LSK - Brann 11/9 kl. 18

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Sailor Man
    Moderator
    • Jun 2007
    • 1324

    Kamptråd LSK - Brann 11/9 kl. 18

    LSK kommer ut av landslagspausen med gode resultater de siste ukene, og en pause Bakke har sagt har vært kjærkommen for laget, med tanke på småskader. Uheldigvis har Mads blitt skadet, så alt ligger til rette for at vår nye reservekeeper Skjærstein skal få sin debut.

    Sannsynlig lag for fugla:

    Skjærstein
    Garnås - Ogbu - Pettersson
    Ranger - Kairinen - Mathew - Dragsnes
    DG - Lehne - Åsen

    For Brann kan vi regne med at deres nye keeper, LENNART GRILL, får sin debut. Utover det blir det vanskelig å spå hvem som skal spille for bortelaget.

    Ut fra tabellsituasjonen er LSK favoritter her, men det kan bli en veldig tøff kamp mot et lag som kjemper for livet. I vårens kamp i Bergen hadde Brann fortjent å vinne - håper gutta framstår bedre denne gangen.
  • Tvilling
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2006
    • 1462

    #2
    Begge lag har vel blitt bedre enn forrige møte.
    I flg BT kan vi forvente et Brann som vil tette igjen bak, og som er blitt sterke på å ta det som kommer som innlegg.
    Ligge lavt, og jobbe for mål ved kontringer og dødball.
    Grill i mål, og Finne som den viktigste fremme.
    Det virker som de har tatt samling i bunn, og har hatt første treningsuker på lenge, hvor fotball har vært det viktigste.

    Jeg er overbevist om at LSK vinner, hvis de ikke senker nivået.
    Med kun 80% vil vi kunne tape poeng, tenker jeg
    Last edited by Tvilling; 09.09.2021, 15:59.

    Kommentar

    • Kanarivogel89
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2006
      • 4284

      #3
      Finne scorer jo alltid mot oss, så vi trenger minst to her…

      Kommentar

      • kunden
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 2281

        #4
        Av det jeg har sett av Brann iår så har de kommet ut som rakett fra startblokka og dominert kraftig de første 10-20 eller inntil de får et baklengs. Så har det raknet. De veksler mellom å være et topp 3 lag til å være et nedrykkslag i omtrent hver kamp. Ineffektive og slipper inn billige mål. Dette kan jo snu fort og ihvertfall i enkeltkamper hvis de får flyten. Så å få et tidlig eller det første måler er nok nøkkelen. Blir ingen walkover mot bunnlaga iår ettersom det er 4 lag som kjemper for å unngå direkte nedrykk.
        Senker vi oss til 80% slår vi ikke et middels PostNord-lag engang. Hårfine marginer som skiller. Vi har vel brukbar stats mot dem hjemme. Og bare gått på en karamell (1-5) da gullet kom hjæææm. Feide de ut av cupen (4-1) når vi tok NM (eller var det året etter??).

        Tipper 3-1 Hat-trick av TLO

        Kommentar

        • Tvilling
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2006
          • 1462

          #5
          Opprinnelig skrevet av kunden
          Tipper 3-1 Hat-trick av TLO
          Enig at det kan stemme med 3-1. Tipper: (Finne) - TLO, Ranger og Tobias Svendsen


          Kommentar

          • Lars Henrik Dahl
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2020
            • 2001

            #6
            Enda en kamp som vil definere resten av sesongen. Brann har garantert hatt godt av landslagspausen, fått lov til å fokusere på fotball, fått inn noen nye bein. Tror ikke fugla senker seg på grunn av motstanden. Det anser jeg som utopisk. Derimot vil dette føles som en kamp man SKAL vinne, og det kan føre til høye skuldre og strøm i beina. De par gangene det har inntruffet i år har det ikke sett pent ut. Enig med de som sier at første målet blir viktig, men tror ikke nødvendigvis det blir avgjørende. Lillestrøm har vist evne til å komme tilbake, og Brann har vist en fantastisk evne til å rote bort ledelser. Et topplag tar 3 poeng her. Spørsmålet er om vi er et topplag (ennå)?

            Kommentar

            • LS89
              Kamptrådkongen
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2013
              • 3319

              #7
              Spennende å se om Helland får noen minutter igjen.

              Kommentar

              • Kanarivogel89
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 4284

                #8
                Ser Brann er seriens desidert verste bortelag i år. De har tatt ett fattig poeng på fremmed gress så langt (0-0 mot S08).

                Lukter bananskall lang vei, med andre ord

                Kommentar

                • Kroktåa
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2015
                  • 2857

                  #9
                  Tipper 0–3. SM av Iggy, Petty og Grannitt.

                  Kommentar

                  • bjarmann
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2005
                    • 2855

                    #10
                    Jeg forventer et nachspiel banner fra fansen her altså! Typisk fugla å tape denne kampen, men nå er fugla 2021 så utypisk fugla at jeg tror vi rævpuler dem 5-0
                    I år så tar vi alt

                    Kommentar

                    • Lars Henrik Dahl
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2020
                      • 2001

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av bjarmann
                      Jeg forventer et nachspiel banner fra fansen her altså! Typisk fugla å tape denne kampen, men nå er fugla 2021 så utypisk fugla at jeg tror vi rævpuler dem 5-0
                      Tror du virkelig det? Utelukker ikke at det KAN skje, men hvis det var ment som et seriøst tips, synes jeg det var naivt. Hvis man tror at Brann er så dårlige, er det direkte kunnskapsløst. Minner også om at vi sleit mot Skeid, fotball er ikke matematikk hvor du kan regne deg fram til resultatet basert på hva som har skjedd tidligere i sesongen. Jeg tipper vi får en vanskelig kamp, hvor Brann kommer til å styre i perioder. Minner om at Brann er et av de få lagene som faktisk har vært bedre enn oss da vi møtte dem. Håper og tror likevel på 3 poeng

                      Kommentar

                      • LS89
                        Kamptrådkongen
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2013
                        • 3319

                        #12
                        Av det jeg leser på bataljonen sitt forum blir dette fort laget i dag.

                        Grill
                        Felix - Pallesen - Japhet - Ruben
                        Pedersen - SHN
                        Strand - Taylor - Finne
                        Heggebø

                        På papiret ser det ganske solid ut synes jeg. Ny keeper som gjør at vi får en ny keeeperduell ikveld med to debutanter. Finne elsker jo å spille mot oss, og Heggebø er en sterk spiss som er ekkel å møte.
                        De har fått pausen nå som garantert har vært viktig for dem for å starte litt på blanke ark.

                        Så skal det sies at siste kampen før landslagsoppholdet der de røyk hjemme mot Haugesund var sannsynligvis noe av det dårligste jeg har sett av et forsvar på øverste nivå i min levetid, av det jeg kan huske.

                        Det er gode muligheter her, men absolutt en ekkel motstander, men er vi skjerpet og påskrudd fra start skal vi vinne dette.

                        Kommentar

                        • kunden
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 2281

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                          Tror du virkelig det? Utelukker ikke at det KAN skje, men hvis det var ment som et seriøst tips, synes jeg det var naivt. Hvis man tror at Brann er så dårlige, er det direkte kunnskapsløst. Minner også om at vi sleit mot Skeid, fotball er ikke matematikk hvor du kan regne deg fram til resultatet basert på hva som har skjedd tidligere i sesongen. Jeg tipper vi får en vanskelig kamp, hvor Brann kommer til å styre i perioder. Minner om at Brann er et av de få lagene som faktisk har vært bedre enn oss da vi møtte dem. Håper og tror likevel på 3 poeng
                          5-0, 3-1, 0-0 ... Hva som er sannsynlig eller ikke bingoligaen er vanskelig å regne seg fram til. Ikke ofte vi putter 5 eller mer. Men nå møter vi tross alt laget på sisteplass så rent statistisk så er vel det nå kan skje. Men annen stats tilsier sikkert at vi også kan ryke på en 0-3. Foretrekker dog det første

                          Kommentar

                          • Lars Henrik Dahl
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2020
                            • 2001

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av kunden

                            5-0, 3-1, 0-0 ... Hva som er sannsynlig eller ikke bingoligaen er vanskelig å regne seg fram til. Ikke ofte vi putter 5 eller mer. Men nå møter vi tross alt laget på sisteplass så rent statistisk så er vel det nå kan skje. Men annen stats tilsier sikkert at vi også kan ryke på en 0-3. Foretrekker dog det første
                            Hva jeg foretrekker burde vel også være ganske åpenbart. Realisme er en annen sak. Vi har scoret mer enn 2 i to kamper i år. Med noen få unntak har vi vunnet i relativt jevne kamper, både spillemessig og når det gjelder resultat. Brann slipper inn en del, men å tro at vi plutselig skal bøtte inn med mål er jeg skeptisk til. Jeg tipper ikke 5-0 mot Stabæk heller, men tror det er vesentlig mer realistisk enn mot Brann. Spillemessig framstår de som et svakere lag enn Brann. (så får vi se hvordan følelsen er når nervene slår inn foran Stabæk-kampen)

                            Kommentar

                            • brune stakkeland
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2012
                              • 863

                              #15
                              Noterer at det beste bergenslaget ryker 4-0 i dag, lov å håpe at det er et omen

                              Kommentar

                              • maxpayne
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2006
                                • 1206

                                #16
                                Regn, sleip bane og ny urutinert eliteseriekeeper. Hvis ikke nedturen kommer i dag så skjønner jeg ingen ting.......

                                Kommentar

                                • Lars Henrik Dahl
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2020
                                  • 2001

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av maxpayne
                                  Regn, sleip bane og ny urutinert eliteseriekeeper. Hvis ikke nedturen kommer i dag så skjønner jeg ingen ting.......
                                  Er litt samme sted. Vinner vi i dag viser vi en modenhet på et nytt nivå

                                  Kommentar

                                  • Tommy og Tigeren
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2017
                                    • 263

                                    #18
                                    Er keeperen til LSK farveblind, 5 utspark alle til motstander.

                                    Kommentar

                                    • kanarisuper
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Oct 2019
                                      • 544

                                      #19
                                      Tydelig at vi har en "håndball" keeper plutselig...

                                      Kommentar

                                      • bjarmann
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 2855

                                        #20
                                        Sjukt forsvarsspill
                                        I år så tar vi alt

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎