Kamp 28.07 LSK-S08

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3352

    #61
    Opprinnelig skrevet av LS89
    Mye som skurrer om dagen? Mulig vi har ulike forventninger, men de står da med ni kamper på rad uten tap nå. Ingen lag er feilfrie, og med dette unge og urutinerte mannskapet synes jeg du har feil fokus. Men det er nå min mening.
    Resultatene er gode. De har jeg ikke klaget på, men er du uenig i problemene jeg tar opp?
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

    Kommentar

    • MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3352

      #62
      Opprinnelig skrevet av kunden

      Tja. Vi rundspilte molde. Ble rundspilt av enga men fikk poeng mot begge. Nå venter Glimt hjemme 14/8. S08 er ikke så mye dårligere enn de såkalte "topplaga". Er vel heller lag vi står bedre og dårligere mot av ulike årsaker.
      Absolutt ting å rette på. Men at vi har heng på 2.plass er jo surreaslistisk.
      Forventer forøvrig en tøff batalje mot SF. Virker veldig uforutsigbare og står med sterke 616
      Det er nettopp rundspillingen av Molde og RBK hjemme (enga-kampen blir en anomalitet i årets sesong) som gjør at jeg har høye forventninger til laget, spesielt hjemme. Vi har sett hva de kan mot de beste, men det virker som de senker seg de 5% mot antatt svakere motstand. S08 ligger på 12. plass og risikerer å rykke ned en plass til, så tallene sier at de er et middelmådig lag per nå, og vi hadde flaks som vant i går. Seieren mot Stabæk var heller ikke overbevisende, og så ble det uavgjort mot Brann. Spiller vi som i går mot Glimt vil det bli et ran som får enga-kampen til å blekne dersom vi tar poeng.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

      Kommentar

      • brune stakkeland
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2012
        • 866

        #63
        Opprinnelig skrevet av MortenA

        Det er nettopp rundspillingen av Molde og RBK hjemme (enga-kampen blir en anomalitet i årets sesong) som gjør at jeg har høye forventninger til laget, spesielt hjemme. Vi har sett hva de kan mot de beste, men det virker som de senker seg de 5% mot antatt svakere motstand. S08 ligger på 12. plass og risikerer å rykke ned en plass til, så tallene sier at de er et middelmådig lag per nå, og vi hadde flaks som vant i går. Seieren mot Stabæk var heller ikke overbevisende, og så ble det uavgjort mot Brann. Spiller vi som i går mot Glimt vil det bli et ran som får enga-kampen til å blekne dersom vi tar poeng.
        Nå sa vel sarp at det var den beste kampen deres for sesongen i går. De har slått molde og rbk i år og spilt uavgjort mot glimt. Så på deres beste mot motstandere hvor de kan presse og kontre seg til resultater så er de gode.

        Når du sier det er mye som skurrer så høress det veldig negativt ut, jeg vil heller si det er mye som er bra og så er det også mye vi både kan og bør bli bedre på

        Kommentar

        • LS89
          Kamptrådkongen
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2013
          • 3324

          #64
          Opprinnelig skrevet av MortenA

          Resultatene er gode. De har jeg ikke klaget på, men er du uenig i problemene jeg tar opp?
          Jeg anser ikke det du ramser opp som problemer, men at dette er justeringer og noe som jobbes kontinuerlig med, som alle andre lag. TLO sier jo stort sett i hvert intervju (i denne perioden av ni kamper på rad uten tap) at det er mye som må jobbes med fortsatt, noe som GB også påpeker. Men det er jo ikke problemer, men mer justeringer. Jeg synes det var et merkelig utsagn gitt resultatene i det siste. Jeg tror også Molde har mye de også jobber med som ikke er bra, som ikke nødvendigvis er problemer.

          Kommentar

          • Lars Henrik Dahl
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2020
            • 2123

            #65
            Opprinnelig skrevet av MortenA

            Det er nettopp rundspillingen av Molde og RBK hjemme (enga-kampen blir en anomalitet i årets sesong) som gjør at jeg har høye forventninger til laget, spesielt hjemme. Vi har sett hva de kan mot de beste, men det virker som de senker seg de 5% mot antatt svakere motstand. S08 ligger på 12. plass og risikerer å rykke ned en plass til, så tallene sier at de er et middelmådig lag per nå, og vi hadde flaks som vant i går. Seieren mot Stabæk var heller ikke overbevisende, og så ble det uavgjort mot Brann. Spiller vi som i går mot Glimt vil det bli et ran som får enga-kampen til å blekne dersom vi tar poeng.
            Ikke nødvendigvis enig i alle formuleringene dine, men synes du får urimelig mye motbør her, MortenA. Du peker på noen utfordringer som er reelle. Det er få grunner til å være negative akkurat nå, men det er sunt å være litt edruelige. Vi bør være klar over at våre prestasjoner har variert mye mer enn resultatene tilsier. Akkurat nå har vi en vanvittig flyt. De fleste av oss har sett perioder med klubben hvor de sportslige prestasjonene var (eller framsto som) vesentlig bedre, men vi ikke hadde flyten, og resultatene ga noen stygge tapsrekker. Man trenger ikke spesielt langt tilbake...

            Det samme spillet mot en motstander på samme nivå i en periode hvor det butter litt ville fort ledet til tap med samme sifre. Det er rimelig å forvente at gutta vil variere i prestasjonene. Det gjør lag med staller som på papiret ser vesentlig sterkere ut også. Vi kommer ikke til å gå gjennom sesongen med en serie med stang-inn opplevelser. Vi har vist at vi kan levere på bra nivå, at vi kan matche hvem som helst, men denne sesongen har også vist at alle kan tape for alle. Vår tur vil komme. De svakhetene som MortenA peker på, vil uten tvil kunne være utløsende for en dårligere periode i løpet av sesongen.

            Geir Bakke viser tydelig at han er klar over dette. De rutinerte gutta, som TLO, viser tydelig at de er klare over dette. Det blir deres jobb å holde unggutta i ørene slik at man ikke slipper seg ned og tror ting går av seg selv. For vår del synes jeg diskusjonen er en tilsvarende sunn påminnelse om hvor vi kommer fra, hvilke steg vi har tatt, og at vi langt i fra er i mål.

            Kommentar

            • G-Man
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2011
              • 3150

              #66
              Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
              For vår del synes jeg diskusjonen er en tilsvarende sunn påminnelse om hvor vi kommer fra, hvilke steg vi har tatt, og at vi langt i fra er i mål.
              Helt enig i den, men synes derfor det er veldig betryggende å se at klubben jobber aktivt med å forsterke der det er nødvendig (ref den nye stopperen som ryktes inn, og innehar akkurat de kvalitetene vi savner litt på den plassen).

              Kommentar

              • MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3352

                #67
                Opprinnelig skrevet av LS89

                Jeg anser ikke det du ramser opp som problemer, men at dette er justeringer og noe som jobbes kontinuerlig med, som alle andre lag. TLO sier jo stort sett i hvert intervju (i denne perioden av ni kamper på rad uten tap) at det er mye som må jobbes med fortsatt, noe som GB også påpeker. Men det er jo ikke problemer, men mer justeringer. Jeg synes det var et merkelig utsagn gitt resultatene i det siste. Jeg tror også Molde har mye de også jobber med som ikke er bra, som ikke nødvendigvis er problemer.
                Det er godt mulig at justeringer er et bedre uttrykk. Jeg henger meg ikke så mye opp i det. Det jeg er mer bekymret for er som sagt det mentale; at vi ikke klarer å heve oss mot antatt dårligere motstand.
                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                Kommentar

                • MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3352

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                  Ikke nødvendigvis enig i alle formuleringene dine, men synes du får urimelig mye motbør her, MortenA. Du peker på noen utfordringer som er reelle. Det er få grunner til å være negative akkurat nå, men det er sunt å være litt edruelige. Vi bør være klar over at våre prestasjoner har variert mye mer enn resultatene tilsier. Akkurat nå har vi en vanvittig flyt. De fleste av oss har sett perioder med klubben hvor de sportslige prestasjonene var (eller framsto som) vesentlig bedre, men vi ikke hadde flyten, og resultatene ga noen stygge tapsrekker. Man trenger ikke spesielt langt tilbake...

                  Det samme spillet mot en motstander på samme nivå i en periode hvor det butter litt ville fort ledet til tap med samme sifre. Det er rimelig å forvente at gutta vil variere i prestasjonene. Det gjør lag med staller som på papiret ser vesentlig sterkere ut også. Vi kommer ikke til å gå gjennom sesongen med en serie med stang-inn opplevelser. Vi har vist at vi kan levere på bra nivå, at vi kan matche hvem som helst, men denne sesongen har også vist at alle kan tape for alle. Vår tur vil komme. De svakhetene som MortenA peker på, vil uten tvil kunne være utløsende for en dårligere periode i løpet av sesongen.

                  Geir Bakke viser tydelig at han er klar over dette. De rutinerte gutta, som TLO, viser tydelig at de er klare over dette. Det blir deres jobb å holde unggutta i ørene slik at man ikke slipper seg ned og tror ting går av seg selv. For vår del synes jeg diskusjonen er en tilsvarende sunn påminnelse om hvor vi kommer fra, hvilke steg vi har tatt, og at vi langt i fra er i mål.
                  Jeg lever godt med motbør. Dette er et diskusjonsforum og da må man forvente at andre er uenige. Formuleringene mine kan kanskje virke negative i en tid hvor det meste går vår vei, men de bunner i et ønske om at laget skal prestere optimalt hver kamp. Vi har sett hva laget kan på sitt beste, og da blir man fort litt skuffet når det virker som at de ikke gir 100%.
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                  Kommentar

                  • Lars Henrik Dahl
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2020
                    • 2123

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av MortenA

                    Jeg lever godt med motbør. Dette er et diskusjonsforum og da må man forvente at andre er uenige. Formuleringene mine kan kanskje virke negative i en tid hvor det meste går vår vei, men de bunner i et ønske om at laget skal prestere optimalt hver kamp. Vi har sett hva laget kan på sitt beste, og da blir man fort litt skuffet når det virker som at de ikke gir 100%.
                    Tror heller ikke at du trenger noen til å "utkjempe kampene dine". Synes det er bra med kritiske synspunkt begge veier.

                    Et punkt hvor jeg er grunnleggende uenig med deg og flere andre. Jeg tror ikke det handler om å gi mindre enn 100%. Ofte handler det om det motsatte. Man prøver for hardt, da blir det krampaktig og ser dårlig ut

                    Kommentar

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎