Sesongen 2023

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4304

    Magnus Knudsen virker tapt, enten nå eller muligens i august dersom vi får til en kort forlengelse av lånet, ref. Mesfin i RB. Er jo synd nå som han endelig hadde noen gode kamper igjen, men samtidig greit at vi ikke har en spiller på lån uten framtid i klubben som tar opp en plass i elleveren. Blir spennende å se hva som skjer i august!

    Kommentar

    • MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3349

      Knudsen bekreftet til Danmark. Han må erstattes med kvalitet. Behøver ikke nødvendigvis være en langtidsløsning da jeg synes Uba har vist mye positivt når han har fått sjansen.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

      Kommentar

      • _Fugl_
        Medlem
        Hoffnarr
        • Apr 2005
        • 42

        Vi spiller i et system med 2 indreløpere, uten å ha en eneste indreløper i stallen. Knudsen kunne absolutt vært egnet. Han ble dyrket som anker gjennom vinteren. Så fikk vi inn en spiller som er bedre som den rollen. Knudsen er borte. Hva er tanken med å kjøre Åsen og Ibra som indreløpere? Begge har ok basisferdigheter, og Åsen har en fin fot. Men det er det. Tempo er totalt fraværende, og ingen av dem har ferdigheter til å kunne skape ubalanse hos motstander. Hva er det vi prøver på?

        I de siste hjemmekampene har vi møtt lag som har valgt å legge tungt press på oss når vi prøver å spille oss ut bakfra, noe vi gjør uten unntak. Hvorfor velger vi ikke å variere i større grad, når vi gang på gang mister ball i farlig område? Når man i tillegg ikke synes å ha en plan for hva som bør skje når man, mot formodning, klarer å spille av første pressledd. Jeg forstår ikke hva som er planen her.

        Kommentar

        • Kanarivogel89
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 4304

          Denne sesongen kan man nærmest begynne å legge på hylla allerede nå. Dersom man skal forsette denne ekstremt ineffektive 3-5-2-formasjonen hvor spissa bare løper i veien for hverandre, så får vi i hvert fall satse på å kjøre inn Uba og Svendsen for sirupgutta Åsen og Ibra og utvikle eget spill resten av året, så får det gå som det går. Jeg vil heller ha en tøddel av uforutsigbarhet i de to ovennevnte enn "det trygge" med de to andre. Møkk lei. Jeg veit hvor absolutt alle pasningene våre skal, lenge før de blir spilt. Må være tidenes enkleste oppgave å forsvare seg mot oss. Evner faen ikke å skape ubalanse hos motstander en eneste gang i løpet av 90 på hjemmebane. De få gangene vi klarer å tre en ball gjennom et ledd, vet vi ikke hva vi skal gjøre med ballen. Motstander kommer seg på plass, ballen spilles tilbake til stopperne eller vingbackene og vi går oss fast på kanten. Dritt lei.

          Kommentar

          • DoubleHi5
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2011
            • 3954

            Jeg liker Geir Bakke. Jeg har alltid "forsvart" ham. Men jeg begynner å lure på om det er noe i det som hevdes at han ikke er god til å videreutvikle lag.

            Når jeg hører hvordan Bodø-trener Kjetil Knutsen, og spillerne også, omtaler sine egne prestasjoner, og hvor selvkritiske de er, forstår jeg at de er i en annen liga enn LSK. En helt, helt annen liga! For selv om de presterer mange ganger så godt som LSK, er de skarpe og kritiske til sine egne prestasjoner. På en presis, ja hard, men fair måte.

            Men i LSK er man tilsynelatente ruslende fornøyde. Selv på en dag (dager) hvor både lagprestasjoner og enkeltspilleres prestasjoner står til stryk.

            Forstå det den som kan!
            Elska þetta félag

            Kommentar

            • DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 3954

              I rb i dag uttaler flere av spillerne at de synes de siste treningene før Tromsø-skandalen var slappe. Det sier Geir Bakke at han blir overrasket over! Han synes de var gode!

              Da må varsellampene begynne å blinke på Åråsen og man må snarest sørge for en felles virkelighetsoppfatning!
              Elska þetta félag

              Kommentar

              • G-Man
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2011
                • 3146

                Har sagt det før: Det er vidunderlig å ha harmoni, glede pg fellesskap i en gruppe, men i det øyeblikket det blir så mye at det går utover prestasjonene, da er det fare på ferde. Jeg savner seriøst noe som kan bli litt sinte, kreve litt mer og ikke bare være sånn ganske fornøyd med alt!

                Som DoubleHi5 uttrykker, så befinner Bakke og Knudsen seg på 2 forskjellige planeter i forhold til krav, prestasjoner og selvinnsikt, og det er helt åpenbart i hvor stor grad det smitter over på spillergruppa. Vi har (mer enn) makset ut hva vi kan oppnå med dagens trenere.

                Kommentar

                • G-Man
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2011
                  • 3146

                  Merker meg også denne uttalelsen fra Tromsøs trener (apropos vår egen trener / treningsdebatt):

                  Går vi ned til 98 prosent på trening, så kan jeg love deg at vi blir et dårligere fotballag. Det er ikke slik at utviklingen går av seg selv

                  Kommentar

                  • Pad
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2022
                    • 645

                    2. laget med 5 mann fra gårsdagens tropp i lagoppstillingen hjemme mot et Skjetten på nedrykksplass taper altså 0-1. Det er dessverre veldig symboliserende for hvordan det meste ser ut pdd. Benken er svak og unggutta som kommer opp er heller ikke der man hadde håpet med all hypen rundt akademiet som var tidligere og også pengebruk på den delen.

                    Kommentar

                    • G-Man
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2011
                      • 3146

                      Opprinnelig skrevet av Pad
                      2. laget med 5 mann fra gårsdagens tropp i lagoppstillingen hjemme mot et Skjetten på nedrykksplass taper altså 0-1. Det er dessverre veldig symboliserende for hvordan det meste ser ut pdd. Benken er svak og unggutta som kommer opp er heller ikke der man hadde håpet med all hypen rundt akademiet som var tidligere og også pengebruk på den delen.
                      Så kampen, og det var dessverre veldig tynn suppe. Virket tungt, tregt og uengasjert over hele linja - og for utenforstående må det ha vært umulig å se hvem som faktisk er på A-laget.

                      Hva er det som skjer om dagen? Hvor er sulten, ærgjerrigheten og stoltheten over å bære drakta???

                      Kommentar

                      • bjarmann
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2005
                        • 2864

                        Opprinnelig skrevet av G-Man

                        Så kampen, og det var dessverre veldig tynn suppe. Virket tungt, tregt og uengasjert over hele linja - og for utenforstående må det ha vært umulig å se hvem som faktisk er på A-laget.

                        Hva er det som skjer om dagen? Hvor er sulten, ærgjerrigheten og stoltheten over å bære drakta???
                        Vi er altså tilbake der vi var før nedrykket. Trist gløden ikke holdt lenger
                        I år så tar vi alt

                        Kommentar

                        • DoubleHi5
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2011
                          • 3954

                          Sheriff Sinyan forlater Molde og går til Slavia Praha, i følge VG. Hadde de solgt ham for to år siden, da Slavia la inn det første budet, ville de ha fått et tosifret antall millioner for ham. Nå går han gratis.

                          Last edited by DoubleHi5; 04.07.2023, 12:00. Begrunnelse: Glemte link
                          Elska þetta félag

                          Kommentar

                          • Kanarivogel89
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 4304

                            Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                            Sheriff Sinyan forlater Molde og går til Slavia Praha, i følge VG. Hadde de solgt ham for to år siden, da Slavia la inn det første budet, ville de ha fått et tosifret antall millioner for ham. Nå går han gratis.

                            https://www.vg.no/sport/fotball/i/VP...r-slavia-praha
                            Velger å tolke dette som at Ogbu allerede er på vei ut for tresifret

                            Kommentar

                            • Kroktåa
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2015
                              • 2870

                              Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                              Sheriff Sinyan forlater Molde og går til Slavia Praha, i følge VG. Hadde de solgt ham for to år siden, da Slavia la inn det første budet, ville de ha fått et tosifret antall millioner for ham. Nå går han gratis.

                              https://www.vg.no/sport/fotball/i/VP...r-slavia-praha
                              Det betyr vel at videresalgsprosenter forduftet for oss?

                              Kommentar

                              • Bonzo
                                Juniormedlem
                                Bøffelpromp
                                • Jan 2019
                                • 14

                                Opprinnelig skrevet av bjarmann

                                Vi er altså tilbake der vi var før nedrykket. Trist gløden ikke holdt lenger
                                Får flash-back på sesongen i OBOS, 10. plass etter 10 kamper. To stoppere som ikke fungerte sammen.

                                Kommentar

                                • kunden
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2005
                                  • 2288

                                  Opprinnelig skrevet av bjarmann

                                  Vi er altså tilbake der vi var før nedrykket. Trist gløden ikke holdt lenger
                                  Må nok en ny vårrengjøring til.Denne sesongen blir høyst sannsynlig et lite steg tilbake.
                                  Bakkes fremtid avhenger av hvordan kan klarer å motivere stallen til å kjmepe om 6-8 plass og unngå at vi klapper helt sammen og havner på 10.plass eller dårligere.
                                  Når vi mister Akor klarer jeg heller ikke si hvem som skal scåra gålla. Kanskje vil TLO glimre. At han er offer for "this town ain't ..".
                                  Men det ser ikke lovende ut. En stall full av ganske trege spillere, mange skader og et forsvar som er meget gavmilde/høy tabbekvote.
                                  Men det kan bli en del gøy for det. Slår vi våre erkerivaler er mye av sesongen reddet

                                  Kommentar

                                  • bjarmann
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2005
                                    • 2864

                                    Opprinnelig skrevet av kunden

                                    Slår vi våre erkerivaler er mye av sesongen reddet
                                    Vi må slutte med dette. Har vi ikke høyere ambisjoner enn dette kan vi bare legge ned. Er til tider pinlig hvor mye fokus det er på å komme over Enga (og RBK). Jeg tviler sterkt på at folka i Klanen sitter og fokuserer på å komme over oss på tabellen. Det er i såfall en liten bonus. Alle i og rundt klubben må ha fokus på å bli en stabil toppklubb og gi faen i Enga og hvor de havner på tabellen. Kommer vi over de får det bli en liten rosin i pølsa i beste fall
                                    I år så tar vi alt

                                    Kommentar

                                    • DoubleHi5
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2011
                                      • 3954

                                      Opprinnelig skrevet av bjarmann

                                      Vi må slutte med dette. Har vi ikke høyere ambisjoner enn dette kan vi bare legge ned.
                                      Enig! Like ødeleggende som at det viktigste de siste årene før nedrykket virket å være nettopp å unngå å rykke ned. Og at vi var fornøyd med det. Det er greit med fokus på derbyet i dagene før kampene, men det bør begrenses til det.
                                      Elska þetta félag

                                      Kommentar

                                      • kunden
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 2288

                                        Opprinnelig skrevet av bjarmann

                                        Vi må slutte med dette. Har vi ikke høyere ambisjoner enn dette kan vi bare legge ned. Er til tider pinlig hvor mye fokus det er på å komme over Enga (og RBK). Jeg tviler sterkt på at folka i Klanen sitter og fokuserer på å komme over oss på tabellen. Det er i såfall en liten bonus. Alle i og rundt klubben må ha fokus på å bli en stabil toppklubb og gi faen i Enga og hvor de havner på tabellen. Kommer vi over de får det bli en liten rosin i pølsa i beste fall
                                        Sånn kan en også se på det når en klipper og limer og tar ting ut av kontekst.

                                        Men hva legger man i et "stabilt topplag"? Når var vi det sist? Vi hadde en god rekke i tre år: 76(1), 77(1) & 78(2). Etter det har det variert veldig og vi har ikke vært stabile på noen som helst måte, En jojo-tilværelse avbrutt av 2 seriegull og en håndfull NM seirere.

                                        Ergo har den eneste konkurransen vært å komme foran enga og unngå å bli banket sønder og sammen av bartene.
                                        Og slik ser det ut til å være i uoverskuelig fremtid.

                                        Men spiller det noen rolle hva supporterne mener om dette. "Vi" må slutte med dette - som om det har noen påvirkning på hva som skjer på banen.

                                        Kommentar

                                        • bjarmann
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2005
                                          • 2864

                                          Opprinnelig skrevet av kunden

                                          Sånn kan en også se på det når en klipper og limer og tar ting ut av kontekst.

                                          Men hva legger man i et "stabilt topplag"? Når var vi det sist? Vi hadde en god rekke i tre år: 76(1), 77(1) & 78(2). Etter det har det variert veldig og vi har ikke vært stabile på noen som helst måte, En jojo-tilværelse avbrutt av 2 seriegull og en håndfull NM seirere.

                                          Ergo har den eneste konkurransen vært å komme foran enga og unngå å bli banket sønder og sammen av bartene.
                                          Og slik ser det ut til å være i uoverskuelig fremtid.

                                          Men spiller det noen rolle hva supporterne mener om dette. "Vi" må slutte med dette - som om det har noen påvirkning på hva som skjer på banen.
                                          Stabilt topplag er å etablere seg, si topp 5 over flere år. Selvfølgelig smitter supporterne og hva vi mener over på spillerne. Når vi får nye spillere skal de liksom selge seg inn hos oss med "hater jævla Enga" fremfor "jeg skal vinne noe med denna klubben". Mangel på ambisjoner er så gjennomsyra i klubben de siste 20 åra at det er helt vilt. Jfr "vi har vært i eliten lengst av alle" som tilslutt felte oss.
                                          I år så tar vi alt

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎