Strømsgodset - Lillestrøm SK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fugggel
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2020
    • 489

    Opprinnelig skrevet av kanarisuper

    Ja det er vel sånn..Bare syns det virket merkelig å gjenta den samme taktikken hele kampen ut. Kom ikke akkurat mye ut av de X-antall mange cornerne vi hadde. Plass til hvem? LSK trenger vel alle møljemåla de kan få i år også...er jo ikke uvant kost å score på kaos innenfor 16m akkurat. Om ikke de hever seg veldig fort så er jeg oppriktig bekymret for at den typen mål skal bli det vi må håpe på Blir forferdet at TLO er vårt eneste "håp" som det virker som. Ennå godt at ikke BBS har gjort det noe bedre i Molde
    Det er litt Interesant egentlig det med mål på corner. Vi hadde vel 12-15 corner og når vi da scorer på en av de føles jo det som helt naturlig. Men statistikk viser at man scorer på corner i snitt ca hver 10 kamp (ulikt fra liga til liga) noen regnet seg frem til at man scorer 0,022 mål pr corner.
    Så statistisk sett er det fryktelig lenge til neste gang ;-)

    Kommentar

    • plantemiddel
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2012
      • 801

      Statistikk fra PL er ikke nødvendigvis direkte overførbart til jallaligaen

      Kommentar

      • Fugggel
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2020
        • 489

        Opprinnelig skrevet av plantemiddel
        Statistikk fra PL er ikke nødvendigvis direkte overførbart til jallaligaen
        Det er det ikke, hadde vært intressant med en slik statistikk for ES også. Er nok noen forskjeller, men trolig scorer man nok mindre på corner enn man tror.
        Med tanke på kvalitet på spillere så er det nærliggende å tro det iallefall, du så jo sikkert hvor mange av cornerne våre som var helt håpløse på søndag...

        Kommentar

        • kunden
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 2288

          Slørdhl hadde vel en grei corner nick på slutten av sesongen ifjor, ellers mener jeg å huske at vi er særdeles tamme på cornere offensivt (og av de svakere defensivt). Men stopperne våre har potensiale. Garnås var vel den som skulle bli vår nye corner-tank, men har til gode å levere på det området.
          Møljemål kan være så mangt. Ofte er det et resultat av massivt press og return fra keeper eller treverket. Vi må bare flytte opp folk i boks. Stort sett har vi kun èn der inne mens TLO oftye virrer rundt nede ved cornerflagget, Pell deg foran kassa, mann

          BBS ble nevnt. Etter den sjabre innsatsen i EL har han vel ikke spilt. Eller er han på sjukestua igjen? Ohi er førstevalget mens de matcher opp Fofana. Tidenes beste spillersalg av LSK! Kudos Mesfin!!!!

          Kommentar

          • DoubleHi5
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2011
            • 3954

            Bare minner om at Erik Tobias Sandberg nikket inn et viktig og avgjørende mål for Jerv mot Start på søndag!
            Elska þetta félag

            Kommentar

            • HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6075

              Opprinnelig skrevet av kunden
              BBS ble nevnt. Etter den sjabre innsatsen i EL har han vel ikke spilt. Eller er han på sjukestua igjen? Ohi er førstevalget mens de matcher opp Fofana. Tidenes beste spillersalg av LSK! Kudos Mesfin!!!!
              At Molde egentlig ikke er interessert i å bruke BBS gjør ikke salget bedre, spesielt ikek nåe store deler av summen var prestasjonsbasert.

              Kommentar

              • BD
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2006
                • 1385

                Opprinnelig skrevet av kunden
                BBS ble nevnt. Etter den sjabre innsatsen i EL har han vel ikke spilt. Eller er han på sjukestua igjen? Ohi er førstevalget mens de matcher opp Fofana. Tidenes beste spillersalg av LSK! Kudos Mesfin!!!!
                At noen mener at Mesfin, eller noen andre i LSK, skal ha noe som helst skryt for den handelen der er i seg selv ganske søkt...

                Men tidenes beste spillersalg av LSK? Du klarer ikke å komme på ett eneste bedre spillersalg av LSK igjennom tidene?

                Virkelig?

                Please la oss slippe slike VG Debatt-innlegg.

                Kommentar

                • Zindrinho
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2019
                  • 455

                  Runar Normann, lett. Fikk vel 10-12mill fra coventry for en spiller som bare irriterte meg, løp på tvers langs 16m, tok en cruyff og løp samma vei tilbake, traff endelig på noen skudd og forsvant.

                  Kommentar

                  • HSft
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2004
                    • 6075

                    Opprinnelig skrevet av Zindrinho
                    Runar Normann, lett. Fikk vel 10-12mill fra coventry for en spiller som bare irriterte meg, løp på tvers langs 16m, tok en cruyff og løp samma vei tilbake, traff endelig på noen skudd og forsvant.
                    Det beste er vel at overgangen førte til at vi fikk beholde superman. Var vel egentlig Pål Strand de skulle se når Normann traff på noen skudd.

                    Kommentar

                    • kunden
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 2288

                      Ettersom vi går for saltstøtte-taktikken må TLO brukes mer aktivt og han må gjøre seg spillbar som oppspillspunkt eller møtende spiss for deretter flikke ballen videre før han så
                      stormer inn i boksen med dødsforkat og venter på å bli servert. Synes han tidvis er god på det første men involverer seg også ofte feil. Havner i dribleserier ned mot hjørneflagget.
                      At han også har blitt brukt som cornertager, noe som jeg antar ikke er hans skyld, var også helt høl i huet (selvom cornera fra Svendsen mildt sagt hadde forbedringspotensiale).

                      Fatter forøvrig ikke det tullet med å ha 2 stk til å ta corner. For å tømme motstandera i boks, slik at de må sette en spiller på 16 for å hindre kort corner? Pump ballen inn i boks, og sats
                      på tupp,stuss, nikk, kladd&kebab foran kassa. Vi må få til flere sånne mål.

                      Opprinnelig skrevet av BD

                      At noen mener at Mesfin, eller noen andre i LSK, skal ha noe som helst skryt for den handelen der er i seg selv ganske søkt...

                      Men tidenes beste spillersalg av LSK? Du klarer ikke å komme på ett eneste bedre spillersalg av LSK igjennom tidene?

                      Virkelig?

                      Please la oss slippe slike VG Debatt-innlegg.
                      Jeg skjønner jeg burde lagt inn et par smileys eller emojicons slik at innlegget ble lettere tilgjenglig, slik det er på VG-debatt(?)

                      Det var da vitterlig Mesfin som fikk BBS til LSK og som satte igang et skred av hendelser som muliggjorde salget.

                      Å få 3-5mill for en ubrukelig spiller må sies å være en god handel. Samtidig få bort det spøkelset en gang for alle fra Åråsen.

                      Et annet kjempesalg, om noe heldig: Bård Bjerkelands overgang til Nürnberg. Ca 2 uker etter at han forlot LSK var han tilbake på Åråsen. Med forbehold om at vi beholdt overgangssummen.

                      Er fullt klar over at vi har hatt mer innteksbringende overganger, men mtp hva man sitter igjen med. Overgangssummen kontra det å miste en spiller og svekke laget, så troner BBS-salget høyt i min bok.

                      Kommentar

                      • Stray Cat
                        Moderator
                        • Aug 2008
                        • 5914

                        Moderatormelding
                        De siste seks innleggene har ikke noe med Godset-kampen å gjøre. Det neste bør ha det.

                        Flytt diskusjonen over til aktuell tråd når den begynner å handle om annet enn det trådtittelen indikerer.

                        Stray Cat
                        moderator
                        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                        Kommentar

                        Working...
                        😀
                        😂
                        🥰
                        😘
                        🤢
                        😎
                        😞
                        😡
                        👍
                        👎