Sesongen 2023

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • McGuffy
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 5096

    Opprinnelig skrevet av Pad
    Sitter jo igjen med noen spørsmål. Hvorfor hentet man ikke han når vinduet åpnet? Kontrakten til Dragsnes går ut ved nyttår og den posisjonen har man sett etter spillere i flere år. Hadde vel aldri skadet utviklingen om han fikk et halvår som backup for Tønnesen/Dragsnes.
    Men vi må bare håpe på gull og at dette er en spiller som kan komme rett inn og at man ikke nå planlegger å bruke Edh som førstevalg ut sesongen med Thompson/Ranger på motsatt side.
    Kan jo hende man har prøvd? Er jo ikke bare å plukke opp en talentfull 21-åring, selgende klubb har jo også noe å si. Hobro har jo ingen interesse av å selge en spiller i starten av et overgangsvindu.

    Kommentar

    • Kanarivogel89
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2006
      • 4361

      Dansken lander torsdag morgen ifølge VG. Da blir han jo klar. Takk for innsatsen til Dragsnes. Skal si det plutselig ble hektisk!

      Elkær vet jeg lite om, og det er jaggu ikke lett å finne mye info heller. Er det full Moneyball på gang på Åråsen-kontorene? Kosi Thompson finnes det ikke flust av info om heller. Spennende tider hvor jeg velger å
      leve i håpet om at yngrebølgen treffer blink!

      Kommentar

      • Lars Henrik Dahl
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2020
        • 2185

        Opprinnelig skrevet av McGuffy

        Kan jo hende man har prøvd? Er jo ikke bare å plukke opp en talentfull 21-åring, selgende klubb har jo også noe å si. Hobro har jo ingen interesse av å selge en spiller i starten av et overgangsvindu.
        Dessuten har Dragsnes hatt et stående tilbud om kontraktsforlengelse. Det har aldri vært et ønske om å bytte ham ut.

        Kommentar

        • Kjøttkaka
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2012
          • 291

          Vi har ikke akkurat hatt enorm suksess med dansker tidligere, men jeg kan like at han visstnok er lynhurtig, og har en god venstrefot. Vi er ikke akkurat bortskjemte med hurtige spillere i troppen.

          Så er det naturligvis teit å dømme noen bare fordi de er danske, men det positive er jo at det skal særdeles lite til for at han blir tidenes beste danske i LSK.

          Kommentar

          • Lars Henrik Dahl
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2020
            • 2185

            Skjedde plutselig mye på kort tid nå.
            • Dragsnes ut: Ambivalent - på sitt beste er han blant de beste i landet i sin posisjon. På sitt dårligste har han vært fryktelig svak - den største hindringen for kjappe angrep i lengderetningen.
            • Thompson inn: Spennende, men trolig ikke en som kommer til å snu opp ned på laget i denne sesongen?
            • Rodgers???: Synes 5 mill er mye. Håper på det beste, vi har jo bygd et lag som er bedre enn RBK, hvor rejects fra samme klubb er sentrale. Virker på meg som en litt uryddig spiller. Lurer også litt på tanken bak. Hvem skal han erstatte? Han er for dyr til å være en backup, i hvert fall på sikt. Han er høyrebeint, så neppe en reell erstatter for Roseth. Regner man med Garnås ut etter sesongen?
            • Elkær???: Vi har vel blandede erfaringer med dansker så langt. Er han klar til å gå rett inn? Skal han konkurrere med Edh på venstre, med Ranger/Thompson på motsatt? Spiller fast på et middels lag på dansk nivå 2, men tross alt bare 21. Ikke så mye info å finne.
            • Yusuf???: Det jeg så i treningskampen var ikke noe "løp og kjøp", selv om han hadde sine øyeblikk. Interessant at det virker som om LSK også har trukket litt i håndbrekket her, til tross for at det hørtes nesten klart ut før kampen, samtidig som man hadde det travelt med å si at kampen ikke var avgjørende for hans framtid.
            • Ssmatimba????: Lykke til med å lage en sang til en med det navnet Ingen synspunkter om ham, men generelt positiv til at vi har afrikanske prøvespillere igjen. Vanligvis relativt rimelige investeringsobjekter, som med ok scouting kan gi grei avkastning selv om man ikke finner gull hver gang.
            Utgående kontrakter: (som er en del av bildet)
            • Garnås - Ref Rogers, er Garnås på vei ut, eller planlegger man med ekstra dekning her?
            • Åsen - Basert på de siste kampene, antar fornyelse
            • Slørdal - Free agent, eller griper han muligheten utover høsten? Nye trenere kan føre til endring. Har greid seg bra når han har fått sjansen
            • Bergum - har ikke tatt steget
            • Lundemo - dessverre, for mye skader, og har ikke vist at han kan tilføre det som vi håpet på
            • Dragsnes - går nå hvis han får muligheten. Hvis han ikke får den, blir han neppe.
            • Kosi Thompson - Permanent overgang hvis han og klubben vil
            Fortsatt mye som er usikkert for 2024, men det er jo et vindu til før ballen sparkes i gang for neste sesong.

            Kommentar

            • Lars Henrik Dahl
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2020
              • 2185

              Opprinnelig skrevet av Kjøttkaka
              Vi har ikke akkurat hatt enorm suksess med dansker tidligere, men jeg kan like at han visstnok er lynhurtig, og har en god venstrefot. Vi er ikke akkurat bortskjemte med hurtige spillere i troppen.

              Så er det naturligvis teit å dømme noen bare fordi de er danske, men det positive er jo at det skal særdeles lite til for at han blir tidenes beste danske i LSK.
              Det har vel ikke så mye med at han er dansk, men at han kommer fra dansk liga, som også er ganske forskjellig fra Tippeligaen. Når det er sagt, det er jo andre dansker som har lykkes i Norge.

              Kommentar

              • maxpayne
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2006
                • 1214

                Det er ganske begredelig å være vitne til nok et overgangsvindu der man liksom kun leter etter spillere som kan bli bra på litt sikt. De 5 ukene SM brukte på å leke trener og medieansvarlig på Åråsen er i ferd med å straffe seg.

                Kommentar

                • Lars Henrik Dahl
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2020
                  • 2185

                  Opprinnelig skrevet av maxpayne
                  Det er ganske begredelig å være vitne til nok et overgangsvindu der man liksom kun leter etter spillere som kan bli bra på litt sikt. De 5 ukene SM brukte på å leke trener og medieansvarlig på Åråsen er i ferd med å straffe seg.
                  Synes det ville være mer begredelig om man valgt å bruke store penger på sikre kort (som kanskje ikke er så sikre likevel) som man ikke har noe inntektspotensiale i, og kanskje ikke en gang eier rettighetene til. Lån uten opsjon som i beste fall bare løser noe for noen måneder blir fort dyrt. Det jeg er mest skeptisk til er hvor svekket vi eventuelt blir på kort sikt av å la Dragen gå.

                  Kommentar

                  • Kanarivogel89
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2006
                    • 4361

                    Opprinnelig skrevet av maxpayne
                    Det er ganske begredelig å være vitne til nok et overgangsvindu der man liksom kun leter etter spillere som kan bli bra på litt sikt. De 5 ukene SM brukte på å leke trener og medieansvarlig på Åråsen er i ferd med å straffe seg.
                    Er litt skuffet over at vi henter så mye ukjent selv, men jeg tror ting hadde sett veldig annerledes ut om Bakke fortsatt var her. Da hadde vi satset hardere. Nå staker vi heller ut kursen for 2024 og framover, og det er egentlig helt greit. Stallen vår er uansett ikke svakere enn at den bør være med å kjempe om topp 4 helt inn. Fortsatt mye kvalitet. Bak oss truer kun Særp nå som Holse drar fra RBK, og oppover er det kort vei. Fortsatt masse igjen å spille om. Gleder meg til Aalesund på søndag.

                    Kommentar

                    • plantemiddel
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2012
                      • 801

                      Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                      Er litt skuffet over at vi henter så mye ukjent selv, men jeg tror ting hadde sett veldig annerledes ut om Bakke fortsatt var her. Da hadde vi satset hardere. Nå staker vi heller ut kursen for 2024 og framover, og det er egentlig helt greit. Stallen vår er uansett ikke svakere enn at den bør være med å kjempe om topp 4 helt inn. Fortsatt mye kvalitet. Bak oss truer kun Særp nå som Holse drar fra RBK, og oppover er det kort vei. Fortsatt masse igjen å spille om. Gleder meg til Aalesund på søndag.
                      Om Oslo-gutten fremdeles var her ville vi ikke vært i en posisjon hvor det var noe poeng å satse denne sesongen. Vi hadde sitter her med uavgjort mot Sandefjord og Ålesund og tap mot Godset. At vedkommende dro og at vi fikk inn Bakke i stedet var det beste som kunne skje. Vi fikk betalt for en trener som vi sannsynligvis måtte ha betalt dyrt for å kvitte oss med og vi fikk inn Bakke i stedet. En klok mann som brenner for jobben sin og menneskene som jobber der.

                      Kommentar

                      • Sailor Man
                        Moderator
                        • Jun 2007
                        • 1353

                        Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                        Er litt skuffet over at vi henter så mye ukjent selv, men jeg tror ting hadde sett veldig annerledes ut om Bakke fortsatt var her. Da hadde vi satset hardere. Nå staker vi heller ut kursen for 2024 og framover, og det er egentlig helt greit. Stallen vår er uansett ikke svakere enn at den bør være med å kjempe om topp 4 helt inn. Fortsatt mye kvalitet. Bak oss truer kun Særp nå som Holse drar fra RBK, og oppover er det kort vei. Fortsatt masse igjen å spille om. Gleder meg til Aalesund på søndag.
                        Greit å bruke penger på Thompson og Elkær, tenker jeg. Uten at jeg har sett dem spille, så klart! Men når vi først skal bruke penger i overgangssum bør det være på spillere med potensiale til å bli solgt dyrt seinere.

                        Sånn sett gir det ikke så mye mening med fem mill for Rogers, som i så fall vil bli den største overgangssummen på 15 år. Får bare håpe vi får ham tilbake på sporet han var på i Kamma.

                        Kommentar

                        • DoubleHi5
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2011
                          • 3961

                          Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
                          [*]Ssmatimba????: Lykke til med å lage en sang til en med det navnet
                          Sang til Samba? Ikke no' problem! Dansa samba med mej, lalalala!
                          Elska þetta félag

                          Kommentar

                          • Stan
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2006
                            • 1073

                            Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
                            Skjedde plutselig mye på kort tid nå.
                            • Dragsnes ut: Ambivalent - på sitt beste er han blant de beste i landet i sin posisjon. På sitt dårligste har han vært fryktelig svak - den største hindringen for kjappe angrep i lengderetningen.
                            • Thompson inn: Spennende, men trolig ikke en som kommer til å snu opp ned på laget i denne sesongen?
                            • Rodgers???: Synes 5 mill er mye. Håper på det beste, vi har jo bygd et lag som er bedre enn RBK, hvor rejects fra samme klubb er sentrale. Virker på meg som en litt uryddig spiller. Lurer også litt på tanken bak. Hvem skal han erstatte? Han er for dyr til å være en backup, i hvert fall på sikt. Han er høyrebeint, så neppe en reell erstatter for Roseth. Regner man med Garnås ut etter sesongen?
                            • Elkær???: Vi har vel blandede erfaringer med dansker så langt. Er han klar til å gå rett inn? Skal han konkurrere med Edh på venstre, med Ranger/Thompson på motsatt? Spiller fast på et middels lag på dansk nivå 2, men tross alt bare 21. Ikke så mye info å finne.
                            • Yusuf???: Det jeg så i treningskampen var ikke noe "løp og kjøp", selv om han hadde sine øyeblikk. Interessant at det virker som om LSK også har trukket litt i håndbrekket her, til tross for at det hørtes nesten klart ut før kampen, samtidig som man hadde det travelt med å si at kampen ikke var avgjørende for hans framtid.
                            • Ssmatimba????: Lykke til med å lage en sang til en med det navnet Ingen synspunkter om ham, men generelt positiv til at vi har afrikanske prøvespillere igjen. Vanligvis relativt rimelige investeringsobjekter, som med ok scouting kan gi grei avkastning selv om man ikke finner gull hver gang.
                            Utgående kontrakter: (som er en del av bildet)
                            • Garnås - Ref Rogers, er Garnås på vei ut, eller planlegger man med ekstra dekning her?
                            • Åsen - Basert på de siste kampene, antar fornyelse
                            • Slørdal - Free agent, eller griper han muligheten utover høsten? Nye trenere kan føre til endring. Har greid seg bra når han har fått sjansen
                            • Bergum - har ikke tatt steget
                            • Lundemo - dessverre, for mye skader, og har ikke vist at han kan tilføre det som vi håpet på
                            • Dragsnes - går nå hvis han får muligheten. Hvis han ikke får den, blir han neppe.
                            • Kosi Thompson - Permanent overgang hvis han og klubben vil
                            Fortsatt mye som er usikkert for 2024, men det er jo et vindu til før ballen sparkes i gang for neste sesong.
                            Dersom E.Bakke fortsetter som trener, kan fort Slørdahl bli en viktig brikke i forhold til hvordan Bakke tradisjonelt legger opp spillet sitt. Lange polere mot duellspillere på topp. Slørdahl er blant våre beste på langpasninger. ( Se f.eks siste mål borte mot VIF)

                            Kommentar

                            • DoubleHi5
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2011
                              • 3961

                              Jeg liker det jeg leser, slik jeg oppfatter det, om at Bakke har vært klar på at Skogvold skal satses på. Uten at jeg vet mye om denne amerikaneren som kommer fra rbk, så tenker jeg at hvis han har den amerikanske selvtilliten og vinnerskallen, er nok også dette en spiller i Bakkes smak. Forutsetter da selvfølgelig at egenskapene eventuelt står i stil med mentaliteten.

                              Når det gjelder at det ikke satses i overgangsvinduet, tenker jeg at situasjonen i år er ganske annerledes enn i fjor. Nå vet vi foreløpig, såvidt vi vet, ikke hvem som skal trene laget neste sesong. Vi har også (mye) mer penger å eventuelt handle for. Kanskje riktig da, å vente med de eventuelt store kjøpene til planen og organisasjonen for neste år er på plass?
                              Elska þetta félag

                              Kommentar

                              • Kanarivogel89
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 4361

                                RB melder 2 mill. for Elkær, som nå er i Norge og vil signere i morgen. Da går vi altså i pluss der. Fint det.

                                I samme artikkel står det også at vi sannsynligvis ikke vil foreta oss noe mer på overgangsmarkedet før vinduet stenger ved midnatt.

                                Kommentar

                                • fredpet76
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2004
                                  • 1214

                                  Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                                  RB melder 2 mill. for Elkær, som nå er i Norge og vil signere i morgen. Da går vi altså i pluss der. Fint det.

                                  I samme artikkel står det også at vi sannsynligvis ikke vil foreta oss noe mer på overgangsmarkedet før vinduet stenger ved midnatt.
                                  Dansken inn for Vetle er greit, men hvorfor henter vi en stopper? Litt usikker på om jeg forstår den om det ikke er forventet at en annen stopper skal ut

                                  Kommentar

                                  • Kanarivogel89
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 4361

                                    Opprinnelig skrevet av fredpet76

                                    Dansken inn for Vetle er greit, men hvorfor henter vi en stopper? Litt usikker på om jeg forstår den om det ikke er forventet at en annen stopper skal ut
                                    Synes det gir mening. Dragsnes har jo vært et fint cover på venstre stopperplass. Med Dragsnes ut og Roseth usikker resten av sesongen står vi igjen med Gabrielsen, Garnås, Tønnesen, Skjærvik og Slørdahl på stopperplass. Slørdahl og Garnås er i tillegg begge på utgående. Rogers kommer derfor inn for å gi oss dobbel dekning på stopperplass. Skulle Garnås eller Slørdahl forsvinne etter sesongen, ligger vi i forkant etter å ha signert Moen fra og med 2024. Fint løst av klubben.

                                    Skulle dog ønske vi hentet en venstrebent stopper. Tynt bak Tønnesen nå… Forhåpentligvis kommer Ove Martin seg etter hvert. Noen som vet om Sam er spesielt tofota?
                                    Last edited by Kanarivogel89; 31.08.2023, 05:23.

                                    Kommentar

                                    • fredpet76
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2004
                                      • 1214

                                      Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                                      Synes det gir mening. Dragsnes har jo vært et fint cover på venstre stopperplass. Med Dragsnes ut og Roseth usikker resten av sesongen står vi igjen med Gabrielsen, Garnås, Tønnesen, Skjærvik og Slørdahl på stopperplass. Slørdahl og Garnås er i tillegg begge på utgående. Rogers kommer derfor inn for å gi oss dobbel dekning på stopperplass. Skulle Garnås eller Slørdahl forsvinne etter sesongen, ligger vi forkant etter å ha signert Moen fra og med 2024. Fint løst av klubben.

                                      Skulle dog ønske vi hentet en venstrebent stopper. Tynt bak Tønnesen nå… Forhåpentligvis kommer Ove Martin seg etter hvert. Noen som vet om Sam er spesielt tofota?
                                      Når Ranger er tilbake så er det ikke lenger plass til Slørdahl på benken lenger, så personlig tipper jeg han forsvinner nå

                                      Kommentar

                                      • Kanarivogel89
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2006
                                        • 4361

                                        Opprinnelig skrevet av fredpet76

                                        Når Ranger er tilbake så er det ikke lenger plass til Slørdahl på benken lenger, så personlig tipper jeg han forsvinner nå
                                        Kan vel ha elleve mann på benken nå? Fortsatt plass, men spørs om det er liv laga. Slørdahl har nok godt av å komme seg videre, litt som Svendsen. Vi henter jo inn stoppere over en lav sko, så det er lite som tyder på at han vil få sjansen hos oss.

                                        Kommentar

                                        • banan
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jun 2018
                                          • 438

                                          Elkjær er ifølge sin snart tidligere trener lynhurtig og har en veldig god venstrefot.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎