Sesongen 2023

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tvilling
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2006
    • 1462

    Opprinnelig skrevet av maxpayne
    Sjeldent har vel flere LSK supportere ønsket seg mye mere til jul enn i år. Sportssjefen har for det meste selv satt seg i denne situasjonen ...
    Hadde ikke hovedtrener brått gått av banen i sommer .. før vinduet en gang var åpnet.. så hadde vel situasjonen vært en annen.. og DEN situasjonen var det den tidligere treneren som skapte.. ikke Simon..
    Uansett.. det må være og er betydelige forventninger til kommende vindu.. hvor vel treneren trolig må på plass først..?!

    Kommentar

    • MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3343

      Opprinnelig skrevet av G-Man

      Slik jeg tolker den er trolig trenerspørsmålet kokt ned til enten Bakke Den Eneste eller en trener som allerede kjenner både LSK og den norske ligaen godt...
      Uansett hva som skjer i vinter, så vil vi signere spillere. I så måte har Mesfin rett. Hvor mange og hvem er spørsmålet. På mange måter skal det bli gøy å kunne sette seg ned i morgen og begynne tankeeksperimentene rundt neste sesong. Hvilke spilletyper må inn og hvilke plasser må forsterkes, osv?
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

      Kommentar

      • ChrisK
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2013
        • 301

        Dagens fuglekalender er enda ikke publisert, kan det være noe spennende i vente?

        Kommentar

        • Kanarivogel89
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 4303

          Opprinnelig skrevet av ChrisK
          Dagens fuglekalender er enda ikke publisert, kan det være noe spennende i vente?
          Dessverre. Luke 5 er avskjedshilsen med Helland, som flytter hjem til Trondheim.

          Har dog på følelsen at det kommer noen harde pakker i løpet av advent. Gir lite mening å kjøre julekalender om alle lukene bare er «Tommy på lydbok», «Ha det, Helland», besøk av barnehager etc. etc.

          Kommentar

          • ChrisK
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2013
            • 301

            Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

            Dessverre. Luke 5 er avskjedshilsen med Helland, som flytter hjem til Trondheim.

            Har dog på følelsen at det kommer noen harde pakker i løpet av advent. Gir lite mening å kjøre julekalender om alle lukene bare er «Tommy på lydbok», «Ha det, Helland», besøk av barnehager etc. etc.
            Nye muligheter i morgen!

            Kommentar

            • kunden
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 2288

              Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
              Dessverre. Luke 5 er avskjedshilsen med Helland, som flytter hjem til Trondheim.

              Har dog på følelsen at det kommer noen harde pakker i løpet av advent. Gir lite mening å kjøre julekalender om alle lukene bare er «Tommy på lydbok», «Ha det, Helland», besøk av barnehager etc. etc.
              Luke 11: YT lenke til LSK-Start 4-3

              Kommentar

              • maxpayne
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2006
                • 1211



                Denne reportasjen om glimt forteller meg hvor langt unna vi er i LSK. Umulig er det selvsagt ikke å oppnå noe stort med klubben igjen men jeg tror det blir vanskelig uten en tydelig kursendring. Kjetil Knutsen mener det ca. tar en uke å ødelegge alt. LSK har i flere måneder vært en skute i drift uten særlig god styring. Det at sportssjefen har sluppet såpass billig unna med flosker som enten er du gul eller blå etc er for meg en gåte. Før sesongen så hadde jeg kanskje tatt en 6. plass men at vi har vært så sjanseløse mot topp 5 lagene gjør at dette fremstår som en middelmådig sesong. Det som skjedde i sommer ligger som ett stygt bakteppe og i ettertid fremstår avgjørelsen fra sportssjefen i LSK om å sette seg selv i førersete som det dummeste som har skjedd i år etter min mening. Geir Bakke skulle selvsagt blitt nektet å dra til Oslo øst, det at avgjørelsen kom som lyn fra klar himmel på Petter Myhre forteller meg at ikke mye ble gjort for å hindre overgangen. Kunne vi hatt en trener som hadde flørtet med andre, ja selvsag. Hadde trenerteamet, sportssjefen og styret satt seg ned sammen der det i tydelig ordelag ble sagt at det er helt uaktuelt å dra til enga midt i sesongen så hadde det heller ikke blitt noe av. Bakke på oppsigelse i tre måneder hadde også værte langt bedre, han hadde helller ikke da blitt enga trener. Vi har en sportssjef som har flørtet med andre og det blir ikke stilt spørsmål om han er motivert for å gjøre en god jobb i LSK. Når det ble som det ble så burde selvsagt Petter Myhre tatt over laget. Det var sikkert en viss missnøye med Petter Myhre men jeg er ganske sikker på at laget hadde stått bak han hvis det fra ledelsen i klubben hadde gjort det klart at dette var den beste midlertidige løsningen nå. I tillegg har vi en lokalavis som til de grader er i lomma på sportssjefen som gjør at de kjøper alle flosklene han kommer med når det gjelder Bakkes overgang til enga og andre forunderlige ting fra i sommer og høst. Sportssjefen har min tillit inntil videre men den begynner å bli noe tynnslitt og han skal komme opp med mange harde pakker før 8. januar før jeg blir beroliget.
                Last edited by maxpayne; 10.12.2023, 01:07.

                Kommentar

                • Lars Henrik Dahl
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2020
                  • 2043

                  Opprinnelig skrevet av maxpayne
                  https://www.nrk.no/sport/xl/la-ned-f...ess-1.16669471

                  Denne reportasjen om glimt forteller meg hvor langt unna vi er i LSK. Umulig er det selvsagt ikke å oppnå noe stort med klubben igjen men jeg tror det blir vanskelig uten en tydelig kursendring. Kjetil Knutsen mener det ca. tar en uke å ødelegge alt. LSK har i flere måneder vært en skute i drift uten særlig god styring. Det at sportssjefen har sluppet såpass billig unna med flosker som enten er du gul eller blå etc er for meg en gåte. Før sesongen så hadde jeg kanskje tatt en 6. plass men at vi har vært så sjanseløse mot topp 5 lagene gjør at dette fremstår som en middelmådig sesong. Det som skjedde i sommer ligger som ett stygt bakteppe og i ettertid fremstår avgjørelsen fra sportssjefen i LSK om å sette seg selv i førersete som det dummeste som har skjedd i år etter min mening. Geir Bakke skulle selvsagt blitt nektet å dra til Oslo øst, det at avgjørelsen kom som lyn fra klar himmel på Petter Myhre forteller meg at ikke mye ble gjort for å hindre overgangen. Kunne vi hatt en trener som hadde flørtet med andre, ja selvsag. Hadde trenerteamet, sportssjefen og styret satt seg ned sammen der det i tydelig ordelag ble sagt at det er helt uaktuelt å dra til enga midt i sesongen så hadde det heller ikke blitt noe av. Bakke på oppsigelse i tre måneder hadde også værte langt bedre, han hadde helller ikke da blitt enga trener. Vi har en sportssjef som har flørtet med andre og det blir ikke stilt spørsmål om han er motivert for å gjøre en god jobb i LSK. Når det ble som det ble så burde selvsagt Petter Myhre tatt over laget. Det var sikkert en viss missnøye med Petter Myhre men jeg er ganske sikker på at laget hadde stått bak han hvis det fra ledelsen i klubben hadde gjort det klart at dette var den beste midlertidige løsningen nå. I tillegg har vi en lokalavis som til de grader er i lomma på sportssjefen som gjør at de kjøper alle flosklene han kommer med når det gjelder Bakkes overgang til enga og andre forunderlige ting fra i sommer og høst. Sportssjefen har min tillit inntil videre men den begynner å bli noe tynnslitt og han skal komme opp med mange harde pakker før 8. januar før jeg blir beroliget.
                  Den artikkelen synes jeg du har lest som fanden leser bibelen. Noe av hovedinnholdet er fokus på kultur, hvor krav til spillernes holdninger har vært sentralt. Fram til sommeren synes jeg det har vært etterlevd til punkt og prikke, noe som sannsynligvis har bidratt til at vi har klart oss bra i konkurranse med på papiret vesentlig sterkere spillerstaller. Spillere som ikke klarte å innordne seg eller på annen måte ikke passet inn har raskt reist videre. Eksempler på dette er Braut-Brunes og Simcir. Grunnen til at jeg sier "fram til sommeren" har ingenting med trenerskifte (i hvert fall ikke direkte), men de prestasjonene som har vært utover høsten har indikert manglende motivasjon - som igjen kan kobles til holdninger. Derfor er jeg heller ikke særlig keen på å fortsette med Eirik Bakke. Som Åsen sier: Innsats er gratis.

                  Jeg er dypt uenig med deg når det gjelder Bakke. Selvfølgelig kunne vi tviholdt på ham. Det ville vart i 3 måneder, og jeg tviler på at resultatene hadde blitt vesentlig bedre. Vi vet ingenting om hvorvidt det hadde ført til at Enga tilbudet forsvant. Du kan holde på en trener som har et tilbud fra utlandet. En trener som ønsker å gå til vår største rival - NEI! La ham gå hvis han ikke vil være her. Vi fikk greit betalt for 3 måneders oppsigelsestid.

                  Når det gjelder Myhre: Mye av det som har kommet fram om friksjon rundt spillestil kan spores tilbake til Myhre. Jeg tviler ikke på at han kunne tatt roret ut sesongen, men om det var ønskelig er en helt annen diskusjon. Jeg kan være enig med deg i at det ville vært en bedre løsning å beholde ham som caretaker i stedet for å sette inn Mesfin.

                  Når det gjelder Mesfin - det er helt meningsløst å trekke parallellen mellom hans flørt med QPR(?) og Bakkes svik. Mesfin fikk en "once in a lifetime" mulighet som han valgte å utforske. Han valgte likevel å bli. Bakke fikk en mulighet til å gå til en litt større klubb publikumsmessig, men etter alle andre målestokker et skritt ned. Jeg synes det er lite i det du skriver her (og tidvis i andre innlegg) som tyder på at sportssjefen har din tillit.

                  Vi er alle enige om at sommervinduet ikke har vært bra - i hvert fall ser det slik ut p.t. Kosi ser alt for lett ut. Elkær har stort sett vært skadet, vanskelig å bedømme. Rogers har vært alt for ustabil, og har så langt ikke framstått som en som kan heve oss. Vi trenger åpenbart spillere inn, men før det trenger vi å vite om vi skal satse videre på 3-5-2 eller gå tilbake til 3-4-3 (evt noe helt annet). Jeg begynner å bli ganske betenkt over at man ikke allerede har en ny trener på plass. Hvis det er en som må kjøpes ut av en kontrakt i Norge kan jeg skjønne det, hvis det er en som er ledig i markedet burde pressekonferansen vært holdt allerede.

                  Kommentar

                  • Playboy1
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 2109

                    Jeg gjentar sikkert meg selv . Men i mine øyne handler nesten alt om at vi iløpet av siste året , har vi mistet 5-6 av våre 6-7 beste spillere . Vi har ikke greid å erstatte kvalitets messig noen av dem . Alle andre lag hadde nok også ramlet som ett korthus kvalitets messig ,minst på samme måte som oss.

                    Samme hvilken trener vi hadde hatt i denne perioden , er det veldig liten sannsynlighet at vi kunne gjort det noe særlig bedre ?
                    Ja Mesfin har kanskje gjort noen merkelige valg underveis ? Men han er likevel godt i + i mine øyne etter hva han har prestert siden nedrykket.
                    Samt han er en LSK patriot tvers igjennom hjertet. Han vet hvordan stova er idag .
                    han kommer til å gjøre/ofre alt for at vi har ett slagkraftig lag med den riktige treneren , allerede fra sesongstart neste sesong . Det føler i alle fall jeg meg ganske trygg på.

                    Kommentar

                    • DoubleHi5
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2011
                      • 3954

                      Mister Downhill har fullført jobben! Søpla spiller i obos-ligaen i 2024!
                      Elska þetta félag

                      Kommentar

                      • *eLSKerLSK*
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jun 2005
                        • 403

                        Sesongen var så visst ikke over! Fy faen så deilig. Strandberg og Bakke gikk ned!

                        Kommentar

                        • Dumbo
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2004
                          • 465

                          Opprinnelig skrevet av maxpayne
                          https://www.nrk.no/sport/xl/la-ned-f...ess-1.16669471

                          Geir Bakke skulle selvsagt blitt nektet å dra til Oslo øst, det at avgjørelsen kom som lyn fra klar himmel på Petter Myhre forteller meg at ikke mye ble gjort for å hindre overgangen. Kunne vi hatt en trener som hadde flørtet med andre, ja selvsag. Hadde trenerteamet, sportssjefen og styret satt seg ned sammen der det i tydelig ordelag ble sagt at det er helt uaktuelt å dra til enga midt i sesongen så hadde det heller ikke blitt noe av. Bakke på oppsigelse i tre måneder hadde også værte langt bedre, han hadde helller ikke da blitt enga trener. V.
                          Underlig hvilken tiltro enkelte har til Bakke. Vålerenga gjorde utvilstomt er "scoop" her

                          Kommentar

                          • Nosferatu
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2006
                            • 671

                            ¡Adiós! ¡ADIÓS!
                            For øvrig vil jeg tilføye at Stefan Strandberg er et mye dårligere menneske enn Ruben Gabrielsen.

                            Kommentar

                            • Kroktåa
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2015
                              • 2868

                              Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                              Mister Downhill har fullført jobben! Søpla spiller i obos-ligaen i 2024!
                              GB på sokkel i 2024!

                              Kommentar

                              • bjarmann
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2005
                                • 2864

                                Hahaha! Har aldri følt på slik skadefryd. Det beste er jo at jeg faktisk tror dette kan gå virkelig ille med Enga. Den klubben styres så inni helvete rævva at det er vanskelig å fatte. Snart gidder ikke Trøim å spytte mer penger inn i klubben og konkursen banker på døra. Klanen vil ha Bakke ut allerede. Dette er selve beviset på at karma finnes i fotballen. Bare å dyrke derby mot kåffa nå. Kan bli en stund til vi ser Enga på Åråsen igjen!
                                I år så tar vi alt

                                Kommentar

                                • DoubleHi5
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2011
                                  • 3954

                                  Nå som både Stabæk og søpla rykker ned, er vi den eneste eliteserieklubben i Oslo-området med økonomiske muskler. Kåffa er små og har ingen ressurser som er i nærheten av oss, de har jo ikke engang eget stadion. Det kan øke sjansene for å signere aktuelle spillere som ønsker å bo i områder med møblerte hjem. Om det eventuelt er noen fra nedrykksklubbene som kan være interessante for oss, er jeg derimot usikker på.
                                  Elska þetta félag

                                  Kommentar

                                  • G-Man
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2011
                                    • 3146

                                    Opprinnelig skrevet av maxpayne
                                    https://www.nrk.no/sport/xl/la-ned-f...ess-1.16669471

                                    Geir Bakke skulle selvsagt blitt nektet å dra til Oslo øst,
                                    Jeg har aldri, noensinne vært mer uenig i noe enn akkurat den setningen der. At vi ikke bare ble kvitt Bakke, men til og med fikk penger for det, er for meg det største høydepunktet i 2023-sesongen. Nesten uansett hvem som nå tar over for neste sesong, så vil jeg gå inn i 2024 med større glede og optimisme enn jeg gjorde i 2023.

                                    Kommentar

                                    Working...
                                    😀
                                    😂
                                    🥰
                                    😘
                                    🤢
                                    😎
                                    😞
                                    😡
                                    👍
                                    👎