Medaljekampen - Sølv, bronse eller bitter 4.plass?!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kingrock
    Medlem
    Bøffel
    • Aug 2022
    • 35

    Medaljekampen - Sølv, bronse eller bitter 4.plass?!

    Merker nervene begynner å melde seg for søndagens runde. I forkant trodde jeg at Haugesund borte var kampen det var minst trolig å få 3 poeng. Det var derfor særdeles gledelig at det ble borteseier.
    Nå merker jeg at redselen for bananskall, prestasjon når det virkelig gjelder, skal bli utslagsgivende. Tenk om vi ikke klarer å slå Odd på hjemmebane?

    Jeg tror selv at bronse er mest realistisk. Derfor tror jeg det beste resultatet på søndag er at Glimt slår Rbk. Men etter å ha sett kampen til Glimt i går, pluss en skade på Lode, er jeg usikker på om de klarer å slå Rbk på Lerkendal. Det skal bli utrolig spennende å være på Åråsen og samtidig ha et øye på oppdateringer fra Lerkendal. Fingrene krysses.
  • Kroktåa
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2015
    • 2875

    #2
    Hvilke diskusjoner skal vi ta i denne tråden som vi ikke kan ta i "Sesongen 2022"...?

    Kommentar

    • Kingrock
      Medlem
      Bøffel
      • Aug 2022
      • 35

      #3
      Det blir jo samme prinsipp som å opprette en kamptråd. Det er også noe som skjer i løpet av 2022-sesongen. Noen ganger kan det være greit å spisse en diskusjon på et sted, så man ikke alltid trenger å lete etter tidligere argumenter, tanker osv. Jeg synes ofte alle innleggene i 2022 hopper og spretter litt.

      Kommentar

      • kunden
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 2291

        #4
        Ikke sikkert 4.plassen blir så bitter hvis en av de andre topp 3 vinner cupen, da går vel 4.plassen til EC kvalik. Vi får dog noen litt færre kronasjer på bok fra nff. Vi kan selvsagt ta cupen sjøl neste år for å fikse EC.

        Etter å ha kikket litt på Glimt mot Zürich tror jeg ikke vi får hjelp derfra. De så fryktelig slitne ut. Den ene stopperen deres måtte ut etter et kraftig overtråkk og Lode som kom inn har vært skadet.
        De har igjen en hjemmekamp mot PSV også, men tviler på at de rakner fullstendig i de to siste, men med en U så er vi forbi hvis vi vinner våre.

        Jeg har trua på storseier mot Odds BK slik at vi bevarer spenningene inn mot de to siste kampene.
        Argumentene for storseier er enkelt og greit et meget svekket Odds (ja det heter faktisk Odds). De har heller ingenting å spille for. Vi feier de av banen med kalassiffre.

        Når det er sagt så hadde det vært perfekt med Glimt seier slik at vi klarer oss med U borte mot Aafk.

        Skulle vi mot all formodning tape spøker søppelkladdenspøkelset bakfra. Så uansett blir det spenning inn til siste tupp.

        Kommentar

        • Dumbo
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2004
          • 466

          #5
          Opprinnelig skrevet av kunden
          Jeg har trua på storseier mot Odds BK slik at vi bevarer spenningene inn mot de to siste kampene.
          Argumentene for storseier er enkelt og greit et meget svekket Odds (ja det heter faktisk Odds). De har heller ingenting å spille for. Vi feier de av banen med kalassiffre.
          Ja, håper vi dundrer på og går for femmålsseiere i de tre gjenstående kampene - mot motstandere som trolig ikke har noe mer å spille for i år.



          Kommentar

          • Kingrock
            Medlem
            Bøffel
            • Aug 2022
            • 35

            #6
            Opprinnelig skrevet av Dumbo

            Ja, håper vi dundrer på og går for femmålsseiere i de tre gjenstående kampene - mot motstandere som trolig ikke har noe mer å spille for i år.


            Jeg er helt enig i det. Er bare så redd for at vi ikke fikser presset. Tenk hvis alt ligger til rette for medalje i siste runde og så snubler vi mot Kamma.... grøss og gru. Vi har hatt noen relativt svake sistekamper i flere sesonger.

            Kommentar

            • Zindrinho
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2019
              • 465

              #7
              Opprinnelig skrevet av kunden

              Etter å ha kikket litt på Glimt mot Zürich tror jeg ikke vi får hjelp derfra. De så fryktelig slitne ut..
              Det ligna ikke på glimt i noen som helst faser av spillet nei. Ikke bare spillerne som så slitne ut, Knutsen på sidelinja så ut som han ikke har sovi på en uke. Redd bartene tar en storseier der, da må vi håpe på flere rævvakamper av glimt. Å ikke få vår første medalje på 21 år etter den starten vi hadde ville vært jævla surt. Hadde vært klart deiligst å fått rbk ned på 4 Sjøl om glimt gjør seg usmakelige får de ikke straffer 1 meter utafor 16m, og godkjent 2 mann 2 meter i offside-mål for så å klage på at dømminga går MOT dem..

              Kommentar

              • G-Man
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2011
                • 3149

                #8
                Folk har altfor stor respekt for RævBK!

                Kommentar

                • Kanarivogel89
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 4314

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av kunden
                  Skulle vi mot all formodning tape spøker søppelkladdenspøkelset bakfra. Så uansett blir det spenning inn til siste tupp.
                  Søpla ryker i dag mot et S08 i form de. Dermed havner de godt utenfor rekkevidde. Å ta igjen 8 poeng på 3 kamper er uansett astronomisk usannsynlig.

                  Kommentar

                  • DoubleHi5
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2011
                    • 3954

                    #10
                    Enig i at kampen mot Odd kan være et bananskall. Men dette er jo en glimrende test på hvor langt vi har kommet! Vi må omfavne og glede oss over at laget er i den posisjonen de er!

                    Denne kampen skal og bør vi kontrollere og vinne. Gjør vi ikke det, har vi uansett gjort en strålende sesong. Men da har vi kommet kortere enn jeg tror og håper og vi vil ha mer å jobbe med frem mot neste sesong.

                    Det er både morsomt og uvant at spenninga mot slutten av sesongen dreier seg om en mulig medalje og ikke om å unngå nedrykk!!
                    Elska þetta félag

                    Kommentar

                    • Lars Henrik Dahl
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2020
                      • 2087

                      #11
                      ... og der var i hvert fall 4. plassen sikra

                      Kommentar

                      • hthaug
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2004
                        • 402

                        #12
                        LSK har ikke akkurat for vane å score en haug med mål, så finner det lite trolig at vi plutselig skulle våkne opp nå. Blir vel en 1-0, 2-0 seier tenker jeg mot Odd i dag.

                        Kommentar

                        • Lars Henrik Dahl
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2020
                          • 2087

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av hthaug
                          LSK har ikke akkurat for vane å score en haug med mål, så finner det lite trolig at vi plutselig skulle våkne opp nå. Blir vel en 1-0, 2-0 seier tenker jeg mot Odd i dag.
                          Tar de tre poengene glatt, uansett resultat. Ved poenglikhet må vi ta 8 mål på RBK på de siste 3. Hvis RBK vinner sine 3 siste 1-0, må vi mao ha 11-0 på våre 3 siste. Fokus får være å gjøre vår jobb og håpe at en av de andre snubler.

                          Hvis RBK avgir poeng mot Glimt (evt Jerv (B) eller Sarp (H))har vi alt i egne hender. Hvis RBK slår Glimt må vi håpe på at Glimt eller RBK snubler i en av de andre kampene. En interessant kamp er Jerv-RBK. Hvis Jerv allerede har rykket ned før den kampen, kan det slå ut i begge retninger. Bartene kan vinne 5-0, Jerv kan finne på å slå seg løs og vinne 2-0. Bartene har ikke vært så gode borte i år.

                          Kommentar

                          • Holterkanari
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2009
                            • 561

                            #14
                            La oss gi alt på tribunen i de siste kampene, drømmen om medalje lever og dagens runde blir meget spennende med LSK-øyne. Krysser alt som finnes for en medalje i år
                            ________________________
                            TB

                            Kommentar

                            • plantemiddel
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2012
                              • 801

                              #15
                              Da kan vi i alle fall slå fast at det blir fjerdeplass i år også. Hvordan noen trodde en skulle overkjøre Odd med den formen vi har har er for meg en gåte. Men uansett, fjerdeplass er et fint resultat det, blir kanskje Europa neste år også.

                              Forskjellen mellom oss og medaljelaga er milevis. Og samtidig, fortsetter vi i samme stil som de siste 10 kampene så blir det fort kamp om nedrykk i stedet for medalje i 2023. Her har vi et enormt stykke arbeid foran oss mot neste sesong.

                              Kommentar

                              • hthaug
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2004
                                • 402

                                #16
                                Finner ingen offensiv plan bortsett fra Åsen's innlegg noe som motstandere har skjønt for lenge siden. Vi er nok eliteseriens beste lag i støttepasninger.

                                Kommentar

                                • banan
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jun 2018
                                  • 438

                                  #17
                                  Her er de estimerte summene for årets tabellplasseringer:

                                  Estimert fordeling av resultatpotten i Eliteserien 2022
                                  1. plass 26 210 000 kr
                                  2. plass 22 215 000 kr
                                  3. plass 18 220 000 kr
                                  4. plass 12 730 000 kr
                                  5. plass 11 730 000 kr
                                  6. plass 11 230 000 kr
                                  7. plass 10 730 000 kr
                                  8. plass 10 235 000 kr
                                  9. plass 10 235 000 kr
                                  10. plass 10 235 000 kr
                                  11. plass 9 735 000 kr
                                  12. plass 9 735 000 kr
                                  13. plass 9 735 000 kr
                                  14. plass 9 235 000 kr
                                  15. plass 8 735 000 kr
                                  16. plass 8 735 000 kr

                                  Så selv uten å ta med Europa i vurderingen så tapte vi enten 5,5 eller 9,5 millioner kroner på gårdsdagens nitriste affære.

                                  Kommentar

                                  • BD
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2006
                                    • 1385

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av banan
                                    Her er de estimerte summene for årets tabellplasseringer:

                                    Estimert fordeling av resultatpotten i Eliteserien 2022
                                    1. plass 26 210 000 kr
                                    2. plass 22 215 000 kr
                                    3. plass 18 220 000 kr
                                    4. plass 12 730 000 kr
                                    5. plass 11 730 000 kr
                                    6. plass 11 230 000 kr
                                    7. plass 10 730 000 kr
                                    8. plass 10 235 000 kr
                                    9. plass 10 235 000 kr
                                    10. plass 10 235 000 kr
                                    11. plass 9 735 000 kr
                                    12. plass 9 735 000 kr
                                    13. plass 9 735 000 kr
                                    14. plass 9 235 000 kr
                                    15. plass 8 735 000 kr
                                    16. plass 8 735 000 kr

                                    Så selv uten å ta med Europa i vurderingen så tapte vi enten 5,5 eller 9,5 millioner kroner på gårdsdagens nitriste affære.
                                    Fiaskoen i sommerens overgangsvindu har allerede kostet oss mange millioner, ja - og det vil bli mer. Dette kan fort ha ført til at vi får flere millioner mindre for Ogbu / andre som selges, at Mathew akkurat bikker over på å ikke signere ny kontrakt, at vi blir valgt bort av potensielle nysigneringer som vektlegger Europaspill mv.

                                    Nå nevnes det jo omsider fra klubben selv at man kanskje burde gjort mer i sommer. Håpløs etterpåklokskap, selvfølgelig, men klubben klarte altså å slå RB i å være litt kritisk til hva man fikk ut av sommerens vindu...

                                    Svesengen er det bare å gi opp. Det han holder på med har ikke noe med journalistikk å gjøre. LSK-artiklene hans er mer som en sponsor- og supporterblogg, hvor det eneste som er garantert er skrivefeil og selvfølgeligheter.

                                    Kommentar

                                    • Kanarivogel89
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2006
                                      • 4314

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av banan
                                      Her er de estimerte summene for årets tabellplasseringer:

                                      Estimert fordeling av resultatpotten i Eliteserien 2022
                                      1. plass 26 210 000 kr
                                      2. plass 22 215 000 kr
                                      3. plass 18 220 000 kr
                                      4. plass 12 730 000 kr
                                      5. plass 11 730 000 kr
                                      6. plass 11 230 000 kr
                                      7. plass 10 730 000 kr
                                      8. plass 10 235 000 kr
                                      9. plass 10 235 000 kr
                                      10. plass 10 235 000 kr
                                      11. plass 9 735 000 kr
                                      12. plass 9 735 000 kr
                                      13. plass 9 735 000 kr
                                      14. plass 9 235 000 kr
                                      15. plass 8 735 000 kr
                                      16. plass 8 735 000 kr

                                      Så selv uten å ta med Europa i vurderingen så tapte vi enten 5,5 eller 9,5 millioner kroner på gårdsdagens nitriste affære.
                                      Oppsiktsvekkende at gapet mellom 4. og 16. plass er mindre enn spranget mellom 3. og 4. plass. Jeg har nevnt dette med premiepenger flere ganger her inne. For min del er dette langt bitrere enn at en symbolsk «bronsemedalje» røk. Europa tror jeg det blir uansett, men kjipt å måtte vente helt til mai med å vite sikkert. Gårsdagens fadese blir bare mørkere og mørkere…

                                      Kommentar

                                      • G-Man
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2011
                                        • 3149

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av BD
                                        Svesengen er det bare å gi opp. Det han holder på med har ikke noe med journalistikk å gjøre. LSK-artiklene hans er mer som en sponsor- og supporterblogg, hvor det eneste som er garantert er skrivefeil og selvfølgeligheter.
                                        100% enig, det har gått fra å være irriterende til å havne et sted mellom pinlig og latterlig.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎