Sesongen 2023

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4304

    Opprinnelig skrevet av MortenA

    Det er ingen tvil om at Åsen kan spille en rolle i laget, men den må tilpasses bedre enn i dag. 3-4-3 passet både Åsen og Ibrahimaj fordi de kunne ligge lengre fremme i banen. Dragsnes kom også mer til sin rett siden han kunne komme på løp på utsiden av Åsen. Det er i det hele tatt mange grunner til å returnere til 3-4-3, men det virker at siden både Lehne og Adams må spille, så er det flere spillere som må spille i suboptimale roller/posisjoner.
    Midt oppe i all denne 3-4-3-nostalgien, så må vi også huske hvordan vi ble avkledd på høsten i fjor. Det virket som om motstanderne hadde funnet ut av oss, og vi virket helt hjelpesløse i angrep. Jeg tolket ikke overgangen til 3-5-2 som utelukkende et grep for å finne plass til Lehne og Adams, men også et forsøk på å legge en ny plan og gjøre oss mer uforutsigbare for motstander. Dessverre har resultatene så langt bare vært så der, men jeg vet ikke om svaret nødvendigvis er å gå tilbake til 3-4-3.

    Kommentar

    • OlaG
      Oversetterdrone
      Myklebust Light
      • May 2008
      • 882

      Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

      Midt oppe i all denne 3-4-3-nostalgien, så må vi også huske hvordan vi ble avkledd på høsten i fjor. Det virket som om motstanderne hadde funnet ut av oss, og vi virket helt hjelpesløse i angrep. Jeg tolket ikke overgangen til 3-5-2 som utelukkende et grep for å finne plass til Lehne og Adams, men også et forsøk på å legge en ny plan og gjøre oss mer uforutsigbare for motstander. Dessverre har resultatene så langt bare vært så der, men jeg vet ikke om svaret nødvendigvis er å gå tilbake til 3-4-3.
      Det er et godt poeng, men resultatet har jo blitt at vi er like forutsigbare nå, bare på en annen måte. Ideelt sett kunne vi variert mellom ihvertfall de to planene, og kanskje hatt en eller annen diamant-basert 4-4-2-variant i repertoaret også.

      Kommentar

      • MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3349

        Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

        Midt oppe i all denne 3-4-3-nostalgien, så må vi også huske hvordan vi ble avkledd på høsten i fjor. Det virket som om motstanderne hadde funnet ut av oss, og vi virket helt hjelpesløse i angrep. Jeg tolket ikke overgangen til 3-5-2 som utelukkende et grep for å finne plass til Lehne og Adams, men også et forsøk på å legge en ny plan og gjøre oss mer uforutsigbare for motstander. Dessverre har resultatene så langt bare vært så der, men jeg vet ikke om svaret nødvendigvis er å gå tilbake til 3-4-3.
        Tja, det mest uforutsigbare trekket var å involvere Ranger i det offensve. Som Nordli har påpekt i Studio Åråsen i flere sesonger, så er vårt største problem mangelen på bevegelse foran ballfører. Det fortsetter å være vårt største problem.
        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

        Kommentar

        • Kjøttkaka
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2012
          • 290

          Jeg syns det er veldig bekymringsfullt at de spillerne i hver lagdel som skal være ledertyper og spre trygghet altfor ofte har underprestert. TLO, Åsen, Hedenstad og litt mindre grad Gabrielsen har alle underprestert i år.

          For Gabrielsens del har han kanskje ikke vært så dårlig individuelt, men forsvaret som lagdel framstår kronisk shaky, og det må han ta litt av ansvaret for.

          TLO og Åsen har vært syke og ute av form, og har til tider vært direkte dårlige. TLO scorer ikke, og Åsen ligner etter hvert på en slags kicker fra amerikansk fotball. Han tar dødballer, men utover det er han ofte for treg til å prege kampen, og blir fullstendig usynlig.

          Hedenstad ser rett og slett ikke trygg ut, og det virker ikke som han ustråler den samme tryggheten til forsvaret heller. Det ble jo sagt at han var så viktig for den defensive soliditeten, men den er jo borte i år. I tillegg har han hatt flere mindre heldige inngripener, og virker egentlig å ha stagnert på de fleste områder, eller blitt dårligere. Trenger han konkurranse? Eller var det en feil å ansette en romerikskompis som keepertrener?​

          Kommentar

          • Kanarivogel89
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2006
            • 4304

            Vært uvant skrall kvalitet på dødballene til Åsen i år og. Mer en punter enn en kicker

            Kommentar

            • niko
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2008
              • 440

              Da blir kampen mot Aalesund utsatt, se nyhetstråden. Kanskje like greit når vi har såpass mye skader og spillere ute av form. Hvis Norge går videre fra gruppespillet må vel også Tromsø-kampen utsettes?

              Kommentar

              • Kanarivogel89
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 4304

                Opprinnelig skrevet av niko
                Da blir kampen mot Aalesund utsatt, se nyhetstråden. Kanskje like greit når vi har såpass mye skader og spillere ute av form. Hvis Norge går videre fra gruppespillet må vel også Tromsø-kampen utsettes?
                Riktig avgjørelse. Vi trenger treningsuker. Har jo ikke gjort annet enn å restituere mellom kamp siden serien kom i gang.

                Kommentar

                • Kanarivogel89
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 4304

                  Ekstraomganger på Brann. Det tar vi med oss

                  Kommentar

                  • Kanarivogel89
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2006
                    • 4304

                    NTB melder at kampen mot Aalesund har fått ny dato: onsdag 19. juli. Klemmes altså inn mellom Sandefjord (h) søndag 16. juli og Haugesund (b) søndag 23. juli

                    Kommentar

                    • Lars Henrik Dahl
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2020
                      • 2043

                      Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                      NTB melder at kampen mot Aalesund har fått ny dato: onsdag 19. juli. Klemmes altså inn mellom Sandefjord (h) søndag 16. juli og Haugesund (b) søndag 23. juli
                      Hmmm, "Week of opportunity" eller "Da alt gikk til helvete"? Tre kamper som bør/skal vinnes på rad pleier å stinke av 2-4 poeng. La oss håpe at laget viser evne til å ta nye steg

                      Kommentar

                      • Zindrinho
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2019
                        • 455

                        Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                        Hmmm, "Week of opportunity" eller "Da alt gikk til helvete"? Tre kamper som bør/skal vinnes på rad pleier å stinke av 2-4 poeng. La oss håpe at laget viser evne til å ta nye steg
                        Trenger man egentlig å spørre? Blir aldri 9p av en sånn rekke.. 2p skal ikke gå an da, iom at Sandefjord skal være 3p og 5 plussmål nærmest uansett hvilket lag vi stiller. Men å traske inn en 0- 0 hjemme mot ligaens bånnlag høres veldig lsk anno 23 ut. FKH borte er litt mer hipp som happ men der har jo grindhaug gitt opp for lengst, får helt vondt av fyren.

                        Kommentar

                        • DoubleHi5
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2011
                          • 3954

                          Bodø selger Vetlesen til Club Brugge, i følge Nettavisen. Håper vi da slipper å møte denne vemmelig gode spilleren for lang tid fremover! Bodø blir merkbart svekket, selv om de selvsagt fortsatt har et sterkt lag, også uten ham!
                          Elska þetta félag

                          Kommentar

                          • maxpayne
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2006
                            • 1211

                            Så langt er sesongen godkjent minus. Vi slipper inn alt for mange mål og vi får håpe at en liten treningsperiode kan hjelpe litt, men jeg tror problemet er større. Vi har fått in Roseth, Tønnessen og Skjærvik men jeg ser egentlig ikke hvem av disse som skal prioriteres. Kortene stokkes altfor mye bak der når disse er ca 75% kampklare store deler av tiden. I fjor løste vi problemene med Pettersson med stort sett å flytte inn Dragsnes. Nå er det rett og slett for mange der bak som blir rulert og satt i situasjoner de ikke trenger som f.eks Garnås i går på venstre. Roseth, Tønnessen og Skjærvik er alle gode eliteseriespillere men har så lang i LSK karrieren vært til en del bry på flere måter. Nå må de se å bli skadefrie også må trenerteamet proritere knallhardt der bak med de samme utvalgte kamp etter kamp.

                            Kommentar

                            • Kanarivogel89
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2006
                              • 4304

                              Opprinnelig skrevet av maxpayne
                              Så langt er sesongen godkjent minus. Vi slipper inn alt for mange mål og vi får håpe at en liten treningsperiode kan hjelpe litt, men jeg tror problemet er større. Vi har fått in Roseth, Tønnessen og Skjærvik men jeg ser egentlig ikke hvem av disse som skal prioriteres. Kortene stokkes altfor mye bak der når disse er ca 75% kampklare store deler av tiden. I fjor løste vi problemene med Pettersson med stort sett å flytte inn Dragsnes. Nå er det rett og slett for mange der bak som blir rulert og satt i situasjoner de ikke trenger som f.eks Garnås i går på venstre. Roseth, Tønnessen og Skjærvik er alle gode eliteseriespillere men har så lang i LSK karrieren vært til en del bry på flere måter. Nå må de se å bli skadefrie også må trenerteamet proritere knallhardt der bak med de samme utvalgte kamp etter kamp.
                              Med tanke på at vi har slitt med skader siden serien kom i gang, så velger jeg å sette karakter godkjent på første tredel. Vi er et overpresterende Tromsø + 2 plussmål på Viking unna pallen, uten at jeg prøver å diskreditere Tromsø for innsatsen så langt. Helstrup er en strålende trener.

                              Merk at jeg ikke tar med cupen i beregningen under:

                              Til forsvarets forsvar (hehe) så synes jeg det har blitt mer struktur i det siste (unntatt på Jessheim). Brann er et offensivt fyrverkeri, men vi forsvarte oss knallgodt i store deler av kampen. Ruben var enorm, spesielt i første omgang. Stabæk skapte svært lite. Kamma har vel én målsjanse? S08 scorte på de få sjansene de fikk.

                              Vi kom utrolig skeivt ut bakover med ni baklengs på de første fire kampene. Etter dette har vi sluppet inn sju mål på seks kamper. Ikke perfekt, men ikke krise, og vi har møtt gode offensive lag som Glimt, S08 og Brann. xGA viser også at vi har blitt straffet hardt mtp. hva vi har sluppet til (16 baklengs på 13,6 xGA).

                              Tønnesen har virkelig vært maks uheldig. Ikke en skadeutsatt spiller, men har fått kjipe småskader som skulder, infisert kutt og overtråkk. Har vist de gangene han har kunnet spille at han har veldig mye å komme med. En trussel offensivt både i kraft av en god fot og enorm duellstyrke i boksen.

                              Roseth er en veldig trist historie. Greit at han visste om disse greiene han har i huet, men det er stort sett helt andre skader som har holdt ham ute. Maks uflaks at svinet Salvesen skulle sette ham på sidelinja allerede i første kamp, for han så fryktelig god ut både i vinter og mot Viking.

                              Skjærvik kommer. Han var småskadet da han kom til oss og har blitt plaget av denne mystiske sjukdommen som har ridd klubben som en mare helt siden Godset-kampen (uten at jeg mener at Covid-gjengen fra Drammen er patient zero altså). Vi har fortsatt til gode å se Skjærvik i full vigør, men vi får heller være veldig takknemlige for at kneet hans tålte støyten han fikk mot Stabæk. Tre uker med trening nå, så er han fit.

                              Ranger er bare uflaks. Trenger ikke utbrodere noe mer her.

                              Kjeksheim sendes nok hjem, dessverre. Fantastisk fotballspiller, men mannen tåler jo ikke å spille fotball på dette nivået. Man kan jo kritisere klubben litt her, men jeg mener det var helt riktig å få inn et alternativ på HVB da det ble klart at Edh ble ute lenger. Interessant nok er vi jo i samme situasjon nå med Ranger ute til ute i august en gang. Kan hende det er derfor man har latt Slørdahl prøve seg på backen, med varierende hell. Vi får se hva som skjer.

                              Lenger fram har det jo også vært mannefall med en hanglende Åsen og en Lehne som ikke har kommet i gang. Svendsen har vært inn og ut med sjukdom. Nei, heldige med spillerlogistikken har vi ikke vært i 2023...

                              Nå selger vi nok Akor om ikke lenge, og da forventer jeg at speider-Olsen har jobbet målrettet med å finne de riktige typene. For å være ærlig, så vet jeg ikke helt hvilke plasser som skriker etter forsterkninger, men det hadde ikke gjort meg noe om vi fikk inn en ving som klarer å dra av en spiller eller to. Svendsen kommer jo aldri til å få sjansen, så da må det noen nye inn her. Jeg vet at det er trygt og godt med Åsen og Ibra, men alt for ofte blir det veldig traust (les: utholdende kjedelig). Spesielt Åsen har mistet alt av fart nå. Får jo snart Løkberg til å se ut som en av Ingebrigtsen-brødrene. En Simsir-type bare uten drittsekktaktene hadde gjort seg. Dersom Knudsen forsvinner, så trenger vi også en fotrapp midtbanespiller/indreløper. Uba har potensial, men er fortsatt veldig uslepen.

                              Til slutt: Lundemo... Hva gjør vi? Sitter på benken i tre kamper, men kommer ikke inn. Er han klar eller ikke? Benkefyll? Kan ikke forstå at han ikke kunne gjort en liten jobb i 15-20 minutter mot Brann, Stabæk eller Kamma. Merkelig hele opplegget.

                              Kommentar

                              • LS89
                                Kamptrådkongen
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2013
                                • 3323

                                Ser vif har solgt Thiago Holm for 35+ mill, samt 15% videresalg. 0 målpoeng i år, dårlig på børsen. Vist generelt lite i Eliteserien. Mener fortsatt vi fikk alt for lite for Ogbu (25 mill +?). Hva tenker dere? Ogbu var et beist og et unikum. Vært meget solid for Slavia Praha, og er med i flere kåringer der ute ser jeg. Hva alt er, er jeg usikker på. Men tydeligvis tatt Slavia med storm.

                                Kommentar

                                • Kanarivogel89
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2006
                                  • 4304

                                  Opprinnelig skrevet av LS89
                                  Ser vif har solgt Thiago Holm for 35+ mill, samt 15% videresalg. 0 målpoeng i år, dårlig på børsen. Vist generelt lite i Eliteserien. Mener fortsatt vi fikk alt for lite for Ogbu (25 mill +?). Hva tenker dere? Ogbu var et beist og et unikum. Vært meget solid for Slavia Praha, og er med i flere kåringer der ute ser jeg. Hva alt er, er jeg usikker på. Men tydeligvis tatt Slavia med storm.
                                  Spinnvill overgang egentlig. Det første som er viktig å nevne, er at dette er en totalpakke på 35 millioner. Igohs totalpakke er på minst 30 millioner ifølge RB. Tar man med kronekursen i dag kontra 6. januar da Igoh ble solgt, så er ikke avstanden så stor.

                                  Spillere som Thiago Holm går for mer enn midtstoppere. Han er i tillegg tre år yngre enn Ogbu og har et veldig høyt potensial som Fagermo ikke har klart å få ut (sjokk).

                                  Vi kunne muligens fått mer for Igoh, ja, spesielt med tanke på kontraktlengden hans. Jeg er veldig spent på videresalgsprosentene våre for Igoh. De bør jo være 20% eller mer mtp. salgssummen. Ellers er det jo diverse klausuler som vil gi penger i kassa. Sånn som Igoh har levert, så tror jeg disse vil utløses. Egentlig har det aldri kommet ut hvor mye han ble solgt for eller andre detaljer rundt overgangen. Sves nevner til stadighet at totalpakka er større enn det folk tror.

                                  Så må jeg si at jeg ikke tror Thiago Holm går videre fra Celtic med det første. Om VIF i det hele tatt får noe særlig ut av videresalgsklausulen tviler jeg litt på. Ser ikke for meg at han tar steget opp fra Celtic. Igoh går videre om et år eller to. Banna bein. Som du sier, fyren har tatt Slavia med storm og er inne i landslagsdiskusjonen til Nigeria. Videre har han treårskontrakt, så Slavia er nok lystne på å cashe inn i god tid. Slavia er en selgende klubb som har solgt spillere rett til PL og andre topp fem ligaer de siste årene, så jeg tror nok det tikker inn ganske så mange flere millioner om bare skadene holder seg unna.

                                  Men Akor, han skal vi ha mye for. Målscorere vokser ikke på trær, og spisser er dyre for tiden. Vi kommer til å bli latterliggjort av hele fotball-Norge om han går for under 50 millioner. Fuckings Karlsbakk i Viking gikk jo for over 30 millioner.

                                  Forventer at Mesfin leverer her.
                                  Last edited by Kanarivogel89; 13.06.2023, 13:08.

                                  Kommentar

                                  • P0P_Corn
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Apr 2004
                                    • 161

                                    Noen som vet status på Vindheim?

                                    Kommentar

                                    • sigurdsen
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2006
                                      • 1817

                                      Opprinnelig skrevet av P0P_Corn
                                      Noen som vet status på Vindheim?
                                      Spilte ikke dagens internkamp ifølge RB.

                                      Kommentar

                                      • gilbert
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 3172

                                        LSK har ikke forlenga låneavtalen for Vindheim da den gikk ut 20. juni, i følge dagens artikkel på lsk.no. Så vidt jeg forstår ville det vært meget kostbart både å forlenge, men da betale hele lønna han har hatt, for ikke å snakke om å kjøpe ham. Med skadehistorikken hans, og både Eskil og snart også Lars tilgjengelige igjen er det en helt grei beslutning. (Selv om det hadde vært morsomt å se litt mer av ham, men ikke til en såpass høy pris.)

                                        gilbert

                                        Kommentar

                                        • DoubleHi5
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2011
                                          • 3954

                                          Må skrive et par ord om vår tidligere spiller, Jonatan Braut Brunes. Han var god i dag mot Bodø og lagde det avgjørende første målet når Godset ble det første laget som slår Bodø i årets serie. Ble også kåret til banens beste.

                                          Han har fått en del pepper her på forumet tidligere, men i dag skal han i alle fall ha for at han etter kampen sier til TV2 at "Jeg synes vi har vært gode mot de gode lagene, Viking, Molde og Lillestrøm".
                                          Elska þetta félag

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎