Sesongen 2023

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars Henrik Dahl
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2020
    • 2206

    Opprinnelig skrevet av Pad

    Om du fortsatt har tro på Foss så for all del ikke se den involveringen på 1-1 målet til Molde. Sjeldent sett mer saltstøtte selv nedi divisjonene.
    Tja... Bla gjennom de 29 målene vi har sluppet inn hittil i år, så finner du nok et og annet...
    Men kos deg med negativiteten din, du

    Kommentar

    • Lars Henrik Dahl
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2020
      • 2206

      Opprinnelig skrevet av kunden

      Fagre ord. Spørsmålet er vel heller om vi har spillere til å gjennomføre det

      Edit:
      Ibra, Ranger, Edh og Dragen. Hvilke andre? Skogvold muligens
      Spillere kan se fryktelig dårlige ut en uke, for så se ut som en million uka etter. Som kjent, input påvirker output La oss se hva Eirik Den Eneste kan bidra med.

      Kommentar

      • Pad
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2022
        • 684

        Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

        Tja... Bla gjennom de 29 målene vi har sluppet inn hittil i år, så finner du nok et og annet...
        Men kos deg med negativiteten din, du
        Må være lov å nevne feil som det der, og tanker om innkommende spillere. Slik jeg ser det er han en spiller som ligner mer på Skjærvik enn Garnås f.eks. Ganske god med ball osv, men sliter med å plukke opp det som skjer rundt han og da får man situasjoner som ser helt natta ut. Du kan ikke se på det målet og mene det ikke er lov å tvile litt.

        Så er det jo litt intressant å se til Sverige hvor Allsvenskans 3. beste defensive lag ledes av Colin og Tom i de bakre rekker.

        Kommentar

        • banan
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jun 2018
          • 438

          Opprinnelig skrevet av Pad

          Må være lov å nevne feil som det der, og tanker om innkommende spillere. Slik jeg ser det er han en spiller som ligner mer på Skjærvik enn Garnås f.eks. Ganske god med ball osv, men sliter med å plukke opp det som skjer rundt han og da får man situasjoner som ser helt natta ut. Du kan ikke se på det målet og mene det ikke er lov å tvile litt.

          Så er det jo litt intressant å se til Sverige hvor Allsvenskans 3. beste defensive lag ledes av Colin og Tom i de bakre rekker.
          Tom er jo klasse, det er det ingen tvil om. Det var hans lønnskrav som gjorde at det ikke ble ny kontrakt. Colin spiller fast, men har spilt vesentlig dårligere enn Tom og den siste i midstoppertrioen til Mjällby (ifølge FotMob). Rösler har litt bedre snitt på spillerbørsen enn Skjærvik (6,98 vs 6,79), men dårligere enn resten av forsvarsspillerne våre ( Dragsnes og Edh nærmest med 7,15 og 7,18). Men blir ikke forundret om Colin blir en veldig god stopper etter hvert. Det tror jeg Skjærvik kan bli også.

          Ps! Siden jeg har brukt FotMob som referanse så skal det nevnes at Moen Foss har nest lavest rating av Sandefjordspillerne med 6,41 i snitt. Eller 218. plass av 233. spillere i Eliteserien. Får håpe at FotMob sin spillerbørs ikke har rot i virkeligheten​​​​​
          ​​​​​
          Last edited by banan; 15.08.2023, 00:06.

          Kommentar

          • Kanarivogel89
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2006
            • 4434

            Opprinnelig skrevet av Pad
            Så er det jo litt intressant å se til Sverige hvor Allsvenskans 3. beste defensive lag ledes av Colin og Tom i de bakre rekker.
            Vi skal være veldig forsiktige med å sammenligne forsvarsspill i Allsvenskan og Eliteserien. Spillere som har sett helt forjævlige ut i Norge har passet som hånd i hanske i Allsvenskan.

            Samtidig har Banan helt rett når han sier at Tom er klasse. Vi hadde beholdt ham og gått med på lønnskravet om han ikke var så skadeutsatt (jada, jeg vet at vi, uforståelig nok, i stedet hentet inn et kobbel andre skadeutsatte spillere.) En kulthelt av de sjeldne som jeg savner dypt. Sitter i det lengste og håper på en ny signering helt ut av det blå av samme kaliber.

            Kommentar

            • kunden
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 2320

              Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

              Tja. Blir spennende å se hva han kan bidra med. Jeg har ingen formening om hva han eventuelt får til. Forventer lite, håper på mer!

              Hvis vi har en halv startelver som kan spille mer på en slik måte, må jo det være en god begynnelse! I tillegg må vi vel kunne forvente at TLO også kan bidra litt? Tønnesen? Mads?
              Mtp høy intensitet så kommer Tønne med i den kategorien også. Vi skulle hatt en mer aggressiv og fotrapp spiss som kunne vært førsteforsvarer, ala Erlingo. Skogvold har mulig kvalitetenene til å påta seg den rollen.
              Pdd ser TLO som gårsdagens spiss. Veldig stasjonær og enkel å ta ut av kampen. Men det kommer også av at spillet vårt går sakte og baserer seg lite på kombinasjoner - kun på innlegg fra kant (i håp om å treffe en enslig spiss som kjemper med flere forsvarsspillere, mao dårlige odds)

              Kommentar

              • Kanarivogel89
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 4434

                Opprinnelig skrevet av kunden

                Mtp høy intensitet så kommer Tønne med i den kategorien også. Vi skulle hatt en mer aggressiv og fotrapp spiss som kunne vært førsteforsvarer, ala Erlingo. Skogvold har mulig kvalitetenene til å påta seg den rollen.
                Pdd ser TLO som gårsdagens spiss. Veldig stasjonær og enkel å ta ut av kampen. Men det kommer også av at spillet vårt går sakte og baserer seg lite på kombinasjoner - kun på innlegg fra kant (i håp om å treffe en enslig spiss som kjemper med flere forsvarsspillere, mao dårlige odds)
                TLO ser først og fremst ut som gårsdagens spiss fordi vi ikke spiller ham god. Totalt umulig for ham å utrette stort når vi ikke klarer å sette ham opp i de riktige situasjonene. Kun en håndfull spillere som har scoret flere enn Lehne i år, og to av de som ligger foran har scoret halvparten av målene sine på straffer. Lehne har levert gode tall, forutsetningene tatt i betraktning. Nå er vi ferdig med noen ekstremt vanskelige kamper, så jeg tror både Lehne og laget generelt vil løfte seg de neste ukene.

                Kommentar

                • Kanarivogel89
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 4434

                  Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                  TLO ser først og fremst ut som gårsdagens spiss fordi vi ikke spiller ham god. Totalt umulig for ham å utrette stort når vi ikke klarer å sette ham opp i de riktige situasjonene. Kun en håndfull spillere som har scoret flere enn Lehne i år, og to av de som ligger foran har scoret halvparten av målene sine på straffer. Lehne har levert gode tall, forutsetningene tatt i betraktning. Nå er vi ferdig med noen ekstremt vanskelige kamper, så jeg tror både Lehne og laget generelt vil løfte seg de neste ukene.
                  Som en forlengelse av dette slenger jeg inn at Sves sier i Dødball at det er bestemt at det ikke kommer noen storinvestering på topp ala Haugen eller Gulbrandsen inn dette vinduet. Vi satser på Lehne og Skogvold. Muligens får denne nigerianske spissen som er på prøve kontrakt. Greit nok for meg. Midtbane og i mindre grad forsvar er mer prekært uansett. Så får vi se om det skjer noe der. Må få avklart situasjonen med Simon først. Dersom han går, tror jeg ikke det kommer en kjeft inn resten av vinduet, kanskje med unntak av disse afrikanerne på prøvespill.

                  Kommentar

                  • DoubleHi5
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2011
                    • 3972

                    Opprinnelig skrevet av kunden
                    Pdd ser TLO som gårsdagens spiss. Veldig stasjonær og enkel å ta ut av kampen. Men det kommer også av at spillet vårt går sakte og baserer seg lite på kombinasjoner - kun på innlegg fra kant (i håp om å treffe en enslig spiss som kjemper med flere forsvarsspillere, mao dårlige odds)
                    Det er nesten umulig å ikke sammenligne TLOs prestasjoner med hans fantomsesong. Og var det noe vi alle forsto, var det vel at han ikke ville kunne gjenta en sånn scoringshyppighet.

                    Det var jo snakk om hva Eirik Bakke sier om hvordan han ønsker at laget skal fremstå. Mange i boks og innlegg fra sidene var noe av det. Får vi til det, vil også TLO få mye bedre arbeidsforhold.
                    Elska þetta félag

                    Kommentar

                    • Pad
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2022
                      • 684

                      Ny dag uten noen inn. Nå er det snart uker siden man hørte selv et rykte.
                      Snart må klubbe uttale seg for hva de har tenkt ut sesongen. Om man står med samme gjeng etter august, så har man gitt Eirik Bakke en umulig oppgave og dermed på lang vei bekreftet at han er tenkt KUN som et midlertidig svar på trenermangelen. Evt så får han inn noen og gis en mulighet til å styrke sine aksjer for en mer permanent rolle og man gir 4. plassen et reelt forsøk, men pdd så har man gitt opp 2023 og ser allerede frem mot neste sesong.

                      Kommentar

                      • kunden
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 2320

                        Opprinnelig skrevet av Pad
                        Ny dag uten noen inn. Nå er det snart uker siden man hørte selv et rykte.
                        Snart må klubbe uttale seg for hva de har tenkt ut sesongen. Om man står med samme gjeng etter august, så har man gitt Eirik Bakke en umulig oppgave og dermed på lang vei bekreftet at han er tenkt KUN som et midlertidig svar på trenermangelen. Evt så får han inn noen og gis en mulighet til å styrke sine aksjer for en mer permanent rolle og man gir 4. plassen et reelt forsøk, men pdd så har man gitt opp 2023 og ser allerede frem mot neste sesong.
                        Er det ikke signalisert at det ikke kommer inn nye spillere? Mtp på dir- og trenersituasjon? Er vel ev snakk om en afrikaner eller to.
                        Egentlig greit, så vi ikke enda en gang ender opp med et panikk-kjøp av en eller annen avdanket spiller med karriere på hell og betydelig skadehistorikk.

                        Kommentar

                        • fredpet76
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2004
                          • 1222

                          Opprinnelig skrevet av Pad
                          Ny dag uten noen inn. Nå er det snart uker siden man hørte selv et rykte.
                          Snart må klubbe uttale seg for hva de har tenkt ut sesongen. Om man står med samme gjeng etter august, så har man gitt Eirik Bakke en umulig oppgave og dermed på lang vei bekreftet at han er tenkt KUN som et midlertidig svar på trenermangelen. Evt så får han inn noen og gis en mulighet til å styrke sine aksjer for en mer permanent rolle og man gir 4. plassen et reelt forsøk, men pdd så har man gitt opp 2023 og ser allerede frem mot neste sesong.
                          I podcasten til Svesengen så sies at det at ny spiss sannsynligvis ikke prioriteres i dette vinduet. Midtbane og forsvar er mer nærliggende. Om ny spiss inn kan det bli en av våre afrikanske prøvespillere. Må si jeg støtter det om vi skal la Skogvold få sjansen, og det er jo heller ikke rom for å ha to midtspisser om vi ikke går for 3-5-2.

                          Å la Svendsen gå mot å hente inn en som har litt mer "motor" er heller ikke usannsynlig slik jeg ser det. Kanskje Sondre Ørjasæter inn og Svenden motsatt vei?

                          Kommentar

                          • ynnor
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2008
                            • 857

                            Det kommer an på Eirik Bakke om det skal satses på Skogvold. De foregående har vist tydelig at han ikke er første ,knapt andre valg.

                            Kommentar

                            • DoubleHi5
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2011
                              • 3972

                              Opprinnelig skrevet av ynnor
                              De foregående har vist tydelig at han ikke er første ,knapt andre valg.
                              Det er vel først nå Henrik er kvalifisert til å kunne bli et førstevalg? Synes det virker som at klubben har "forvaltet" ham bra, med tanke på den spissituasjonen vi har hatt.
                              Elska þetta félag

                              Kommentar

                              • Smukken
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2004
                                • 718

                                Opprinnelig skrevet av ynnor
                                Det kommer an på Eirik Bakke om det skal satses på Skogvold. De foregående har vist tydelig at han ikke er første ,knapt andre valg.
                                Grøsser når jeg tenker på Pellerud og Schiller
                                Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

                                Kommentar

                                • G-Man
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2011
                                  • 3175

                                  Opprinnelig skrevet av fredpet76
                                  Kanskje Sondre Ørjasæter inn og Svenden motsatt vei?
                                  Spennende tanke - liker spillere som ikke senker blikket når de fører ball.

                                  Kommentar

                                  • fredpet76
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2004
                                    • 1222

                                    Leser nå at Start vil forsøke å hente tilbake Skogvold.

                                    Kommentar

                                    • Lars Henrik Dahl
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2020
                                      • 2206

                                      Opprinnelig skrevet av fredpet76
                                      Leser nå at Start vil forsøke å hente tilbake Skogvold.
                                      At de ønsker det er jo ingen bombe. Om de får det, er jo noe helt annet. Gitt hvordan sesongen har blitt etter de to siste kampene synes jeg det er en god avgjørelse å ikke investere i Gulbrandsen eller Haugen. Dyre spillere som er vanskelig å benke. Det ville gå på bekostning av utviklingen til Skogvold. Å hente inn en med kort karriere igjen som går inn foran Skogvold i køen ville være å skyte oss selv i foten og Skogvold i lysken. Hadde vi hatt medaljesjanser kunne man prioritert kortsiktige mål. Nå er det 2024 som teller.

                                      Kommentar

                                      • sigurdsen
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2006
                                        • 1818

                                        Anbefaler å høre nyeste episode av Fotballrådet, med Eirik Bakke. Synes svarene han gir er veldig gode og virker lovende.

                                        En anekdote er at jeg møtte han i et bryllup helgen før han signerte for oss. Da spurte jeg han rett ut om han hadde vært aktuell for en midlertidig stilling i LSK. Da overbeviste han meg om at han ikke hadde snakket med klubben, og at han var 99% sikker på at Helstrup kom foran neste sesong. Enten god skuespiller eller så gikk det veldig fort før han signerte.

                                        Kommentar

                                        • DoubleHi5
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2011
                                          • 3972

                                          Opprinnelig skrevet av sigurdsen
                                          Da spurte jeg han rett ut om han hadde vært aktuell for en midlertidig stilling i LSK. Da overbeviste han meg om at han ikke hadde snakket med klubben, og at han var 99% sikker på at Helstrup kom foran neste sesong. Enten god skuespiller eller så gikk det veldig fort før han signerte.
                                          Han kunne jo ikke si at han var på vei til oss før det ble offentliggjort, så det måtte han jo benekte. Men svaret hans vedrørende Helstrup stemmer godt med det jeg har hatt på følelsen lenge. Tror Helstrup er mer eller mindre klar for neste sesong og at Bakke er forespeilet en mulig assistenjobb under ham. Hvis dette skulle være tilfelle, forklarer det også at det ikke har vært mer aktivitet mht nye trenernavn som lanseres/lekkes.
                                          Elska þetta félag

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎