Kamp: Sandefjord fotball - Lillestrøm sportsklubb 08.08.2021 KLOKKA 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars Henrik Dahl
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2020
    • 2003

    #81
    Ikke fordi jeg ikke har forventninger til laget, men fordi jeg også har et snev av realisme...
    Vi møtte et Sandefjord lag som er i dytten, og som stort sett vinner på gode dager. I går hadde de en god dag, men Lillestrøm skapte likevel mye mer foran mål. Jeg velger å være fornøyd med store deler av gårsdagens prestasjoner. Over tid er det prestasjoner som gir poeng. I enkeltkamper er det at man scorer mer eller slipper inn mindre enn exp. goals tilsier. Sammenlignet med S08 kampen synes jeg faktisk dette var et skritt framover. Hadde vi hatt samme flyt i S08 kampen som vi hadde i denne, ville vi tapt på Åråsen. Hadde vi har S08-flyten i denne kampen, ville vi vunnet med 3-4-5 mål.

    Matthew herlig ballvinner i går, men ga bort for mye. Åsen er ikke god i trange situasjoner, men gi ham plass til å legge inn eller sende en stikker, er det mål.

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7027

      #82
      Det føles sprøtt å være misfornøyd etter uavgjort i en bortekamp etter de 15 siste årene våre, men sånn er det jo. Tror dessverre de tre gedigne sjansene vi brenner er tungen på vektskåla ifm å holde følge i kampen om topp 5 eller ikke. Vi burde vunnet i går.

      Svensken klarte ikke å stokke beina på 0-1, tror han ble forstyrret av nærmeste SF-spiller som gjorde et utfall mot ballen og kunne endret retningen på avslutningen. Ellers var han bedre enn Dragsnes som midtstopper, men jeg syns ikke Dragsnes er nevneverdig bedre enn Edh på venstre vingback.

      Nå er det Bodø neste, og da får vi en pekepinn på om vi har noe helt der oppe å gjøre i høst eller om vi må regne med å komme ned på jorda igjen. Det var en del slurv i går som vi ikke har vist siden de to første seriekampene. Hvis vi skal holde oss i området av tabellen vi er nå, må vi vinne kamper som den i går. Det irriterer meg litt.
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • G-Man
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2011
        • 3141

        #83
        Opprinnelig skrevet av _Fugl_

        På grensen til provoserende, eller tydeligvis over, ettersom det er årevis siden mitt forrige innlegg. Mulig Haak gjorde en brukbar kamp i dag. En fyr som gir jernet. Potensiell kultspiller. Allikevel en av de minst begavede fotballspillerne som noensinne har fått minutter på øverste nivå av norsk fotball, noensinne. Litt krass nå, men dog... En spillertype som aldri vil være i nærheten av å være attraktiv for et topplag i Norge.
        Velkommen tilbake, og takk for et bra innlegg. Du har selvfølgelig helt rett. Det blir så hinsides dumt når vi har en forumbruker som bruker enhver anledning til å disse våre særdeles talentfulle unggutter, for så å hylle Melgalvis og Haakenstad som gudenes gave til fotballen. Ingen av disse to sistnevnte er i nærheten av å matche de backene vi har i dag, og den som ikke ser det er så svaksynt at ikke engang Cola-bunner fra Specsavers kan redde situasjonen.

        Kommentar

        • Lars Henrik Dahl
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2020
          • 2003

          #84
          Opprinnelig skrevet av trigz
          Det føles sprøtt å være misfornøyd etter uavgjort i en bortekamp etter de 15 siste årene våre, men sånn er det jo. Tror dessverre de tre gedigne sjansene vi brenner er tungen på vektskåla ifm å holde følge i kampen om topp 5 eller ikke. Vi burde vunnet i går.

          Svensken klarte ikke å stokke beina på 0-1, tror han ble forstyrret av nærmeste SF-spiller som gjorde et utfall mot ballen og kunne endret retningen på avslutningen. Ellers var han bedre enn Dragsnes som midtstopper, men jeg syns ikke Dragsnes er nevneverdig bedre enn Edh på venstre vingback.

          Nå er det Bodø neste, og da får vi en pekepinn på om vi har noe helt der oppe å gjøre i høst eller om vi må regne med å komme ned på jorda igjen. Det var en del slurv i går som vi ikke har vist siden de to første seriekampene. Hvis vi skal holde oss i området av tabellen vi er nå, må vi vinne kamper som den i går. Det irriterer meg litt.
          Det er deilig å kunne være misfornøyd med et slikt resultat Sandefjord var en bananskall av dimensjoner, og vi kom unna med uavgjort og fortjente seieren. Jeg tror uansett ikke på topp 3, men med god flyt kan topp 5 som du skriver være innenfor rekkevidde. Selv med gode resultater har vi vist altfor mange svakhetstegn til at vi kan forvente å plukke nok poeng framover til å bli med helt i toppen.

          Enig i vurderingen av baklengsmålet. Jeg oppfattet det på samme måte. Jeg tror i tillegg at han holdt blikket litt for mye på mann, og dermed mistet ballen i det lille øyeblikket som førte til at beina stokket seg feil. Vi skal huske på at det som på TV virket som en evighet i virkeligheten går ganske fort. En liten touch på veien, så ville ballen vært et helt annet sted. Den skal selvfølgelig avverges, men det er grunner til at slikt skjer. Enig i dine spiller-mot-spiller vurderinger. Uansett, blir det mest sannsynlig samme oppstilling neste kamp, da Edh vel går inn for Ranger.

          Jeg lar meg ikke irritere like mye som en del andre over at vi ikke vant i går. Det er ikke et mønster (ennå). I enkeltkamper vil det kunne gå begge veier. Hittil har vi snakket om flyt, og at vi vipper jevne kamper i vår favør. Jeg er faktisk mer bekymret for at vi ikke evner å lukke kamper som vi hadde mot Haugesund og Mjøndalen hjemme, hvor dominansen var bortimot total i store perioder. Vi vant dem, men det ble likevel spennende mot slutten - helt unødvendig.

          Kommentar

          • Lars Henrik Dahl
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2020
            • 2003

            #85
            Opprinnelig skrevet av G-Man

            Velkommen tilbake, og takk for et bra innlegg. Du har selvfølgelig helt rett. Det blir så hinsides dumt når vi har en forumbruker som bruker enhver anledning til å disse våre særdeles talentfulle unggutter, for så å hylle Melgalvis og Haakenstad som gudenes gave til fotballen.
            Helt enig. Selv hvis du er uenig i valg, i hvert fall støtt opp om de vi har.

            Opprinnelig skrevet av G-Man

            Ingen av disse to sistnevnte er i nærheten av å matche de backene vi har i dag, og den som ikke ser det er så svaksynt at ikke engang Cola-bunner fra Specsavers kan redde situasjonen.
            Dypt uenig. Backene vi har i dag er ikke markant bedre enn det vi hadde i Melga og Haaken etter min oppfatning. Derimot har de et utviklingspotensiale som de to ikke hadde. Edh og Ranger kan begge bli mye bedre spillere, og for å komme dit må de slippe til. De er gode nok i dag til at vi ikke svekkes av at vi slapp Melga og Haaken, men at de i dag skal være så fantastisk mye bedre - nei. Men de vil bli det, og det er slik man utvikler et lag ​​​​​​​

            Kommentar

            • lsk_rob
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Mar 2016
              • 139

              #86
              Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

              Det er deilig å kunne være misfornøyd med et slikt resultat Sandefjord var en bananskall av dimensjoner, og vi kom unna med uavgjort og fortjente seieren. Jeg tror uansett ikke på topp 3, men med god flyt kan topp 5 som du skriver være innenfor rekkevidde. Selv med gode resultater har vi vist altfor mange svakhetstegn til at vi kan forvente å plukke nok poeng framover til å bli med helt i toppen.

              Jeg lar meg ikke irritere like mye som en del andre over at vi ikke vant i går. Det er ikke et mønster (ennå). I enkeltkamper vil det kunne gå begge veier. Hittil har vi snakket om flyt, og at vi vipper jevne kamper i vår favør. Jeg er faktisk mer bekymret for at vi ikke evner å lukke kamper som vi hadde mot Haugesund og Mjøndalen hjemme, hvor dominansen var bortimot total i store perioder. Vi vant dem, men det ble likevel spennende mot slutten - helt unødvendig.
              Ganske enig i den vurderingen, på forhånd ville jeg si meg fornøyd med 1 poeng borte mot Sandefjord som har overrasket stort iår og er et formlag for tiden. Vi hadde ikke marginene med oss denne gangen til 3 poeng dessverre, men vi har også hatt kamper hvor vi har endt opp med 3 istedenfor 1 eller 0, som for eksempel mot Sarpsborg sist hvor jeg mener vi er heldige som setter 2 raske mål midt i en periode vi blir presset hardt på egen halvdel. Jeg håper også vi blir bedre til å "drepe" kamper fremover, det blir kritisk om vi ønsker å ha heng på topp 5 utover sesongen. Selv om vi spilte en brukbar kamp igår så må vi opp noen hakk mot B/G. Det blir jo interessant å se hva slags utgave av B/G vi møter, de har jo ikke akkurat vært stabiliteten selv denne sesongen.

              Kommentar

              • G-Man
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2011
                • 3141

                #87
                Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
                Backene vi har i dag er ikke markant bedre enn det vi hadde i Melga og Haaken etter min oppfatning. Derimot har de et utviklingspotensiale som de to ikke hadde
                Du har alltid velbegrunnede argumenter, så jeg respekterer din mening selv om vi er uenige.

                Elvis var en potensiell målscorer, men hver gang han gikk fremover fikk jeg innbytterpuls, og speidet desperat etter om DG ville rekke tilbake for å dekke opp (siden Melgalvis oftere enn han scoret mistet ballen). Haakenstad jobbet iherdig (og var en herlig type akkurat som Melgalvis), men kunne ikke ta seg forbi en mann om det så gjaldt livet.

                Både Ranger og Edh er etter min mening mer kreative og mer uforutsigbare fremover på banen, Bakover viser de et overblikk som er mer modent enn alderen skulle tilsi, og innsatsen er av ypperste LSK-merke. Jeg mener begge allerede i dag er bedre enn de de to som reiste, og som du sier er de bare ved starten av karrieren.


                Kommentar

                • trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7027

                  #88
                  Snakker folk fortsatt om Haakenstad? Er det mulig? Verste backen jeg har sett. Alle motstanderne våre la de fleste av angrepene og doblingene på hans side mens han var her. Var det tilfeldig? Nei, det var jo ikke det. Han kom vel forbi Ranger en gang i går, fordi Ranger måtte holde igjen pga det gule kortet, og fordi han for en gangs skyld traff med en finte. Melgalvis hadde karisma i bøtter og spann, men noen god back var han jo ikke selv om han scoret på et par fine langskudd og skjendet pokalen i 2017. Kom igjen a.
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                  Kommentar

                  • bjarmann
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2005
                    • 2855

                    #89
                    Vi sitter på Ranger og Edh. Allikevel presterer altså noen å mene at backene våre var bedre for 2 år siden. Den svakeste backrekka denne klubben har stilt med noensinne. Utrolig
                    I år så tar vi alt

                    Kommentar

                    • Fugggel
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2020
                      • 487

                      #90
                      Opprinnelig skrevet av bjarmann
                      Vi sitter på Ranger og Edh. Allikevel presterer altså noen å mene at backene våre var bedre for 2 år siden. Den svakeste backrekka denne klubben har stilt med noensinne. Utrolig
                      Man er rett og slett nødt til å gni seg i øynene.
                      se noen kamper av Haakenstad i Lsk så skjønner man at det var en spiller som spilte på et nivå han ikke hørte hjemme. Melga spile også kun back i noen kamper i 2017, de kampene er noe av det svakere jeg har sett av en back. Han var riktignok ikke så ille i obos i fjor som back , men det er nettopp på grunn av at det er hans nivå.

                      Kommentar

                      • Tvilling
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2006
                        • 1462

                        #91
                        Utviklingen i klubben har gått rett vei de siste årene.. ikke for å klandre de som spilte feks i fjor..men årets utgave er bedre enn på lenge, og vi er på rett vei..og langt fra fremme

                        Kommentar

                        Working...
                        😀
                        😂
                        🥰
                        😘
                        🤢
                        😎
                        😞
                        😡
                        👍
                        👎