Sesongen 2023

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Pad
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2022
    • 667

    Noen som har sett Sveinhaug i Grorud? Litt sjansespill å ha han som 2. keeper?

    Kommentar

    • LS89
      Kamptrådkongen
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2013
      • 3329

      Nå har vi da kvittet oss med Vindheim, Knutsen, Adams og Svendsen i sommer. Ingen inn. Dette kan neppe være spesielt bærekraftig utover sesongen. Merkelig at vi setter oss i denne posisjonen når vi er med for fullt å kjemper om medalje og Europaspill.

      Kommentar

      • Kanarivogel89
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 4361

        Opprinnelig skrevet av LS89
        Nå har vi da kvittet oss med Vindheim, Knutsen, Adams og Svendsen i sommer. Ingen inn. Dette kan neppe være spesielt bærekraftig utover sesongen. Merkelig at vi setter oss i denne posisjonen når vi er med for fullt å kjemper om medalje og Europaspill.
        Biter meg merke i denne fra Mesfin fra dagens RB-artikkel om Svendsen-salget:

        – Det har vært ganske stor pågang på våre spillere gjennom hele året. Vi har solgt for nesten 100 millioner, men vi kunne solgt for enda mer. Det kommer vi selvfølgelig ikke til å gjøre. Vi jobber samtidig med flere ulike caser for å få nye spillere inn. Det kommer til å komme nye spillere inn så lenge vi finner spillere i den rette kategorien som passer oss på både kort- og lang sikt, fastslår han.

        Regner med at det vil skje noe neste uke, selv om jeg fortsatt mener at det er altfor sent. Vi kan ikke fortsette sånn her hver sommer. Jeg skal la det gå i år på grunn av alt kaoset den siste tiden, men neste år forventer jeg at vi har planene klare for høsten når vi nærmer oss august.

        Andre spillere det har kommet bud på er Dragsnes og Garnås fra utenlandske klubber og andre ES-klubber på Ruben og Tønnesen. Ikke aktuelt å selge noen av dem per nå.
        Last edited by Kanarivogel89; 25.08.2023, 09:44.

        Kommentar

        • plantemiddel
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2012
          • 801

          Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
          Regner med at det vil skje noe neste uke, selv om jeg fortsatt mener at det er altfor sent. Vi kan ikke fortsette sånn her hver sommer. Jeg skal la det gå i år på grunn av alt kaoset den siste tiden, men neste år forventer jeg at vi har planene klare for høsten når vi nærmer oss august.

          Andre spillere det har kommet bud på er Dragsnes og Garnås fra utenlandske klubber og andre ES-klubber på Ruben og Tønnesen. Ikke aktuelt å selge noen av dem per nå.
          Har vært en gjenganger dette, vi var i akkurat samme situasjon i fjor. Da leverte vi jo papirene akkurat for sent til at vi fikk styrket oss på stoppersida.

          Det snakkes mye om at man må jobbe nøye med kartlegging og finne de rette spillerne som både har ferdighetene man ser etter, personlighet og at de passer inn i spillergruppa etc. Fint. Men forstår ikke hvorfor man ikke starter tidligere. F.eks. de nigerianske spillerne på prøvespill, hvorfor kunne ikke de vært her i mai? Gjelder også andre evt. spillere, uansett om en ikke kan signere før 1. august så kan man jo kartlegge og ha folk på prøvespill før dette. Som en bonus kunne man økt kvaliteten på treningene også, spesielt i mai hadde man jo knapt nok spillere som kunne stille på trening.

          Håper man etterhvert kan styrke støtteapparatet rundt dette, få ansatt speidere på heltid i stedet for 20%-stillinger, og gjerne noen som kan avlaste Mesfin også.

          Kommentar

          • gilbert
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 3185

            Ser jo nå ut til at vi signerer både Yusuf Adekunle Ibrahim som ny spiss og Kosi Thompson (fra Toronto) som ny midtbanespiller. Jamfør rb.no.

            Vindheim var her som et "cover", og vi henta Henrik Skogvold tilbake da det ble klart at Akor Adams høyst sannsynlig ville bli solgt.

            gilbert
            Last edited by gilbert; 25.08.2023, 10:58.

            Kommentar

            • Kjøttkaka
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2012
              • 291

              Opprinnelig skrevet av kunden

              Tenker i tillegg på Diallo, Ujah, Nosa, Mathew, Bonke, Friday og Fofana. Som mer eller mindre leverte fra dag 1.
              Diallo leverte fra dag 1, men var jo også ferdigvare som kom fra Tyrkia og tidligere hadde spilt i Sveits.

              Ujah leverte i første sesong, men han var jo på flere prøvespill over ganske lang tid før man tok sjansen og ga ham kontrakt. Han så visst ikke all verden ut til å begynne med. Men ja, da han fikk kontrakt leverte han fra dag 1.

              Nosa kom inn og leverte fra dag 1.

              Mathew kom jo sommeren 2016, men ble først drillet som backup til Skogseid på høyreback av Runar. Det var først da Erlandsen kom inn at Mathew fikk starte. Men man skal være streng om man sier at Mathew ikke leverte fra dag 1.

              Bonke kom sommeren 2014, men debuterte ikke fra start før i mai året etter, så han leverte ikke fra dag 1.

              Friday kom sommeren 2013, men debuterte ikke fra start før november 2014. I 2013 og 2014 spilte han stort sett for andrelaget er han ble toppscorer. Det var ikke før godt uti sesongen 2015 at han ble fast, så han leverte ikke fra dag 1.

              Fofana kom sommeren 2012, men debuterte ikke fra start før året etter. Det var også først i 2014 at Fofana virkelig slo gjennom. Så han leverte ikke fra dag 1.

              Så det er litt blandet drops med afrikanerne vi har hentet. Av de virkelig gode var det absolutt en del som trengte tid til å tilpasse seg norsk fotball, og vi kan i hvert fall ikke regne med Yusuf denne sesongen, men kanskje fra neste år.

              Men jeg er også litt bekymret for Uba som tross alt kommer fra Sverige, og burde ha litt bedre forutsetninger enn en fattig ivorianer som ikke kan et ord engelsk sånn som Fofana.

              Kommentar

              • kunden
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 2308

                Opprinnelig skrevet av Kjøttkaka

                Så det er litt blandet drops med afrikanerne vi har hentet. Av de virkelig gode var det absolutt en del som trengte tid til å tilpasse seg norsk fotball, og vi kan i hvert fall ikke regne med Yusuf denne sesongen, men kanskje fra neste år.

                Men jeg er også litt bekymret for Uba som tross alt kommer fra Sverige, og burde ha litt bedre forutsetninger enn en fattig ivorianer som ikke kan et ord engelsk sånn som Fofana.
                Jeg mener allikevel at disse nevnte gutter kom som ferdigvare i form av at de hadde kvalitetene som skulle til. At det ikke bar på 2.laget de utviklet seg ved å spille mot Ullern og Blaker. Og burde absolutt vært brukt mer på et tidligere tidspunkt. Men det kan selvsagt ha noe med at de konkurerte mot klippekort.

                Ja, det også et poeng med Uba, at han har vært i Sverige. Selvom fotballen er litt mindre direkte der på generelt plan. Pdd vil jeg si vi har byttet oss ned. Taylor virket hakket friskere enn det Uba så langt har vist. Men slik er fotballen. Må gripe sjansen når man får den. Kan ikke vente på at treneren skal spille deg i form,

                Kommentar

                • G-Man
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2011
                  • 3159

                  Opprinnelig skrevet av kunden
                  Ezeh, aka Sir Charles, åpnet veldig lovende, men hadde en merkelig dalende kurve.
                  Hadde et par driblinger ved første forsøk, gikk deretter ut i media og sa at supporterne kom til å elske han, for deretter å gå inn i fritt fall.
                  Så han på noen treninger, virket direkte uinteressert.
                  En underlig skrue.

                  Kommentar

                  • *eLSKerLSK*
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2005
                    • 407

                    Flott kveld i Sarpsborg. Skal bli spennende å se om luften går ut av TIL-ballongen eller om de reiser seg igjen.

                    Kommentar

                    • Lars Henrik Dahl
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2020
                      • 2185

                      Opprinnelig skrevet av Kjøttkaka

                      Diallo leverte fra dag 1, men var jo også ferdigvare som kom fra Tyrkia og tidligere hadde spilt i Sveits.

                      Ujah leverte i første sesong, men han var jo på flere prøvespill over ganske lang tid før man tok sjansen og ga ham kontrakt. Han så visst ikke all verden ut til å begynne med. Men ja, da han fikk kontrakt leverte han fra dag 1.

                      Nosa kom inn og leverte fra dag 1.

                      Mathew kom jo sommeren 2016, men ble først drillet som backup til Skogseid på høyreback av Runar. Det var først da Erlandsen kom inn at Mathew fikk starte. Men man skal være streng om man sier at Mathew ikke leverte fra dag 1.

                      Bonke kom sommeren 2014, men debuterte ikke fra start før i mai året etter, så han leverte ikke fra dag 1.

                      Friday kom sommeren 2013, men debuterte ikke fra start før november 2014. I 2013 og 2014 spilte han stort sett for andrelaget er han ble toppscorer. Det var ikke før godt uti sesongen 2015 at han ble fast, så han leverte ikke fra dag 1.

                      Fofana kom sommeren 2012, men debuterte ikke fra start før året etter. Det var også først i 2014 at Fofana virkelig slo gjennom. Så han leverte ikke fra dag 1.

                      Så det er litt blandet drops med afrikanerne vi har hentet. Av de virkelig gode var det absolutt en del som trengte tid til å tilpasse seg norsk fotball, og vi kan i hvert fall ikke regne med Yusuf denne sesongen, men kanskje fra neste år.

                      Men jeg er også litt bekymret for Uba som tross alt kommer fra Sverige, og burde ha litt bedre forutsetninger enn en fattig ivorianer som ikke kan et ord engelsk sånn som Fofana.
                      Takk for at du nyanserte bildet, så slapp jeg å grave i historien. Jeg kan gjerne slenge ut generelle "statements", men når vi diskuterer fakta liker jeg å ha grunnlaget på plass. Du bekrefter mitt inntrykk, og vil vel trekke det et hakk lenger og si at de aller fleste trenger å aklimatisere seg før de er klare for å bidra på øverste nivå. De som har framstått som ferdigvare har gjerne blitt groomet av andre. Det er sånt sett den største bekymringen med Uba. Sverige er riktignok ganske forskjellig fra Norge, men likevel et langt steg på vegen fra det afrikanske kontinent.

                      Kommentar

                      • Lars Henrik Dahl
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2020
                        • 2185

                        Opprinnelig skrevet av Tvilling
                        Når det gjelder Yusuf, hvordan er han sammenlignet med Akor da han kom til Sogndal?
                        Det er potensialet vi evt går for, ikke dagens nivå.
                        At han er "en håndfull" på treningene, er vel uansett ikke negativt..
                        - Jeg tenker hva har vi å tape med å signere?
                        Der er jeg også. Ideelt sett ville jeg gjerne hatt 3-4 med potensiale i den kategorien. Hvis en av dem slår til er vi likevel på 10 gangeren av investeringen.

                        Kommentar

                        • Lars Henrik Dahl
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2020
                          • 2185

                          Opprinnelig skrevet av Kjøttkaka

                          Diallo leverte fra dag 1, men var jo også ferdigvare som kom fra Tyrkia og tidligere hadde spilt i Sveits.

                          Ujah leverte i første sesong, men han var jo på flere prøvespill over ganske lang tid før man tok sjansen og ga ham kontrakt. Han så visst ikke all verden ut til å begynne med. Men ja, da han fikk kontrakt leverte han fra dag 1.

                          Nosa kom inn og leverte fra dag 1.

                          Mathew kom jo sommeren 2016, men ble først drillet som backup til Skogseid på høyreback av Runar. Det var først da Erlandsen kom inn at Mathew fikk starte. Men man skal være streng om man sier at Mathew ikke leverte fra dag 1.

                          Bonke kom sommeren 2014, men debuterte ikke fra start før i mai året etter, så han leverte ikke fra dag 1.

                          Friday kom sommeren 2013, men debuterte ikke fra start før november 2014. I 2013 og 2014 spilte han stort sett for andrelaget er han ble toppscorer. Det var ikke før godt uti sesongen 2015 at han ble fast, så han leverte ikke fra dag 1.

                          Fofana kom sommeren 2012, men debuterte ikke fra start før året etter. Det var også først i 2014 at Fofana virkelig slo gjennom. Så han leverte ikke fra dag 1.

                          Så det er litt blandet drops med afrikanerne vi har hentet. Av de virkelig gode var det absolutt en del som trengte tid til å tilpasse seg norsk fotball, og vi kan i hvert fall ikke regne med Yusuf denne sesongen, men kanskje fra neste år.

                          Men jeg er også litt bekymret for Uba som tross alt kommer fra Sverige, og burde ha litt bedre forutsetninger enn en fattig ivorianer som ikke kan et ord engelsk sånn som Fofana.
                          Uten at jeg har lest meg opp på statistikken, vil jeg anta at alder også er en faktor her. En 19-åring vil aldri være ferdig vare, om han så er vokst opp på Volla. En 21-åring kan være det, og bør i hvert fall være klar til å bidra relativt raskt.

                          Kommentar

                          • Lars Henrik Dahl
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2020
                            • 2185

                            Opprinnelig skrevet av *eLSKerLSK*
                            Flott kveld i Sarpsborg. Skal bli spennende å se om luften går ut av TIL-ballongen eller om de reiser seg igjen.
                            Definitivt et interessant resultat. Ser ut som om Helstrup likevel ikke kan gå på vannet, og at TIL ikke er helt klare for å "ta en Leicester". Det er langt opp, men kanskje sesongen ikke er helt over like vel? "There's hope in a hanging snore"

                            Kommentar

                            • Kjøttkaka
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2012
                              • 291

                              Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl


                              Uten at jeg har lest meg opp på statistikken, vil jeg anta at alder også er en faktor her. En 19-åring vil aldri være ferdig vare, om han så er vokst opp på Volla. En 21-åring kan være det, og bør i hvert fall være klar til å bidra relativt raskt.​
                              Alder er helt klart en faktor. Det samme er nivået de ble hentet fra. Friday kom som 17-åring fra lavere divisjoner/akademi i Nigeria, og var totalt ukjent i Nigeria. Mathew spilte i den nigerianske toppdivisjonen og hadde kamper for U-20-landslaget. Nosa og Ujah kom også fra en etablert nigeriansk klubb, mens Eric Taylor, Charles Ezeh, Bonke og Fofana alle kom fra akademier.

                              Uba Charles vet jeg ikke hvor var før han endte opp i Linköping i svenske lavere divisjoner, men denne Yusuf Ibrahim har faktisk scoret ok med mål på et lag som har gjort det bra i den nigerianske toppdivisjonen. Han er tydeligvis attraktiv for større nigerianske klubber, og selv om den nigerianske ligaen ikke er det den var, så bør det bety at han skal kunne levere ganske raskt, og at han vil koste litt.

                              Til sammenligning bør vi kanskje gi Uba en sesong, mens Yusuf bør forventes å levere fra sesongstart neste år. Han vil sannsynligvis også koste litt penger. Men å komme fra en nigeriansk toppklubb betyr ikke nødvendigvis at man tar nivået. Raphael Ayagwa var regjerende seriemester i Nigeria da vi kjøpte ham for 1,7 millioner kroner, og han var ikke i nærheten av å ta nivået.

                              Kommentar

                              • Lars Henrik Dahl
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2020
                                • 2185

                                Opprinnelig skrevet av Kjøttkaka

                                Alder er helt klart en faktor. Det samme er nivået de ble hentet fra. Friday kom som 17-åring fra lavere divisjoner/akademi i Nigeria, og var totalt ukjent i Nigeria. Mathew spilte i den nigerianske toppdivisjonen og hadde kamper for U-20-landslaget. Nosa og Ujah kom også fra en etablert nigeriansk klubb, mens Eric Taylor, Charles Ezeh, Bonke og Fofana alle kom fra akademier.

                                Uba Charles vet jeg ikke hvor var før han endte opp i Linköping i svenske lavere divisjoner, men denne Yusuf Ibrahim har faktisk scoret ok med mål på et lag som har gjort det bra i den nigerianske toppdivisjonen. Han er tydeligvis attraktiv for større nigerianske klubber, og selv om den nigerianske ligaen ikke er det den var, så bør det bety at han skal kunne levere ganske raskt, og at han vil koste litt.

                                Til sammenligning bør vi kanskje gi Uba en sesong, mens Yusuf bør forventes å levere fra sesongstart neste år. Han vil sannsynligvis også koste litt penger. Men å komme fra en nigeriansk toppklubb betyr ikke nødvendigvis at man tar nivået. Raphael Ayagwa var regjerende seriemester i Nigeria da vi kjøpte ham for 1,7 millioner kroner, og han var ikke i nærheten av å ta nivået.
                                Sånt sett ble det sagt både før og etter treningskampen at innsatsen i denne kampen ikke ville bli avgjørende. Han viser jo tidvis potensiale, men trenger nok litt tilvenning. Selv om det finnes eksempler på det motsatte, har det vel vært en ganske etablert sannhet at man må gi afrikanere (som ikke har spilt i Europa før) litt tid. Det er mange ting å ta inn over seg, ikke bare spillestil, men kultur, språk, mat, osv. For å fungere på banen må også hverdagen være på plass. Å si noe generelt om ferdigvare bare fordi noen kommer fra et bestemt kontinent blir feil. Det blir omtrent som den tåpelige frasen om at hvis du rekrutterer fra obos-lag, blir du et. Det er forskjell på å hente en 30-åring som aldri har spilt høyere enn obos, og en 17-åring som allerede har tatt nivået der. Gift ble hentet fra obos...

                                Kommentar

                                • kunden
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2005
                                  • 2308

                                  Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                                  Å si noe generelt om ferdigvare bare fordi noen kommer fra et bestemt kontinent blir feil. Det blir omtrent som den tåpelige frasen om at hvis du rekrutterer fra obos-lag, blir du et. Det er forskjell på å hente en 30-åring som aldri har spilt høyere enn obos, og en 17-åring som allerede har tatt nivået der. Gift ble hentet fra obos...
                                  Skrev aldri det. Jeg skrev at de som har kommet og har lykkes hos oss var mer eller mindre ferdigvare. De var allerede gode nok i utgangspunktet. Her var det snakk om få justeringer som skulle til.
                                  Kvalitetsforskjell på de som har lyktes og ikke. Det kan man sikkert finne ut av ved å undersøke karrieren videre for de som ikke ble suksess.
                                  Hvis man ikke klarer den kulturelle tilpasnigen har man i utgangspunktet ikke det som skal til for å lykkes som fotballspiller. De blir solgt som kjøttsykker på kryss og tvers av kloden. Det er en del av gamet,

                                  Kommentar

                                  • Lars Henrik Dahl
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2020
                                    • 2185

                                    Opprinnelig skrevet av kunden

                                    Skrev aldri det. Jeg skrev at de som har kommet og har lykkes hos oss var mer eller mindre ferdigvare. De var allerede gode nok i utgangspunktet. Her var det snakk om få justeringer som skulle til.
                                    Kvalitetsforskjell på de som har lyktes og ikke. Det kan man sikkert finne ut av ved å undersøke karrieren videre for de som ikke ble suksess.
                                    Hvis man ikke klarer den kulturelle tilpasnigen har man i utgangspunktet ikke det som skal til for å lykkes som fotballspiller. De blir solgt som kjøttsykker på kryss og tvers av kloden. Det er en del av gamet,
                                    Nope. Det du skrev, og jeg siterer direkte: "Som oftest får man ferdigvare fra afrikanerene." Det er mulig du mente i LSK og avgrenset til de som lykkedes, men utsagnet var generelt og det var det du fikk svar på. Selv i fht egne våre afrikanere har du blitt utfordret på det utsagnet av flere. En kred skal LSK ha, de Afrikanerne vi har forkastet har ikke lyktes noe annet sted heller, i motsetning til enkelte norske. (Eks.: Ohi og Pelle) Det er også forskjell på å ikke klare den kulturelle tilpasningen, og det å ta høyde for at det kan ta litt tid. (som var det jeg snakket om) Innimellom kommer man over eksepsjonelle talenter som til tross for kultur, språk og spillestil lykkes fra dag 1. Normalen - selv gjennom god scouting - er nok at man innimellom finner et stort nok talent til at de klarer å utvikle seg godt og er sterke nok som mennesker til å takle de ekstreme endringene og bidra etter noe tid, deretter forhåpentligvis blomstre.

                                    Vi ser at selv når kulturforskjellene ikke er en faktor, så vil noen talenter blomstre og andre vil aldri ta steget. Det kan handle om holdninger (som er minst like viktig som talent), evne til å takle presset, vilje til å jobbe knallhardt hver dag med å forbedre seg, osv. Som supportere har vi luksusen å kunne forenkle ting, ha våre egne teorier om hvorfor ting lykkes og ikke, mene at folk er ubrukelige eller genier, tegne opp våre egne spillemønstre, ta ut våre egne lag med foretrukne spillere, uten å på noe tidspunkt måtte ta konsekvensene av en feilvurdering. Hvem som lykkes og ikke lykkes er bare snakk om talent. Espen Søgård er vel et godt eksempel. Definitivt ikke ferdig vare. En høyst middelmådig spiller, som var villig til å jobbe litt hardere enn de fleste - og derigjennom ble ganske god. OK, kjenner jeg har pratet meg langt ut fra opprinnelig tema nå, men poenget er at ferdig vare er ikke noe enkelt begrep så lenge vi snakker om spillere som fortsatt er under utvikling - uansett hvor de kommer fra. Og husk: "genius is 10 percent inspiration and 90 percent perspiration", eller som Åsen sier det, "Trening er gratis"

                                    Kommentar

                                    • Lars Henrik Dahl
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2020
                                      • 2185

                                      Bare for å gnage ned et gammelt kjøttbein ytterligere: De som mener vi har fått en masse gratispoeng fra VAR pga av utvisninger: Noen som fikk med seg Newcastle-Liverpool i dag? Det går an å vinne (og score mål) med numerisk undertall

                                      Kommentar

                                      • MortenA
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2007
                                        • 3374

                                        Ogbu ble vel avskiltet hos bartene før han gikk til Sogndal?
                                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                        Kommentar

                                        • kunden
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2005
                                          • 2308

                                          Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                                          Nope. Det du skrev, og jeg siterer direkte: "Som oftest får man ferdigvare fra afrikanerene.". Det er mulig du mente i LSK og avgrenset til de som lykkedes,
                                          Forklarte meg bare uklart, Det er det siste du påekte. De som lykkes, de ser man med en gang har noe spesielt ved seg.
                                          S08 har også har to, tre, fire unge som har gått rett inn på laget og herjet (han under cupfinalen og han de solgte nettopp).

                                          Kan ikke huske en eneste vi har hatt som kom veldig ung og blonstret etter et par år på benk eller på 2.laget.
                                          Alle jeg ramset opp tidligere fikk ikke sjansne tidligere fordi de måtte slåss mot vindmøller - konkurrere med/mot klippekortgutta.
                                          Tenker spesielt på Friday og til dels Fofana. Latterlig å tenke på i etterkant.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎