Sesongen 2023

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars Henrik Dahl
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2020
    • 2185

    Opprinnelig skrevet av MortenA

    At Glimt er i ferd med å signere en spiller betyr ikke at vi ikke er på ballen. Til tross for våre salg, så har Glimt en økonomi av en helt annen standard.
    ... og en bred benk til nyankomne

    Kommentar

    • Lars Henrik Dahl
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2020
      • 2185

      Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

      Det er så klart lov å mene, men det virker som om planen er å tvinge gjennom dette makkverket av en formasjon samme hva, så da får vi i det minste unngå å signere nye spillere som ikke passer.
      Det er ikke noe i veien med formasjonen i seg selv. Vi har bare ikke de rette spillerne p.t. Vi må uansett hente spillere nettopp i de posisjonene hvor det er avgjørende om vi skal spille 3-4-3 eller 3-5-2. Viktigere at vi gjør et valg, står for det, og tar konsekvensen av det. Der kommer strategiplan (hvor vanskelig og tidkrevende kan det egentlig være, man starter jo ikke fra bunnen av...) og treneransettelse. (Vær så snill: Offentliggjøring før jul med umiddelbar oppstart)!!!

      Kommentar

      • Lillelord
        Medlem
        Hoffnarr
        • Aug 2004
        • 69

        Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

        Det er ikke noe i veien med formasjonen i seg selv. Vi har bare ikke de rette spillerne p.t. Vi må uansett hente spillere nettopp i de posisjonene hvor det er avgjørende om vi skal spille 3-4-3 eller 3-5-2. Viktigere at vi gjør et valg, står for det, og tar konsekvensen av det. Der kommer strategiplan (hvor vanskelig og tidkrevende kan det egentlig være, man starter jo ikke fra bunnen av...) og treneransettelse. (Vær så snill: Offentliggjøring før jul med umiddelbar oppstart)!!!
        Strategiplanen bør ikke inneholde noe om formasjon, det må være opp til trener å justere underveis avhengig av resultater, tilgjengelige spillere etc. Formodentlig har den fokus på målsetninger og virkemidler for å nå disse målsetningene, som eksempelvis alderssammensetning av troppen, utvikling av egne spillere etc

        Kommentar

        • MortenA
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2007
          • 3373

          Opprinnelig skrevet av Lillelord

          Strategiplanen bør ikke inneholde noe om formasjon, det må være opp til trener å justere underveis avhengig av resultater, tilgjengelige spillere etc. Formodentlig har den fokus på målsetninger og virkemidler for å nå disse målsetningene, som eksempelvis alderssammensetning av troppen, utvikling av egne spillere etc
          Man skulle tro at det ville vært mulig å bygge en stall som kan spille begge formasjonene. Det er ikke slik at alle spillere er låst til en plass i en formasjon.
          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

          Kommentar

          • MortenA
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 3373

            Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

            Gilbert har en fin oversikt i tråden «Stallen 2023». De aktuelle er Garnås, Slørdahl, Lundemo, Thompson (lån m/opsjon), Åsen og Bolly.

            Regner med at vi er interessert i å forlenge med Garnås og kanskje Åsen. Gjetter at kun Åsen eller ingen av disse seks blir å se i gult og svart neste år. Thompson har fått oppholdet sitt ødelagt av skade (sjokk), men håper han får en fair sjanse til å vise seg fram i årets to siste kamper. I så fall kan det hende vi utløser opsjonen der, men vet ikke om han er noe særlig til 3-5-2 spiller han heller. Må i så fall bli som indreløper, men der får han ikke sjansen. Blir garantert, og dessverre, Ibra og Åsen på de to plassene mot Odd og Sandefjord. Ikke dessverre fordi jeg har noe imot noen av dem, men dessverre fordi de ikke er indreløpere og jeg gjerne skulle sett at vi prøvde noe annet.
            Med tanke på at det var interesse for Garnås i sommer, så tror jeg han tester utenlandsmarkedet og ser om han får oppleve et lite eventyr på slutten av karrieren. Unner han det. Dersom det ikke skjer er det nok gode muligheter for at han fortsetter med oss.

            Jeg er svak for underdogs, og dermed for Slørdahl. Samtidig ser jeg at han trenger tillit og spilletid for å ta de nødvendige stegene, og det vil han nok ikke få hos oss. Tipper han signerer for et lag på nedre halvdel eller en toppklubb i Obos.

            Lundemo er en nøtt. Skadeplagene hans gjør det sannsynlig å ikke forlenge. Spørsmålet er om han er attraktiv for noen andre klubber, eller om han er interesert i å være en mentor for andrelaget for en billig penge. Det er den eneste rollen jeg kan se for meg for han. Ble overrasket når jeg så at Thompson var kun 20 år gammel. Trodde han var mer etablert. Fikk ingen hjelp av klubben når han ble kastet inn mot et sprudlende Brann slik at alle kunne avskilte han før han egentlig fikk en sjanse. Har ingen sterke meninger om hvorvidt vi bør benytte opsjonen. Har rett og slett ikke sett nok.

            Dersom Åsen skal forlenges, så må det bli som en rollespiller som kan komme inn og endre kampbildet når vi jager mål. De defensive svakhetene er dessverre blitt for store til at vi kan gå inn i en ny sesong med han i førsteelleveren. Med tanke på at Helland gir seg, så er det en åpning til å starte trenergjerningen. Jeg har ikke noe problem dersom vi forlenger med Åsen, men dersom han skal fortsette i startoppstillingen så gir vi oss selv problemer.

            Bolly er jeg også ambivalent til. Han kan spille en rolle som joker inn fra benken, men ikke noe utover det.
            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

            Kommentar

            • Lars Henrik Dahl
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2020
              • 2185

              Opprinnelig skrevet av Lillelord

              Strategiplanen bør ikke inneholde noe om formasjon, det må være opp til trener å justere underveis avhengig av resultater, tilgjengelige spillere etc. Formodentlig har den fokus på målsetninger og virkemidler for å nå disse målsetningene, som eksempelvis alderssammensetning av troppen, utvikling av egne spillere etc
              Ikke direkte, men innholdet i strategiplanen vil kunne påvirke valg av trener, som igjen kan påvirke hvilke spillere som forfølges

              Kommentar

              • BD
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2006
                • 1400

                Opprinnelig skrevet av MortenA

                Med tanke på at det var interesse for Garnås i sommer, så tror jeg han tester utenlandsmarkedet og ser om han får oppleve et lite eventyr på slutten av karrieren. Unner han det. Dersom det ikke skjer er det nok gode muligheter for at han fortsetter med oss.

                Jeg er svak for underdogs, og dermed for Slørdahl. Samtidig ser jeg at han trenger tillit og spilletid for å ta de nødvendige stegene, og det vil han nok ikke få hos oss. Tipper han signerer for et lag på nedre halvdel eller en toppklubb i Obos.

                Lundemo er en nøtt. Skadeplagene hans gjør det sannsynlig å ikke forlenge. Spørsmålet er om han er attraktiv for noen andre klubber, eller om han er interesert i å være en mentor for andrelaget for en billig penge. Det er den eneste rollen jeg kan se for meg for han. Ble overrasket når jeg så at Thompson var kun 20 år gammel. Trodde han var mer etablert. Fikk ingen hjelp av klubben når han ble kastet inn mot et sprudlende Brann slik at alle kunne avskilte han før han egentlig fikk en sjanse. Har ingen sterke meninger om hvorvidt vi bør benytte opsjonen. Har rett og slett ikke sett nok.

                Dersom Åsen skal forlenges, så må det bli som en rollespiller som kan komme inn og endre kampbildet når vi jager mål. De defensive svakhetene er dessverre blitt for store til at vi kan gå inn i en ny sesong med han i førsteelleveren. Med tanke på at Helland gir seg, så er det en åpning til å starte trenergjerningen. Jeg har ikke noe problem dersom vi forlenger med Åsen, men dersom han skal fortsette i startoppstillingen så gir vi oss selv problemer.

                Bolly er jeg også ambivalent til. Han kan spille en rolle som joker inn fra benken, men ikke noe utover det.
                Lundemo har jeg vært lei siden han gikk gratis til rbk og han har levert tilnærmet null på halvannet år. Han må vekk. Bolly har i hvert fall noe troppen mangler, i tillegg til at han er en hedersmann. Scorer mot søpla gjør han også. Dersom han tar til takke med en lavere lønn så kan man under tvil vurdere å ha han i troppen, men da må det være som en bonusspiller som man i utgangspunktet ikke regner med at vil være tilgengelig.

                Åsen har levert på et høyere nivå inne enn begge og er mindre skadeplaget, i tillegg til bidrar han ekstremt godt i spillergruppen. Han skal ha mye av æren for det som har vært bra i klubben siden opprykket. Jeg er helt enig i at han ikke er like god i alle kampbilder, og at han må ha konkurranse, men klubben skyter seg selv i leggen hvis de ikke forsøker å få med han videre i eller to år til.

                Kommentar

                • Frode D. Homb
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2003
                  • 982

                  Det går for fort for Lundemo sentralt og han passer ikke på kanten. Han kan ligge bak Lehne, men ellers er ubrukelig sånn som tempoet i spillet er nå. Bolly holder en sesong til. Ellers må klubben hente inn erstattere på topp og på kant. Bakover og i mål holder vi...mål eh.

                  Kommentar

                  • Dumbo
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2004
                    • 468

                    Skal vi tro at trenerspørsmålet er avklart siden Mesfin lover "harde pakker" til jul?

                    Det vil være ganske merkelig om han gjør større investeringer på egenhånd uten først å avklare med neste sesongs trener. Nettopp dette var vel et av argumentene for at vi ikke signerte spillere i sommer.

                    Kommentar

                    • Kanarivogel89
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 4361

                      Opprinnelig skrevet av Dumbo
                      Skal vi tro at trenerspørsmålet er avklart siden Mesfin lover "harde pakker" til jul?

                      Det vil være ganske merkelig om han gjør større investeringer på egenhånd uten først å avklare med neste sesongs trener. Nettopp dette var vel et av argumentene for at vi ikke signerte spillere i sommer.
                      Bakke til RB om Odd-kampen:

                      - Jeg har også min siste hjemmekamp her (…)

                      Hmmmmm… Det drar seg til!

                      Kommentar

                      • Lars Henrik Dahl
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2020
                        • 2185

                        Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                        Bakke til RB om Odd-kampen:

                        - Jeg har også min siste hjemmekamp her (…)

                        Hmmmmm… Det drar seg til!
                        Tror ikke den skal overtolkes.

                        Kommentar

                        • fredpet76
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2004
                          • 1214

                          Hva skjer med Uba Charles? Veldig lenge siden vi har sett noe til han. Noen som vet?

                          Kommentar

                          • Kanarivogel89
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 4361

                            Opprinnelig skrevet av fredpet76
                            Hva skjer med Uba Charles? Veldig lenge siden vi har sett noe til han. Noen som vet?
                            Må ha havnet i unåde hos Bakke. Gått fra å bli trukket fram i intervju av Eirik da han kom, til å ikke en gang sitte på benken hjemme mot Odd. Herjet jo enormt for LSK 2 for en måneds tid siden. Merkelige greier. Håper vi ikke har gitt ham opp allerede.

                            Håper vi kan få inn en ny nigerianer eller to som kan holde ham med selskap. Ville ikke overrasket meg om han føler seg litt ensom nå som Akor er borte. De henger sammen som erteris, disse vestafrikanerne. Mathew, Ogbu, Akor, Uba etc. etc. er veldig gode venner og drar og besøker hverandre hver gang de har muligheten skal man tro Instagram. Flott samhold

                            Kommentar

                            • Kanarivogel89
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2006
                              • 4361

                              Ellers er 48 baklengs på 29 kamper krisetall. Offensivt har vi allerede tangert sesongene 2021 og 2022, men vi slipper inn langt flere mål. Vi er nødt til å gjøre noe i vinter, for dette er på langt nær godt nok. Mads er en skygge av seg selv, Ruben surrer noe helt jævlig, Roseth begynnet å smittes av LSK-sjuka, Tønnesen har sett helt krise ut i det siste, Garnås forsvinner, Edh ukonsentrert, Hoff langt unna nivået fra våren, Skjærvik/Slørdahl/Rogers tilsynelatende persona non grata (eller hva nå enn den latinske flertallsbøyningen av dette er)... In Moen Foss we trust. Jøje meg

                              Kommentar

                              • Lars Henrik Dahl
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2020
                                • 2185

                                Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                                Skjærvik/Slørdahl/Rogers tilsynelatende persona non grata (eller hva nå enn den latinske flertallsbøyningen av dette er)...
                                Skal ikke utfordre latinen din, men om to av de tre er de i hvert fall "Persona non Gratis". Med de prislappene burde de helst hatt en annen rolle enn ytterste benk. Ny trener kan gi dem en ny vår. Skjærvik har tross alt vært veldig god mellom hjerneblødningene.

                                Kommentar

                                • Lars Henrik Dahl
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2020
                                  • 2185

                                  Tenkt situasjon: Enga-TIL 0-1 (slutt) Vi spiller langt inn i overtiden, leder 3-0 i Sandefjord og får straffe som i går... Hva gjør Lehne?

                                  Kommentar

                                  • Playboy1
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 2125

                                    Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                                    Ellers er 48 baklengs på 29 kamper krisetall. Offensivt har vi allerede tangert sesongene 2021 og 2022, men vi slipper inn langt flere mål. Vi er nødt til å gjøre noe i vinter, for dette er på langt nær godt nok. Mads er en skygge av seg selv, Ruben surrer noe helt jævlig, Roseth begynnet å smittes av LSK-sjuka, Tønnesen har sett helt krise ut i det siste, Garnås forsvinner, Edh ukonsentrert, Hoff langt unna nivået fra våren, Skjærvik/Slørdahl/Rogers tilsynelatende persona non grata (eller hva nå enn den latinske flertallsbøyningen av dette er)... In Moen Foss we trust. Jøje meg
                                    Godt oppsumert .
                                    Har sagt det allerede for en god stund siden , veldig lite klasse over "dagens" stall.
                                    Nå må det shoppes kvalitet og ikke kvantitet.

                                    Kommentar

                                    • G-Man
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2011
                                      • 3159

                                      Opprinnelig skrevet av Dumbo
                                      Skal vi tro at trenerspørsmålet er avklart siden Mesfin lover "harde pakker" til jul?

                                      Det vil være ganske merkelig om han gjør større investeringer på egenhånd uten først å avklare med neste sesongs trener. Nettopp dette var vel et av argumentene for at vi ikke signerte spillere i sommer.
                                      Slik jeg tolker den er trolig trenerspørsmålet kokt ned til enten Bakke Den Eneste eller en trener som allerede kjenner både LSK og den norske ligaen godt...

                                      Kommentar

                                      • Sailor Man
                                        Moderator
                                        • Jun 2007
                                        • 1353

                                        Opprinnelig skrevet av G-Man

                                        Slik jeg tolker den er trolig trenerspørsmålet kokt ned til enten Bakke Den Eneste eller en trener som allerede kjenner både LSK og den norske ligaen godt...
                                        Kvaliteten på stallen har gått nedover, ingen tvil om det. Ut fra spillermaterialet vi har hatt tilgjengelig denne høsten, skal vi si oss godt fornøyd med 6. plass.

                                        jeg så oppsummeringen av Molde-LSK i 2021 som LSK historikk nylig la ut på Youtube. I den kampen stilte vi med

                                        Mads
                                        Garnås - Ogbu - Pettersson
                                        Edh - Mathew - Kairinen - Dragsnes
                                        Knudsen - Lehne - Åsen

                                        På benken hadde vi blant andre Helland, Svendsen, Krogstad, Baccay, Braut-Brunes, Mathisen, Slørdahl og Ranger.

                                        Det er en bredde vi ikke er i nærheten av i dag.

                                        Kommentar

                                        • maxpayne
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2006
                                          • 1214

                                          Sjeldent har vel flere LSK supportere ønsket seg mye mere til jul enn i år. Sportssjefen har for det meste selv satt seg i denne situasjonen og de fleste supportere har vært snille med han, så nå bør pakkene være flere og større enn noen gang.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎