Fuglas vei til Europa

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4303

    Fuglas vei til Europa

    Hva skal man så altså finne på når den beste sesongen i manns minne er over? Som LSK-supporter føles det helt merkelig å være vemodig over ferdigspilt serie, men i år er jeg (og sikkert mange andre) altså der at savnet etter norsk fotball melder seg allerede noen timer etter kampslutt.

    Heldigvis trenger vi ikke å lide så alt for lenge. Cupen ruller fortsatt, og skal avgjøres til våren. Jeg fant ingen tråd for Cupen 2021, kun individuelle kamptråder for runde 1-3, og tar meg derfor friheten til å mekke denne tråden hvor man kan synse om høyt og lavt hva angår de gjenværende fire rundene av Norgesmesterskapet i fotball anno 2021. Det vil jo sannsynligvis fortsatt forbli et aktuelt tema selv om vi mot formodning skulle ryke allerede mot Nardo i mars.

    Akkurat i dette innlegget tar jeg for meg den absolutt raskeste veien for Fugla ut i Europa. Andre scenarier, som sikkert kommer til å være mer realistiske, lar jeg dere andre få skissere.

    Så, til saken!

    ---

    Oppsett:

    Vi har altså kommet oss til runde 4. Fire runder og 16 lag gjenstår. Kampoppsettet ser slik ut:

    Runde 4: 12. og 13. mars

    Kvartfinaler: 19. og 20. mars

    Semifinaler: 6. april

    Finale: 1. mai


    ---

    Runde 4 (12. og 13. mars):

    Først skal det altså gjøres opp om kvartfinaleplassene. Disse oppgjørene er allerede trukket og ser slik ut (parentes for hvilket nivå lagene vil befinne seg på ved kampstart):

    KFUM Oslo (2) - Brann (2)

    Åsane (2) - Sarpsborg 08 (1)

    Aalesund (1) - Bodø/Glimt (1)

    Kongsvinger (2) - Viking (1)

    Nardo (4) - Lillestrøm (1)

    Raufoss (2) - Strømsgodset (1)

    Sandnes Ulf (2) - Start (2)

    Molde (1) - Odd (1)

    Vi er avhengige av at vi selv eller et av lagene i fet skrift vinner hele greia. 4 av 16 lag gir i så måte ganske fine odds. Cup er cup, men mtp. at alle i topp tre fortsatt er med og alle skal møte overkommelig motstand i neste runde, så vil jeg si det ser forholdsvis lyst ut. Når man i tillegg tar med at halvparten av lagene, litt avhengig av om Brann ryker mot Jerv på onsdag eller ikke, spiller på nivå 2 eller lavere, så blir man fort enda mer positiv. Av eliteserielagene gjenstår lagene som kom på 1.-4. plass, samt S08 (8), Godset (9), Odd (13), Aalesund (nyopprykket, nummer 2 i OBOS). Lagene i øvre midtsjikte (RBK, Søpla, KBK) er allerede ute.

    ---

    Kvartfinaler (19. og 20. mars)

    Vi får garantert to lag fra nivå to videre (vinneren av Sulf - Start og vinneren av Kåffa - Brann). Bombene kommer nok, men dersom vi velger å være skikkelig optimist og tipper at alle topp 4-lagene går videre og at de resterende eliteserielagene vinner sine oppgjør, står vi da i verste fall igjen med:

    Lillestrøm
    Molde
    Viking
    B/G
    Godset
    S08
    Sulf/Start
    Brann/Kåffa

    Skulle dette scenariet slå til blir det en ulidelig spennende trekning i forkant av kvartfinalekampene som skal spilles 19. og 20. mars. Med maks uttelling her trekker ingen av topp fire-lagene hverandre, eksempelvis:

    Lillestrøm - Godset
    Molde - S08
    Viking - Sulf
    B/G - Kåffa

    ---

    Semifinaler (6. april):

    Nå er vi langt ute i synsingens land, men hvis man ser for seg at alle de på papiret sterkeste lagene vinner sine kamper, så er Fugla allerede i Europa etter kampslutt 20. mars, og kan spille resten av kampene med lave skuldre. Det hadde vært noe! Da blir oppsettet noe ala dette:

    Lillestrøm - Molde
    B/G - Viking

    ---

    Finale (1. mai)

    Blir som en gigantisk bonus å regne dersom vi skulle komme oss hit. Men den bonusen tar vi jo gjerne imot! Ikke noe poeng i å synse om hvem som ender opp her, men forhåpentligvis er vi allerede klare for Europa på dette tidspunktet.

    ---

    Oppsummering:

    Veien mot Europa ser slettes ikke så verst ut, men så enkelt som jeg har forespeilet i dette innlegget kan det vel umulig bli? Hvilke konstellasjoner ser dere andre for dere? Hva er Fuglas drømmemotstander i kvarten? Går vi på rævva ut mot Nardo på beste Käerjeng-vis?

    Og er det noen her inne som er mestere på prosentregning? Hadde vært interessant å se litt prognoser for diverse scenarier.

    Kjør debatt!

    ---

    P.S.: Man kan absolutt argumentere for at man burde ønske seg toppoppgjør både i kvart (eks. Molde - B/G) og deretter semi (eks. B/G - Viking) sånn at man kvitter seg med på papiret tøffere motstand og øker sannsynligheten for at vi selv tar bøtta. Dog, hvis vi kun skal fokusere på å maksimere våre sjanser til å komme seg til Europa, er nok utfallet skissert ovenfor det mest gunstige for vår del.
    Last edited by Kanarivogel89; 15.12.2021, 22:39. Begrunnelse: Brann i OBOS
  • Aderyn
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Dec 2020
    • 133

    #2
    Flott tråd og god oversikt. Synes det har vært litt underkommunisert i media(Alle nevner 4 plassen men ikke at den kan gi Europa) og blant LSK supportere generelt. Virker som det er mange som ikke har fått med seg at det er meget gode odds for at 4 plassen gir Europa spill i år. Skal absolutt ikke jinxe noe, og hele den regla der men vil definitivt påstå det er over 50% sjanse for at vi får Europa. Uten at det er noe garantier selvfølgelig. Svært overrasket hvis ikke Fugla, Molde, Glimt og Viking tar seg videre til kvarten. Da får vi håpe at ikke alle trekker hverandre, men at de får best mulige forutsetninger for å nå semi. Sitter vi igjen med de 3 + oss i semi er Europa sikra allerede der. Men med alt det her sagt så hadde jo det beste vært å vunnet cupen selv og fjernet absolutt all tvil.

    Kommentar

    • kunden
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 2288

      #3
      Kort sagt øker sjansen for LSKs E-cupspill jo fler og lenger topp 3 (eller 4) lagene kommer.
      Teoretisk sett kan vi allerede være klare etter kvartinfalene hvis alle topp 4 gikk videre.

      Kommentar

      • DoubleHi5
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2011
        • 3954

        #4
        Flott tråd! Sjansene for Europa er der definitivt! Muligheten er jo per dato like stor for at LSK vinner cupen som at noen av de andre laga gjør det! Tenk om sesongen 2021 (21/22 mht cupen) hadde endt opp med at vi har tatt 4.plassen, vinner cupen og kommer oss til Europa. Det er selvfølgelig en våt drøm per dato, men absolutt en mulighet. Ingen hadde jo forventet en så knallsterk sesong som vi har hatt i år, så Åråsen er i ferd med å bli det nye Drømmenes Teater! Hvis et skulle gå slik, er det vel bortimot tidenes comeback fra et nedrykk!

        Vil bare kaste inn Brann som en dark horse når det gjelder cupen. Uansett hvor dårlig de har prestert i år, har de et mye høyere nivå. Brann har også tradisjonelt vært et sterkt cuplag. Det ville egentlig ha vært litt typisk at nettopp Brann hadde tatt seg hele veien frem til en cupfinale, uansett om de rykker ned eller berger plassen mot Jerv. Men den cupfinalen skal jo vi vinne uansett!

        Vinteren 2021/22 blir en av de mest spennende silly seasons på mange år. Vi har cupen og mulig Europaspill å se frem til og det knytter seg stor spenning til spillerlogistikken foran neste sesong. Blir Thomas? Kommer Ruben? Kommer Jesus? Hvilke nye kaniner trekker Mesfin opp av hatten? Hvem av de unge spillerne kommer til å få sitt gjennombrudd? Framtida på Åråsen er lysere enn på mange år!
        Elska þetta félag

        Kommentar

        • Lars Henrik Dahl
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2020
          • 2043

          #5
          Vil vel hevde at muligheten for å spille en eller to runder i ØstEuropa neste sommer må være tidenes dårligste grunn for å ønske å vinne Cupen. Det viktigste med å vinne Cupen, er vel nettopp å vinne Cupen? Når det er sagt, hadde vært artig med et Europaeventyr, selv om jeg tror at vi ikke er helt modne for å gjøre det helt store der ennå. Men ikke hør på meg, jeg hadde før sesongen takket ja til en 10. plass med stor glede

          Kommentar

          • Lars Henrik Dahl
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2020
            • 2043

            #6
            Fullstendig off-topic: Deila med en "Nesten-Melgalvis"

            Kommentar

            • Tjodleif
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2017
              • 848

              #7
              Et spørsmål vi stilte oss på tribuna i går er hvilken europainngang/playoffrunde de forskjellige plassene og cupseier gir. Noen som har oversikt over det?
              Og vil 4. plassen overta europaplassen til cupseierlaget hvis man ikke tar den sjøl, eller vil man da uansett bli tildelt den dårligste europainngangen av dem fire?

              Kommentar

              • niko
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2008
                • 440

                #8
                Ser ut som det ikke gjorde noe særlig forskjell i år:

                Fotball, Conference League | Se hvem de norske lagene møter i Europa Conference League-kvalifiseringen (nettavisen.no)
                Molde, Vålerenga og Rosenborg lå i potten i 2. kvalifiseringsrunde av den nyopprettede Conference League under trekningen i Nyon i Sveits onsdag.

                Kommentar

                • Kanarivogel89
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 4303

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
                  Vil vel hevde at muligheten for å spille en eller to runder i ØstEuropa neste sommer må være tidenes dårligste grunn for å ønske å vinne Cupen. Det viktigste med å vinne Cupen, er vel nettopp å vinne Cupen? Når det er sagt, hadde vært artig med et Europaeventyr, selv om jeg tror at vi ikke er helt modne for å gjøre det helt store der ennå. Men ikke hør på meg, jeg hadde før sesongen takket ja til en 10. plass med stor glede
                  Tja, hvis man ser bort fra en eventuell sportslig ydmykelse og kun ser på pengepremiene, så finnes det ingen ulemper med å komme seg til ECL. Vi kvaller rett inn i andre runde, noe som vil si at vi uansett snubler til oss 3,5 millioner. Helt bingo hva vi kan trekke her, men Søpla hadde nok maks uflaks som trakk Gent. Med en heldig trekning kommer vi oss til runde tre og hanker inn 5,5 millioner, også kjent som én Sheriff. Det stopper nok i tredje runde, men man skal aldri si aldri. I playoff i år møttes storlagene Riga og Lincoln Red Imps. Sistnevnte, som til daglig spiller i Gibraltar (!), tok seg til gruppespillet og hanket inn småpene 30 millioner, altså mer enn vi noensinne har solgt en spiller for. I gruppespillet drar man inn 5 millioner per seier og 1,7 millioner for uavgjort.
                  • First qualifying round elimination: €150,000
                  • Second qualifying round elimination: €350,000
                  • Third qualifying round elimination: €550,000
                  • Play-off round elimination: €750,000
                  • Qualified to Group Stage: €2,940,000
                  • Match won in Group Stage: €500,000
                  • Match drawn in Group Stage: €166,000
                  Så er det jo fint med litt nøkternhet i gledesrusen. Hadde 10 plass som målsetning før sesongen selv, men nå har jeg heller valgt å omfavne årets suksess for alt den verdt. Brillene mine har aldri vært gulere, og jeg tillater meg å drømme!
                  Last edited by Kanarivogel89; 13.12.2021, 17:59.

                  Kommentar

                  • Aderyn
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Dec 2020
                    • 133

                    #10
                    Ingen tvil om at Europa er gunstig uansett. Forventer ikke gruppespill eller noe, vil være vanskelig med vår seeding men vi har langt bedre forutsetninger til å prestere der ute nå enn vi hadde sist i 2018. En seier eller to ville betydd millioner inn til klubben. Summene som står ovenfor her tar heller ikke med billettinntekter i regninga så det reelle beløpet man får vil være noe høyere. Pluss jævla fete borteturer for supporterne og Europa erfaring for spillerne. Utelukkende positivt hvis vi kommer oss dit, uansett om vi ikke er like "modne" som f. eks Glimt. Bare sjukt at vi kan sitte her å snakke om Europa når vi ser hvor vi var for 1.5 år siden. Ting snur fort i fotball.

                    Kommentar

                    • Lars Henrik Dahl
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2020
                      • 2043

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                      Tja, hvis man ser bort fra en eventuell sportslig ydmykelse og kun ser på pengepremiene, så finnes det ingen ulemper med å komme seg til ECL. Vi kvaller rett inn i andre runde, noe som vil si at vi uansett snubler til oss 3,5 millioner. Helt bingo hva vi kan trekke her, men Søpla hadde nok maks uflaks som trakk Gent. Med en heldig trekning kommer vi oss til runde tre og hanker inn 5,5 millioner, også kjent som én Sheriff. Det stopper nok i tredje runde, men man skal aldri si aldri. I playoff i år møttes storlagene Riga og Lincoln Red Imps. Sistnevnte, som til daglig spiller i Gibraltar (!), tok seg til gruppespillet og hanket inn småpene 30 millioner, altså mer enn vi noensinne har solgt en spiller for. I gruppespillet drar man inn 5 millioner per seier og 1,7 millioner for uavgjort.
                      • First qualifying round elimination: €150,000
                      • Second qualifying round elimination: €350,000
                      • Third qualifying round elimination: €550,000
                      • Play-off round elimination: €750,000
                      • Qualified to Group Stage: €2,940,000
                      • Match won in Group Stage: €500,000
                      • Match drawn in Group Stage: €166,000
                      Så er det jo fint med litt nøkternhet i gledesrusen. Hadde 10 plass som målsetning før sesongen selv, men nå har jeg heller valgt å omfavne årets suksess for alt den verdt. Brillene mine har aldri vært gulere, og jeg tillater meg å drømme!
                      For all del, jeg vil også gjerne til Europa igjen, og reflekterte ikke så mye over pengepremiene. Det er selvfølgelig et sterkt moment. Ville bare ha fram at sportslig sett så er det å vinne cupen viktig i seg selv, mer enn retten til å møte div drittlag som vi dessverre med stor sannsynlighet ryker for uansett. Du må et stykke tilbake før vi kan se med stolthet på noe vi har gjort i Europa. Det siste er vel borteseieren i Italia - som gikk under radaren for de fleste siden vi uansett ikke gikk videre.

                      Kommentar

                      • Kanarivogel89
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2006
                        • 4303

                        #12
                        Da er det klart at vi møter vinneren av Aafk - Glimt i kvarten på bortebane. Realistisk sett skal vi da altså opp til eksamen mot seriemesteren. Blir knalltøft for vår egen del, men trekningen i de andre kampene er ikke så verst mtp. mulighetene for spill i Europa. Dersom topp 4-lagene skulle vinne sine oppgjør, står vi altså igjen med tre av fire lag i semifinalen som kan sende oss til Europa (LSK eller Glimt, Molde, og Viking). Dette vil i så fall medføre at minst ett av lagene som går videre til finalen vil gi oss plass i ECL dersom de vinner. I tillegg ser vi at vinneren av Raufoss - Godset skal møte vinneren av Sulf - Start. Kan fort bli et OBOS-lag i semien i tillegg til tre blant topp fire. Samtidig er det ikke til å stikke under en stol at det nok jubles på Marienlyst akkurat nå.

                        Trekningen:
                        Vinneren av Aalesund - Bodø/Glimt møter vinneren av Nardo - Lillestrøm
                        Vinneren av Molde - Odd møter vinneren av Åsane - Sarpsborg 08
                        Vinneren av Sandnes Ulf - Start møter vinneren av Raufoss - Strømsgodset
                        Vinneren av KFUM Oslo - Brann møter vinneren av Kongsvinger - Viking

                        Angående vårt eget oppgjør så er det vanskelig å spå hvordan dette kommer til å gå. Nardo skal vi selvsagt slå uansett form og tid på året. Mot Glimt tapte vi begge oppgjørene i 2021, men det må nevnes at nordlendingene har mistet fire svært sentrale spillere siden den gang (Berg, Botheim, Bjørkan, Lode). Det blir spennende å se hvem som kommer inn, for Knutsen har unektelig en massiv jobb å gjøre for å få spilt inn nykommerne før cupen ruller i gang – og før den tid skal de møte Celtic. Men så vil vi også møte dem på sleip jukseplast i mars, så tøft blir det uansett.

                        Så må det som vanlig nevnes at cup er cup. Minst én av disse kampene vil nok bli en bombe, spesielt mtp. at kampene spilles utenfor sesong.
                        Last edited by Kanarivogel89; 27.01.2022, 16:54.

                        Kommentar

                        • DoubleHi5
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2011
                          • 3954

                          #13
                          NFF har fremskyndet kampen mellom Ålesund og Bodø-Glimt med en uke for å legge forholdene til rette for Glimt i Europa. Ålesund melder at de ikke kommer til å møte, da de ikke er klare til kamp. Her er det mulig å ha to tanker i hodet og både forstå at NFF vil hjelpe Glimt, men samtidig må jo dette føles som et voldsomt urettferdig grep som gjør AAFK sjanseløse. Ser ut til at Glimt kan få walk-over. Få håpe de gjør det så bra i Europa at de undervurderer oss, hvis vi nå slår Nardo, som vi må forvente. Uansett skal vi gi dem kamp. Skulle vi tape, satser vi på at Glimt vinner cupen og sender oss til Europaspill!

                          https://direkte.vg.no/sportsdognet/n...opet_row6_pos1
                          Elska þetta félag

                          Kommentar

                          • Kanarivogel89
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 4303

                            #14
                            NFF uten ryggrad, som vanlig. Glimt må da takle å spille tor-søn-tor-(søn)? Har vært klart helt siden desember at dette kunne bli utfallet. Latterlig at man venter helt til nå med å løse denne floka, og helt utrolig at dette skal gå utover Aalesund, som jo faktisk har et aktivt Corona-utbrudd i troppen. LAN har vært klar hele veien på at de ikke har mannskap til å stille på søndag, men det gir Fisketjønn og gjengen beng i. Hvis det er så jævla vanskelig for Glimt å spille 180 minutter fotball i uka, så får heller de nedprioritere cupen og stille med junior/b-lag. Aalesund har forberedt seg til kamp som avtalt søndag 13. mars, har aldri gått med på endringen av tidspunkt, og skal aldri i verden bli straffet bare fordi Glimt må på tur til Nederland følgende torsdag.

                            Dette er en ekstremt viktig kamp for Aafk. Dette er deres mulighet til heder og ære, til sårt tiltrengte inntekter og et fantastisk utstillingsvindu ved en eventuell europaplass, noe som ville betydd ekstremt mye etter den massive nedturen sesongen 2020 var for dem. Helt totalt sinnsykt at NFF skal rane dem for denne muligheten når de ikke har gjort noe galt.

                            Makt korrumperer, som kjent, og jeg begynner å få Glimt litt i vrangstrupen kjenner jeg. Opptredt veldig usympatisk i denne saken, og jeg håper de vil pushe for å finne en annen løsning. Dersom de godtar en walk over er det fy skam, og jeg tror de vil miste en del av godviljen de har bygget seg opp i det ganske land.
                            Last edited by Kanarivogel89; 04.03.2022, 18:04.

                            Kommentar

                            • Dumbo
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2004
                              • 465

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                              NFF uten ryggrad, som vanlig. Glimt må da takle å spille tor-søn-tor-(søn)? Har vært klart helt siden desember at dette kunne bli utfallet. Latterlig at man venter helt til nå med å løse denne floka, og helt utrolig at dette skal gå utover Aalesund, som jo faktisk har et aktivt Corona-utbrudd i troppen. Sandstø har vært klar hele veien på at de ikke har mannskap til å stille på søndag, men det gir Fisketjønn og gjengen beng i. Hvis det er så jævla vanskelig for Glimt å spille 180 minutter fotball i uka, så får heller de nedprioritere cupen og stille med junior/b-lag. Aalesund har forberedt seg til kamp som avtalt søndag 13. februar, har aldri gått med på endringen av tidspunkt, og skal aldri i verden bli straffet bare fordi Glimt må på tur til Nederland følgende torsdag.

                              Makt korrumperer, som kjent, og jeg begynner å få Glimt litt i vrangstrupen kjenner jeg. Opptredt veldig usympatisk i denne saken, og jeg håper de vil pushe for å finne en annen løsning. Dersom de godtar en walk over er det fy skam, og jeg tror de vil miste en del av godviljen de har bygget seg opp i det ganske land.
                              Her er det forbundet alene som må ta ansvaret. Jeg har vanskelig for å se at Glimt har vært usympatiske i denne saken og Aalesund retter heller ingen kritikk mot Glimt.

                              Kommentar

                              • Kanarivogel89
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 4303

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Dumbo

                                Her er det forbundet alene som må ta ansvaret. Jeg har vanskelig for å se at Glimt har vært usympatiske i denne saken og Aalesund retter heller ingen kritikk mot Glimt.
                                NFF er verst, men Glimt er jo litt medskyldig de også hvis de går med på dette. De har bred nok stall til å spille tre kamper på en uke. Alt annet blir tull. Maset om at det går for lang tid mellom Celtic- og AZ-kampene kan de takke seg selv for. Hvis de hadde gått inn for det, så kunne de fått en motstander til treningskamp denne uka å sparre med.

                                Men ja, i hovedsak NFF som roter det til her. I grunn ikke spesielt overraskende. Synes utrolig synd på Aafk, og håper kampen omberammes. Fisketjønn er en tosk, og har alltid vært det.

                                Fra Aafks pressemelding: Vi opplever dette som en usaklig forskjellsbehandling mellom to konkurrende klubber. Vi ser ingen saklig grunn for at man ikke kan spille obligatorisk kamp mellom to Europacupkamper, noe 25 av 28 gjenværende lag i EC for øvrig har terminfestet. Spesielt når dette vedtaket har så store negative konsekvenser for AaFK som klubb.

                                Toskete opplegg, hele greia.

                                Måtte smile litt av denne: https://twitter.com/kevinpieter/stat...5Es1_&ref_url=

                                Kommentar

                                • OlaG
                                  Oversetterdrone
                                  Myklebust Light
                                  • May 2008
                                  • 882

                                  #17
                                  Ingen grunn til å kritisere Glimt for å verken prøve å få flyttet eller spille en flyttet kamp. Opppgaven til Glimt er å legge så godt som mulig til rette for suksess for Glimt. De både bør og må tenke på seg selv.

                                  Jobben til NFF er å sørge for rettferdige konkurranseforhold for alle norske klubber. Det er all grunn til å kritisere NFF.

                                  Kommentar

                                  • Kanarivogel89
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 4303

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av OlaG
                                    Ingen grunn til å kritisere Glimt for å verken prøve å få flyttet eller spille en flyttet kamp. Opppgaven til Glimt er å legge så godt som mulig til rette for suksess for Glimt. De både bør og må tenke på seg selv.

                                    Jobben til NFF er å sørge for rettferdige konkurranseforhold for alle norske klubber. Det er all grunn til å kritisere NFF.
                                    Vi får være enige om å være uenige, for litt grunn til å kritisere Glimt finnes det. De er stilltiende nettopp fordi de får det som de vil, og det er usportslig oppførsel ovenfor Aafk. Hadde de brydd seg om fair play hadde de hørt på Aafk, takket nei til den omberammede kampen, og sendt utpå juniorene neste søndag hvis tre kamper i uka er så jævla hardt. Å la tangotrøyene ta støyten er rett og slett kjip oppførsel.

                                    Minner litt om da Eliteserieklubbene permitterte i hytt og pine da COVID først kom hit på berget. LSK, som nettopp hadde rykka ned til OBOS, stod som ei påle og beholdt alle mann alle i stilling. Vi kunne latt de ansatte seile sin egen sjø slik resten gjorde – de "la jo bare til rette for egen suksess" – men dette ville gitt en vond bismak i munnen. Hypotetisk så klart, men jeg tror ikke Mesfin og Co. ville godtatt en walkover her.

                                    Men selvsagt, NFF har opptrådt helt hårreisende og skal ha 100% av skylda for at dette ble et kaos uten like.

                                    Nå er det uansett offisielt at kampen er avlyst, og Aafk er ute av cupen. Dette betyr at nå, i mine øyne litt mer æreløse, Glimt venter i kvarten dersom vi slår Nardo. Måtte vi gruse dem begge.
                                    Last edited by Kanarivogel89; 04.03.2022, 18:27.

                                    Kommentar

                                    • knut
                                      Make knut Great Again
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2006
                                      • 9370

                                      #19
                                      NFF framstår som en motstander av fotballen.

                                      ​​​​​

                                      Kommentar

                                      • Kroktåa
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2015
                                        • 2868

                                        #20
                                        For skams skyld, burde de i det minste mistet hjemmekampen i kvartfinalen.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎