Fuglas vei til Europa

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4399

    #41
    Opprinnelig skrevet av niko
    Viking videre til semien. So far, so good!
    Viking virker farlig solide. Tror de har veldig gode sjanser til å både vinne cupen og gjenta pallplasseringen fra i fjor.

    Kommentar

    • niko
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jul 2008
      • 448

      #42
      Molde videre. Da er det bare Godset som kan stikke kjepper i hjula.

      Kommentar

      • kunden
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 2309

        #43
        Og det er molde-Godset i den ene semien. Så Europa blir det. Ikke at vi har noe der å gjøre. Kanskje det blir noen kronasjer å hente

        Kommentar

        • Kanarivogel89
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 4399

          #44
          Opprinnelig skrevet av kunden
          Og det er molde-Godset i den ene semien. Så Europa blir det. Ikke at vi har noe der å gjøre. Kanskje det blir noen kronasjer å hente
          Er vel det beste som kan skje for norsk fotball at de fire lagene som kom øverst får delta i Europa? Godset i Europa tror jeg ikke det er noen utenom Godset-supporterne som ønsker seg. ECL er så jalla de første rundene at vi kan dra inn noen pene slanter med litt hell i trekningene.

          Kommentar

          • kunden
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 2309

            #45
            Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

            Er vel det beste som kan skje for norsk fotball at de fire lagene som kom øverst får delta i Europa? Godset i Europa tror jeg ikke det er noen utenom Godset-supporterne som ønsker seg. ECL er så jalla de første rundene at vi kan dra inn noen pene slanter med litt hell i trekningene.
            Bra for pengenes del. Sportslig er det en påminnelse på hvilken nivå man driver. ECL blir som konferanser med jobben. Så som så med det faglige utbyttet. Drar pga turen

            Kommentar

            • Lars Henrik Dahl
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2020
              • 2188

              #46
              Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

              Er vel det beste som kan skje for norsk fotball at de fire lagene som kom øverst får delta i Europa? Godset i Europa tror jeg ikke det er noen utenom Godset-supporterne som ønsker seg. ECL er så jalla de første rundene at vi kan dra inn noen pene slanter med litt hell i trekningene.
              Som eventuelt siste lag inn skal vi være ekstremt heldig med trekningen. Vi vil være useedet og kan nok i beste fall håpe på å få ett lag vi kan hamle opp med før det er slutt. I fjor var Molde, RBK og Enga inne fra runde 2, sistnevnte som useedet. De trakk Gent. Molde og RBK var seedet, og trakk hhv. Servette og Hrafnafjordur. Enga var selvfølgelig IKKE heldige med trekningen, men det viser litt om hvor nivået kan ligge. Glimt fikk en mye enklere vei inn fordi de kom fra CL kvalikk.

              Kommentar

              • Kanarivogel89
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 4399

                #47
                Opprinnelig skrevet av kunden

                Bra for pengenes del. Sportslig er det en påminnelse på hvilken nivå man driver. ECL blir som konferanser med jobben. Så som så med det faglige utbyttet. Drar pga turen
                Tja, jeg synes ECL er helt strålende fra et sportslig synspunkt jeg. Gir sjansen til heder og ære for de litt mindre klubbene i Europa. Orker knapt å følge med på Champions League lenger. Er gitt hvem som kommer langt allerede før turneringen sparkes i gang. Bloddopa oljeklubber som støtter morderregimer og det som verre er. Absolutt null sjel igjen. Da synes jeg det er mye mer moro å følge lag som Røde Stjerne og Eintracht Frankfurt i EL eller Feyenoord og Rennes i ECL. Tradisjonsrike klubber som fortsatt har æren i behold. Kanskje har jeg rett og slett blitt en sånn slitsom fotballhipster i 30-årene

                Jeg blåser for øvrig i om vi skulle drite oss ut i Europa. Faktum er at vi fortjener sjansen dersom vi skulle få den. Så får vi ta ting derfra. Fantastisk læring for et veldig ungt og fremadstormende lag vil det uansett være. Skal vi fortsette å ta steg, så vil kamper som dette være helt uvurderlige.
                Last edited by Kanarivogel89; 23.03.2022, 03:11.

                Kommentar

                • kunden
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 2309

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                  Tja, jeg synes ECL er helt strålende fra et sportslig synspunkt jeg. Gir sjansen til heder og ære for de litt mindre klubbene i Europa. Orker knapt å følge med på Champions League lenger. Er gitt hvem som kommer langt allerede før turneringen sparkes i gang. Bloddopa oljeklubber som støtter morderregimer og det som verre er. Absolutt null sjel igjen. Da synes jeg det er mye mer moro å følge lag som Røde Stjerne og Eintracht Frankfurt i EL eller Feyenoord og Rennes i ECL. Tradisjonsrike klubber som fortsatt har æren i behold. Kanskje har jeg rett og slett blitt en sånn slitsom fotballhipster i 30-årene

                  Jeg blåser for øvrig i om vi skulle drite oss ut i Europa. Faktum er at vi fortjener sjansen dersom vi skulle få den. Så får vi ta ting derfra. Fantastisk læring for et veldig ungt og fremadstormende lag vil det uansett være. Skal vi fortsette å ta steg, så vil kamper som dette være helt uvurderlige.
                  Er redd det skader det sportslige mer enn det gavner. På heisatur til Moldova eller Transitia før en kamp mot våre erkefiender. Kjipt opphold og reise. Matforgitfning mm.
                  Bortsett fra ES bryr jeg meg svært lite om de andre E*-ligaene.
                  De lagene vi har mulighet til å slå er lag selv de mest anti-toppklubb fantastene ikke har hørt om. Og antagelig må de fleste her inn gugle hvilket land de kommer fra.
                  Et konsept som burde vært re-lansert er Royal League og vinneren får automatisk plass i gruppespillet i EL. (CL-toget har gått for de nordiske lagene).
                  Og ikke minst betyr det litt å slå et svensk eller dansk lag, og det svir litt å tape. Jeg også driter i om vi går på en Kärjeng v2.0 i kvaliken.

                  Kommentar

                  • Kroktåa
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2015
                    • 2889

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av kunden

                    På heisatur til Moldova eller Transitia før en kamp mot våre erkefiender. Kjipt opphold og reise. Matforgitfning mm.
                    "På heisatur"?!?

                    Her har du misforstått ett eller annet. Dette er 2022, ikke 1972.

                    Kommentar

                    • Sailor Man
                      Moderator
                      • Jun 2007
                      • 1353

                      #50
                      Klubben har bare godt av å få erfaring med e-cupspill, uansett hvordan det går. Det er eksotiske matcher mot andre lag enn de vi alltid spiller mot.

                      Dessuten er det slett ikke umulig at vi faktisk klarer å komme oss videre. Vanskelig med tanke på seedinga, ja, men litt offensive må vi være.

                      Kommentar

                      • Egumen
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Sep 2011
                        • 183

                        #51
                        Det blir fryktelig spennende å se hvordan det går mellom Molde og Godset i kveld!

                        Hvis det skulle gå vår vei (ikke at det gjør det); er det noen som har peiling på om vi er garantert å komme rett inn i 2. kvalikrunde? Vanskelig å planlegge sommerferie før en evt europatur kan planlegges/skrinlegges. Så at 2. kvalikrunde i fjor var rundt 20. og 27. juli.

                        Kommentar

                        • Zindrinho
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2019
                          • 486

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av Egumen
                          Det blir fryktelig spennende å se hvordan det går mellom Molde og Godset i kveld!

                          Hvis det skulle gå vår vei (ikke at det gjør det); er det noen som har peiling på om vi er garantert å komme rett inn i 2. kvalikrunde? Vanskelig å planlegge sommerferie før en evt europatur kan planlegges/skrinlegges. Så at 2. kvalikrunde i fjor var rundt 20. og 27. juli.
                          Ja, alle de 3 norske laga i ecl kommer inn i runde 2, endelig oppsett kommer vel først etter cl finalen en gang, aner ikke åssen de tenker å gjøre ting i år mtp vinter-vm.

                          Kommentar

                          • Zindrinho
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2019
                            • 486

                            #53
                            ..det virker faktisk som oppsettet for neste sesong allerede er klart, 2 kvalrunde går torsdag 21 og 28 juli 2022.

                            Kommentar

                            • Kroktåa
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2015
                              • 2889

                              #54
                              Ok. Da går jeg inn og bestiller nytt pass.

                              Kommentar

                              • Egumen
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Sep 2011
                                • 183

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av Zindrinho
                                ..det virker faktisk som oppsettet for neste sesong allerede er klart, 2 kvalrunde går torsdag 21 og 28 juli 2022.
                                Hvor fant du denne infoen?

                                Kommentar

                                • Zindrinho
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2019
                                  • 486

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av Egumen

                                  Hvor fant du denne infoen?
                                  Under schedule her, wikipedia er fin og oversiktlig i forhold til uefa.com

                                  Kommentar

                                  • fredpet76
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2004
                                    • 1214

                                    #57
                                    Økonomisk betyr det at vi vil motta 450.000 euro (4,3 mill kroner)

                                    Kommentar

                                    • Patriot
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2010
                                      • 437

                                      #58
                                      Hvilke lag kan vi møte?

                                      Kommentar

                                      • DoubleHi5
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2011
                                        • 3965

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av fredpet76
                                        Økonomisk betyr det at vi vil motta 450.000 euro (4,3 mill kroner)
                                        Vi får håpe det kan bli mer enn det!
                                        Elska þetta félag

                                        Kommentar

                                        • kunden
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2005
                                          • 2309

                                          #60
                                          Håper på Djurgården eller AIK eller et av de to danske lagene. Nederst på lista står et av de tre Kazak-lagene, de to Azerbaijanske og de to hviterussiske (hvis det ikke blir pælma ut pga deltagelse i krigen). Trekker vi det ukrainske laget blir det kanskje to hjemmekamper?

                                          Kan man møte lag fra egen liga?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎