Sesongen 2023

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • kunden
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 2288

    Opprinnelig skrevet av bjarmann

    Stabilt topplag er å etablere seg, si topp 5 over flere år. Selvfølgelig smitter supporterne og hva vi mener over på spillerne. Når vi får nye spillere skal de liksom selge seg inn hos oss med "hater jævla Enga" fremfor "jeg skal vinne noe med denna klubben". Mangel på ambisjoner er så gjennomsyra i klubben de siste 20 åra at det er helt vilt. Jfr "vi har vært i eliten lengst av alle" som tilslutt felte oss.
    Hva klubben selger seg inn som til nye spillere og hva supportere mener er to vidt forskjellige ting. Det ene ekskluderer heller ikke det andre. Tvertimot.
    Alle har nok et ønske om at vi blir topp 5 eller bedre over tid, selvom vi ikke samler på 4.plasser

    Kommentar

    • Kanarivogel89
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2006
      • 4304

      Denne Kalyuzhnyi vi har på prøvespill har ei slegge av en venstrefot, men han slår meg ikke som noen indreløper. Kan dette være et tegn på at vi tenker oss tilbake til å spille med to sentrale i 3-4-3 etter at Akor selges? Får nesten håpe det, uavhengig av om Ivan er mannen vi lander på eller ikke. Venstrebent og 189 (191 iflg. Wikipedia) høy. Kan gi oss real pondus på midten – og endelig være en trussel i rommet utenfor boksen.

      Ikke spilt fotball siden februar da, og den gang for Kerala Blasters i indisk fotball, må sies.

      Kommentar

      • LS89
        Kamptrådkongen
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2013
        • 3323

        S08-spiller Bah solgt til Gent for 60 mill, pluss bonuser opptil 70 mill. Spilt en håndfull kamper etter han kom til klubben i vinter.

        Setter jo Adams litt i lys, alt under 60 mill vil være en skandale.

        Kommentar

        • WAK
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2006
          • 959

          Opprinnelig skrevet av LS89
          S08-spiller Bah solgt til Gent for 60 mill, pluss bonuser opptil 70 mill. Spilt en håndfull kamper etter han kom til klubben i vinter.

          Setter jo Adams litt i lys, alt under 60 mill vil være en skandale.
          Er du seriøs?

          For det første kan ikke de to spillerne sammenlignes. Akor er vesentlig eldre og vil tro Akor har kortere tid igjen av kontrakta. Uten at jeg vet det. Og leser du andre medier så er det snakk om 45-50 mill.

          Folk må slutte å hause opp Akor. Jeg digger Akor og vil gjerne beholde han i LSK. Med Akor sin fysisk og duellkraft tror jeg han har store forutsetninger for å lykkes i Eliteserien. Men hans teknikk og nærteknikk/ballfølelse og et drøyt år igjen av kontrakta så er han ikke i nærheten av å være verdt 60 mill. Får vi 35-40 mill skal vi være fornøyd. Får vi over 40 mill så skal vi være strålende fornøyd.

          Kommentar

          • DoubleHi5
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2011
            • 3954

            Tobias Gulliksen til Bodø for nærmere 30 millioner? Strømsgodset, som har en formkurve som er diamentralt motsatt av hva vi har, vil bruke (en del av?) pengene til å forsterke. Sarpsborg får kanskje 60-70 millioner og vil helt sikkert bruke en del av dem til å forsterke, de også.

            Jeg er redd for at vi føler at vi "må" selge Akor hvis det kommer et bud på la oss si 30 millioner. Det øker heller ikke prisen at både vi og Akor ikke har prestert fantastisk i det siste. For vi må åpenbart styrke stallen merkbart hvis vi skal holde liv i målsetningen om å bli et stabilt topp fem lag. Akkurat nå føles det som det er langt flere klubber enn Bodø og Molde som også økonomisk er en klasse over oss.
            Elska þetta félag

            Kommentar

            • MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3349

              Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
              Denne sesongen kan man nærmest begynne å legge på hylla allerede nå. Dersom man skal forsette denne ekstremt ineffektive 3-5-2-formasjonen hvor spissa bare løper i veien for hverandre, så får vi i hvert fall satse på å kjøre inn Uba og Svendsen for sirupgutta Åsen og Ibra og utvikle eget spill resten av året, så får det gå som det går. Jeg vil heller ha en tøddel av uforutsigbarhet i de to ovennevnte enn "det trygge" med de to andre. Møkk lei. Jeg veit hvor absolutt alle pasningene våre skal, lenge før de blir spilt. Må være tidenes enkleste oppgave å forsvare seg mot oss. Evner faen ikke å skape ubalanse hos motstander en eneste gang i løpet av 90 på hjemmebane. De få gangene vi klarer å tre en ball gjennom et ledd, vet vi ikke hva vi skal gjøre med ballen. Motstander kommer seg på plass, ballen spilles tilbake til stopperne eller vingbackene og vi går oss fast på kanten. Dritt lei.
              I teorien var 3-5-2 en god ide, men i praksis helt elendig. Bare å bytte til 3-4-3 så fort som mulig. Sett Uba Charles sentralt sammen med Hoff enn så lenge. Når Ranger er tilbake kan man vurdere å bruke Edh sentralt. At Lehne får fortsette å spille etter å ha vist så lite er stereotypisk for laget per nå.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

              Kommentar

              • fredpet76
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2004
                • 1211

                Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                Denne Kalyuzhnyi vi har på prøvespill har ei slegge av en venstrefot, men han slår meg ikke som noen indreløper. Kan dette være et tegn på at vi tenker oss tilbake til å spille med to sentrale i 3-4-3 etter at Akor selges? Får nesten håpe det, uavhengig av om Ivan er mannen vi lander på eller ikke. Venstrebent og 189 (191 iflg. Wikipedia) høy. Kan gi oss real pondus på midten – og endelig være en trussel i rommet utenfor boksen.

                Ikke spilt fotball siden februar da, og den gang for Kerala Blasters i indisk fotball, må sies.
                Det skal også sies at han ikke er helt tilfeldig på prøve. Klubben vurderte han opp mot Hoff før vi signerte han i våres, og den gang passet det best å hente Hoff. At Kalyuzhnyi har kvaliteter er den få som tviler på, og en får jo også et veldig godt inntrykk av han i intervjuet med Stokstad. Håper bare formen er såpass at han kan benyttes raskt.
                Last edited by fredpet76; 07.07.2023, 09:14.

                Kommentar

                • DoubleHi5
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2011
                  • 3954

                  Håper på Ranger tilbake mot rbk og at han er i nærheten av der han var før han ble skadet. Han var vel, noe overraskende for flere av oss, en av våre beste i våres. Vi trenger noen som kan gå foran og dra med seg de andre nå. Er veldig usikker på hvordan det ender i Trondheim.
                  Elska þetta félag

                  Kommentar

                  • G-Man
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2011
                    • 3146

                    Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                    Er veldig usikker på hvordan det ender i Trondheim.
                    Vi har dessverre alltid vært de hjelpeløses beste venn. Mangler du selvtillit eller form, er LSK det beste laget noen kan møte.
                    Jeg mener jo at vi har et bedre lag enn RBK, men i 3-5-2 og med 90% innsats, så blir jeg sjokkert om vi får med oss noe her.

                    Kommentar

                    • knut
                      Make knut Great Again
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2006
                      • 9370

                      Opprinnelig skrevet av G-Man

                      Vi har dessverre alltid vært de hjelpeløses beste venn. Mangler du selvtillit eller form, er LSK det beste laget noen kan møte.
                      Jeg mener jo at vi har et bedre lag enn RBK, men i 3-5-2 og med 90% innsats, så blir jeg sjokkert om vi får med oss noe her.
                      Blir 3-1 til Rosenborg.

                      Løven fra Singsaker skårer alle 4.

                      Kommentar

                      • Zindrinho
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2019
                        • 455

                        Opprinnelig skrevet av knut

                        Blir 3-1 til Rosenborg.

                        Løven fra Singsaker skårer alle 4.
                        Må da ha et dansk offsidemål i år igjen, det er rutine de ganga jeg har vært på lerkendal.
                        blir vel holse i offside, vi gir bort ett, og scorer ett, til 2-1rbk

                        Kommentar

                        • Dole
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2004
                          • 1521

                          Vi rykker neppe ned, men allerede nå bør det tenkes på neste sesong. Forhåpentligvis vil det å styrke trenerteamet være topp prioritet.

                          Kommentar

                          • maxpayne
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2006
                            • 1211

                            Det er viktig og ikke lage begrevelsesstemning rundt laget når vi har 20 poeng og det er 18 kamper igjen. Sesongen har knapt begynt for vår del....

                            Kommentar

                            • MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3349

                              Opprinnelig skrevet av maxpayne
                              Det er viktig og ikke lage begrevelsesstemning rundt laget når vi har 20 poeng og det er 18 kamper igjen. Sesongen har knapt begynt for vår del....
                              Tiltredes. Det er likevel nær umulig å ikke se på årets sesong som de forspilte sjansers år. Tapet hjemme mot Tromsø var utilgivelig, og det samme med uavgjort mot et Ham-kam som hadde lekket som en sil i de foregående kampene. S08 hjemme var også en pinlig seanse, i tillegg til cupexiten på Jessheim. Med 7 poeng (optimalt 9 poeng) på de tre seriekampene, så hadde vi vært helt oppe i ryggen på Glimt. Videre er det ikke til å komme unna at vi har vært ekstremt heldig med poengfangsten så langt. Vi har hatt mye VAR-avgjørelser og overtidsmål som har gått vår vei, til tross for tidvis begredelig spill. Måten vi ble rundspilt på Intility var skremmende, spesielt med tanke på hvor svake søpla har vært i år.
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                              Kommentar

                              • Nosferatu
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2006
                                • 671

                                100% Dragsnes ut og Edh på venstre i neste, hvertfall. Edh må satses på, og må ha spilletid for å fortsette utviklingen og plukke av seg rufset - og han er i motsetning til Ranger uansett ikke noen innleggsback som type, den foten og det tilslaget har han ikke, så å insistere på at han må spille på høyre blir en tankefeil, spør du meg. Dessuten fastholder jeg at noe av det mest effektive i 2021-flyten var kombinasjonsspillet til Edh og Åsen på venstresiden, og at det var veldig heldig for sistnevntes arbeidsvilkår, en vesentlighet som jeg tror gikk litt under radaren. Eskil kan åpenbart gå begge veier der ute, og så lite uforutsigbarhet som vi har i angrepsspillet vårt trenger vi alt vi kan få. Dragsnes er såpass endimensjonal i sitt spill at han bør være eksepsjonelt dyktig for å være effektiv, og det er han ikke. Han er helt grei. Enten går han på utsiden og slår innlegg i stedet for Åsen (som vanligvis betyr Betydelig dårligere enn Åsen, og dét uten at Gjermund er fantastisk lenger), eller så går han på innsiden - …og angrepet er over. De ender opp med å gå i veien for hverandres roller, de to. Dette er gammelt nytt, men likevel.

                                Uavhengig av dette har Dragsnes på godt, gammeldags vis spilt seg ut av laget, og bør heretter ses på som andrevalg og back-up for Edh etter min mening. Han er ikke noe å satse på på den måten.

                                (Det eneste spørsmålet er hvorvidt Tønnessen eller Edh kan ses på som et førstevalg der når Roseth spiller venstre stopper, men det er knappest noe man må ta stilling til med det første.)
                                For øvrig vil jeg tilføye at Stefan Strandberg er et mye dårligere menneske enn Ruben Gabrielsen.

                                Kommentar

                                • DoubleHi5
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2011
                                  • 3954

                                  Vi er "rævva" og mange av spillerne er langt fra sitt beste nivå. I blodtåka hos oss supportere, er det til og med flere av dem som knapt hadde forsvart en plass på unevnelige lag langt nedover i divisjonene. I følge enkelte!

                                  Til tross for det, har vi "snublet til oss" 20 poeng på 12 kamper. Hvis vi klarer å ta to seire på de to kampene vi har mindre spilt enn flere av de andre lagene, vil vi være henholdsvis 2 og 3 poeng foran de to "fantastiske" lagene Brann og Molde, som skal ut og nok en gang prøve å spise kirsebær med lag fra Europa! Vi kan være a poeng med Viking på tredje og ett bak Tromsø på sølvplass, hvis disse to skulle gå på et tap. (I dag merker jeg at jeg har stått opp med det rette beinet først! )

                                  Min frustrasjon, og det er sikkert det samme for mange andre, er at vi ser ut til å være så nær å virkelig ta et skritt videre! Det gjøres, som Kanarivogel og flere andre har påpekt, altfor mange feil a-la hjerneblødning. Få bort disse, så er en del gjort. Hvis man ser på antall innslupne mål, er det faktisk bare Glimt, Tromsø og Odd som ligger på ca ett per kamp. Vi har 1,5 mål imot per kamp, og der er vi i svært godt selskap med nesten alle de andre lagene. Til tross for at vi "lekker som ei sil"! Og at "alt blir mål" imot!

                                  Hvis TLO (og flere med ham) begynner å treffe på bare noen av sjansene, noe jeg tror han snart gjør, ser det kanskje ikke så verst ut likevel?

                                  Elska þetta félag

                                  Kommentar

                                  • Kroktåa
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2015
                                    • 2870

                                    Poengene vi har vunnet, skyldes flaks og kun flaks, mens poengene vi har tapt skyldes at vi er ræva, har ræva trenere, null grunn-/finspill og endimensjonale, krakkelerende spillere over middagshøyden.

                                    Jadda. Alt er ved det gamle hos kanarifansen.

                                    Kommentar

                                    • Bonzo
                                      Juniormedlem
                                      Bøffelpromp
                                      • Jan 2019
                                      • 14

                                      Tror problemet vårt er at det er klippekort i startelveren med unntak at forsvaret hvor det ser ut som en turnustjeneste. Du får ikke en sterk benk hvis de sitter der i en hel sesong. Når BG og Molde (tidligere) solgte topp spillere var en ny "kylling" allerede klekket. Når det ikke er konkurranse om plassene øker ikke appetitten og konkurranseinstiktet hos de med klippekort.

                                      Kommentar

                                      • banan
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jun 2018
                                        • 438

                                        Opprinnelig skrevet av Bonzo
                                        Tror problemet vårt er at det er klippekort i startelveren med unntak at forsvaret hvor det ser ut som en turnustjeneste. Du får ikke en sterk benk hvis de sitter der i en hel sesong. Når BG og Molde (tidligere) solgte topp spillere var en ny "kylling" allerede klekket. Når det ikke er konkurranse om plassene øker ikke appetitten og konkurranseinstiktet hos de med klippekort.
                                        Haha, ser ironien. BG har kjørt null rotasjon! Først i år hvor de har kjørt dobbelt dekning++, men fortsatt minimal rotasjon. I hovedsak skader de få gangene det skjer.
                                        Suksessen til BG har vært nettopp en fast ellever og samspill som fungerer i blinde.
                                        Ved salg av en i elleveren rykker en i samme posisjon fra benken opp.

                                        Vi har hatt mye skader. Greier Lundemo, Edh, Ranger, Skjærvik og Lehne å holde seg skadefrie, samtidig som en av de to venstrebeinede stopperne (helst begge) kommer tilbake innen nærmeste framtid så ser det pent ut. Med en tilnærmet 3-4-3 offensivt og kanskje en fin signering eller to blir det nok en sesong oppe i toppen av tabellen.

                                        ​​​​​

                                        Kommentar

                                        • Kroktåa
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2015
                                          • 2870

                                          Opprinnelig skrevet av Bonzo
                                          Tror problemet vårt er at det er klippekort i startelveren med unntak at forsvaret hvor det ser ut som en turnustjeneste.
                                          Aaaah... Dette blir komisk. "Klippekort" er problemet. Nei, vent - "turnustjeneste" er problemet!

                                          Forumet leverer. Komikk på høyt nivå!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎