Sesongen 2023

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Dole
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2004
    • 1521

    Opprinnelig skrevet av Dole
    Vi rykker neppe ned, men allerede nå bør det tenkes på neste sesong. Forhåpentligvis vil det å styrke trenerteamet være topp prioritet.
    Bra

    Kommentar

    • Kanarivogel89
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2006
      • 4304

      Jeg har vært inne på hjemmesiden til Søpla sånn at dere andre slipper. Dette sitatet fra Geir bekrefter langt på vei det flere her inne har mistenkt:

      "Siden høsten i fjor har vi likevel merket en viss slitasje mellom spillergruppe og trenerduo.

      Etter mange års erfaring kjenner man når det er på tide at andre krefter skal få overta, til det beste for alle parter. For meg var det punktet nå."

      Blir bra dette. Utviklingen hadde stoppet opp. Nå får vi en gylden sjanse til å starte på nytt i fanget, og på toppen av det hele betaler erkerivalen oss "flere millioner" (ref. VG) for å ta over en trener som hadde kommet på kant med miljøet.

      Kommentar

      • occean-fan!
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2006
        • 651

        Han sier også at han merker når det er best for alle å gi seg. Hvis han ikke hadde fått noe tilbud fra VIF hadde han nok fortsatt til tross for dette, som han allerede har gjort en stund.

        Kommentar

        • Kanarivogel89
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 4304

          Opprinnelig skrevet av occean-fan!
          Han sier også at han merker når det er best for alle å gi seg. Hvis han ikke hadde fått noe tilbud fra VIF hadde han nok fortsatt til tross for dette, som han allerede har gjort en stund.
          Klart det. Han vil jo ikke være arbeidsledig. Nå får han langt fetere gasje og et nytt prosjekt å styre med.

          Men hvis han tror det blir dans på roser i Enga, så tar han smertelig feil. Uforståelig for meg at noen frivillig velger diktaturet til Trøim som arbeidsplass. Misnøyen ligger nok tjukt innen midten av neste sesong.

          Mest av alt er jeg overrasket over at Geir framstår som en person totalt blottet for karakter. Rimer dårlig med mannen vi har sett i intervjuer de siste tre årene. Men jeg kjenner jo ikke fyren personlig, så hva vet vel jeg...

          Kommentar

          • Dole
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2004
            • 1521

            Hva skjer med Myhre dersom Vålerenga ikke ønsker ham? Han har vel neppe noen fremtid hos oss, så forhåpentligvis finnes det en klausul for å avslutte kontrakten som ikke koster oss en formue.

            Kommentar

            • Kanarivogel89
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2006
              • 4304

              Opprinnelig skrevet av Dole
              Hva skjer med Myhre dersom Vålerenga ikke ønsker ham? Han har vel neppe noen fremtid hos oss, så forhåpentligvis finnes det en klausul for å avslutte kontrakten som ikke koster oss en formue.
              Han går til Vålerenga. Det er jeg ganske sikker på. Myhre er Vålerenga-mann og har mye av æren for det Bakke fikk til hos oss. Dersom Bakke vil ha ham med, så går han.

              Dersom det var uaktuelt for ham å gå til Enga, ville han jo ledet laget mot Sandefjord.

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6075

                Skjønner ikke at Bakke eller Søpla vil det her. Helt greit for LSK.

                Kommentar

                • Kanarivogel89
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 4304

                  Selv gleder jeg meg til unison hyllest av Mesfin i tråden hans etter at vi har maltraktert hvalfangerne 8-0. Postmatchintervju hengende i døra til LSK-garderoben med solbriller på nesa og prell i leppa. Blir deilig.

                  Kommentar

                  • kimmern
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2005
                    • 1173

                    Et tips: har dere hund så ta dere en ekstra lang tur i dag. det gjorde jeg for å klarne hodet litt.
                    Til dere andre: Ta en lang tur uansett.

                    Mine tanker etter å ha vært supporter av lsk i snart 20år:

                    Helt villt.. er fortsatt satt ut for jeg trodde ikke i min villeste fantasi at dette var mulig men nå legger jeg det bak meg og prøver å se fremover:

                    Jeg stoler fullt og helt på Simon Mesfin men jeg har noen tanker rundt hva som kan være realistisk av trenere inn:

                    Nordlie: Da kan vi like greit legge ned hele klubben.

                    Fagermo: I utgangspunktet orker jeg ikke det breiale vesenet hans men han prøver i hvertfall å spille offensiv fotball og gir unge spillere sjangsen.

                    Rekdal: Får det til her og der.. at han mislykkes i rbk har mye med å gjøre at de fleste rbk supportere tror at klubben fortsatt er i cl hver høst og sentral linjen blir hele tiden sammenlikned med hoftun, skammelsrud og typ brattbakk., det er umulig å få tid der oppe.


                    --

                    Sett på tabellen hvor vi er så kan en se at vi i snitt slipper inn et sted mellom ett og to mål hver eneste kamp, det som har reddet oss til nå er akor adams. alle kan se at det ikke funker med 3-5-2 da lehne og adams desverre ikke funker sammen, så har man fortsatt stått i det og det er ikke bra.

                    Så hva er min menig? Jo, jeg legger hodet på huggestabben og syns klubben skal gå får rekdal og frigård om de har lyst. De ville fått en helt annen arbeidsro hos oss og jeg tror de kunne fått orden på det defensive ganske raskt og stabilisert det hele. At andre er helt uenig med meg er helt greit og jeg kan også skjønne det.

                    Vi kommer oss igjennom dette.

                    Kommentar

                    • HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6075

                      Det funker ikke med 352, så du vil ha Rekdal?!?

                      Kommentar

                      • OlaG
                        Oversetterdrone
                        Myklebust Light
                        • May 2008
                        • 882

                        Johan Rickard Andersson.

                        Kommentar

                        • Kjøttkaka
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2012
                          • 290

                          Opprinnelig skrevet av OlaG
                          Johan Rickard Andersson.
                          I utgangspunktet bør "ingen svensker" være første punkt på blokka når vi leter etter ny trener, men han har kanskje vært i Norge lenge nok?

                          Kommentar

                          • kimmern
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2005
                            • 1173

                            Opprinnelig skrevet av HSft
                            Det funker ikke med 352, så du vil ha Rekdal?!?
                            har han bestandig spilt 3-5-2 da?

                            Kommentar

                            • HSft
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2004
                              • 6075

                              Opprinnelig skrevet av kimmern

                              har han bestandig spilt 3-5-2 da?
                              Nei, men de siste årene har han det. Og når det første man gjør som nyansatt i Rosen-433-borg er å legge om til 532 så tror jeg ikke han kaster 532 som det første her.

                              jeg kunne tenkt meg Pimenta f.eks, 433 med Skogvold og Svendsen på vingene til vi får inn noe bedre.

                              Kommentar

                              • Kanarivogel89
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 4304

                                Mesfin sier til RB at det har foregått konkrete greier de siste par dagene, og at bakteppet strekker seg noen uker tilbake. Vålerenga har betalt en betydelig sum for å utløse en klausul i kontrakten til Bakke. Myhre og Bakke kom som en duo og drar som en duo. Spillergruppa visste ingenting.

                                Fra spillerfronten: Tønnesen uaktuell til kampen på søndag. Skjønner ingenting av hva som skjer her. Trodde han var i gang igjen i ferien.

                                Kommentar

                                • maxpayne
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2006
                                  • 1211

                                  Det siste LSK trengte nå er en ny trenerjakt. Mefsin på benken bringer tilbake vonde minner om Fjørtoft i sin tid. Den nye treneransettelsen blir særdeles viktig og selv om det selvsagt frister at en del meriterte trenere er ledige så må det brukes litt tid selv om det høyst sannsynlig må gå på bekostning av årets sesong. LSK har vært en ganske attraktiv klubb siden opprykket men hvis vi trår feil nå så sklir dette fort ut igjen.

                                  Kommentar

                                  • G-Man
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2011
                                    • 3146

                                    Tom Nordli kan sikkert få resultater på kort sikt, det samme med en hevnlysten Rekdal som har noe å bevise. Men jeg håper klubben tar seg tid til å tenke nytt, og ikke bare inn i boksen for resirkulering av de samme trenerne som har gått rundt og rundt (da kan vi fort ende opp med en ny Bakke). Tenk tilbake på hva som gjorde klubben stor en gang: Nye tanker utenfra, motet til å prøve noe alternativt, viljen til å skille seg ut.

                                    Kommentar

                                    • cetor
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2011
                                      • 253

                                      Mesfin skal nå kjøpe spillere, selge spillere, hente trener og være trener. Ikke ideelt selvsagt, men den mannen fortjener all ros og hyllest han kan få.

                                      Kommentar

                                      • Kjøttkaka
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2012
                                        • 290

                                        Opprinnelig skrevet av G-Man
                                        Tom Nordli kan sikkert få resultater på kort sikt, det samme med en hevnlysten Rekdal som har noe å bevise. Men jeg håper klubben tar seg tid til å tenke nytt, og ikke bare inn i boksen for resirkulering av de samme trenerne som har gått rundt og rundt (da kan vi fort ende opp med en ny Bakke). Tenk tilbake på hva som gjorde klubben stor en gang: Nye tanker utenfra, motet til å prøve noe alternativt, viljen til å skille seg ut.
                                        Helt enig! Og med nye tanker utenfra, så håper jeg man ser lenger enn til neste arbeidsledige svenske som hadde brukbar suksess med en av de svenske storklubbene for noen år siden.

                                        Kommentar

                                        • Kanarivogel89
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2006
                                          • 4304

                                          Opprinnelig skrevet av cetor
                                          Mesfin skal nå kjøpe spillere, selge spillere, hente trener og være trener. Ikke ideelt selvsagt, men den mannen fortjener all ros og hyllest han kan få.
                                          Uten tvil. Tok nok med soveposen før han dro hjemmefra i morges. Fellesferien er ikke for alle.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎