Sesongen 2023

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BD
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2006
    • 1385

    Tar meg selv i å bli litt for optimistisk etter gårsdagens presteasjon, men jeg klarer ikke slippe tanken om at vi har en meget sterk tropp nå. Roseth og Tønnessen har overbevist. Skjærvik kommer. Vi har fire gode midtbanespillere som kjemper om de tre plassene på midten. Uba har gått på en helt annen treningshverdag, ser allerede ut til å ha nivået inne og vil trolig bare bli bedre. Edh er i full trening og Ranger overbeviser. Svendsen har meldt seg på, gjør gode innhopp og er visstnok på sitt beste nivå i LSK så langt.

    Det vil være kjipt med skader på noen av spillerne, som Gabrielsen og Hoff, men vi har meget habile løsninger i bakkant dersom det skjer. Så må man må be til høyere makter om at Mads, Akor og Lehne blir i klubben og holder seg skadefrie. Da kan den sesongen her bli veldig bra. Får håpe klubben og Akor, som har kontrakt ut 2024, blir enige om å avvente overgang til utlandet til etter sesongen dersom vi ligger bra an. Det skader heller ikke om Knudsen blir lenger enn til juni.

    Kommentar

    • Kanarivogel89
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2006
      • 4304

      Opprinnelig skrevet av BD
      Tar meg selv i å bli litt for optimistisk etter gårsdagens presteasjon, men jeg klarer ikke slippe tanken om at vi har en meget sterk tropp nå. Roseth og Tønnessen har overbevist. Skjærvik kommer. Vi har fire gode midtbanespillere som kjemper om de tre plassene på midten. Uba har gått på en helt annen treningshverdag, ser allerede ut til å ha nivået inne og vil trolig bare bli bedre. Edh er i full trening og Ranger overbeviser. Svendsen har meldt seg på, gjør gode innhopp og er visstnok på sitt beste nivå i LSK så langt.

      Det vil være kjipt med skader på noen av spillerne, som Gabrielsen og Hoff, men vi har meget habile løsninger i bakkant dersom det skjer. Så må man må be til høyere makter om at Mads, Akor og Lehne blir i klubben og holder seg skadefrie. Da kan den sesongen her bli veldig bra. Får håpe klubben og Akor, som har kontrakt ut 2024, blir enige om å avvente overgang til utlandet til etter sesongen dersom vi ligger bra an. Det skader heller ikke om Knudsen blir lenger enn til juni.
      Angående Akor, så har han fortsatt mye å lære før han er klar for neste steg. River meg i håret av avgjørelsene hans hver kamp, og han har hatt et helt jævlig førstetouch så langt i sesongen. Men nå som han har vært matchavgjørende i tre kamper på rad, så kan man ikke klage heller. Målfarlig, rask og sterk som en okse. Forarbeidet og innlegget til Lehne i går er muligens det sterkeste han har gjort i gult og svart.

      Men jeg håper ikke han stresser, for han er på ingen måte "for god" for Eliteserien ennå.

      Kommentar

      • BD
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2006
        • 1385

        Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

        Angående Akor, så har han fortsatt mye å lære før han er klar for neste steg. River meg i håret av avgjørelsene hans hver kamp, og han har hatt et helt jævlig førstetouch så langt i sesongen. Men nå som han har vært matchavgjørende i tre kamper på rad, så kan man ikke klage heller. Målfarlig, rask og sterk som en okse. Forarbeidet og innlegget til Lehne i går er muligens det sterkeste han har gjort i gult og svart.

        Men jeg håper ikke han stresser, for han er på ingen måte "for god" for Eliteserien ennå.
        Enig, men han er nok god for en del millioner og signerer neppe ny kontrakt.

        Kommentar

        • Kanarivogel89
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 4304

          Opprinnelig skrevet av BD

          Enig, men han er nok god for en del millioner og signerer neppe ny kontrakt.
          Tja, med lovnader om salg, så skal du ikke se bortifra det altså. Han trives veldig godt i klubben, og vi har sett klarere salgsobjekter som Brekalo og Vetlesen signere nye kontrakter i det siste. Tror Mesfin har kontroll her.

          Kommentar

          • Sailor Man
            Moderator
            • Jun 2007
            • 1328

            Opprinnelig skrevet av BD

            Enig, men han er nok god for en del millioner og signerer neppe ny kontrakt.
            Så lenge han fortsetter å levere mål og assist, tror jeg fortsatt han kan sette ny salgsrekord for oss, også med bare et år igjen på kontrakta. På tross av at han har mye å gå på i banespillet fortsatt. Større klubber vil nok se Adams som et utviklingsprosjekt, for potensialet er jo skyhøyt.

            Kommentar

            • EPA
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Aug 2013
              • 150

              Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

              Angående Akor, så har han fortsatt mye å lære før han er klar for neste steg. River meg i håret av avgjørelsene hans hver kamp, og han har hatt et helt jævlig førstetouch så langt i sesongen. Men nå som han har vært matchavgjørende i tre kamper på rad, så kan man ikke klage heller. Målfarlig, rask og sterk som en okse. Forarbeidet og innlegget til Lehne i går er muligens det sterkeste han har gjort i gult og svart.

              Men jeg håper ikke han stresser, for han er på ingen måte "for god" for Eliteserien ennå.
              Håper virkelig han blir et år til eller minst ut sesongen, men gjør han ikke det tror jeg sjansen er stor for at vi får mini-bukken tilbake når kontrakten han gå ut til sommeren. Hørte på podcasten Fotballhode med Fredrik for en ukes tid siden, og selv om ha ikke sier noe direkte vil jeg tro sjansen for at han returnerer til Norge er ganske stor etter det han opplevde under jordskjelvet.

              Kommentar

              • Kanarivogel89
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 4304

                Opprinnelig skrevet av EPA

                Håper virkelig han blir et år til eller minst ut sesongen, men gjør han ikke det tror jeg sjansen er stor for at vi får mini-bukken tilbake når kontrakten han gå ut til sommeren. Hørte på podcasten Fotballhode med Fredrik for en ukes tid siden, og selv om ha ikke sier noe direkte vil jeg tro sjansen for at han returnerer til Norge er ganske stor etter det han opplevde under jordskjelvet.
                Dette har du helt rett i. Nå er også bestekompis Ruben på plass, så Fredrik kommer hjem om ikke lenge. Sa jo at kontrakten han signerte i Tyrkia var den siste før han skulle hjem, og vil ikke tro det har blitt mindre aktuelt etter det som skjedde. Dårlig med jordskjelv på Romerike. Trygge rammer.

                Lever greit med å selge Akor til klubbrekord i sommer dersom vi henter hjem mini-bukken på bosman. Har jo fort en kommende lokal stjerne i Skogvold som vil pushe både ham og Lehne på topp fra og med neste sesong. Gulbrandsen inn, ny kontrakt på Svendsen og Skogvold tar steget, så merker vi ikke mye til tapet av Akor. Han er bare leiesoldat uansett.

                Kommentar

                • knut
                  Make knut Great Again
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2006
                  • 9370

                  Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                  Angående Akor, så har han fortsatt mye å lære før han er klar for neste steg. River meg i håret av avgjørelsene hans hver kamp, og han har hatt et helt jævlig førstetouch så langt i sesongen.
                  I går bedrev han hyllest til forumet sin favorittpodcast; Harde Mottak.

                  Spinnvill første touch å ha på øverste nivvå i Norge; altså i negativ forstand.

                  Men tenk når han bytter ut mursteinsskoa med fløyel a. Blikke her lenge da. Og han blir dyyyyr!

                  Kommentar

                  • bjarmann
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2005
                    • 2864

                    Leser stadig at vi er et tupp og mæl lag og kun satser på dødballer. Deilig å lese! Det er mange lag, spillere og trenere som får seg en overraskelse på Åråsen i år om dette er det de forventer skal møte de. Myten om LSK lever fortsatt og det er kun til vår fordel
                    I år så tar vi alt

                    Kommentar

                    • Lars Henrik Dahl
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2020
                      • 2044

                      En HELT ny dimensjon i det siste (ref tupp og mæl) er at langpasningene faktisk har adresse. Bortsett fra noen minimalt følsomme baller i bakrom var de eneste "langpasningene" vi hadde i fjor rene klareringer. Hoff sin volley i forkant av målet kunne se ut som en klarering, men er helt sikker på at den landet nøyaktig der han ville ha den.

                      Kommentar

                      • Kroktåa
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2015
                        • 2870

                        Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
                        En HELT ny dimensjon i det siste (ref tupp og mæl) er at langpasningene faktisk har adresse. Bortsett fra noen minimalt følsomme baller i bakrom var de eneste "langpasningene" vi hadde i fjor rene klareringer. Hoff sin volley i forkant av målet kunne se ut som en klarering, men er helt sikker på at den landet nøyaktig der han ville ha den.
                        Det var De Bruyne-kvalitet på den klareringen/langpasningen. Du så det med en gang. Jeg reise meg opp fra setet med en gang han traff på volleyen, og Akor starta på egen banehalvdel. Så med en gang at dette ville bli moro. Til stor frustrasjon for han som satt bak meg. Sorry til deg for den.

                        Kommentar

                        • Kroktåa
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2015
                          • 2870

                          Opprinnelig skrevet av EPA

                          Håper virkelig han blir et år til eller minst ut sesongen, men gjør han ikke det tror jeg sjansen er stor for at vi får mini-bukken tilbake når kontrakten han gå ut til sommeren. Hørte på podcasten Fotballhode med Fredrik for en ukes tid siden, og selv om ha ikke sier noe direkte vil jeg tro sjansen for at han returnerer til Norge er ganske stor etter det han opplevde under jordskjelvet.
                          Kjenner jeg er veldig skeptisk. Jeg liker Fredrik, ikke for det, men vi har altså en diamant som er i ferd med å bli råslipt i Start nå. Om det kommer enda en veteran inn foran ham i køa, kan det bli for mye. Når han har kommet så langt som han kan hos sørlendingene, må han tilbake og fylle hølet etter Akor i tospann med Thomas. Vi er i den luksussituasjonen at vi faktisk ikke trenger Fredrik.

                          Kjappe, smarte og nærtekniske Henrik i tospann med Thomas – det kan bli enda bedre enn med Akor. Norges største angrepstalent siden Botheim (holder Braut-alien utenfor – den målestokken er for spinnvill).

                          Kommentar

                          • Nosferatu
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2006
                            • 671

                            Vedr. Intility på mandag: jeg har fått tak i alle fem billettene jeg skulle ha, men har kløna litt og kommet i skade for å kjøpe to på 201/202 og tre på 203/204; det er et gjerde mellom "bortefeltet" 201/202 og resten av kortsida, er det ikke? Vi ville gjerne stått sammen, så hvis ja: er det noen som har to billetter til 203/204 og er interessert i å bytte med to på 201/202? Eller for den del omvendt?
                            For øvrig vil jeg tilføye at Stefan Strandberg er et mye dårligere menneske enn Ruben Gabrielsen.

                            Kommentar

                            • EPA
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Aug 2013
                              • 150

                              Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                              Kjenner jeg er veldig skeptisk. Jeg liker Fredrik, ikke for det, men vi har altså en diamant som er i ferd med å bli råslipt i Start nå. Om det kommer enda en veteran inn foran ham i køa, kan det bli for mye. Når han har kommet så langt som han kan hos sørlendingene, må han tilbake og fylle hølet etter Akor i tospann med Thomas. Vi er i den luksussituasjonen at vi faktisk ikke trenger Fredrik.

                              Kjappe, smarte og nærtekniske Henrik i tospann med Thomas – det kan bli enda bedre enn med Akor. Norges største angrepstalent siden Botheim (holder Braut-alien utenfor – den målestokken er for spinnvill).
                              Jeg har tenkt akkurat det samme, og er usikker på hvordan dette best skal løses siden vi ikke har mulighet til å holde på alle.
                              I en perfekt verden hadde vi beholdt alle 4, så kunne de gamle lært opp de unge og blir faset sakte ut slik at vi hadde hatt norges beste spissduo de neste 10 årene. Alle vet jo at dette ikke lar seg gjøre i realiteten, så Mesfin og gjengen har litt av en jobb å gjøre med hvordan dette puslespillet skal gå opp.
                              Når det er sagt er det ikke umulig å forsøke å fase Skogvold inn i løpet av 2024 sammen med Fredrik, men alt kommer vel an på hvilken rolle og hvilke ambisjoner Fredrik har dersom han kommer til oss.

                              Kommentar

                              • BD
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2006
                                • 1385

                                Jeg frykter at Fredrik hjem vil være en nedtur. Hvis Fredrik fortsatt er sulten og ikke for skadeplaget må han gjerne få kontrakt på et par år - men ikke fem!

                                Kommentar

                                • Lars Henrik Dahl
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2020
                                  • 2044

                                  Opprinnelig skrevet av BD
                                  Jeg frykter at Fredrik hjem vil være en nedtur. Hvis Fredrik fortsatt er sulten og ikke for skadeplaget må han gjerne få kontrakt på et par år - men ikke fem!
                                  Fordelen med Fredrik hjem hvis Adams går ut i sommer er at vi fortsatt har et spisspar i toppklasse. Realistisk sett er nok ikke Skogvold der ennå. Å svekke laget halvveis i sesongen kan koste oss mer enn vi vinner på salget av Adams.

                                  Ulempen er at Fredrik kan stå i veien for Skogvold. Han er bare 18, og har egentlig god tid hvis han bare er tålmodig nok. Enig i en 18 måneders kontrakt, maks 2,5 år - ikke mer.

                                  Kommentar

                                  • Oldtimer
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2011
                                    • 316

                                    Må vel si det var mange fine resultater i runde 4, særlig hvis vi tar en forventet seier i morgen!

                                    Kommentar

                                    • trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7028

                                      Enig i skepsisen mot Fredrik, men han blir for dyr. Dessuten blar Molde sikkert opp for ham.
                                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                      Kommentar

                                      • Lars Henrik Dahl
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2020
                                        • 2044

                                        Opprinnelig skrevet av trigz
                                        Enig i skepsisen mot Fredrik, men han blir for dyr. Dessuten blar Molde sikkert opp for ham.
                                        Hvis Molde fortsetter å slite på denne måten kan du regne med at Molde blar opp det som trengs. Fredrik sine tjenester er nok fortsatt til salgs hvis summen er høy nok.

                                        Kommentar

                                        • MortenA
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 3349

                                          Fortsetter Adams i samme tempo kan det nok være rom til Fredrik i løpet av sommervinduet.
                                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎