Kamptråd: Sarpsborg 08 - Lillestrøm SK - Tromsø IL 02.10.2021 kl. 18:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4316

    Opprinnelig skrevet av banan
    Er ikke ok å tape mot tre av de dårligste lagene lagene serien de 4 siste kampene.
    Og Sarpsborg slapp inn 5 mål i forrige kamp, så de er et lag med klare defensive svakheter. Det eneste vi produserte mot dem var en fantastisk enkeltmannsprestasjon!
    Å være fornøyd med å spille ballen fram og tilbake i en forsvars-femmer, mot en motstander som fokuser på alle mann i forsvar er en fallitterklæring!
    ​​​​​​
    Selvsagt alt for dårlig. Samtidig manglet vi halve førsteelleveren

    Kommentar

    • Lars Henrik Dahl
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2020
      • 2123

      Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

      Ser fotballinvalid ut dessverre. Halvhjerta og forsiktig. Trekker seg i dueller og prøver ikke på annet enn å dunke ball inn i boks samme hvor på banen han befinner seg. Holdes i live ved at han har en veldig god innleggsfot, men vi har ikke råd til å ha en slik luksusspiller på banen.
      Har det slått deg at han ble satt innpå for å gjøre nøyaktig jobben?

      Kommentar

      • maxpayne
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2006
        • 1212

        Det er selvsagt en helt ok kamp spillemessig men s08 lar oss holde på og styrer spillet ut på kantene der vi er ganske uduglige når det gjelder å sette seg i gode nok situasjoner. Defensivt er det til tider ok og Garnås og Slørdahl er langt bedre enn mange vil ha det til. Pettersson må begynne å ta mye mindre risiko i sitt spill og få opp duellkraften mange hakk. Jeg regner med betydelig bedring bakover med MHC tilbake mellom stengene fordi han rett og slett tar mer. Det er også bedrøvelig å se at foruten TLO så finnes det ikke målfarlige typer i dette laget. Det bør ringe en del varselklokker når en ser hva resten av spillerene presterer målmessig. Jeg klarer fortsatt ikke å forstå hvorfor vi ga bort vår mest målfarlige mann bak TLO og ikke minst en spiller som kunne vært gull verdt i kamper som i dag der det må kreativitet og smartness til når spillet ledes ut til kantene.
        Last edited by maxpayne; 02.10.2021, 19:37.

        Kommentar

        • *eLSKerLSK*
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jun 2005
          • 407

          Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

          Dette startet med at han for andre gang snakket om at TLO ønsker seg bort på grunn av nivået til lagkamerater. Jeg har aldri hørt snakk om noe sånt fra andre enn han. Det er greit å kritisere, men still noen krav til laveste nivå. Har heller ikke noe sans for å henge enkeltspillere til tørk så lenge de prøver. Idiotiske inngripner og å ikke prøve derimot irriterer meg. Da kritiserer jeg også. Men jeg prøver å gå på sak, ikke person. Du har sikkert sett at det ikke bare var jeg som reagerte på utsagnene.
          Det var du som kom trekkende med Wikipedias definisjon på supporter som argument.

          Ellers enig med deg. Syntes bare du ble for dogmatisk i din kritikk.

          Kommentar

          • banan
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2018
            • 438

            Med den defensive stilen vi kjører i år så er vi et klink nedrykkslag uten TLO!

            Kommentar

            • Tommy og Tigeren
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2017
              • 266

              Opprinnelig skrevet av Raskolnikov

              Du mener alle trenere og spillere i LSK er ræva unntatt Lehne. Allikevel mener du vi skal feie over Sarpsborg 08 på bortebane. Hvordan får du det til å gå opp?
              Hadde de andre spillerne prøvd å bidra som TLO, burde LSK slått sarp, men LSK skaper 1 sjanse og scorer 1 mål i løpet av kampen, utført på egenhånd av TLO og slipper inn 2 enkle, på like mange forsøk. Hva bidrar de andre med i denne kampen, sett gjerne opp en spiller børs. Helt enig med banan på hans innlegg over. Har nevnt det med TLO flere ganger, er det virkelig noen som tror at han spiller i LSK neste sesong?

              Kommentar

              • Zindrinho
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2019
                • 475

                Når vi har tilbake start11ern og ogbu til neste kan vi presse høyt med hele laget, det blir en sånn halvgreie når forsvaret ikke også støter opp, sånn suksessen starta hjemme mot haugesund, et umåtelig press fra hele laget gjorde at de ikke kom seg ut og vi fikk skape sjanser. Når vi har blåst så mange som vi har gjort de siste 3-4 åra ville det ikke vært rart hvis uttellinga jevner seg mer ut som vi ser nå for tida, at vi ikke kan regne med flere tlo brasser og bakhodescoringer. Da må vi opp og fram, så lenge laget/trenerne tør ser jeg ingen grunn til at vi ikke skal kunne gjenfinne godformen. Blir vi derimot feige og mer defensive for å "forsvare" inn en 5-6 plass blir det fort 10 siste uten seier som under en viss svenske.

                Kommentar

                • Playboy1
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 2115

                  Opprinnelig skrevet av Tommy og Tigeren

                  Hadde de andre spillerne prøvd å bidra som TLO, burde LSK slått sarp, men LSK skaper 1 sjanse og scorer 1 mål i løpet av kampen, utført på egenhånd av TLO og slipper inn 2 enkle, på like mange forsøk. Hva bidrar de andre med i denne kampen, sett gjerne opp en spiller børs. Helt enig med banan på hans innlegg over. Har nevnt det med TLO flere ganger, er det virkelig noen som tror at han spiller i LSK neste sesong?

                  Enig at det stort sett er Lehne som leverer offensivt. , men angående egne antall sjanser er jeg ikke enig.

                  Vi eller rettere sagt Lehne hadde da 3 gode sjanser idag. Kom igjennom på langpasningen i første omgang.
                  men litt dårlig første touch , gjorde at han ikke fikk runda keeper. Han brant en over fra 5 meter på slutten av kampen. De redda 1 på strek selv om stussen var løs og rettf på spilleren . Samt etpar brukbare muligheter i 1 omg , med bla Ranger.

                  Totalt sett synes jeg vi svikter mere defensivt enn offensivt idag.
                  Last edited by Playboy1; 02.10.2021, 21:08.

                  Kommentar

                  • Lars Henrik Dahl
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2020
                    • 2123

                    Opprinnelig skrevet av Tommy og Tigeren

                    Hadde de andre spillerne prøvd å bidra som TLO, burde LSK slått sarp, men LSK skaper 1 sjanse og scorer 1 mål i løpet av kampen, utført på egenhånd av TLO og slipper inn 2 enkle, på like mange forsøk. Hva bidrar de andre med i denne kampen, sett gjerne opp en spiller børs. Helt enig med banan på hans innlegg over. Har nevnt det med TLO flere ganger, er det virkelig noen som tror at han spiller i LSK neste sesong?
                    Jeg tar sterk avstand fra at de andre ikke prøver. At de prøver uten å lykkes er en annen sak.

                    Husker ikke i farta hvem det var, muligens BD(?) som i en god periode påpekte våre svakheter. Han fikk mange negative reaksjoner, men mye av det som da ble påpekt er det vi sliter med nå.

                    Vi har hatt noen gode kamper, vi visste at det ville komme noen dårlige. Kampene mot Brann og TIL var fryktelig svake. Ikke fordi de ikke prøver, mer sannsynlig fordi de prøver for hardt. I dag var mer på det jevne, men marginene var ikke på vår side i dag. Vi skaper for lite, men så dårlige var vi heller ikke.

                    Stallen vår er sannsynligvis god nok for en plass 6-12 på tabellen. Når vi mangler 4 fra førsteoppstilling må vi regne med at det blir tøft.

                    Kommentar

                    • MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3352

                      Det som irriterer mest er mangelen på bevegelser foran ballfører. Ingen av spillerne som virker å ønske å få ballen. Svendsen er den eneste som forsøker å utfordre en mot en. Når det i tillegg brukes masse tid på å slå en pasning, så er det lett å forsvare seg.
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                      Kommentar

                      • Dumbo
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2004
                        • 467

                        Opprinnelig skrevet av MortenA
                        Det som irriterer mest er mangelen på bevegelser foran ballfører. Ingen av spillerne som virker å ønske å få ballen. Svendsen er den eneste som forsøker å utfordre en mot en. Når det i tillegg brukes masse tid på å slå en pasning, så er det lett å forsvare seg.
                        Kanskje det tar tid å utvikle et offensivt samhandlingsmønster - og at vi foreløpig ikke er helt der? Å utvikle dette er kanskje en del av den prosessen Bakke & Co snakker om?

                        Det er åpenbart av forventningene til laget har steget voldsomt utover i sesongen.

                        Kommentar

                        • Lars Henrik Dahl
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2020
                          • 2123

                          Opprinnelig skrevet av Tommy og Tigeren

                          Hadde de andre spillerne prøvd å bidra som TLO, burde LSK slått sarp, men LSK skaper 1 sjanse og scorer 1 mål i løpet av kampen, utført på egenhånd av TLO og slipper inn 2 enkle, på like mange forsøk. Hva bidrar de andre med i denne kampen, sett gjerne opp en spiller børs. Helt enig med banan på hans innlegg over. Har nevnt det med TLO flere ganger, er det virkelig noen som tror at han spiller i LSK neste sesong?
                          Det kan godt hende at TLO spiller et annet sted enn LSK neste sesong. Fra det til å hevde (meg bekjent fullstendig uten noen rot i virkeligheten) at han ønsker seg bort fordi resten av laget er rævva, er en ganske stor stretch. Det er to ting jeg reagerer på i denne sammenhengen. 1. Påstanden om at han ønsker seg bort 2. Påstanden at resten av laget er rævva (mine ord, sikkert ikke et 100% presist sitat) - herunder den direkte eller implisitte påstanden om at TLO SYNES at resten av laget er så dårlig.

                          Det er bare å spre dritt. Du har for all del lov til å synes at resten av laget er så rævva, selv om jeg synes at da burde du finne deg noe annet å bruke 2 timer ukentlig på. Det er lov å bli frustrert, men de fleste andre her har konkrete synspunkter når de kritiserer enkeltspillere. Noen er litt for lettvindte i sin kritikk, og snakker om at spillerne ikke gidder eller ikke prøver. Jeg tror ikke noe på at det er sant. Spillerne har sikkert forskjellig nivå på sitt engasjement for klubben (slik har nå verden blitt), men alle ønsker å vinne fotballkamper.

                          Generelt: Med et såpass urutinert lag er det å finne rett tenningsnivå kritisk. Lars Ranger er et godt eksempel på det. Han framsto som best på mange måter da han kanskje var litt overtent, men pådro seg et gult kort per kamp. (litt overdrevet, men ikke så mye) Har nok fått beskjed om å ta det litt mer med ro, men da har han også blitt litt mindre synlig i kampene. Men herregud for en takling han satte inn i går, og traff. Petterson i går, og i et par andre kamper i det siste: Han er der han skal være, men må 10% opp på sin tilstedeværelse i situasjonen. 20% opp betyr straffespark. Jeg forsvarte ham i går, fordi jeg synes først og fremst det var en god prestasjon av spissen. Det er ingen tvil om at han med LITT mer intensitet i situasjonen kunne forhindret scoring. Jeg synes den situasjonen er symptomatisk for hvor vi er nå. Det er vanskelig å si hva årsaken er. Vi var inne i en god periode, hvor ting gikk på skinner. Vi har et urutinert lag hvor man fort kan begynne å tvile litt på egne ferdigheter når ting går i mot. Den lille usikkerheten kan være nok til at man blir akkurat litt for dårlig til å gå seirende ut av de situasjonene som avgjør kampen. TLO blir i så måte unntaket, fordi han til tross for at laget sliter, får bekreftelser regelmessig. Jeg syntes ikke noen av våre var dårlige i går, men alle bortsett fra TLO manglet det lille ekstra som gjør at man vinner jevne kamper.

                          I siste Harde mottak podcast (anbefales for de som ikke har fått den med seg) nevnes at vi ikke framstår like mye som et lag som tidligere i sesongen. Man ser litt mer ned i bakken, kjefter litt mer i stedet for å oppmuntre, færre av "Åsen-samlinger" på banen, osv. Dette er typisk når det butter litt for lag. Der er jeg livredd for en mann som Krogstad, som på ene siden går i krigen god som noen, men på den andre siden ikke virker å takle motgang, kjefter på andre, kjefter på seg selv, osv. Knudsen er for meg mye mer av en lagspiller. Spillerne i stallen er generelt sett ikke helt i Norgestoppen - men det har vi heller ikke råd til med mindre vi utvikler dem selv. Da trenger vi at spillernes ekstremferdigheter og LAGET dyrkes. I går var de fleste mer enn brukbare, men LAGET var for dårlig. Dette skyldes etter min mening ikke at Bakke ikke gjør jobben godt nok, jeg mener han har gjort en strålende jobb. Hvis jeg skal trekke fram noe negativt, må det være hans evne til å gjøre grep som forandrer et kampbilde. Når mange nøkkelspillere er ute, er selvfølgelig den jobben vanskeligere, men jeg synes han gjennomgående venter for lenge med byttene. Det mest påfallende med lagets dårlige prestasjoner er den tilsynelatende mangel på bevegelser foran ballfører. Årsak-virkning er ikke alltid enkelt å identifisere. Jeg synes jeg ser en god del gode bevegelser som ikke blir brukt. Ranger har svært ofte vært spillbar på høyre høyt oppe i banen, uten å få ballen. I stedet presser vi på gjennom en ofte overbefolket venstreside, hvor Dragsnes dessverre alt for ofte ender opp med å stoppe opp og spille støtte. (mye samme innvending som jeg hadde mot Simen Rafn tidligere) Vi må bli bedre på å vende spillet. Da blir det mindre trangt, og vi får flere spillalternativer. Hvis det ikke er bevegelse (og helst flere samtidige bevegelser), stopper pasningsspillet opp. Hvis løp ikke belønnes med pasninger, stopper løpene opp. Det er der vi er nå. Heldigvis er det landslagspause. Vi får tilbake noen spillere, men jeg tror ikke at det i seg selv vil medføre at noe magisk skjer. Det som kan virke forløsende er hvis vi selv tror at vi blir bedre når vi får med oss spillerne vi mangler. Troen alene vil gjøre oss bedre.
                          Last edited by Lars Henrik Dahl; 03.10.2021, 08:33.

                          Kommentar

                          • Kroktåa
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2015
                            • 2875

                            Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                            (hele innlegget))
                            Meget nøktern og god analyse. Takk.

                            Kommentar

                            • G-Man
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2011
                              • 3150

                              Opprinnelig skrevet av Tommy og Tigeren
                              Har nevnt det med TLO flere ganger, er det virkelig noen som tror at han spiller i LSK neste sesong?
                              Jeg tror at sannsynligheten for at TLO spiller i LSK neste år er uendelig mye større enn sannsynligheten for at du noensinne kommer til å ytre noe jeg er enig i, for å si det sånn...

                              Kommentar

                              • BD
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2006
                                • 1386

                                La oss ikke glemme hva som skjer med laget når vi får skader på våre beste spillere - vi gir sjansen til enda flere unggutter med svært liten erfaring. Slørdahl er fremdeles 20 år - det er ingen alder for en midtstopper. Knudsen, som også er 20 år, spilte noen kamper på kanten i OBOS for oss i fjor. Nå spiller han i en nøkkelrolle sentralt i midtbanen for et lag i Eliteserien. Tobias Svendsen sin reise i år vet vi alt om og det er ingen tvil om at han innehar et uforløst potensial.

                                Er for øvrig enig i Lars Henrik Dahl sine bemerkninger om Krogstad, som for min del er årets største skuffelse. Helland er tett på, men han viser i hvert fall evnen til å gjøre andre rundt seg bedre, og kan naturligvis ikke noe for at skadeproblemene aldri slipper. Krogstad fremstår som en dårligere fotballspiller denne sesongen enn på lenge, noe som er ganske merkelig når du er 26 år gammel og skadefri. Som det bemerkes virker det som om Krogstad sprer mye negativ energi til de andre rundt seg, både via sine egne prestasjoner og i kommunikasjonen med med lagkamerater. Den som ser treningene vet mer om hvordan dette er i hverdagen, men utenifra ser Krosgstad ut som et eple i kurven som begynner å bli rottent. Hvis det stemmer håper jeg dette er den siste sesongen han spiller for oss.

                                Kommentar

                                • Lars Henrik Dahl
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2020
                                  • 2123

                                  Helland spilte for øvrig 90 min mot Toten i dag, og scoret 2 mål, 1 på straffe. Var vel nest sist på et antall av dem også. Braut putta 4(!) og Ulrik 2 i en kamp so m så mest ut som power play. Vant til slutt 8-1. Så 2. omgang på telefon, så kan ikke si så mye mer enn det om kampen.

                                  Kommentar

                                  • banan
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jun 2018
                                    • 438

                                    Det jeg synes har vært mest fortvilende etter at Pettersson fikk sitt inntog i laget, er at vi kaster bort mye mer tid på å spille ballen i det bakerste leddet.
                                    Pettersson får ballen mye og spiller ballen bakover i 90 % av tilfellene. Og siden han er den mest ballsikre i den bakre femmeren, så får han ofte ballen tilbake hvor han igjen spiller ballen bakover.
                                    ​​​​​Solbakken kritiserte landslaget for å hvile med ballen i feil ledd i en av de foregående landskampene. At de må hvile med ballen høyere i banen istedenfor. I de to påfølgende kampene så var balltrillingen i den bakre fireren fraværende.
                                    DEtte må ryddes opp i hos oss også. Er rett og slett noe som gjør at tiden går bort på ingenting, og som reduserer muligheten for å score.
                                    Jeg fortrekker å se maling tørke enn å se helt unødvendig balltrilling i forsvarsleddet.


                                    ​​​​​​

                                    Kommentar

                                    • Wanker
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2005
                                      • 632

                                      Opprinnelig skrevet av BD
                                      Krogstad fremstår som en dårligere fotballspiller denne sesongen enn på lenge, noe som er ganske merkelig når du er 26 år gammel og skadefri. Som det bemerkes virker det som om Krogstad sprer mye negativ energi til de andre rundt seg, både via sine egne prestasjoner og i kommunikasjonen med med lagkamerater.
                                      Han ble intervjuet etter 2-2 mot Lørenskog: https://www.rb.no/lokalfotballen-pa-...f/5-43-1614331 "– Det er blytungt, og jeg spilte meg ikke inn på laget i dag"
                                      Jeg hadde selv forventet mer denne sesongen, men som andre sier, tror jeg han bruker litt mye energi på ting som mislykkes. Mest for seg selv, men av og til også på de andres feil.
                                      I intervjuet sier han blant annet: "– Mange så litt preget ut. Vi er et lag som mangler litt selvtillit, og motivasjonen er kanskje ikke helt på topp i den gjengen her. Jeg synes det preget oss. Det skal ikke skje, for vi har mye mer inne enn det vi viste."

                                      Hvor mye motivasjon trenger man egentlig for å slå Lørenskog, når man stiller med såpass (antatt) sterkt lag? Dét lurer jeg litt på.
                                      Hunter S. Thompson:

                                      There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                                      Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                                      Kommentar

                                      • Kanarivogel89
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2006
                                        • 4316

                                        Opprinnelig skrevet av banan
                                        Det jeg synes har vært mest fortvilende etter at Pettersson fikk sitt inntog i laget, er at vi kaster bort mye mer tid på å spille ballen i det bakerste leddet.
                                        Pettersson får ballen mye og spiller ballen bakover i 90 % av tilfellene. Og siden han er den mest ballsikre i den bakre femmeren, så får han ofte ballen tilbake hvor han igjen spiller ballen bakover.
                                        ​​​​​Solbakken kritiserte landslaget for å hvile med ballen i feil ledd i en av de foregående landskampene. At de må hvile med ballen høyere i banen istedenfor. I de to påfølgende kampene så var balltrillingen i den bakre fireren fraværende.
                                        DEtte må ryddes opp i hos oss også. Er rett og slett noe som gjør at tiden går bort på ingenting, og som reduserer muligheten for å score.
                                        Jeg fortrekker å se maling tørke enn å se helt unødvendig balltrilling i forsvarsleddet.


                                        ​​​​​​
                                        Dette skyldes jo også mangel på pasningsalternativer framover i banen. En toer sentralt på midten blir litt spedt til tider. Enkelt for motstander som stiller en treer sentralt å plukke opp. Da slås det ut på flankene hvor motstander presser oss ut til dødlinja og vi blir nødt til å spille hjemover eller slå framover litt på måfå. Åsen er flink til å spille trekant ute på flanken og vi vikler oss derfor gjennom fra tid til annen, men vi mangler helt klart gjennomslagskraft sentralt i banen med den formasjonen vi stiller. Synes det ble ganske tydelig i går da S08 spilte med en femmer på midten i 1. omgang, og la om til 5-4-1 i andre fordi Bohinen syntes vi kom for lett rundt på flankene. Ble med en gang langt større rom for Mathew som ble involvert i mye større grad. Da så vi også mer truende ut, uten at vi skapte spesielt mye da…

                                        Kommentar

                                        • Kroktåa
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2015
                                          • 2875

                                          Teknisk kommentar: De siste posteringene hører vel inn under andre tråder?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎