Sesongen 2023

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Pad
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2022
    • 645

    Burde man hente tilbake Skogvold i kveld for å ha han til årets klart viktigste kamp om en uke? Henter han tilbake i kveld før man låner han tilbake til Start 27 mai. Da vil man få han i cupfinalen og Start mister han i kun to kamper.

    Kommentar

    • Kanarivogel89
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2006
      • 4304

      Teknisk sett Sesongen 2022-mat, men jeg håper vi lar pinglene i Brann høre det på lørdag angående 17.mai-togopplegget deres. Komplett latterlig at toppiddrettsutøvere liksom ikke skal tåle å traske litt i borgertog fordi de har kamp tre dager senere. Noe av det dummeste jeg noensinne har hørt, og utrolig deilig at Ruben latterliggjør det hele. Det er nesten så jeg ikke tror hva jeg leser.

      Samtidig koser jeg meg med at dette har skapt intens debatt innad i Brann. De er virkelig mestere på å skape uro ut av ingenting der borte i vest.

      Kommentar

      • lsk_rob
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Mar 2016
        • 139

        Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
        Teknisk sett Sesongen 2022-mat, men jeg håper vi lar pinglene i Brann høre det på lørdag angående 17.mai-togopplegget deres. Komplett latterlig at toppiddrettsutøvere liksom ikke skal tåle å traske litt i borgertog fordi de har kamp tre dager senere. Noe av det dummeste jeg noensinne har hørt, og utrolig deilig at Ruben latterliggjør det hele. Det er nesten så jeg ikke tror hva jeg leser.

        Samtidig koser jeg meg med at dette har skapt intens debatt innad i Brann. De er virkelig mestere på å skape uro ut av ingenting der borte i vest.
        Det er vel i hovedsak media (og spesielt Amankwah) som har gått ut med dette, ingen i Brann som egentlig har gjort noe stor greie ut av det, selv om det naturligvis "kan" påvirke dem. Veldig morsomt "stikk" fra Ruben og Lehne mot mediene, jeg humret godt av det.

        Kommentar

        • Kanarivogel89
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 4304

          Opprinnelig skrevet av lsk_rob

          Det er vel i hovedsak media (og spesielt Amankwah) som har gått ut med dette, ingen i Brann som egentlig har gjort noe stor greie ut av det, selv om det naturligvis "kan" påvirke dem. Veldig morsomt "stikk" fra Ruben og Lehne mot mediene, jeg humret godt av det.
          Det kan hende. Jeg baserer meg på NRKs artikkel som igjen henviser til BA som ligger bak betalingsmur:

          "Ifølge BA har temaet blitt heftig debattert innad i klubben, men valget falt ned på at spillerne blir pålagt å gå.​"

          Uansett, det er bare å le godt av hele greia. Tap i kveld, så murres det fort i Bergen.

          Kommentar

          • BD
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2006
            • 1385

            Man begynte å snakke om at Brann begynte virke usikre med tanke på slitasje og 17. mai-planer. Fasit er at det er vi som er preget. Var ikke en LSK-spiller som tenkte på annet enn cupen i dag.

            Kommentar

            • kunden
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 2288

              Enn så lenge ser det ut til at årets sesong vil bli en bingosesong mer enn noen annen tidligere. Vi snakker fra 2.-13.plass. Tar det for gitt at Aafk og Kamma går ned. STB kvaler og Glimt er seriemestere rundt inngangen til juli.

              Vi så fryktelig tunge ut idag og alle advarsler etter S08 seier mot Brann ble til virkelighet. En periode av 2.omgang ble vi kjørt skikkelig. Vi er ikke der enda at vi kan senke oss noen hakk om vi skal hamle om de andre i ligaen. Men når man ser hvordan det svinger for de andre så er det ingen krise. Lå nesten i lufta at S08 skulle ble den moralske cupmester etter å ha slått begge finalelaga ila få dager.
              Og når det svinger som det gjør så vil forhåpentligvis svinge opp for oss igjen til lørdag og ned for Brann.

              Artig med Uba innhopp. Gjorde sine saker bra av det jeg kunne se. Kanskje litt forsiktig. Men det var litt av en kamp å starte også.
              Artig 2 er det at Slørdahl har fått spilletid i to kamper mot alle eksperters ekspertise. Og ihvertfall ikke gjort seg bort. Selvom det skal mye til for plass i start-11.

              Kommentar

              • LS89
                Kamptrådkongen
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2013
                • 3323

                Vi kan ikke stole blindt på at Adams skal score målene. Jeg forventer at flere stepper opp fremover. Spesielt Åsen, Knudsen, Dragsnes.

                Kommentar

                • Kanarivogel89
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 4304

                  Gårsdagen var enormt skuffende. Svir fortsatt. Samtidig er det på tide å se framover. Enda lenger framover enn cupfinalen.

                  Vi har hatt et knallhardt program så langt i år, både i form av tetthet mellom kampene (takk, Godset) og kvalitet på motstandere. Nevnte Godset er eneste lag jeg ville lansert som en mulig dumpekandidat av de vi har møtt, selv om jeg tror de plassene vil stå mellom Kamma, Aafk og Sandefjord. Muligens FKH.

                  Fram til midten av august vil vi nå nesten utelukkende møte «ræl». Vi har Brann på bortebane i juni og RBK (som er fristende å kalle ræl i år, de og) borte i juli. Utenom dette skal vi, før Viking kommer til Åråsen 13. august, møte:

                  Kamma x2
                  Tromsø x2
                  Stabæk
                  Aalesund
                  Sandefjord
                  Haugesund

                  Disse 8 kampene håper jeg gir 20+ poeng. Jeg vet at Tromsø og Stabæk har kommet godt i gang, men de har fått godt betalt ut fra sjanser og spill begge to (spesielt Tromsø). Med all respekt å melde, dette er lag vi skal slå.

                  Etter cupfinalen er det bare å pakke spillerne inn i vatt og la dem hvile seg friske til bortekampen mot Kamma. På tide at vi får bukt med skadeproblemene. Send utpå reservene mot Skedsmo på onsdag. Ypperlig mulighet for Uba, Slørdahl, Balatoni, Svendsen, Vindheim, Edh etc. til å få seg 90 minutter.

                  Opp på hesten, gutter!
                  Last edited by Kanarivogel89; 17.05.2023, 08:37.

                  Kommentar

                  • Gigi
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Sep 2009
                    • 110

                    Delvis relatert til Kanarivoel89 sitt innlegg over.

                    I et sesongperspektiv er jeg aller mest spent på om vi klarer å disponere stallen i år. Vi slutta å spille i august-september i fjor. Varer vi lenger i år, endog om vi får Europa å tenke på? Jeg håper vi klarer å bruke stallen bedre enn i fjor - ikke bare når alt er gått til helvete tidlig høst, men forebyggende. Ingen unnskyldning for å gå tomme på samme måte andre året på rad.

                    (Mange kritiserer f.eks. nivået til Dragsnes nå. For all del berettiget, om enn tidvis overdrevet. Men kunne det hjelpe om han, i en så krevende rolle, ikke måtte tyne ut 90 i hver kamp? Jeg gjør ingen utfall mot trenerteamet, for vi har vært gjennom et svært spesielt program som toppes på lørdag - men i månedene som kommer må vi være kloke, spesielt sånn som det hangles. Vi har en haug med spillere utenfor ellever'n som helt fint kan steppe inn i en kamp eller to når folk er på stålet. Jada, relasjoner, men relasjonene var ikke mye verdt i de siste ti-tolv seriekampene i fjor.)

                    God 17. mai, ses på Ullevaal, hvortil vi er på vei.

                    Kommentar

                    • Pad
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2022
                      • 645

                      Få tilbake 343 igjen hadde nok ikke vert feil nå. Få Dragsnes/Åsen i spill igjen, så får det bare være at man må benke en spiss, evt gi en av dem en noe annen rolle. Ikke verre enn at det ikke fungerer, for det gjør det ikke nå heller i mange av kampene. Sliter veldig med å se hva planen er pdd.

                      Kommentar

                      • kunden
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 2288

                        Opprinnelig skrevet av Pad
                        Få tilbake 343 igjen hadde nok ikke vert feil nå. Få Dragsnes/Åsen i spill igjen, så får det bare være at man må benke en spiss, evt gi en av dem en noe annen rolle. Ikke verre enn at det ikke fungerer, for det gjør det ikke nå heller i mange av kampene. Sliter veldig med å se hva planen er pdd.
                        Det er nok det som må til. Å få Adams ut på kant. Ev benke TLO eller 442 uten at jeg kan forsvare den formasjonen med spillertyper som passer inn der eller der.
                        En ting er sikkert. Vi lekker som en sil og flere av våre spillere virker ukomf i sine nye roller.

                        Kommentar

                        • Pad
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2022
                          • 645

                          Opprinnelig skrevet av kunden

                          Det er nok det som må til. Å få Adams ut på kant. Ev benke TLO eller 442 uten at jeg kan forsvare den formasjonen med spillertyper som passer inn der eller der.
                          En ting er sikkert. Vi lekker som en sil og flere av våre spillere virker ukomf i sine nye roller.
                          Lehne kan få se en liten pause, såg igjen tung ut idag, og man såg de siste 30 mot 08 hvordan en fresh (iforhold til motstandere) Lehne ser ut. Tviler veldig på at det skjer, men noe må man gjøre.

                          Kommentar

                          • Kjøttkaka
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2012
                            • 290

                            Jeg har ikke helt trua på 3-4-3. Vi slet med den formasjonen mot gode lag med tre på midten, og en toer på midten uten Mathew blir fort overspilt. Tror det ville blitt for mye Hawaii.

                            Det har ikke sett veldig bra ut i år med 3-5-2, men spillet var ikke all verden i fjor heller. Vi har stort sett møtt tøff motstand så langt, og det har blitt litt for mange endringer i laget. Nå kommer en lang rekke med mer overkommelig motatand, og da både håper og tror jeg at vi klarer å spille mer, utvikle relasjoner og få et bedre grunnspill.

                            Jeg håper vi fortsetter med 3-5-2, og tror den formasjonen kommer til å sitte bedre etter hvert.

                            Kommentar

                            • knut
                              Make knut Great Again
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2006
                              • 9370

                              Så en kort oppsummering av kampen på Brann(!) sin youtube kanal nå (fikk ikke helt med meg detaljene på stadion).

                              Vi fortsetter å sleppe inn enkle mål!

                              Kamma og Aafk som har sleppi inn mer i serien...

                              Detta stinker!

                              Bakke og Myhre må gjørra no!

                              Kommentar

                              • bjarmann
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2005
                                • 2864

                                For et antiklimaks dette var. Strålende lørdag i mai. Kunne blitt en av de mest minneverdige dagene i en fugls liv men å værra fugl er en berg og dalbane. Blitt vandt til det etter 30 år på stadion men gud hvor det svir hver gang. Fra himmel i uka mot Glimt og Enga til dette. Håper virkelig vi gir reisning til kjerringa mot Kamma men er redd vi går på en ny smell mot landets kanskje dårligste lag. Forza fugla.

                                PS! Heller dette helvetet her enn å holde med Molde eller vokse opp i Trøndelag å vinne 13 år på rad
                                I år så tar vi alt

                                Kommentar

                                • MortenA
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2007
                                  • 3349

                                  Det blir bare tydeligere at Bakke og Myhre må ta noen grep. Flere vil nok sees på som upopulære, men skal vi ta ytterligere steg opp mot de beste så er det helt nødvendig.
                                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                  Kommentar

                                  • Playboy1
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 2109

                                    Vi tar stadige nye steg i feil retning spille messing dessverre . Spørsmålet er bare hvordan dette vil
                                    ende ?

                                    Kommentar

                                    • kunden
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2005
                                      • 2288

                                      Opprinnelig skrevet av Playboy1
                                      Vi tar stadige nye steg i feil retning spille messing dessverre . Spørsmålet er bare hvordan dette vil
                                      ende ?
                                      Som tidligere påpekt har vi nå møtt de beste (forhåpentligvis) lagene utenom rbk (som sikkert blir en hardere nøtt å møte når vi skal ha dem) i et meget tett kampprogram. Vi har kanskje vært heldige, hvis det er det rette ordet. Tenker på de to røde kortene. Vi hadde nok ganske sikkert tapt mot enga.
                                      Så man får konkludere i de neste kampene som på papiret skal være lettere.
                                      Om det er tapet av Ogbu og Mathew og/eller omleggingen fra 343 til 352 som ev har gjort oss svakere.
                                      Ironisk nok røk ecup plassen vår når vi slo Glimt i semifinalen. Men totalt sett er vi i pluss på hva man kunne forvente eller frykte hva mai kunne bringe.

                                      Kommentar

                                      • DoubleHi5
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2011
                                        • 3954

                                        Opprinnelig skrevet av kunden
                                        Ironisk nok røk ecup plassen vår når vi slo Glimt i semifinalen.
                                        Det får vi aldri svar på. Brann kunne ha vunnet mot Bodø også. Da hadde det uansett ikke blitt Europa på oss!

                                        Edit: Jeg tror kanskje det er like greit at vi ikke skal møte europeisk motstand med tanke på de forsvarsproblemene vi har slitt med i år.
                                        Last edited by DoubleHi5; 21.05.2023, 13:24.
                                        Elska þetta félag

                                        Kommentar

                                        • Playboy1
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2003
                                          • 2109

                                          Opprinnelig skrevet av kunden

                                          Som tidligere påpekt har vi nå møtt de beste (forhåpentligvis) lagene utenom rbk (som sikkert blir en hardere nøtt å møte når vi skal ha dem) i et meget tett kampprogram. Vi har kanskje vært heldige, hvis det er det rette ordet. Tenker på de to røde kortene. Vi hadde nok ganske sikkert tapt mot enga.
                                          Så man får konkludere i de neste kampene som på papiret skal være lettere.
                                          Om det er tapet av Ogbu og Mathew og/eller omleggingen fra 343 til 352 som ev har gjort oss svakere.
                                          Ironisk nok røk ecup plassen vår når vi slo Glimt i semifinalen. Men totalt sett er vi i pluss på hva man kunne forvente eller frykte hva mai kunne bringe.
                                          Enig det Kunden , poeng messig etter tøft kamp program, er det slett ikke værst , samtidig så kom vil til en litt uventa NM finale. Skal absolutt ikke ‘svart male ‘ for mye.
                                          Og vi får se nå fremover hvor vi skal møte på papiret enklere lag enn til nå denne sesongen , selv om RBK alltid er vrient.
                                          Men faktisk var vår første sesong tilbake i eliteserien vår klart beste spillemessig av de siste 2 og denne sesongen til nå. Det er det som bekymrer meg en del .

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎