Sesongen 2023

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • kunden
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 2308

    Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

    Det kan hende. Jeg baserer meg utelukkende på det jeg har sett av Rogers i RBK-drakt. Ikke verdens største grunnlag. Klubben virker uansett strålende fornøyd med å ha fått ham inn, så da regner jeg med at de har kontroll på styrker/svakheter og at han vil være en forsterkning. Alltid spennende med nye og håpefulle!
    Uskolert eller ufokuset og i tospann med Skjærvik ... Spøk til side. Kanskje de to gamle lagkompisene finner tilbake til god gammel form sammen. Får håpe det

    Kommentar

    • Kanarivogel89
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2006
      • 4361

      Leser i RB at Hoff er usikker til kveldens kamp. Sliter med noe smårusk, så Bakke er ikke helt sikker på hvor store sjanser man skal ta. Jeg stemmer for at han får hvile og at vi gir Skjærvik sjansen, evt. Lundemo dersom han er klar. Viktig at ikke Hoff ryker på noe mer alvorlig nå.

      Kommentar

      • Pad
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2022
        • 667

        Håper også vi bare gir Elkær sjansen i det som er den klart letteste kampen før muligens runde 29. Er i kampform og ser ikke noe problem med å bruke han allerede. Heller det enn å sette Edh over på venstre.

        Kommentar

        • Håvard Ottesen
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Aug 2012
          • 136

          Ranger er ikke klar? Elkær, Edh spiller ingen rolle så lenge Tønnesen er på backen. Hvis Hoff er ute er jeg enig i Skjærvik inn. Eller hva med Kosi? Virker meningsløst å bruke Lundemo. Kan umulig være tiltenkt noe framtid i LSK. Da må vi heller prøve de som er her

          Kommentar

          • Lars Henrik Dahl
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2020
            • 2185

            Opprinnelig skrevet av Pad
            Håper også vi bare gir Elkær sjansen i det som er den klart letteste kampen før muligens runde 29. Er i kampform og ser ikke noe problem med å bruke han allerede. Heller det enn å sette Edh over på venstre.
            For ordens skyld, de har tatt alle poengene sine på hjemmebane, og er et bedre hjemmelag enn feks bydelslager. Ikke at det skal så mye til. Det kan godt hende at vi vinner klart, men hvis noen forventer en lett kamp kan vi fort gå på en smell. Dette er et bananskall av typen vi konsekvent tryna på i 2022.

            Kommentar

            • kunden
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 2308

              Tommy Høiland forenker seg ikke. Foretar en liknende manøver han hadde i LSK-drakt. Nettopp i kampen mot Bryne (for Ulf). Istedefor å hoppe over Bryne spilleren sine bein, går/stempler han over. Det samme gjorde han som sagt for oss men da gikk det utover motstanders keeper. Skjønner ikke at folk kan ha sansen for den fyren,. Må jo være et av de største rasshøla i de to øverste ligaene. Ganske sikkert det største

              Kommentar

              • knut
                Make knut Great Again
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2006
                • 9385

                Opprinnelig skrevet av kunden
                Tommy Høiland forenker seg ikke. Foretar en liknende manøver han hadde i LSK-drakt. Nettopp i kampen mot Bryne (for Ulf). Istedefor å hoppe over Bryne spilleren sine bein, går/stempler han over. Det samme gjorde han som sagt for oss men da gikk det utover motstanders keeper. Skjønner ikke at folk kan ha sansen for den fyren,. Må jo være et av de største rasshøla i de to øverste ligaene. Ganske sikkert det største
                Dommer'n fikk det ikke med seg. Ga allikavel gult, sånn at det ikke kan gjøres noe med i ettertid.

                Perfekt utført!

                Kommentar

                • knut
                  Make knut Great Again
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2006
                  • 9385

                  Alle signeringer vi bedriver er for framtia sier'n Simon.

                  Og folk har sagt vi har hatt et bra vindu.

                  Fint det.

                  Men når du ikke klarer å stable på beina et lag som klarer å slå et bedritent Ålesund, nei da er sesongen over.

                  Tråd er stengt!

                  /Mod/



                  Kommentar

                  • *eLSKerLSK*
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2005
                    • 407

                    Opprinnelig skrevet av knut
                    Alle signeringer vi bedriver er for framtia sier'n Simon.

                    Og folk har sagt vi har hatt et bra vindu.

                    Fint det.

                    Men når du ikke klarer å stable på beina et lag som klarer å slå et bedritent Ålesund, nei da er sesongen over.

                    Tråd er stengt!

                    /Mod/


                    Bra for hjertet å kunne nyte hvilepuls frem til neste vår. Måten vi vanligvis opptrer på når vi forsvarer knappe ledelser med tabellplassering på spill, tar på.

                    Kommentar

                    • Solør
                      Juniormedlem
                      Bøffelpromp
                      • Aug 2015
                      • 18

                      Håper også at vi til neste år ikke har 11 poteter av spillere som blir brukt på ny plass hver kamp. Savner en rød tråd på spellera slik at dem kan lære sin rolle i laget. Og ikke minst at vi kan begynne å ha eget spill med pasninger. Noe mange av de andre lagene i toppen av årets eliteserie har. Og at vi havner på en formasjon!

                      Kommentar

                      • Kanarivogel89
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2006
                        • 4361

                        Altså... Jeg ønsker ikke å sage egne spillere, som jo Mathis nå er ut sesongen, men altså hva i alle dager holder klubben på med nå? Det intervjuet i RB er ikke god lesning i det hele tatt. Sier selv at han ikke er i toppform, men at han er topp motivert. Ja vel. Det er ti kamper igjen av sesongen. Hva skal vi med en motivert fyr ute av form? Hvor lang tid vil det ta å få ham i form? Er det i det hele tatt mulig mtp. den mystiske sykdommen han har slitt med? Hvorfor gjør vi signeringer som dette gang på gang på gang? Er ikke Bolly først og fremst ving? Forstår ingenting av kursen vi staker ut nå. Faen meg best at de har planene for 2024 klare, for etter Aalesund-fadesen har apatien meldt seg for fullt her i gården.

                        Kommentar

                        • gilbert
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 3183

                          Jeg skjønner godt at det er fristende å kommentere oppgitt og sarkastisk, her og i andre tråder, på signering av Mathis Bolly, ut sesongen. Men for de som har sett nivået hans flere ganger på treningene de siste par ukene særlig, gir dette etter min vurdering god mening.

                          I den situasjonen LSK er etter ubegripelig mange skader, særlig på forsvarsspillere, denne sesongen, og et brått trenerbytte midt i seriespillet, tror jeg Bolly kan være en god spiller å ha både for å skjerpe kvaliteten på og heve lista på treningene, og ikke minst hva han definitivt kan bidra til som innbytter de siste tjue minuttene. Det var også slik det ble forklart meg av Eirik Bakke på dagens trening.

                          At han ikke tåler å spille en hel kamp fra start, og at han med sin eksplosive og derfor høyst skadeutsatte muskulatur og sin nå usikre helsetilstand neppe er aktuell for en lengre kontrakt er Bakke, Mesfin, Kåsene (som kjenner Bollys fysikk godt fra tidligere) alle fullstendig klar over.

                          gilbert

                          Kommentar

                          • Sailor Man
                            Moderator
                            • Jun 2007
                            • 1353

                            Godt poeng! Nå har vi en tredje spiss ut sesongen. At det trengs kvalitet på treningene er det ikke tvil om. Kan umulig koste klubben mye heller..

                            Kommentar

                            • Pad
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2022
                              • 667

                              Den nye treningsbanen.... den matta er noe av det vakreste jeg har sett på lenge.

                              Kommentar

                              • kunden
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 2308

                                ref: https://www.rb.no/bolly-gjor-lsk-com...s/5-43-2098362

                                – Vi er fullstendig klar over at man trenger mer enn to spisser når vi spiller 3-5-2.

                                Når, som i de gangene vi velger å spille 352 istedenfor prefererte 343. Eller skal det forstås slik at det er 352 formasjonen, vi med liten suksess, vi skal fortsette med. Selv etter Akorxit ?
                                Kan de lærde innen lingvistisk tolkning prøve seg på en analyse?

                                Kommentar

                                • Zindrinho
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2019
                                  • 486

                                  Opprinnelig skrevet av kunden
                                  ref: https://www.rb.no/bolly-gjor-lsk-com...s/5-43-2098362




                                  Når, som i de gangene vi velger å spille 352 istedenfor prefererte 343. Eller skal det forstås slik at det er 352 formasjonen, vi med liten suksess, vi skal fortsette med. Selv etter Akorxit ?
                                  Kan de lærde innen lingvistisk tolkning prøve seg på en analyse?
                                  I det øyeblikket vi spiller 352 trenger vi vel bare 2 spisser, så regner med han mener gjennom en sesong der 352 er foretrukket taktikk ja. Virker jo veldig sånn på uttalelser og kamper spilt under Eirik så langt og.
                                  Så lenge indreløperne trekker ut mot kantene for å demme opp for back og ving hos motstander burde det kunne gå fint i 352 for oss og, men da er kanskje ikke åsen og ibrahimaj optimale for sånne roller.

                                  Kommentar

                                  • kunden
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 2308

                                    Svendsen putter borte mot molde!!! Deilig, Tobias!

                                    Kommentar

                                    • Pad
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2022
                                      • 667

                                      Kom over en statistikk jeg ikke trodde var sann her. Man har ikke holdt nullen på hjemmebane hele sesongen, som eneste lag i serien. Legg da på de 6 siste fra forrige sesong og man er på 16 kamper og må tilbake til 21. august 2022 og en 3-0 seier over Sandefjord. Tallene blir ikke bedre når man ser mer på det. De 30 siste hjemmekampene har man sluppet inn 31 mål, et snitt som i seg selv er helt greit. Problemet er utviklingen og hvor drastisk den har gått feil vei. 31 mål imot siste 30, de første 15 i den rekken ble det sluppet inn 5 mål og 10 CS. De siste 15 blir da 26 mål imot og absolutt ingen CS. Det er en økning på 520%. Og det i en periode hvor klubben har fått inn mer penger, beholdt keeper og generelt burde ha utviklet seg rett vei.

                                      Kommentar

                                      • Kanarivogel89
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2006
                                        • 4361

                                        Opprinnelig skrevet av Pad
                                        Kom over en statistikk jeg ikke trodde var sann her. Man har ikke holdt nullen på hjemmebane hele sesongen, som eneste lag i serien. Legg da på de 6 siste fra forrige sesong og man er på 16 kamper og må tilbake til 21. august 2022 og en 3-0 seier over Sandefjord. Tallene blir ikke bedre når man ser mer på det. De 30 siste hjemmekampene har man sluppet inn 31 mål, et snitt som i seg selv er helt greit. Problemet er utviklingen og hvor drastisk den har gått feil vei. 31 mål imot siste 30, de første 15 i den rekken ble det sluppet inn 5 mål og 10 CS. De siste 15 blir da 26 mål imot og absolutt ingen CS. Det er en økning på 520%. Og det i en periode hvor klubben har fått inn mer penger, beholdt keeper og generelt burde ha utviklet seg rett vei.
                                        Bet meg merke i Svesengens kommentar i RB hvor det påpekes at vi har som strategi å ha ekstra folk i sone for å forhindre trøyeholding som kan bli tatt av VAR. Finnes vel ikke ett eneste eksempel på at VAR har tatt trøyeholding ved dødball, så det er bare tull å tviholde på dette. Schelander var stor i fjor, men vi har virkelig vært helt enormt stusselige på dødballer i begge bokser i år. Bør nesten ikke være mulig. André må ta en titt i speilet her, for vi er nødt til å gjøre noen reale endringer i hvordan vi framstår på og like etter dødball.

                                        Vil også nevne at vi nå har et avvik i xGA på 6,6 mål. Ifølge xGA er det bare Glimt, Molde, TIL (disse tre er ganske suverene) og Brann som burde ha sluppet inn færre enn oss i år. Rett og slett et ganske ekstremt avvik vi er vitne til, så vi "underpresterer" noe enormt i forsvar. De tre målene vi slipper inn i går har for eksempel en sammenlagt xG på 0,25. Sjuke greier. Vi er virkelig nødt til å banke inn en treer bak der nå. Funker ikke å rokkere hver eneste kamp. Gi meg Tønne - Lunan - Rogers ut resten av sesongen, vær så snill. Kontinuitet er det eneste vi ikke har hatt muligheten til å prøve så langt i år, så gi det et forsøk nå.

                                        Kommentar

                                        • Svirre
                                          Juniormedlem
                                          Ferskenpels
                                          • Aug 2015
                                          • 5

                                          Helt enig, også må vi begynne å spille folk i de posisjonene de er best i. Ibrahimaj er best som CM, Tønnesen som venstre stopper, Lehne er best som spiss med 3-er på topp, Edh er best på venstre kant, Åsen som ving - ikke indreløper… Da kan vi begrave 532 og heller terpe på 343 som passer spillerne våre bedre.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎