LSK - Brann 11/9 kl. 18

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommy og Tigeren
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2017
    • 266

    Skjønner viss TLO vil vekk fra LSK

    Kommentar

    • maxpayne
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2006
      • 1212

      Hvorfor i svarte f... bytte 3 mann rett etter 2 - 2 målet. Joda jeg ser Bakke sier at vi går all in, men det er ikke de riktige å gå all in med i dette kampbildet!

      Kommentar

      • kanarisuper
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Oct 2019
        • 568

        Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
        Brann redder seg nok. De har et godt grunnspill. Med ny trener, en haug med nye spillere og urokråker ute av klubben får de nok skuta på rett kjøl. Forjævla irriterende at det skal snu mot oss. Men det er bare vår egen skyld. Bakre treer er så ræva i dag at jeg ikke har ord. Synes utrolig synd på Skjærstein som står en kjempedebut, men likevel må plukke tre ut av nettet. Er MHC virkelig viktig bak der? Ser jo ikke ut som stopperne har spilt sammen før.
        Ja det trur jeg faen meg. Følte det på meg med en gang jeg fikk med meg at MHC brakk hånda

        Kommentar

        • Lars Henrik Dahl
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2020
          • 2123

          Opprinnelig skrevet av Dumbo

          Med programmet vi har igjen tipper jeg topp 6-plasseringen røk i dag.

          Hyggelig at vi i to kamper gir nødhjelp til Brann. De hører tross alt hjemme i Eliteserien.
          Som nevnt før kampen, dette er en av mange sesongdefinerende kamper. Noen har fullstendig mistet bakkekontakten og trodde vi var et topplag. Vi har prestert bra, men ofte uten å spille bra. Vi kan fort få en tøff høst, greit å ikke miste hodet. Dette var først og fremst en defensivt håpløs kamp, hvor vi ga bort sjanse på sjanse. Skjærstein gjorde en god kamp bortsett fra noen situasjoner med ballen i beina. Likevel kan man lure på hvorfor forsvaret ble mye dårligere med en gang MHC var ute. På den annen side, gavepakker fra spesielt Garnås, men også Ogbu har ingenting med keeper å gjøre.

          Petterson synes jeg var god defensivt, men jeg synes han ofte lar være å ta en god offensiv pasningsmulighet og blir i stedet tråkkende på ball. Undrer meg, for han virker å ha en fantastisk pasningsfot.

          Kommentar

          • Lars Henrik Dahl
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2020
            • 2123

            Opprinnelig skrevet av maxpayne
            Hvorfor i svarte f... bytte 3 mann rett etter 2 - 2 målet. Joda jeg ser Bakke sier at vi går all in, men det er ikke de riktige å gå all in med i dette kampbildet!
            Han sto allerede klar med de byttene (som de fleste av oss etterlyste) da 2-2 kom ut av ingenting. Lett å være etterpåklok, men kampbildet tilsa uansett at vi trengte å gjøre noe. At vi fortsetter å ikke forsvare oss har egentlig lite med byttene å gjøre

            Kommentar

            • DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 3956

              Et velfortjent tap!
              Elska þetta félag

              Kommentar

              • brune stakkeland
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2012
                • 866

                Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                Siden Intility?
                Det var i det minste bare en omgang.
                Men vi var da i det minste nære enda en utligning i kveld da. Helland hadde to muligheter som jeg veit hadde sitti om det var mot rbk.

                Kommentar

                • maxpayne
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2006
                  • 1212

                  Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                  Han sto allerede klar med de byttene (som de fleste av oss etterlyste) da 2-2 kom ut av ingenting. Lett å være etterpåklok, men kampbildet tilsa uansett at vi trengte å gjøre noe. At vi fortsetter å ikke forsvare oss har egentlig lite med byttene å gjøre
                  Ranger og DG gjør som mange andre enn svak match så byttene kan forsvares slik sett men når vi kommer tilbake og setter 2 - 2 så mener jeg at byttene burde kommet noen minutter senere,

                  Kommentar

                  • Lars Henrik Dahl
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2020
                    • 2123

                    Opprinnelig skrevet av brune stakkeland

                    Det var i det minste bare en omgang.
                    Men vi var da i det minste nære enda en utligning i kveld da. Helland hadde to muligheter som jeg veit hadde sitti om det var mot rbk.
                    Vi skapte faktisk litt i dag. Problemet var at vi ga bort ballen på vei framover, og forsvarsspillet var skremmende svakt. Kampen mellom de to rundkjøringene var vi fullstendig overkjørt. Her var vi bare dårlige. I forrige hjemmekamp skapte vi absolutt ingenting, men var relativt bra defensivt. Brann ga alt i dag. Jeg tror ikke vi ikke gjorde det, men typisk en kamp hvor man har alt å tape (vi skulle jo vinne) så stokker det seg litt.

                    Har aldri trodd på medalje i år, selv om prøver å være optimistisk innimellom. La oss stikke fingeren i jorda og huske hvor vi kommer fra. Leverer vi øvre halvdel har vi gjort en god sesong. Vi er for variable i prestasjonene, for mange urutinerte spillere på nivået til å tro på at det holder helt inn.

                    Framover må vi finne tilbake til den defensive tryggheten igjen. Denne kampen kan være et negativt blaff, eller starten på motgangen de fleste har regnet med ville komme. Neste har Garnås karantene, spent på hva trenerteamet velger. Dragsnes? Slørdal?

                    I de siste kampene har jeg blitt ganske forvirret av de defensive posisjonsbyttene. Det skjedde lite av tidligere, men nå ser vi plutselig Ogbu helt til venstre, Petterson helt til høyre, Garnås vet jeg aldri helt hvor er... Ranger har utover sesongen blitt mindre og mindre synlig, bortsett fra når han har defensive målgivende, som i dag. Synes Edh burde nærme seg førsteelver på HB, men skjer neppe i kommende kamp hvor Garnås er ute.

                    Kommentar

                    • Lars Henrik Dahl
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2020
                      • 2123

                      Opprinnelig skrevet av maxpayne

                      Ranger og DG gjør som mange andre enn svak match så byttene kan forsvares slik sett men når vi kommer tilbake og setter 2 - 2 så mener jeg at byttene burde kommet noen minutter senere,
                      Vi tok ikke akkurat tak da vi utlignet til 1-1 med det samme mannskapet. Det er lett å argumentere mot byttene med fasit i hånd, men jeg ser ikke noe galt i valget. Kampen ble ikke avgjort av byttene, men av den samme defensive sløvhet som vi viste gjennom hele kampen, IMHO.

                      Kommentar

                      • Lars Henrik Dahl
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2020
                        • 2123

                        Byttet jeg virkelig ikke skjønte noe av, var Petterson mot Knudsen med noen minutter igjen. Anser Petterson som bedre både defensivt og offensivt. Så lenge han kunne gå, ville jeg beholdt ham på.

                        Kommentar

                        • maxpayne
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2006
                          • 1212

                          Det er klart at forsvaret blir preget av keeperbyttet. Keeperen har på ingen måte noen skyld i dette tapet men den lillle usikkerheten dette sikkert skapte kan bety mye. Sleip bane og regn og usikkerheten blir enda større, men jeg vil også påpeke at de på midten ikke gjorde det mye lettere for de bak der i dag,

                          Kommentar

                          • bjarmann
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 2869

                            Det positive først. Vi putter 2 og skaper faktisk en del sjanser i en elendig kamp. Det hadde vi aldri gjort for noen år siden. Bakover derimot. Der flyr vi rundt som mongo høns. Helt ufattelig det som blir vist bakover i banen idag. Trenerteamet må ta grep der for ellers blir dette en stygg høst. Ekstremt skuffende kamp
                            I år så tar vi alt

                            Kommentar

                            • brune stakkeland
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2012
                              • 866

                              Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
                              Brann ga alt i dag. Jeg tror ikke vi ikke gjorde det, men typisk en kamp hvor man har alt å tape (vi skulle jo vinne) så stokker det seg litt.
                              Vi må lære oss å være gode.
                              Når det verste matchadrenalinet har lagt seg så skal jeg innrømme at jeg er glad for at Bakke ikke var fly forbanna i postmatchintervjuet, men pekte på forbedringspunkter. Er nok det som gir best utvikling over tid.

                              Men selv om sesongen under ett har gitt bedre resultater enn vi turte å håpe på så var dagens kamp hårreisende. Det er lov å kreve mer av gutta wnn de leverte i dag

                              Kommentar

                              • Lars Henrik Dahl
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2020
                                • 2123

                                Opprinnelig skrevet av brune stakkeland

                                Vi må lære oss å være gode.
                                Når det verste matchadrenalinet har lagt seg så skal jeg innrømme at jeg er glad for at Bakke ikke var fly forbanna i postmatchintervjuet, men pekte på forbedringspunkter. Er nok det som gir best utvikling over tid.

                                Men selv om sesongen under ett har gitt bedre resultater enn vi turte å håpe på så var dagens kamp hårreisende. Det er lov å kreve mer av gutta wnn de leverte i dag
                                Enig i alt du sier. Som Bakke har sagt mange ganger, må vi tåle å få en på trynet for å bli bedre over tid. Det var det som skjedde i dag. Det var virkelig mulig å forutse, men det betyr ikke at det var enkelt å unngå. Vi må lære oss å være gode, men det tar tid. Jeg vil heller ta en 6. plass i år, 4. plass neste år, enn en medalje i år og nedrykksstrid neste år. Historien er full av eksempler på det siste. Jeg tror vi gjør de rette tingene. Hater å tape, men vi må tåle det uten å miste hodet. Bare da blir vi bedre.

                                Kommentar

                                • MortenA
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2007
                                  • 3352

                                  Bedriten kamp av oss. Vi har gitt Brann 4 av 13 poeng, noe som gjør at jeg lurer på hvor sterke vi er mentalt. Det har vært mange kamper i år mot antatt svakere motstand hvor vi har senket oss og gjort ting vanskelig for oss.

                                  I dag florerer feilpasninger som hører hjemme på lilleputtnivå, innsatsen er begredelig, og det er ingen bevegelse foran ballfører. Bakover lot vi Brann løpe igjennom midtbanen vår gang på gang uten at det ble tatt grep. Det samme med crosserne til Taylor som fikk løpe helt fritt.
                                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                  Kommentar

                                  • Fugggel
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2020
                                    • 489

                                    Ganske rystende å se de baklengsmålene vi slipper inn i dag. Får flashback til de to første serierundene og fellesnevneren er at Mads ikke står. Jeg har ikke lyst til å tro at han kan være så avgjørende. Men det er påfallende hvor forferdelig vi har sett ut defensivt i de matchene han ikke har spilt.

                                    uansett kan vi forhåpentligvis bruke dette til noe postivt, det kommer tydelig frem at vi er ikke bedre enn noen i denne ligaen når vi ikke har dagen. Forhåpentligvis maner det frem en ærgjerrighet i kommende kamper og treningsuker. Noen ganger kan det være positivt å få seg en på tryne.

                                    Kommentar

                                    • LS89
                                      Kamptrådkongen
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2013
                                      • 3324

                                      Blir fort bortskjemt når vi er i flytsonen, men i kveld havnet LSK ned på jorda med et brak. Jeg slaktet forsvaret til Brann før kampen, med rette - men i denne kampen så det ut som hele gjengen hadde en solid hangover. Utrolig skuffende å se vi blir så utspilt som vi gjør av Brann, spesielt i 1.omgangen. Laget henger ikke sammen og midtbaneduoen blir altfor lett i kampen. Garnås må ha ny rekord i feilpasninger. Skuffende, men at det kommer noen smeller som dette i løpet av 30 kamper må man regne med. Men at vi ikke virker påskrudd irriterer meg.

                                      Kommentar

                                      • fredpet76
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Feb 2004
                                        • 1214

                                        Er det offside?
                                        You do not have permission to view this gallery.
                                        This gallery has 1 photos.

                                        Kommentar

                                        • trigz
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 7029

                                          Skuffende nivå på forsvarsspillet. Mads er nok viktigere enn vi tror med tanke på å dirigere og prate forsvaret gode. I går tror jeg inngangen til matchen var feil, de antok at Brann kom til å ligge bakpå og ble tatt på det samme som Glimt tok oss på, altså at Brann skapte overtall sentralt på midten. Det er dårlig at Bakke ikke så dette allerede på forhånd, 3-4-3 er en lite gunstig formasjon når Brann stiller med tre sentralt på midten. Håper vi lærer av dette. TLO og til en viss grad Skjærstein får godkjent i går, resten av laget var ræva.
                                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎