Sesongen 2023

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LS89
    Kamptrådkongen
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2013
    • 3338

    Noe nyss i hva slags overraskelser dette kan være? Type posisjon, alder, nasjonalitet etc?

    Takk for oppdateringer!

    Kommentar

    • hekk
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Mar 2019
      • 229

      Opprinnelig skrevet av LS89
      Noe nyss i hva slags overraskelser dette kan være? Type posisjon, alder, nasjonalitet etc?

      Takk for oppdateringer!
      Emir Derviskadic fra Start ser ut til å kunne være en av overaskelsene. 19, sentral midt.

      Kommentar

      • kunden
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 2320

        Opprinnelig skrevet av hekk

        Emir Derviskadic fra Start ser ut til å kunne være en av overaskelsene. 19, sentral midt.

        https://twitter.com/AltObosliga/stat...31748583313627
        3mill for en som ikke har klart å spille seg til fast plass på Start. Det vil være en overaskelse, men dessverre med negativt fortegn.

        Kommentar

        • Lillelord
          Medlem
          Møteplager
          • Aug 2004
          • 72

          Opprinnelig skrevet av kunden

          3mill for en som ikke har klart å spille seg til fast plass på Start. Det vil være en overaskelse, men dessverre med negativt fortegn.
          Han startet de 10 første kampene, og har deretter vært mest innbytter. Det kan ha noe med kontraktssituasjonen å gjøre? Er mange trenere som setter spillere på benken hvis de ikke vil signere ny kontrakt…

          Kommentar

          • kunden
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 2320

            Opprinnelig skrevet av Lillelord

            Han startet de 10 første kampene, og har deretter vært mest innbytter. Det kan ha noe med kontraktssituasjonen å gjøre? Er mange trenere som setter spillere på benken hvis de ikke vil signere ny kontrakt…
            Kan så hende, men er Start i den situasjonen hvor de har råd til det? Jeg aner en ny Seferi. Uansett er 3mill altfor mye å bruke på et ubeskrevet blad. Bare fordi vi har fått masse gronker på bok trenger vi ikke gå tilbake til den tiden vi kastet rundt oss med monopolpenger på alt som kunne krype og hinke.

            Kommentar

            • Dole
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2004
              • 1555

              Opprinnelig skrevet av Lillelord

              Han startet de 10 første kampene, og har deretter vært mest innbytter. Det kan ha noe med kontraktssituasjonen å gjøre? Er mange trenere som setter spillere på benken hvis de ikke vil signere ny kontrakt…
              Han har vel kontrakt med Start ut 2025, så kontraktssituasjonen er neppe forklaringen på at han har blitt benket.

              Kommentar

              • Kanarivogel89
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 4434

                Start er jo en kaosklubb uten like, så det er umulig å si hvorfor han har spilt lite i det siste. Derviskadic er så visst ikke et uskrevet blad for de som følger med på yngre spillere i norsk fotball. Alltid vært regnet som et meget stort talent. Emir har også vært god de gangene jeg har sett Start: Da Brunes var på lån der i fjor og Skogvold i år.

                Det kan selvsagt hende han blir en ny Seferi – selv om jeg ikke har avskrevet Seferi helt ennå – men Derviskadic har allerede levert godt på et høyere nivå enn Uranik, så jeg synes den blir for enkel. Vil uansett mye heller ha Emir på benken enn Lundemo. Sistnevnte har jo klart å dra på seg enda mer rusk nå, så han bør være ferdig i januar. Tilfører svært lite de gangene han kommer inn.

                Stiller meg positiv til langtidsprosjekt som dette. Det har jo vært et uttalt mål at vi skal tenke langsiktig i dette vinduet, og da synes jeg Derviskadic passer den profilen godt. 3 mill for et stort talent fra OBOS er ikke lenger mye penger. Vi har lett råd til det. Slår han til, går han for det tidobbelte om et par år.

                Kommentar

                • Kanarivogel89
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 4434

                  Lille-bukken til Molde. Vi kunne fått ham om vi ville, men lever greit med at vi ikke sprenger lønnsbudsjettet for å hente ham hjem. Skadeutsatt spiller på straks 31 år som ikke har levert all verden siden dagene i Salzburg. Vi kan ikke ha to spisser totalt uten videresalgspotensiale i elleveren. Helt riktig av klubben å satse på Skogvold, selv om det eventuelt skulle koste oss en topp 4-plassering i år. Der er vi outsider uansett.

                  Men Fredrik senker oss fort i november, tenker jeg…

                  Kommentar

                  • DoubleHi5
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2011
                    • 3972

                    Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                    Lille-bukken til Molde. Vi kunne fått ham om vi ville, men lever greit med at vi ikke sprenger lønnsbudsjettet for å hente ham hjem. Skadeutsatt spiller på straks 31 år som ikke har levert all verden siden dagene i Salzburg. Vi kan ikke ha to spisser totalt uten videresalgspotensiale i elleveren. Helt riktig av klubben å satse på Skogvold, selv om det eventuelt skulle koste oss en topp 4-plassering i år. Der er vi outsider uansett.

                    Men Fredrik senker oss fort i november, tenker jeg…
                    Enig i at det er helt riktig prioritering av klubben.

                    Men jeg velger å ha mer tro på våre spillere og minner om at vi har hatt et ganske godt tak på Molde de siste åra. Tror heller det blir Skogvold som senker Molde, og at han viser hvem av gutta fra Lillestrøm som er "den nye vin"!
                    Elska þetta félag

                    Kommentar

                    • Lynginator
                      Medlem
                      Hoffnarr
                      • Aug 2020
                      • 52

                      Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                      Lille-bukken til Molde. Vi kunne fått ham om vi ville, men lever greit med at vi ikke sprenger lønnsbudsjettet for å hente ham hjem. Skadeutsatt spiller på straks 31 år som ikke har levert all verden siden dagene i Salzburg. Vi kan ikke ha to spisser totalt uten videresalgspotensiale i elleveren. Helt riktig av klubben å satse på Skogvold, selv om det eventuelt skulle koste oss en topp 4-plassering i år. Der er vi outsider uansett.

                      Men Fredrik senker oss fort i november, tenker jeg…
                      Skjønner veldig godt at vi ikke gikk for han, selv om jeg liker ideen med han tilbake veldig godt. Men på et tidspunkt må vi sette en strek for denne "hente hjem"-taktikken. Vi har jo gått på den blemma før å hente "hjem" en spiller som også hadde Molde som "hjem".

                      Men liker absolutt heller ikke at han drar til Molde, og at han antageligvis senker oss i november, ja... Men man kan vel ikke få begge deler(ikke til Molde og ikke til oss.)

                      Kommentar

                      • EPA
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Aug 2013
                        • 205

                        Beklagelig nok et fryktelig kjedelig overgangsvindu nærmer seg slutten. Jeg er veldig glad i mye av strategien LSK har, men det får nesten være måte på hvor lite vi satser på inneværende sesong igjen og igjen. I fjor lå vi veldig godt til for å få medalje og gjorde minimalt for å sikre medalje og europa, og det ser ut til å gjenta seg i år dessverre...
                        Det burde være rom for å erstatte spillere vi selger eller som er ute med skader, men de virker lite villige til å bla opp og går mer for å satse på neste år nok en gang. Begynner dessverre å se ut som et mønster å være så forsiktige at vi akurat misser europa gang på gang...
                        De fleste andre lagene sikrer seg kvalitet slik at de bedrer stallen for å være slagkraftige, men vi selger gode spillere og erstatter de enten med dårlige spillere eller ikke i det hele tatt. Vel og bra å tenkte langsiktig, men da må man innfinne seg med å ende på 6-10 plass.

                        Kommentar

                        • G-Man
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2011
                          • 3175

                          Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                          Lille-bukken til Molde. Vi kunne fått ham om vi ville, men lever greit med at vi ikke sprenger lønnsbudsjettet for å hente ham hjem. Skadeutsatt spiller på straks 31 år som ikke har levert all verden siden dagene i Salzburg. Vi kan ikke ha to spisser totalt uten videresalgspotensiale i elleveren. Helt riktig av klubben å satse på Skogvold, selv om det eventuelt skulle koste oss en topp 4-plassering i år. Der er vi outsider uansett.

                          Men Fredrik senker oss fort i november, tenker jeg…
                          En gang hore alltid hore. Hadde aldri noe tro på denne overgangen, og er totalt likegyldig til at han glipper. Helt riktig prioritering av klubben. Og han kommer ikke til å senke oss i november, da er han langtidsskadet med strekk i lommebokmuskelen...

                          Kommentar

                          • Kanarivogel89
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 4434

                            Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                            Men jeg velger å ha mer tro på våre spillere og minner om at vi har hatt et ganske godt tak på Molde de siste åra. Tror heller det blir Skogvold som senker Molde, og at han viser hvem av gutta fra Lillestrøm som er "den nye vin"!
                            Absolutt et poeng! Av toppkampene vi har igjen frykter jeg Glimt og Brann langt mer enn jeg frykter Molde. Synes vi har vært det beste laget mot dem så å si i alle oppgjør jeg kan huske, kanskje med unntak av den legendariske 3-3 opphentingen. Der hadde vi tur, men dæven så deilig det var!

                            Kommentar

                            • kunden
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2005
                              • 2320

                              Takker høyere makter for at vi slapp en BBS v2 med Fredrik. Er sjeleglad for at vi heller satser på Skogvold!

                              Håper også at Kosi kommer inn med nord-Amerikansk gutso og blir å regne med utover høsten.


                              Kommentar

                              • Kanarivogel89
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 4434

                                Opprinnelig skrevet av kunden
                                Takker høyere makter for at vi slapp en BBS v2 med Fredrik. Er sjeleglad for at vi heller satser på Skogvold!

                                Håper også at Kosi kommer inn med nord-Amerikansk gutso og blir å regne med utover høsten.

                                Blir mer nord-amerikansk gutso. Sam Rogers har fått tillatelse til å reise nedover fra Trondheim. Muntlig avtale på plass. Overgangssum 5 mill.

                                Kommentar

                                • Kanarivogel89
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2006
                                  • 4434

                                  3 mill for dragen på utgående kontrakt er isolert sett greit nok, men hva pokker er planen på venstrebacken nå? Edh på høyre og Tønne venstre med Skjærvik på venstre stopper? Mesfin er nødt til å dra opp et ess her i dag/morgen.

                                  Edit: Leser i RB at Dragsnes får gå dersom vi finner en erstatter, som det jobbes med. Da satser vi på at Mesfin lander esset.

                                  Kommentar

                                  • Lynginator
                                    Medlem
                                    Hoffnarr
                                    • Aug 2020
                                    • 52

                                    Spørsmål angående overgangsvinduet.

                                    Har alltid tenkt at det norske stenger likt med resten av Europa, ihvertfall England. Men hos NFF står det at overgangsvinduet stenger 31.august, mens i England stenger det 1.september, selv om det vil si 01:00 norsk tid (i teorien 31.august).

                                    Men når stenger da det norske vinduet? Er det samme praksis, slik at vinduet da stenger i natt? Eller er det typ 23:00 eller 23:59 i morgen mens det fortsatt er 31.august?

                                    Kommentar

                                    • LS89
                                      Kamptrådkongen
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2013
                                      • 3338

                                      Ifølge VG er Frederik Elkær fra Hobro som erstatter Vetle Dragsnes.

                                      Kommentar

                                      • Sailor Man
                                        Moderator
                                        • Jun 2007
                                        • 1363

                                        Vg erfarer at vi selger Dragsnes, samt prøver å hente Frederik Elkær, en ung venstreback fra Danmark.

                                        Betyr nok en svekkelse av laget på kort sikt, og selvfølgelig kjipt å miste Dragsnes nå som han ser ut til å finne tilbake til sitt gamle jeg igjen. Spennende med et ungt talent inn, men setter nok en strek under svaret på at klubben anser årets sesong som ferdigspilt med tinkamper igjen.

                                        Kommentar

                                        • Pad
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2022
                                          • 684

                                          Sitter jo igjen med noen spørsmål. Hvorfor hentet man ikke han når vinduet åpnet? Kontrakten til Dragsnes går ut ved nyttår og den posisjonen har man sett etter spillere i flere år. Hadde vel aldri skadet utviklingen om han fikk et halvår som backup for Tønnesen/Dragsnes.
                                          Men vi må bare håpe på gull og at dette er en spiller som kan komme rett inn og at man ikke nå planlegger å bruke Edh som førstevalg ut sesongen med Thompson/Ranger på motsatt side.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎