KVARTFINALE*** Bodø/Glimt – Fugla

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • knut
    Make knut Great Again
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2006
    • 9373

    Opprinnelig skrevet av Dumbo

    "off" i dag også? Du så kanskje ikke kampen?
    Så kampen jeg. Synes ikke detta var Bodø i godt driv. Synes det lugga for dem. Kan aldri tenke meg de var fornøyd med første omgangen for eksempel. Sluttresultatet derimot.



    ​​​​​​

    Kommentar

    • Sailor Man
      Moderator
      • Jun 2007
      • 1340

      Opprinnelig skrevet av Pad
      Ikke mye som treffer idag. Og sliter med å se hvordan man skal kunne være i nærheten av sesongen ifjor og i det hele tatt topp 10. Uten at en av spissene treffer, Kaan tilbake og Ogbu ikke blir solgt så blir det en sesong som man er vant med.
      Veldig pessimistisk, må jeg si. Glimt er et bra lag og vi har bare hatt en tellende kamp - mot Nardo - så langt i sesongen. Tror laget har bra potensial, men per i dag er det et stykke opp til dagens motstander. Likevel - det gjelder mange lag i ES.

      Kommentar

      • fredpet76
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2004
        • 1214

        1 omgang var jevn, men med et bra press av hjemmelaget før utligning. Synd vi ikke får straffe og de rødt kort. Fotball handler om samhandling, og i 2 omg fungerte ikke dette veldig bra. 2-1 var jo tullball, og kunne vært unngått. Hadde vi fått en scoring på en av våre store kunne det sett annerledes ut. Isteden for blir vi upresise og det blir stygt. Er sikker på at vi slår dette laget på Åråsen.

        Kommentar

        • Lars Henrik Dahl
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2020
          • 2129

          Opprinnelig skrevet av Pad
          Ikke mye som treffer idag. Og sliter med å se hvordan man skal kunne være i nærheten av sesongen ifjor og i det hele tatt topp 10. Uten at en av spissene treffer, Kaan tilbake og Ogbu ikke blir solgt så blir det en sesong som man er vant med.
          Synes ikke vi ble mer utspilt her enn det vi ble mot Glimt borte på høsten i fjor da vi tapte 2-0. Helt fortjent seier, men vi kunne også fått med oss et straffespark rett før pause, og hadde noen gode muligheter på stillingen 1-2. Glimt på sin side er i sesong, uansett hva de hevder. Vi har hentet inn flere nye som trenger å spilles inn i laget. Holmbert framstår bedre og bedre selv om dette var en vanskelig kamp for ham. Vent og se. Holst og Ylldren har nettopp kommet inn. Jeg har fortsatt troa, faktisk mer enn før kampen. En av gutta fra Harde mottak meldte at det ville være mer ære i å ikke møte opp enn det vi kunne forvente her. I realiteten var kampen åpen i 85 minutter. Det ville vært et ran, men vi var ikke så langt unna ekstraomganger mot et lag som begynner å vise seg fram i Europa. For 18 måneder siden sleit vi for opprykk til Eliteserien. Vi har mista noen viktige brikker, og de nye trenger tid. Hang in there guys

          Kommentar

          • Pad
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2022
            • 659

            Opprinnelig skrevet av Sailor Man

            Veldig pessimistisk, må jeg si. Glimt er et bra lag og vi har bare hatt en tellende kamp - mot Nardo - så langt i sesongen. Tror laget har bra potensial, men per i dag er det et stykke opp til dagens motstander. Likevel - det gjelder mange lag i ES.
            Mot et toppet Glimt lag så hadde en kamp som i dag vert forventet, men man møter et svekket lag, hvor flere har 120 min i beina og man er ikke i nærheten på noe. Heller ikke mye som har sett bra ut i oppkjøringen mot lag som har vert under der man håper å levere. Eneste unnskyldningen/forklaringen på at dette skal fungere mot Ham/Kam er at det fortsatt er to uker igjen. Og klart det KAN skje, men finnes det noe mer LSK enn å kjøre et 0-2 tap med 1500-2000 supportere på Hamar?

            Kommentar

            • cetor
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2011
              • 254

              Nevn ett lag i eliteserien som ikke har blitt rundspilt av Glimt? Tullete å legge det til grunn for hvordan sesongen vil bli.

              Kommentar

              • kunden
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 2298

                Opprinnelig skrevet av Pad
                . Og klart det KAN skje, men finnes det noe mer LSK enn å kjøre et 0-2 tap med 1500-2000 supportere på Hamar?
                Hva er det du prøver å si?
                3 innlegg hvor det kun er eder og galle om LSK.
                Er vel andre forum, feks det på FB, du kan du kan komme med slike oppgulp

                Er skuffa over innsatsen selv. Trodde og håpet vi skulle tørre mer. Kudos til Dragsnes som jobber som en galeislave og ble belønnet med en nydelig kasse.
                Forferdelig pasningskvalitet. Spørs om ikke Adams burde ha startet når vi skulle ligge så lavt å kontre.

                Kommentar

                • maxpayne
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2006
                  • 1212

                  Glimt uten Moe, Saltnes og Hagen fra Start og likevel er vi ikke i nærheten av å ta litt for oss. Holst og Rösler hever ikke dette laget og jeg ville valgt Garnås 10 av 10 ganger i kanper som denne, Forhåpentligvis er Garnås tilbake i fjorårsform snart. Det trengs både defensivt og offensivt.

                  Kommentar

                  • Pad
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2022
                    • 659

                    Opprinnelig skrevet av kunden

                    Hva er det du prøver å si?
                    3 innlegg hvor det kun er eder og galle om LSK.
                    Er vel andre forum, feks det på FB, du kan du kan komme med slike oppgulp

                    Er skuffa over innsatsen selv. Trodde og håpet vi skulle tørre mer. Kudos til Dragsnes som jobber som en galeislave og ble belønnet med en nydelig kasse.
                    Forferdelig pasningskvalitet. Spørs om ikke Adams burde ha startet når vi skulle ligge så lavt å kontre.
                    Det jeg prøver å si er at det man har sett til nå i oppkjøringen inn mot sesongstart, som vel var i dag, ikke har vert der man hadde håpet. Fra enkeltmannsprestasjoner fra nye og gamle, til hvordan laget har fungert. Bakke var ganske tydelig på hva man forventet å se i Spania, og det som ble prestert der var ikke mye av de som ble dratt frem før avreise. Og i dag som vel burde vert årets første skikkelige prøve så blir det heller ikke noe som peker rett i himmelen. Frykter den elleville sesongen til Lehne blir veldig undervurdert mtp betydningen for hele sesongen, og med Kaan ute enda så mangler man den viktigeste brikken i spillet også. Bare å beklage vist det er overdrevet negativt, men slik jeg ser det så er det bare realiteten pdd.

                    Kommentar

                    • Kanarivogel89
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 4321

                      Utrolig imponert over Glimt som kommer fra 120 minutter med europeisk motstand i beina og nærmest styrer kampen som de vil. Helt sjukt det Knutsen holder på med.

                      Når det gjelder oss så er det ingen overraskelse at Glimt leverer hakket over oss, men synes ikke vi skal grave oss ned etter denne prestasjonen. Det står og bikker på 2-1, og vi tar derfor en sjanse med å legge om formasjonen. Det funket dårlig, og gjorde at det som var et hederlig 2-1 tap plutselig så ut som utklassingssifre, men jeg er glad vi i hvert fall forsøkte å gjøre noe med situasjonen. Snytt for straffe, den abnormt elendige avslutninga til Ranger, sjansen til Mathisen – vi skapte en del, men vi var ikke helt der vi skulle være i dag. Da vinner man ikke mot lag som Glimt. Alt må klaffe om man skal hamle opp med Knutsens disipler.

                      Jeg skal vente litt lenger før jeg uttaler meg om nysigneringene våre. Når det gjelder oppkjøringa, så ser det ikke ut til at vi hundre prosent har truffet planke når det gjelder å spisse formen. Vi får håpe gutta ser lettere ut mot Kamma om et par uker, for det er absolutt mye som kan forbedres.

                      Og, som nevnt av en debattant på Reddit: Kristoffer Hagenes bør forvises til Jan Mayen. Alltid vært en elendig dommer. Var dårlig begge veier i dag, men den straffesituasjonen er rett og slett hårreisende. Feig type.

                      Kommentar

                      • Kanarivogel89
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2006
                        • 4321

                        Opprinnelig skrevet av HSft

                        Det mest imponerende for meg er at halvparten av spillerne deres sikkert aldri hadde fått plass på LSK og omtrent halvparten av LSK sine spillere hadde gått rett inn på laget der. Middelmådige spillere blir så sykt gode i det laget der.
                        Ja, du sier noe. Typer som Høibråten, Fet, Hagen, Sampsted etc. vet jeg ikke om jeg hadde vært interessert i om de var ledige på markedet. Hadde vi signert Botheim i fjor hadde jeg forlangt Mesfins hode på et fat.

                        Når man ser på eksportene deres, så har det jo heller ikke vært noen store suksesshistorier å skrive hjem om. Junker helt ordinær i Japan, Zinckernagel lånt ut til Forest fra Watford, JP Hauge floppet i Milan og sliter for det meste benk i Frankfurt, Berg sliter benk i Lens, Layouni en massiv flopp i Egypt, og enda større flopp i Søpla. Lista er lang, og jeg tror man kan legge til Botheim om ikke så alt for lenge. Faller gjennom så fort man forlater Glimt-systemet.

                        Glimt er prosjekt Knutsen, og det blir interessant å se hvor lenge de kan holde det gående etter at han tar en jobb i utlandet.
                        Last edited by Kanarivogel89; 21.03.2022, 01:18.

                        Kommentar

                        • Dumbo
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2004
                          • 467

                          Vi får håpe noe av forklaringen på den enorme nivåforskjellen vi så i går skyldes at Glimt har kommet lenger i sesongforberedelsene. Men hovedforskjellen på klubbene er utvilsomt trener og støtteapparat og ikke spillerstall. Mens Knutsen har vist at han kan trylle, så har verken Bakke eller noen av de andre trenerne i ES vist noe tilsvarende. Knutsen befinner seg allerede på en trenerhylle hvor kun Eggen og Drillo finnes fra tidligere. Det blir spennende og se hva han kan oppnå i en større klubb. Forhåpentligvis har Glimt lært så mye under hans tid at de vil klare seg bra videre. Norsk fotball behøver utvilsomt klubber som legger lista fremfor at alle er like dårlige.

                          Kommentar

                          • Lars Henrik Dahl
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2020
                            • 2129

                            Opprinnelig skrevet av Pad
                            Frykter den elleville sesongen til Lehne blir veldig undervurdert mtp betydningen for hele sesongen, og med Kaan ute enda så mangler man den viktigeste brikken i spillet også. Bare å beklage vist det er overdrevet negativt, men slik jeg ser det så er det bare realiteten pdd.
                            Tviler på at NOEN undervurderer betydningen av at TLO scoret 26 mål i fjor. Han er borte nå, det hjelper svært lite å mase om hvor viktig han var. Nå er det ny sesong, som egentlig ikke har startet ennå. Vi har spillere som nettopp har kommet inn, har spilt noen treningskamper og en tellende breddekamp. Glimt er i sesong, uansett hva de selv hevder. Ingen grunn til å grave seg ned selv om Glimt var vesentlig bedre enn oss.

                            Kommentar

                            • Radulovic
                              Medlem
                              Møteplager
                              • Mar 2016
                              • 86

                              Jeg er ikke spesielt bekymra enda. Jeg har veldig troen på Holmbert F. Synes han viser mer for hver kamp. Glimt har vært i sesong i over en mnd nå, vi har kun møtt Nardo i tellende kamp. Klarer ikke svartmale denne situasjonen.

                              Kommentar

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎