Sesongen 2023

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Pad
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2022
    • 645

    Opprinnelig skrevet av kunden

    Inkompetanse i ekspertpanelet også. Hvis man ikke skjønner at 3-1 målet er en parentes, etter at Aafk har sendt alle mann i angrep, så skjønner man ikke fotball. Enkelt og greit.
    Alle kampavgjørende situasjoner burde ha vært VAR materiale:
    i) 1-0: Ballen over linja? ii) Foranledning til straffa som førte til 2-1 iii) Mulig straffespark til Aafk på 2-1 i 92min.
    Hadde jeg vært Aafk trener hadde jeg vært forbannet.

    Når det kommer til VAR og straffer så har vel sprøytebussen vært involvert i et par tvilsomme etter det jeg har lest. Har ikke sett de to omtalte situasjonene dog, inkl nå i siste serierunde mot Odd, som også endte med det andre gule for Hedenstad. Som konkurrent(er) til årets verste VAR avgjørelse?

    Jeg er ikke mot VAR men da må det brukes konsekvent og de som ser på bildene må kunne fotball. Tidligere spillere, med fare for at man har da sine lag. Hvem sitter der idag? Et "perfekt" utvalg. Riktig miks av etnisitet, kjønn og seksualitet?
    Vi må nok lide oss igjennom en eller flere prøv&feil sesonger. Synes det startet ok, men etterhvert har det blitt mere tull enn et nytteverktøy
    Har kommet bilder på at 1-0 er inne så den er korrekt. Problemet er jo at man ikke får se bildene. Resten er en suppe fra dommerne i den kampen også.

    Kommentar

    • OlaG
      Oversetterdrone
      Myklebust Light
      • May 2008
      • 882

      Opprinnelig skrevet av kunden
      Jeg er ikke mot VAR men da må det brukes konsekvent og de som ser på bildene må kunne fotball. Tidligere spillere, med fare for at man har da sine lag. Hvem sitter der idag? Et "perfekt" utvalg. Riktig miks av etnisitet, kjønn og seksualitet?
      Vi må nok lide oss igjennom en eller flere prøv&feil sesonger. Synes det startet ok, men etterhvert har det blitt mere tull enn et nytteverktøy
      De som sitter på var-rommet er dommere (som er de som vurderer bildene) og video-teknikere (som er de som håndterer utstyret). Ingen grunn til å anta at personalet der er ansatt på noen mer pk-bakgrunn enn dommerstanden generelt.

      Jeg er mot VAR på generelt grunnlag, men hvis vi først skal diskutere detaljene kan vi jo holde oss til fakta.

      Kommentar

      • G-Man
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2011
        • 3146

        Jeg er generelt for VAR - i det minste slik VAR benyttes i en del andre land. I Tyskland f.eks er erfaringen at antall feil har gått drastisk ned.
        Her hjemme bør ikke diskusjonen være for eller mot VAR, men hvordan VAR skal benyttes best mulig. For det første må det være langt flere kameraer, og mållinje-teknologi må være en selvfølge. For det andre må det innføres en maksimumstid for hvor lenge det kan være stopp i spillet. For det tredje (og her er den størst utfordringen) - må kompetansen på dommerstanden betydelig opp. Når en dommer / VAR kan få seg til å dømme straffe for Viking i går, når det er så åpenbart for enhver at det skal være frispark til Ålesund, da blir det helt feil fokus å legge ansvaret noe annet sted enn på elendige dommere.

        Kommentar

        • Kanarivogel89
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 4304

          Opprinnelig skrevet av Pad

          Har kommet bilder på at 1-0 er inne så den er korrekt. Problemet er jo at man ikke får se bildene. Resten er en suppe fra dommerne i den kampen også.
          Det er uansett, utrolig nok, sånn at VAR ikke skal anvendes ved spørsmål om hvorvidt en ball er over streken eller ikke. Aner ikke hvorfor, men sånn er det nå en gang.

          Kommentar

          • ChrisK
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2013
            • 301

            Fryktelig stille rundt trenersituasjonen og spillere inn. Med tanke på at overgangsvinduet straks åpner og spillere inn uten tvil avhenger av trenersituasjonen bør dette avklares raskt som fy. Vi kan ikke ende opp med nok et elendig sommervindu når troppen skriker etter forsterkninger og dybde, spesielt i forsvarsleddet.

            Klubbene rundt oss er godt i gang med signeringer og det er tross alt lov å signere spillere før 01.08, selv om de ikke er spilleklare før etter kampen mot Kamma. Sesongen er ikke over enda og nå må klubben være proaktive og ikke bare reagere når man virkelig må. Det finnes potensiale i stallen og med et par forsterkninger kan det være mulig å kjempe i toppen helt inn.

            Kommentar

            • Bonzo
              Juniormedlem
              Bøffelpromp
              • Jan 2019
              • 14

              Noen som vet hvem som er på vei ut og navn på vei inn?

              Kommentar

              • Zindrinho
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2019
                • 455

                Opprinnelig skrevet av Bonzo
                Noen som vet hvem som er på vei ut og navn på vei inn?
                Kan virke som de fleste spillere avventer trenersituasjonen vår før de vil signere for oss. Var snakk om en spiss som ble satt på vent da nedoverbakke dro.

                Kommentar

                • Pad
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2022
                  • 645

                  Moen Foss benket og fratatt kapteinsbindet. Da er han nok å se i gult veldig snart.

                  Kommentar

                  • knut
                    Make knut Great Again
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2006
                    • 9370

                    Opprinnelig skrevet av Pad
                    Moen Foss benket og fratatt kapteinsbindet. Da er han nok å se i gult veldig snart.
                    Sandefjord var Norges dårligste lag.

                    Så tok keeper'n dems å knakk nesa på en medspiller som måtte byttes ut.

                    Moen Foss er nå inne, og fra å være heeeeeeeelt sjanseløse, er Sandefjord nå mer jamne med idrettsforæningen

                    Kommentar

                    • Håvard Ottesen
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Aug 2012
                      • 128

                      Ekstra gøy med Vålerenga for tida altså. Må bare få sagt det

                      Nettavisen melder Sigurd Haugen som aktuell for oss. Det liker jeg. Er jo samme spillertypen som Gulbrandsen så jeg veit ikke om han da er aktuell.

                      Kommentar

                      • *eLSKerLSK*
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jun 2005
                        • 403

                        Opprinnelig skrevet av Håvard Ottesen
                        Ekstra gøy med Vålerenga for tida altså. Må bare få sagt det

                        Nettavisen melder Sigurd Haugen som aktuell for oss. Det liker jeg. Er jo samme spillertypen som Gulbrandsen så jeg veit ikke om han da er aktuell.
                        Fin kveld i Ålesund også. «Mør», «opp i ringa», «røre i gryta», «tricky»…savner deg ikke Bakke.

                        Kommentar

                        • Kanarivogel89
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2006
                          • 4304

                          Opprinnelig skrevet av *eLSKerLSK*

                          Fin kveld i Ålesund også. «Mør», «opp i ringa», «røre i gryta», «tricky»…savner deg ikke Bakke.
                          «Trafikk i boks»

                          Kommentar

                          • maxpayne
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2006
                            • 1211

                            Drit i Bakke, men noe godt har han selvsagt gjort når gruppen kan være såpass selvgående. Det vi har gjort sportslig siden avgangen er det vi må gjøre for å holde oss i toppen. Den virkelige testen kommer de to neste helgene. "Opp i ringa"

                            Kommentar

                            • Zindrinho
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2019
                              • 455

                              Opprinnelig skrevet av Håvard Ottesen

                              Nettavisen melder Sigurd Haugen som aktuell for oss. Det liker jeg. Er jo samme spillertypen som Gulbrandsen så jeg veit ikke om han da er aktuell.
                              Han var ikke i troppen til AGF i dag heller, så han er helt klart på vei bort (på lån).
                              Men hva slags spillertype er han egentlig? Kan ikke påstå å ha sett no særlig AAfk da han var der,men jeg trodde han var mer en midtspiss-type, lang, sterk, småslepen teknikk, ikke særlig løpe med ball eller være med på fikst småspill på vingen type? Eller er jeg bare forutinntatt?

                              Og hva skjer isåfall hvis vi henter en ny midtspiss? MÅ vi spille 352 igjen for å få begge på banen samtidig eller tenker vi Lehne funka såpass bra i den nye type skeiv spissrolle fra høyrevingen at vi gjør det ut året? Sikkert smart med forsterkninger i troppen, men jeg orker ikke å være bindi til 1 trang ueffektiv taktikk for å få de beste på banen samtidig mer, og jeg har litt lyst på å gi Skogvold en skikkelig sjanse, kan jo like fint spille på høyrekant som å avlaste Lehne som midtspiss de få minutta det blir nødvendig i.l.a en sesong. Så kan Svendsen få bygge videre på Kammakampen sin og, han har noe absolutt ingen andre på laget er i nærheten av i de rappe føtta sine, hadde vært en drøm å fått han i gang og på ny kontrakt.

                              Kommentar

                              • Yellows
                                Medlem
                                Hoffnarr
                                • Apr 2007
                                • 43

                                Opprinnelig skrevet av Zindrinho

                                Han var ikke i troppen til AGF i dag heller, så han er helt klart på vei bort (på lån).
                                Men hva slags spillertype er han egentlig? Kan ikke påstå å ha sett no særlig AAfk da han var der,men jeg trodde han var mer en midtspiss-type, lang, sterk, småslepen teknikk, ikke særlig løpe med ball eller være med på fikst småspill på vingen type? Eller er jeg bare forutinntatt?

                                Og hva skjer isåfall hvis vi henter en ny midtspiss? MÅ vi spille 352 igjen for å få begge på banen samtidig eller tenker vi Lehne funka såpass bra i den nye type skeiv spissrolle fra høyrevingen at vi gjør det ut året? Sikkert smart med forsterkninger i troppen, men jeg orker ikke å være bindi til 1 trang ueffektiv taktikk for å få de beste på banen samtidig mer, og jeg har litt lyst på å gi Skogvold en skikkelig sjanse, kan jo like fint spille på høyrekant som å avlaste Lehne som midtspiss de få minutta det blir nødvendig i.l.a en sesong. Så kan Svendsen få bygge videre på Kammakampen sin og, han har noe absolutt ingen andre på laget er i nærheten av i de rappe føtta sine, hadde vært en drøm å fått han i gang og på ny kontrakt.
                                Slik jeg husker Haugen fra Aalesund så var han veldig lik nettopp Skogvold.. veldig aktiv, bra i presset, rask og god avslutter.

                                Kommentar

                                • Yellows
                                  Medlem
                                  Hoffnarr
                                  • Apr 2007
                                  • 43

                                  Ser Kent Are Antonsen, Banens beste mot Glimt fikk sitt fjerde gule og da vel må stå over mot oss?

                                  Kommentar

                                  • Kanarivogel89
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 4304

                                    Opprinnelig skrevet av Yellows
                                    Ser Kent Are Antonsen, Banens beste mot Glimt fikk sitt fjerde gule og da vel må stå over mot oss?
                                    Brukernavnet ditt står godt til innlegget

                                    Jeg ser enda litt lenger fram og bemerker at Viking, som tar imot Glimt til helga, må være veldig forsiktige dersom de skal kunne stille mannsterkt mot oss helgen etter. Hele fem nøkkelspillere må nemlig stå over dersom de får gult på søndag:

                                    Brekalo og Diop: Kanskje ES beste stopperpar.
                                    Yazbek: Vært helt enormt viktig for Viking i år. Tatt ES med storm.
                                    D'Agostino: Kniver med Salvesen om spissplassen og har levert veldig bra tall. Fryktelig undervurdert spiller.
                                    Tripic: Selve hjertet i dette Viking-laget. Kaptein, poengkonge og generelt deres viktigste spiller.

                                    Vi satser på et Glimt-lag i godt gammelt driv og mange seine etterslengere fra siddisene

                                    Kommentar

                                    • niko
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2008
                                      • 440

                                      Strømsgodset, Jonatan Braut Brunes | Nettavisen erfarer: Belgisk klubb vil kjøpe Braut Brunes fra Strømsgodset
                                      Noen som vet hva vi ev. har av videresalgsklausuler her?

                                      Kommentar

                                      • Kanarivogel89
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2006
                                        • 4304

                                        Opprinnelig skrevet av niko
                                        Vanskelig å finne ut av, men vil overraske meg om vi slapp en spiss med såpass stort utviklingspotensial og det navnet uten å ha minst 10% videresalg. Alt under 15% er egentlig skuffende. Vi får se. Litt overraskende at det er klubber på allerede, men han har jo navnet og norske spisser er hot commodity i Europa. Bare å begynne å drømme om hvor mye vi kan få for Skogvold om han slår til skikkelig. Alle vil ha den neste Braut. Karlsbakk gikk jo fra Viking for 30 mill uten å ha bevist stort.

                                        Kommentar

                                        • sigurdsen
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2006
                                          • 1817

                                          Vil tro det er høyere enn 15% som vel er standard. Godset hadde/har vel ganske dårlig likviditet, så jeg tipper LSK forhandlet frem en god videresalgsklausul.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎