LSK - Særp 16. mai klokka 18

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • knut
    Make knut Great Again
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2006
    • 9390

    #81
    Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

    Rent instinkt for en spiss å gå på den ballen. Ser dog ikke ut som han var borti den
    Synes han var borti som faen med leggskinna?

    Kommentar

    • Uwes disippel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 6039

      #82
      Nå har jeg ikke skrevet på mange år. Men altså, sett bort fra første 10, så er dette den beste kampen som er levert de siste 10 åra iallfall? Mye bra har blitt prestert opp igjennom, men dette er rått å se på!

      Kommentar

      • Kanarivogel89
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 4407

        #83
        I alle dager dommer? Holst med tidenes klareste frispark

        Kommentar

        • Hexaphim
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 2749

          #84
          Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

          Du synes han skulle stått og sett på?
          Jeg mente mer at han tok credit for målet, da er det vanskelig å etterpå si man ikke var borti den så målet skal stå! Men jeg innrømmer at det var flåsete sagt.
          "Debating creationists on the topic of evolution is rather like trying to play chess with a pigeon; it knocks the pieces over, craps on the board, and flies back to its flock to claim victory." - S. D. Weitzenhoffer.

          Kommentar

          • Lars Henrik Dahl
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2020
            • 2188

            #85
            Holst med årets klareste frispark mot

            Kommentar

            • Lars Henrik Dahl
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2020
              • 2188

              #86
              Opprinnelig skrevet av knut
              Så lenge den norske dommerstanden ikke ønsker å bli hellproff, siden dem tjener mer spenn på å bli kjøpt fri fra jobben og drive på som nå, så blir det ikke bedre.

              Gruer meg til VAR.
              Mye rart på en gang. Med VAR hadde vi hatt 2-0. Dommerne må få lov til å tjene penger de også. Hva får deg til å tro at avgjørelsene blir bedre av andre lønnsmodeller? Ikke akkurat er sikkert og langsiktig yrkesvalg...

              Kommentar

              • Lars Henrik Dahl
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2020
                • 2188

                #87
                I sum årets klart beste kamp.

                Kommentar

                • Playboy1
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 2127

                  #88
                  Meget bra gjennomført kamp. Litt dårlig utellning på sjansene , ellers mye bra .
                  Ikke sluppet inn mål på Hjemmebane

                  Kommentar

                  • Lars Henrik Dahl
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2020
                    • 2188

                    #89
                    Etter å ha vært litt kritisk mot Edh i det siste - i dag var han konge!!!

                    Kommentar

                    • Kanarivogel89
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 4407

                      #90
                      Bunnsolid av alle involverte. Særp skaper vel knapt en målsjanse? Vi har tre gladiatorer bak der som blokkerer alt, og nå har jaggu Edh tatt steget opp defensivt og. Mathew med sin kanskje beste kamp for oss siden han herja og ble kåra til månedens spiller for mange herrens år siden. Knudsen utfyller ham perfekt og tar steg i hver kamp. Dragen kan man stille klokka etter. Åsen trenger jeg ikke å nevne. Han vet vi hva står for. Akor en pest og plage hele kampen gjennom. Ibra ser ut som en klassesignering. Skikkelig poengspiller. Også Mads da, som leverer en klasseredning helt i starten og sørger for at kampen ikke kunne sett helt annerledes ut.

                      fantastisk lagseier! RB skal slite med å velge ut BB her.





                      Men svaret er Mathew, med Edh og Akor halsende like bak. For en kamp av midtbanegeneralen vår.

                      Kommentar

                      • Lars Henrik Dahl
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2020
                        • 2188

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                        Nå har jeg ikke skrevet på mange år. Men altså, sett bort fra første 10, så er dette den beste kampen som er levert de siste 10 åra iallfall? Mye bra har blitt prestert opp igjennom, men dette er rått å se på!
                        Hvis det 'er lov' å trekke fra 10 minutter, er vel kanskje Dommedag vår beste kamp

                        Kommentar

                        • knut
                          Make knut Great Again
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2006
                          • 9390

                          #92
                          Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                          Mye rart på en gang. Med VAR hadde vi hatt 2-0. Dommerne må få lov til å tjene penger de også. Hva får deg til å tro at avgjørelsene blir bedre av andre lønnsmodeller? Ikke akkurat er sikkert og langsiktig yrkesvalg...
                          Mye rart?

                          Jeg bryr meg ikke om Sportsklubben hadde dratt fordel av VAR.

                          Å ønske seg mer proffe dommere kan da ikke være så kontroversielt det heller? Sånn jeg har forstått det, så ønsker ikke dommerne å bli proffe fordi "støtteordningene" er så gode pdd.

                          ​​​​​​​Dommera har det som plommen i egget de nå. Med blant annet null konsekvenser når de ikke presterer.

                          Kommentar

                          • Playboy1
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 2127

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                            Nå har jeg ikke skrevet på mange år. Men altså, sett bort fra første 10, så er dette den beste kampen som er levert de siste 10 åra iallfall? Mye bra har blitt prestert opp igjennom, men dette er rått å se på!
                            Ja vi fikk rett og slett ett godt fotball lag ( Sarp) til å se dårlige ut.

                            Kommentar

                            • maxpayne
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2006
                              • 1220

                              #94
                              Først skal Mathew spilles av, så muligens Pettersson, så muligens Garnås, så muligens Ogbu og til slutt skal ballen i mål bak Hedenstad Christiansen.
                              Jeg er rolig som skjæra på tunet om dagen!

                              Kommentar

                              • Uwes disippel
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 6039

                                #95
                                Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                                Hvis det 'er lov' å trekke fra 10 minutter, er vel kanskje Dommedag vår beste kamp
                                Hysj

                                Kommentar

                                • Dole
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2004
                                  • 1547

                                  #96
                                  Opprinnelig skrevet av Playboy1

                                  Ja vi fikk rett og slett ett godt fotball lag ( Sarp) til å se dårlige ut.
                                  Tja, jeg synes Sarpsborg i første omgang viste at de er det beste laget vi har møtt hittil i sesongen. Byttene svekket laget i andre omgang.

                                  Kommentar

                                  • Lars Henrik Dahl
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2020
                                    • 2188

                                    #97
                                    Opprinnelig skrevet av knut

                                    Mye rart?

                                    Jeg bryr meg ikke om Sportsklubben hadde dratt fordel av VAR.

                                    Å ønske seg mer proffe dommere kan da ikke være så kontroversielt det heller? Sånn jeg har forstått det, så ønsker ikke dommerne å bli proffe fordi "støtteordningene" er så gode pdd.

                                    ​​​​​​​Dommera har det som plommen i egget de nå. Med blant annet null konsekvenser når de ikke presterer.
                                    Som tidligere dommer så vet jeg at det du sier er unyansert og tildels feil. Det er selvsagt ikke kontroversielt å ønske seg BEDRE dommere. Et mulig svar på det ønsket er å tilby utvalgte dommere en profesjonell tilværelse. En dommer som satser har en litt lenger karriere enn en fotballspiller. I motsetning til fotballspillere er det uaktuelt å debutere på toppnivå som tenåring. Hvis muligheten finnes må man på et tidspunkt må velge å satse på dommergjerningen framfor et annet yrke. Dette vil skje på et tidspunkt hvor man har allerede gjort et karrierevalg, og kanskje en lang utdannelse er fullført. Hvor mye skal en god dommer tjene i året? En god spiller er sikret livet ut uansett. En spiller har karrieremuligheter innen fotballen som stort sett ikke er tilgjengelig for en dommer. Det er sannsynlig at dommere kunne bli bedre av å kunne fokusere på dømming på fulltid. Årsaken til at det ikke skjer er mye mer komplisert. Jeg la opp for ca 15 år siden. En brukbart betalt hobby ga meg da i overkant av 20000 i året. Det var som assistent på nest øverste nivå. Det innebar borte hver helg fra 4 til 10 timer, ofte ta fri fra jobb for å dra til en kamp langt unna på ukedager. Betingelser har blitt bedre, og dommerne på øverste nivå får en ok kompensasjon. Å tro at dommerne velger bort å bli profesjonelle handler om for gode støtteordninger er i beste fall manglende innsikt. Det handler mer om at det i et livstidsperspektiv ikke er bærekraftig å satse som profesjonell. En virkelig god dommer er ikke bare en god idrettsutøver, men en god leder og psykolog. De fleste som matcher den beskrivelsen har nok bedre økonomiske alternativer uavhengig av nivået på støtteordninger

                                    Kommentar

                                    • brune stakkeland
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2012
                                      • 874

                                      #98
                                      Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                                      Den er for marginal. Assistent bør ikke overprøve dommer der
                                      Kan han ikke fortelle dommer at han kun tar mann og ikke ball? Må jo være fordi dommer tror det er en ren takling at han lar den gå

                                      Kommentar

                                      • Lars Henrik Dahl
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2020
                                        • 2188

                                        #99
                                        Opprinnelig skrevet av knut

                                        Mye rart?

                                        Jeg bryr meg ikke om Sportsklubben hadde dratt fordel av VAR.

                                        Å ønske seg mer proffe dommere kan da ikke være så kontroversielt det heller? Sånn jeg har forstått det, så ønsker ikke dommerne å bli proffe fordi "støtteordningene" er så gode pdd.

                                        ​​​​​​​Dommera har det som plommen i egget de nå. Med blant annet null konsekvenser når de ikke presterer.
                                        PS. Dommere som ikke presterer når ikke opp, og får karantener eller rykker ned hvis de er svake over tid. Helt på samme måte som med spillere og lag. Det er sjelden du hører om karantener og nedrykk for dommere, men det er fordi media fokuserer på enkeltsituasjoner, akkurat som supportere

                                        Vurderinger av dommerne skjer på litt andre kriteria enn når media og supportere vurderer. Det er lov å gjøre feil, det fokuseres mer på hvorfor feil skjer. Man kan være uheldig med en plassering i en enkelt situasjon. Tenk selv på hvor forskjellig en situasjon kan se ut fra to forskjellige vinkler. Hvis du ofte har dårlige vinkler, løper du feil. Hvis du ser rett, men konkluderer feil, må du lese på reglene. Mange tar rette avgjørelser, men får ikke med seg spillerne. De må jobbe med kampledelse. Alt dette får toppdommerne tilbakemelding på ukentlig.

                                        Kommentar

                                        • Lars Henrik Dahl
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2020
                                          • 2188

                                          Opprinnelig skrevet av brune stakkeland

                                          Kan han ikke fortelle dommer at han kun tar mann og ikke ball? Må jo være fordi dommer tror det er en ren takling at han lar den gå
                                          Selvfølgelig kan han det. Hvis han har 100% kontroll. 2 av 3 vinkler i slomo viser at dette er felling og gult kort. Jeg er ganske sikker på at VAR ikke ville grepet inn på denne en gang. Assistent bør bare gripe inn hvis han er 100% sikker på at dommer har gjort en feil, og selv da bare i viktige situasjoner. Avgjørelsen er feil, men den er så tett at det er vanskelig å klandre dommer her. (og ta gjerne en kikk på tidligere poster fra meg, jeg har ofte vært kritisk mot dommer)

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎