Fusjon LSK og LSK KVINNER

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • knut
    Make knut Great Again
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2006
    • 9372

    #21
    Skulle man fusjonere seg med LSK, skulle man gått noen runder først, ikke bare hoppe på det som virker som et random forslag på årsmøte.

    Spørr gretne gamle gubber hva som skal til for å ikke være gretne lenger. Er ikke så vanskelig. Folk er bare konservative rundt drift av egen klubb.

    De sikta vel høyt med denna fusjonen. I papira dems leste jeg bare krav krav krav og ikke særlig håndfast rundt utgifter. Var liksom bare at kvinnefotball er i vekst. Ja, men fra hva og hvor? LSK har jo brukt 1000 år på å havne i grønn økonomisk sone, klart folk er skeptiske.

    Uansett, folk har ikke så særlig forhold til LSK Kvinner FK. Som det har kommet fram, ser folk på det som en annen klubb, ikke en allianse-klubb.

    Her ligger jobben for LSK Kvinner; hvordan inkludere seg selv.

    Det starter i det små.

    (Ronny Johnsen, Dennis Schiller, Jan Ove Pedersen, Torgeir Bjarmann osv, ble sendt ut av LSK på fotballavslutninger for guttelag rundt omkring på Romerike på 90-tallet. Der delte de ut diplomer og medaljer og spilte fotball mot 7-9 år gamle gutter. LSK spillera brukte 1 kveld av tiden sin, guttespillera fikk minne for livet, LSK fikk fans, også noen for livet. Veit ihvertfall om 2 til på detta forumet.

    LSK glemte også basicen rundt dette en stund sjøl og, som de klovnene de er, men er på vei opp nå. Det ser man bare på draktlanseringsvideoen)

    Kommentar

    • Sailor Man
      Moderator
      • Jun 2007
      • 1330

      #22
      Jeg stusser litt over om LSK Kvinner egentlig hadde trua på dette selv? Alle som har fulgt LSK de siste 15 åra vet hvor store problemer klubben har vært i, så jeg kan ikke forstå at de selv trodde det var realistisk å bygge nytt stadion.

      Stussa også over forventningen om at klubben skal garantere for at LSK kvinners budsjett ikke er lavere enn gjennomsnittet av toppseriens klubber. Det ville jo garantert for elitesatsing på kvinnene i uoverskuelig framtid, men ville vært en kjemperisiko for LSK. Kvinnene har per i dag for lite inntekter til å drive klubben på nivået de allerede har, med lite interesse fra publikum.

      LSK kan gjerne for min del bruke penger på oppgradering av fasiliteter, som f.eks. LSK-hallen. Det vil komme hele klubben til gode, men satsinga på et A-lag for damer må være økonomisk bærekraftig.

      Kommentar

      • HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6075

        #23
        Bergdølmo som trener! Takk og lov at det ikke ble fusjon, men kan klubben nekte dem å bruke navnet nå? Skal virkelig Bergdølmo gå rundt med LSK-logo igjen?

        Kommentar

        • plantemiddel
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2012
          • 801

          #24
          Sikkert noen som er uenig, men denne debatten rundt fusjonering har vært så opprivende, og resultatet var så overveldende negativt, at jeg synes godt de kunne sett seg etter et nytt navn ja. Det øvrige samarbeidet må man gjerne fortsette med.

          Kommentar

          • Zindrinho
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2019
            • 470

            #25
            Opprinnelig skrevet av HSft
            Skal virkelig Bergdølmo gå rundt med LSK-logo igjen?
            Det varer vel ikke mange månedene denne gangen heller får vi håpe..

            Kommentar

            • HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6075

              #26
              Opprinnelig skrevet av Zindrinho

              Det varer vel ikke mange månedene denne gangen heller får vi håpe..
              Hvem er Lsk-kvinner sin argeste rival? Får følge med på trenersituasjonen der, er som oftest dit Bergdølmo vil...

              Kommentar

              • Zindrinho
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2019
                • 470

                #27
                Opprinnelig skrevet av HSft

                Hvem er Lsk-kvinner sin argeste rival? Får følge med på trenersituasjonen der, er som oftest dit Bergdølmo vil...
                Har han gitt et "jeg må bli tilgitt nå, det har gått så lang tid og folk har vært så slemme mot meg" intervju enda a? Det kommer vel uka før han bytter til brann,rbk,enga..

                Kommentar

                • HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6075

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Zindrinho

                  Har han gitt et "jeg må bli tilgitt nå, det har gått så lang tid og folk har vært så slemme mot meg" intervju enda a? Det kommer vel uka før han bytter til brann,rbk,enga..
                  Ser ut som det kom i dag, har ikke vgd, så jeg har ikke lest det:

                  https://www.vg.no/sport/fotball/i/Kn...ed-soennen-min

                  Folk spytta på han og rekkehuset brandt ned, klart man må tilgi han nå stakkars. Hvordan skal han ellers få tatt steget til søpla-kvinner eller hvem som er rivalene til LSK-kvinner?

                  Lurer på om massasjebenken hans var på tv i går?

                  Kommentar

                  • DoubleHi5
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2011
                    • 3954

                    #29
                    Jeg fatter ikke hvilken glede noen har av å hate noen i så mange år! Trist som faen!!
                    Elska þetta félag

                    Kommentar

                    • Zindrinho
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2019
                      • 470

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av HSft

                      Ser ut som det kom i dag, har ikke vgd, så jeg har ikke lest det:

                      https://www.vg.no/sport/fotball/i/Kn...ed-soennen-min

                      ?
                      Haha se her ja! Som bestilt! Er det intervju gitt på nytt eller bare reproduksjon av et gammalt? Ser han sitter i sarpe-klær, det er vel ganske strenge regler på hva man skal gå i av klær med reklame på når man er ansatt i sportsklubber.

                      Kommentar

                      • Zindrinho
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2019
                        • 470

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                        Jeg fatter ikke hvilken glede noen har av å hate noen i så mange år! Trist som faen!!
                        Kan hende det hadde gått over hvis han kunne tatt innover seg hva han gjorde mot oss, istedet for å syte så jævli om reaksjonen han fikk tilbake. Når sånne intervju som detta kommer like sikkert som julaften hver j**** gang det er noe mellom han og LSK.. kan han ikke bare ti stille og forstå at folk blir forbanna på ny over det buskerud-trikset han dro i 97 hver gang han skal minne oss på episoden?

                        Kommentar

                        • DoubleHi5
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2011
                          • 3954

                          #32
                          Jeg synes det er pinlig at dere lar dere provosere av noe som har så lite med Sportsklubben i dag å gjøre. Dere må i anstendighetens navn prøve å heve dere over dette og fokusere på klubben vår!
                          Elska þetta félag

                          Kommentar

                          • HSft
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2004
                            • 6075

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                            Jeg synes det er pinlig at dere lar dere provosere av noe som har så lite med Sportsklubben i dag å gjøre. Dere må i anstendighetens navn prøve å heve dere over dette og fokusere på klubben vår!
                            Hate og provosere blir voldsomt. Synes fyren er mer komisk enn noe annet. Så mye mas som det var sist han signerte som trener for LSK og så mye han lira av seg. Så var det hadet bra til LSK og rett til Søpla når de plukka opp tlf . Fyren er uforbederlig og burde ikke gå i LSK klær. Så lenge han ikke går med LSK-logo så har jeg ikke noe mot han.

                            Mer som John Arne Riise enn Putin for å si det sånn.

                            Kommentar

                            • bjarmann
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 2864

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av HSft

                              Ser ut som det kom i dag, har ikke vgd, så jeg har ikke lest det:

                              https://www.vg.no/sport/fotball/i/Kn...ed-soennen-min

                              Folk spytta på han og rekkehuset brandt ned, klart man må tilgi han nå stakkars.
                              Han får jo ganske godt fram her hvor rasshøl han er. Takker LSK for alt klubben gjorde for han i perioden etter brannen for så å svike og pisse på klubben ved første mulighet. Blir litt som at man skulle få kreft, en kompis støtter deg i tykt og tynt, stiller opp menneskelig og økonomisk. Og så går du og knuller kona hans så fort du blir frisk
                              I år så tar vi alt

                              Kommentar

                              • knut
                                Make knut Great Again
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2006
                                • 9372

                                #35
                                Putter denne her:

                                Rosenborgs herrelag reiser på treningsleir i 26 dager. Kvinnelaget holder seg hjemme i Norge, som eneste lag i Toppserien.


                                RBK Kvinner spiller gjør alt hun kan for å skape negativ publisitet for RBK.

                                I artikkelen står det at de, som eneste toppserielag, ikke drar på pre-season leir i utlandet, og så skylder hu på urettferdighet siden herrene skal på tur?

                                Bare rør.

                                Kudos til nrk som faktisk skriver årsakene til at RBK Kvinner blir hjemme. Det er økonomisk smart, sportslig sågar som sosialt for året ellers, når de som styrer der veier opp hva de får for 300k.

                                ​​​​​​Enkelte saker bør man uansett ikke stille opp på.

                                Altså, etter en fusjon, prøve å skape splid etter to uker. Lover bra...




                                Kommentar

                                • knut
                                  Make knut Great Again
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2006
                                  • 9372

                                  #36
                                  Det registreres at LSK Kvinner FK er i rød sone.

                                  Fem klubber i Toppserien, én i Eliteserien og fire i OBOS-ligaen havner i økonomisk rød sone i halvårsrapporteringen til Norges Fotballforbund.


                                  LSK Kvinner er ilagt en irettesettelse som følge av det som beskrives som brudd på tidligere inngåtte handlingsplaner. Til romeriksklubben stilles det nå krav om positiv egenkapital.

                                  ​​​​​​Rosenborg dekker vel utgifter for det innfusjonerte damelaget sitt?

                                  Er det detta Tengstedpenga mine går til?

                                  Kommentar

                                  • knut
                                    Make knut Great Again
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2006
                                    • 9372

                                    #37
                                    I motsetning til hos oss, ble Trondheims Ørn "tvangsfusjonert" inn i RBK.

                                    Etter hva jeg har hørt, ble det tilsynelatende en sammenslåing pga "sponsorer" og andre maktpersoners meninger; uten at noen fikk satt seg så særlig inn i saken.

                                    "Det e flaut det her sjø, å hold daman utenfor det gode selskap. Sjølsagt ska vi ta dæm inn!"

                                    Jeg har også hørt at økonomien til damelaget tilsynelatende ble "skjult" overfor de som skulle stemme, sånn at fusjonen kan ha blitt gjennomført på vaklende grunnlag.

                                    Men dette er bare ting jeg har hørt så ikke ta meg på ordet.

                                    Uansett, nå begynner ting å gå opp i liminga der oppe. Og dissa pengefolka som fikk detta til å skje, bidrar ikke så mye som med en krone ekstra.

                                    Blir spennende å følge, for dette ser ut til å bli worst casen vi så for oss da vi skulle avgjøre samme sak...

                                    (RBK Kvinner ville vært konk(?) utta fusjon og ble trekt 1 poeng før årets sesong pga økonomisk rævv av NFF, dvs de tapte gullet på den manglende økonomien sin!)

                                    Kommentar

                                    • knut
                                      Make knut Great Again
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2006
                                      • 9372

                                      #38
                                      Jeg fortsetter i ekkokammeret mitt i denne tråd!

                                      RBK Kvinner dro med seg et resultat på -6.147.000,- inn i Rosenborg for 2023.

                                      I år budsjetterer de med -8.500.000,-

                                      Det ryktes at RBK måtte si fra seg lån de hadde til damene på 9.000.000,- siden de ble fusjonert inn.

                                      Dvs å fusjonere RBK Kvinner inn i RBK ser ut til å koste RBK 24 mill på de to første åra.

                                      Go woke, go broke.

                                      Kommentar

                                      • MortenA
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2007
                                        • 3352

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av knut
                                        Jeg fortsetter i ekkokammeret mitt i denne tråd!

                                        RBK Kvinner dro med seg et resultat på -6.147.000,- inn i Rosenborg for 2023.

                                        I år budsjetterer de med -8.500.000,-

                                        Det ryktes at RBK måtte si fra seg lån de hadde til damene på 9.000.000,- siden de ble fusjonert inn.

                                        Dvs å fusjonere RBK Kvinner inn i RBK ser ut til å koste RBK 24 mill på de to første åra.

                                        Go woke, go broke.
                                        På den andre siden har trønderne i det minste ett lag de kan kose seg med mens de venter på at herrene klarer å rydde i rekkene.
                                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                        Kommentar

                                        • knut
                                          Make knut Great Again
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2006
                                          • 9372

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av MortenA

                                          På den andre siden har trønderne i det minste ett lag de kan kose seg med mens de venter på at herrene klarer å rydde i rekkene.
                                          De prøver, litt.

                                          Men det er nok vanskelig å gi det en sjanse når man ser at en del av organisasjonen (herrer) har starta sparekniven og kutter årsverk, dvs vanlige folk mister jobben osv, mens en annen del av organisasjonen bare øker underskuddet de skal ha; med absolutt no questions asked.

                                          RBK Kvinner har 21.450.000,- som budsjettert inntekt for 2024 (inkl Europa!??) og skal ende opp med -8.500.000,- som resultat. Hva er det for noe? Kommer sikkert ingen svar på dagens årsmøte.

                                          Nå maser og tjaser folk om overgangsvinduet her på Romerike, men ståa i RBK er at de ikke har spiss til seriestart. De bruker Nypan. Og det har blitt akkurat sånn som Harde Mottak advarte om i sin usponsa spesialepisode, at herrene ikke får handla speller siden penger går til å dekke dameunderskudd. Det er ihvertfall optikken.

                                          I retrospekt er det spesielt å lese hvordan sponsorene oppi Trøndelag "tvang" igjennom denne fusjonen. Et eksempel:



                                          Rosenborg ble helt føkka av fusjonen de, men samme sponsor velger altså å høste ære for fusjonen her:

                                          Fotballen har en viktig rolle som samfunnsbygger. Gjennom å være en fellesarena og møteplass, med rom for idrett, fellesskap og tilhørighet. Sammen med vår samarbeidspartner Rosenborg Ballklub skaper vi verdier for store og små.


                                          (Dette kunne kanskje vært i RBK tråden, men jeg synes det kan holdes her da det kan være overførbart ovenfor oss, vi hadde også sponsorer som ønska fusjon osv)

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎