Sesongen 2023

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Pad
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2022
    • 645

    Opprinnelig skrevet av Playboy1


    Men faktisk var vår første sesong tilbake i eliteserien vår klart beste spillemessig av de siste 2 og denne sesongen til nå. Det er det som bekymrer meg en del .
    Man ligger vel omtrent å drømmer om den 2. omgangen mot Molde i 2021 enda. Og det var et lag med Dragsnes som stopper, Edh på feil side, Krogstad inne sentralt og DG på kant. Alle disse er posisjoner/spillere man har byttet ut med det som skal være bedre. Så da kan man jo lure på hvorfor man nok aldri kommer til å få se noe lignende igjen. Personlig så tror jeg det hang igjen fra OBOS hvor man var vant til å måtte styre kamper med lite rom og et krav til presisjon og pasningssikkerhet. Man ser mye det samme hos Brann nå som fikk terpet inn akkurat det de driver med nå mot OBOS-lag, bare at de nå faktisk får mer rom å boltre seg i da ES lag har litt mer å komme med selv.
    Jeg har fortsatt tilgode å se man fungere like bra som man gjorde i 343 med angrep på angrep og hvor man greier å få et skikkelig trykk over lengre perioder. Vi blir veldig enkle å spille av eller rundt nå som gjør at motstander kommer seg unna presset og de får roet ned kampene igjen om de vil det.

    Kommentar

    • G-Man
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2011
      • 3146

      Poengmessig er sesongen absolutt mer enn godkjent så langt. Ser vi bak resultatene, er det mer blanda drops. Vi har utvilsomt vært heldige flere ganger ved at motstanderlaget har dratt på seg håpløse utvisninger, eller ved at vi har avgjort litt mot spillets gang (Odd kommer ganske umiddelbart opp).
      Så er spørsmålet litt hvorfor det er sånn. Det kan hende det handler litt om at vi begynte å tro at vi er litt bedre enn vi er, og senket oss 10%. Det handler definitivt om at enkelte nøkkelspillere leverer svakere enn det de gjorde i fjor. Men jeg nekter å tro på en kollektiv formsvikt, det må handle om at folk er ukomfortable med hvor de spiller, hvordan samhandlingene drilles eller hvordan strategien legges. Personlig stiller jeg stadig større spørsmålstegn ved 3-5-2, som mer og mer minner om et feilslått eksperiment.
      På tide å sette seg ned, diskutere gjennom problemstillingene, og være villige til å ofre noen hellige kuer, tror jeg.
      Last edited by G-Man; 22.05.2023, 20:50.

      Kommentar

      • ynnor
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2008
        • 857

        Wolfe fra Brann solgt for 30 ja. Var vel ikke et kjempesalg av Lsk på Ogbu akkurat. Vi ser jo hvor mye vi savner han også.

        Kommentar

        • Kanarivogel89
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 4304

          Opprinnelig skrevet av ynnor
          Wolfe fra Brann solgt for 30 ja. Var vel ikke et kjempesalg av Lsk på Ogbu akkurat. Vi ser jo hvor mye vi savner han også.
          Synes fortsatt det var et godt salg. Vi har gode videresalgsprosenter, og det tikker inn mer penger når Slavia kvaller til CL.

          En offensiv vingback drar inn mer enn en midtstopper. Videre er Wolfe to år yngre og fast på U-21. Det blir mer riktig å sammenligne Igoh med David Brekalo, den gang sistnvente drar videre. Vi får se.

          Kommentar

          • brune stakkeland
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2012
            • 863

            Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

            Synes fortsatt det var et godt salg. Vi har gode videresalgsprosenter, og det tikker inn mer penger når Slavia kvaller til CL.

            En offensiv vingback drar inn mer enn en midtstopper. Videre er Wolfe to år yngre og fast på U-21. Det blir mer riktig å sammenligne Igoh med David Brekalo, den gang sistnvente drar videre. Vi får se.
            Mesfin var innom Synseligaen (podcast), og når de nevnte salgspris 22-25-27 mill for Ogbu så svarte Mesfin "mer enn det". Så trur fremdeles Ogbu var et bra salg.

            Jeg har vært skeptisk til forsvaret vårt, men nå har vi hatt 4 forskjellige venstre sidestoppere frem til nå (Roseth, Tønnessen, Dragsnes, Skjærvik), det blir vanskelig å bli samkjørt da. Tror fort høstsesongen kommer til å være Roseth-Gabrielsen-Skjærvik og at den defensive tryggheten vil være no helt annet når vi får spilt inn stopperne over litt tid

            Kommentar

            • EPA
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Aug 2013
              • 150

              Opprinnelig skrevet av brune stakkeland

              Mesfin var innom Synseligaen (podcast), og når de nevnte salgspris 22-25-27 mill for Ogbu så svarte Mesfin "mer enn det". Så trur fremdeles Ogbu var et bra salg.

              Jeg har vært skeptisk til forsvaret vårt, men nå har vi hatt 4 forskjellige venstre sidestoppere frem til nå (Roseth, Tønnessen, Dragsnes, Skjærvik), det blir vanskelig å bli samkjørt da. Tror fort høstsesongen kommer til å være Roseth-Gabrielsen-Skjærvik og at den defensive tryggheten vil være no helt annet når vi får spilt inn stopperne over litt tid
              Håper virkelig du har rett! Hørte på dødball og Tom N skjønner ikke hvorfor vi maser om at vi savner Petterson, og da føler jeg at jeg blir oppgitt for det må da være borti 20 år siden jeg har følt vi har vært så defensivt trygge som vi var på starten i fjor før alle skadene.
              La oss håpe vi kan få litt stabilitet i forsvar over tid slik at vi kan komme oss tilbake dit fortest mulig!!!

              Kommentar

              • bjarmann
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 2864

                Opprinnelig skrevet av EPA

                Håper virkelig du har rett! Hørte på dødball og Tom N skjønner ikke hvorfor vi maser om at vi savner Petterson, og da føler jeg at jeg blir oppgitt for det må da være borti 20 år siden jeg har følt vi har vært så defensivt trygge som vi var på starten i fjor før alle skadene.
                La oss håpe vi kan få litt stabilitet i forsvar over tid slik at vi kan komme oss tilbake dit fortest mulig!!!
                Ganske utrolig. Forsvaret vi hadde på vårparten i fjor er sannsynligvis det beste vi har hatt noensinne.
                I år så tar vi alt

                Kommentar

                • Sailor Man
                  Moderator
                  • Jun 2007
                  • 1328

                  Opprinnelig skrevet av bjarmann

                  Ganske utrolig. Forsvaret vi hadde på vårparten i fjor er sannsynligvis det beste vi har hatt noensinne.
                  Kan være med på «i nyere tid», kanskje. Men sist vi vant gull slapp vi inn 13 mål på hele sesongen.

                  Kommentar

                  • Dole
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2004
                    • 1521

                    Det er vanskelig å se for seg at vi skal klare en topp 5-plassering i år. Glimt og Brann er i en egen klasse. Molde, S08 og Viking virker også å ha et høyere toppnivå enn oss.

                    Kommentar

                    • DoubleHi5
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2011
                      • 3954

                      Før sesongen tenkte jeg at hvis vi for tredje året på rad ville være i nærheten av en medaljeplass, ville det vært veldig bra. Medalje trodde jeg ikke på. I mitt hode ville en 4-6 plass være en god prestasjon.

                      Etter den resultatmessige gode starten på sesongen, begynte jeg likevel å tenke at kanskje, kanskje en medalje likevel kunne være realistisk.

                      Nå tipper jeg vi vil være en middelhavsfarer, på linje med rosenborg, vålerenga og stabæk. Vi må vel innrømme at har hatt flaks med å vinne både mot godset, odd og vålerenga. Og når forsvaret lekker som ei sil og det som mange, også utenfor klubben, har omtalt som Norges giftigste spisspar er langt, langt unna alles forventninger, blir det vanskelig. Til overmål har vi en spiller som Tobias Svendsen, som kan utgjøre en forskjell, som (nesten) aldri får sjansen til virkelig å bidra - selv med halvskadde spisser ute av form - og da begynner jeg også å tvile på trenernes hoder!

                      Optimisten har blitt pessimist, eller kanskje mer presist, realist. Jeg er redd dette blir en traurig sesong. Håper vi ikke roter oss ned i sumpen. Jeg tipper vi ender mellom nr 7 og 12.
                      Elska þetta félag

                      Kommentar

                      • EPA
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Aug 2013
                        • 150

                        Det spesielle så langt er at vi står med 13 poeng så langt, men ser man bak resultatene er 6 av disse poengene noe vi har fått på overtid og med litt mindre flyt kunne vi likegodt kun hatt 7 poeng eller enda mindre om vi hadde sluppet inn på samme tidspunkt. Jeg liker det ikke!!!

                        Kommentar

                        • Kanarivogel89
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2006
                          • 4304

                          Får være en livbøye at Stabæk klarte å dra på seg to røde kort i går. Vi er nødt til å slå bærumingene, for vi kommer til å få grisedeng i kampen etter (Brann borte). 0 poeng neste to, så tror jeg siste bit av luft går ut av ballongen. Fatter ikke hva som skjedde etter semifinalen mot Glimt. Laget er ikke til å kjenne igjen.

                          Kommentar

                          • niko
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2008
                            • 440

                            Mads til U21-EM. Mister Aalesund og kanskje Tromsø, ser det ut til.

                            Kommentar

                            • OlaG
                              Oversetterdrone
                              Myklebust Light
                              • May 2008
                              • 882

                              Opprinnelig skrevet av niko
                              Mads til U21-EM. Mister Aalesund og kanskje Tromsø, ser det ut til.
                              Hvis han drar. Virka jo litt ubestemt der da han ble spurt (i RB, var det vel?)

                              Kommentar

                              • niko
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2008
                                • 440

                                Lsk.no ønsker ihvertfall lykke til: https://www.lsk.no/nyheter/lykke-til...ns-u21-em-mads

                                Kommentar

                                • Dumbo
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2004
                                  • 465

                                  Mye tyder på at vi er tilbake der vi var før nedrykket, hvor målet for sesongen må være å berge plassen i Eliteserien.

                                  Skuffende hvor lite trenerteamet får ut av dette mannskapet som de selv har satt sammen.

                                  Kommentar

                                  • Kanarivogel89
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 4304

                                    Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                                    Får være en livbøye at Stabæk klarte å dra på seg to røde kort i går. Vi er nødt til å slå bærumingene, for vi kommer til å få grisedeng i kampen etter (Brann borte). 0 poeng neste to, så tror jeg siste bit av luft går ut av ballongen. Fatter ikke hva som skjedde etter semifinalen mot Glimt. Laget er ikke til å kjenne igjen.
                                    Glem det. Ballongen er allerede tom, den.

                                    Kommentar

                                    • Pad
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2022
                                      • 645

                                      Det Neto byttet i dag, ikke at han er ansvarlig for noe som helst, symboliserer ganske greit hvordan ting er pdd. Stallen er skadeutsatt og er nå veldig tynn som man ser at det byttet. Også er det heller ikke å komme unna at man mangler den etterveksten fra det som har blitt skrytt opp som landets beste akademi, men status pdd er at man har nøyaktig 0 som kommer nedenfra å utfordrer for spilletid i en relativt skadefri tropp. Og da er det også litt kjipt å se at Neto ikke holder nivået som må til mot Kisa.

                                      Kommentar

                                      • ChrisK
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2013
                                        • 301

                                        Opprinnelig skrevet av Pad
                                        Det Neto byttet i dag, ikke at han er ansvarlig for noe som helst, symboliserer ganske greit hvordan ting er pdd. Stallen er skadeutsatt og er nå veldig tynn som man ser at det byttet. Også er det heller ikke å komme unna at man mangler den etterveksten fra det som har blitt skrytt opp som landets beste akademi, men status pdd er at man har nøyaktig 0 som kommer nedenfra å utfordrer for spilletid i en relativt skadefri tropp. Og da er det også litt kjipt å se at Neto ikke holder nivået som må til mot Kisa.
                                        Forøvrig under enhver kritikk hvordan klubben år etter år henter inn skadeutsatte spillere i den naive tro på at Kåsene kan fikse problemet.

                                        Kommentar

                                        • Kjøttkaka
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2012
                                          • 290

                                          Opprinnelig skrevet av Pad
                                          Det Neto byttet i dag, ikke at han er ansvarlig for noe som helst, symboliserer ganske greit hvordan ting er pdd. Stallen er skadeutsatt og er nå veldig tynn som man ser at det byttet. Også er det heller ikke å komme unna at man mangler den etterveksten fra det som har blitt skrytt opp som landets beste akademi, men status pdd er at man har nøyaktig 0 som kommer nedenfra å utfordrer for spilletid i en relativt skadefri tropp. Og da er det også litt kjipt å se at Neto ikke holder nivået som må til mot Kisa.
                                          Dette er noe som virkelig bekymrer. Laget vårt så rett og slett kjørt ut mot slutten i dag, benken er syltynn, og to-tre spillere ruslet ut med potensielle skader. Samtidig taper andrelaget 6-2, og det er ikke et eneste navn som nevnes som potensielle utfordrere til tropp.

                                          Når man ser Eliteserie-spillere med krampe rundt 90 mot andredivisjonsmotstand, alle de skadene vi har og hvor daffe enkelte spillere ser ut, så begynner man å lure om vi trener feil.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎