litt før man poster. Det er rimelig stor forskjell på å skrive at " nå speller'em jævla dårlig og det gjør meg så forbanna" og å komme med følgende melding om tre av spillerne: "De er så hjelpeløst ressurssvake som mennesker. Det endrer seg aldri. Enkle, enkle bondetamper." Det siste er ikke greit i noen tråd.

        Stray Cat
        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

        Kommentar

        • bjarmann
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 2858

          For første gang på lenge jubla jeg som i gamle dager når fugla putta! Deilig! Når det er sagt. Fy faen så kjedelig det var å se på fram til 85!
          I år så tar vi alt

          Kommentar

          • G-Man
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2011
            • 3142

            Opprinnelig skrevet av Snow
            LSK vet at de ikke har noe i eliteserien å gjøre. Sats på de unge og bygg opp et lag. Her er det penger å hente og bygge opp et nytt sultent lag med unge spillere. Få bort TLO, BSS og de andre slitne spillerne
            God bedring...

            Kommentar

            • Nosferatu
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2006
              • 667

              Opprinnelig skrevet av Stray Cat
              Hei
              Apropos hårete meldinger i kamptråd. Det er, som MortenA skriver, alltid litt høyere temperatur i kamptråden enn i andre tråder og det må det få lov til å være. Likevel er det veldig greit om man bruker hodet litt før man poster. Det er rimelig stor forskjell på å skrive at " nå speller'em jævla dårlig og det gjør meg så forbanna" og å komme med følgende melding om tre av spillerne: "De er så hjelpeløst ressurssvake som mennesker. Det endrer seg aldri. Enkle, enkle bondetamper." Det siste er ikke greit i noen tråd.

              Stray Cat
              Ja, den siste setningen jeg skrev var virkelig dumt formulert, det var tankeløst av meg, og nå ser jeg med rette dum ut.

              For det at disse fire (for jeg inkluderte indirekte Amundsen også) spillernes unødvendige headinger rett opp i luften, upresset, gjentatte ganger får dem til å se ut som om de ikke kan lese og skrive, at det får dem til å se ut som foreldrene deres var søsken, se dét er det uproblematisk å velge å påpeke.
              "Men du behøver ikke å si det på den måten!" Nei, men jeg valgte altså å gjøre det. Slik beskrev jeg det.
              "Men det ville ikke jeg gjort!" Nei vel.

              Man er nødt til å huske på at kamptråder, ulikt de andre trådene her, forfattes i real time, og følgelig blir innleggene ofte mindre redigert - man skriver det mens det skjer, man går inn for å gjøre nettopp det. "Slik oppleves kampen nå!" Det er en kommentartråd for oss som sitter og ser kampen på TV sammen - og ikke noe annet sted på forumet er innleggene så muntlige og pludrete som i kamptrådene. For å vise de andre som ser på at "jeg følger med, vi ser på det samme!" Uansett. Behøver det å være slik? Uvisst. Men slik er det, må man konstatere, og det har man nødvendigvis i mente når man leser de innleggene i ettertid. Forfattere av innleggene er ikke surmagede, men faen skal vite at vi ga uttrykk for en sur mage på det daværende tidspunkt.

              Og på akkurat samme måte brukte jeg språket elendig da jeg skrev "De er så hjelpeløst ressurssvake som mennesker." Uavhengig av alt hva en kamptråd er eller ikke er, så er det å trykke ned pedalene for hardt, og da kveler man motoren (les: hjernen). (Dette er ren gjetning, da jeg ikke har lappen, men dere skjønner metaforen.) Foruten å være en umulig påstand å komme med, er det en ordentlig dum måte å si det jeg ville si på. Det er dårlig språkbruk.

              De er ingenting. På samme måte som om jeg ikke er dum, men å skrive den siste setningen får meg til å se veldig dum ut. For det gjør den altså. Og å gjøre ting som får en til å se dum ut, det kan man ikke være bekjent av.

              Malapropos:

              De er ingenting.
              Knegg.
              Last edited by Nosferatu; 09.09.2020, 12:13.
              Your importance in this world is incalculable.

              Now get some sleep.

              Kommentar

              • niko
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2008
                • 440

                Da jeg (for skremmende lenge siden) var i forsvaret, lærte vi setningen "tenk, trykk, tal" ifm. radiobruk. Burde være gangbart også for diskusjonsfora. Når det er sagt, har jeg full forståelse for at fugla utløser både sinne og frustrasjon hos mange, men når kritikken skrus opp til 11 hver gang man har noe å klage på, blir diskusjonen jevnt over dårligere. Hvor mange kamper så langt i år har ikke vært "den desidert svakeste kampen noensinne"?

                Kommentar

                • G-Man
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2011
                  • 3142

                  Opprinnelig skrevet av Nosferatu
                  De er ingenting. På samme måte som om jeg ikke er dum, men å skrive den siste setningen får meg til å se veldig dum ut. For det gjør den altså. Og å skrive ting som får en til å se dum ut, det kan man ikke være bekjent av.
                  Det gjelder nok de fleste her inne, meg inkludert. Å bli forbanna i en kamptråd er en menneskerett, og dessuten helt umulig å unngå i kampens hete. Går det for langt i blant? Utvilsomt.
                  Det vi først og fremst bør skjerpe oss på er å mobbe i flokk. Når en forumbruker har påpekt at en konkret spiller har en ræva kamp, så behøver ikke 20 andre gjenta akkurat det samme med enda sterkere ord, bare for å understreke hvor elendig vedkommende er.

                  Å si at en spiller gjør en elendig kamp, løper for mye i offside, knapt traff på en pasning etc er absolutt innafor. Å dermed hevde at vedkommende er tilbakestående, innavla, åndssvak etc er det ikke. Jeg tror vi alle vet når vi passerer grensa.

                  Kommentar

                  • Kjøttkaka
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2012
                    • 290

                    En virkelig positiv ting med kampen i går var den fandenivoldskheten som ble vist mot slutten. Vi har enda ikke sett i år at fugla kjører på på den måten.

                    Da vi tapte hjemme mot Stjørdals/Blink, så var det ikke tapet i seg selv som skuffet meg mest. Vi var jo det beste laget, og bananskall kan alle gå på en gang i blant. Det som virkelig var skuffende var den manglende sluttspurten. Lufta gikk liksom ut av laget, og man begynte med langballer mot kantene og virket helt umotiverte i duellspillet.

                    I går trøkket man på og viste en voldsom sult etter seieren, og man fikk til og med det deilig samspillet mellom publikum og spillere som Åråsen kan skape på sitt beste.

                    Kommentar

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎