Bodø/Glimt - LSK 8. mai kl. 18

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • EPA
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Aug 2013
    • 158

    Opprinnelig skrevet av Tvilling

    Han er på opplæring og til å være på opplæring, er dette en fantastisk start, tenker jeg
    Bare synd TLO ikke er her i år for å lære han litt lagspill. Fantastisk råmateriale og er en pest og en plage for Moe hele kampen, men han evner ikke å se etter medspillere når han først har ballen rundt 16.

    Kommentar

    • BD
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2006
      • 1395

      Opprinnelig skrevet av EPA

      Bare synd TLO ikke er her i år for å lære han litt lagspill. Fantastisk råmateriale og er en pest og en plage for Moe hele kampen, men han evner ikke å se etter medspillere når han først har ballen rundt 16.
      Adams er allerede på et bedre nivå enn det Lehne var i 2018-2020.

      Kommentar

      • maxpayne
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2006
        • 1213

        Det blir hele tiden sagt at nå ser vi hvor lista ligger når det gjelder tempo og intensitet i spillet. Så gjør noe med det!!!!! Let etter spillere som flytter bena rask nok både defensivt og offensivt på små flater. Her er vi laaaaang bak b/g og flere lag i Norge er foran og matcher oss. Her må unggutta gå foran for her har ikke Helland og Aasen så mye å lære bort lenger. Vi er relativt gode på å forsvare oss kollektivt med mange bak ballen men når man er nødt til som mot b/g å forsvare mere mann mot mann så ser vi nokså dårlige ut til tider.

        Kommentar

        • brune stakkeland
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2012
          • 868

          Opprinnelig skrevet av maxpayne
          Det blir hele tiden sagt at nå ser vi hvor lista ligger når det gjelder tempo og intensitet i spillet. Så gjør noe med det!!!!! Let etter spillere som flytter bena rask nok både defensivt og offensivt på små flater. Her er vi laaaaang bak b/g og flere lag i Norge er foran og matcher oss. Her må unggutta gå foran for her har ikke Helland og Aasen så mye å lære bort lenger. Vi er relativt gode på å forsvare oss kollektivt med mange bak ballen men når man er nødt til som mot b/g å forsvare mere mann mot mann så ser vi nokså dårlige ut til tider.
          Det tempiet du etterlyser her er jo ikke bare hurtighet og kapasitet, det er i stor grad hvor kjapt man tar valg og hvor godt relasjonene sitter. F eks 1 mot 1 defensivt så tar veldig ofte Garnås riktig valg og stopper i stor grad motstander, mens Ranger som er mye hurtigere bruker litt for lang tid på å ta det riktige valget.

          Går også mye på posisjonering og hvordan avstandene er i og mellom lagdelene.

          For øvrig helt enig i at fremtiden ligger i hurtige spillere og bygge kapasitet til at de klarer å være kvikke gjennom 90 minutter. Og det er jeg bombesikker på at vi bygger mot.
          Men det tar tid å bygge opp, vi kan ikke hente inn det forspranget glimt og viking har på oss der ved å øke intensitet og treningsmengde over natta. Glimt og viking har et forsprang på oss der, men jeg synes ihvertfall at vi har tatt innpå de for hver gang vi har møtt de siste to åra nå.

          Kommentar

          • EPA
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Aug 2013
            • 158

            Opprinnelig skrevet av BD

            Adams er allerede på et bedre nivå enn det Lehne var i 2018-2020.
            Ja, det er ingen tvil om at han blir en topp, topp spiller med litt tid på seg. Dessuten hadde vel ikke TLO åsen og helland som servitører akkurat i de årene for da hadde han nok scora en god del mer bare på å være i nærheten Ble bare så oppgitt av den elendige avslutningen han hadde når både svendsen og åsen står helt alene på spissen av 16 meteren. Men han plager motstandere med fart, fysikk og evne til å legge igjen eller utfordre... Bare å håpe vi får beholde han et par år, selv om jeg tviler etter det han har levert hittil.

            Kommentar

            • Kroktåa
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2015
              • 2882

              Opprinnelig skrevet av maxpayne
              Let etter spillere som flytter bena rask nok både defensivt og offensivt på små flater.
              Det handler mer om å være raske i huet enn i beina.

              Kommentar

              • maxpayne
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2006
                • 1213

                Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                Det handler mer om å være raske i huet enn i beina.
                Du kan løse mye med å være smart men lang fra alt. Det gjelder f.eks en spiller som Ranger der topplokket definitivt setter en stopper for å virke særlig rask i det defensive arbeidet, men å hevde at smartness løser det meste med forflytninger over små flater blir heller ikke riktig. Jeg mener vi er langt bak viking, b/g, vif og molde når det gjelder spill på små flater, så er det ganske tett mellom de andre. Vi har hatt en strålende start på sesongen uten å imponere på noen måte og det er selvsagt deilig. Så får vi se om vi når vårt toppnivå snart som jeg tror er en del bedre enn det vi har vist til nå. Sikker er jeg derimot ikke.

                Kommentar

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎