Sesongen 2023

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Pad
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2022
    • 667

    Allerede vert kritisk til hvordan det drives på medie og sosiale medier siden fra klubben, og selv om det har blitt noe bedre så er det fortsatt alt for svakt det som blir levert. Men slik som den saken som blir lagt ut igår onsdag på LSK.no er problemet eksemplifisert. En sak om salgshopp sesongkortsalget i ligaen, en ting som i seg selv er greit å "lage" en sak om også for klubben. Problemet er bare den "lage" delen, fordi her har man altså bare klippet ut rett fra NTB en sak hvor Lillestrøm, LSK, Åråsen eller antall sesongkort man selv har solgt i det hele tatt er nevnt. Derimot så er det et forsidebilde fra en EL kamp på Aspmyra og en kommentar fra noen som jobber i Glimt. Hvordan kan noen i medieavdelingen lese gjennom den saken og tenke at dette er noe man bare kan kaste ut på hjemmesiden til klubben. Forandre da vertfall bildet til et fra Åråsen.
    Nå går man inn i det som av mange blir sett på som comebacket til Eliteserien og norsk fotball for alvor, og om ganske nøyaktig en mnd så starter faktisk sesongen, men det virker som om klubben faktisk ikke har fått det med seg eller de ikke prioriterer disse sidene av klubben. Noe som er ganske imponerende etter en del kritikk av akkurat det i flere år allerede.

    Kommentar

    • kunden
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 2308

      Fra Nyhetstråden: https://www.kfl.no/debatt/forum/hove...463#post961463

      Er det enda en sykesengsliter vi ser konturene av? Høres ut som han balanserer på en knivsegg mtp skader. Men det kan jo hende han bare er desillusjonert etter skaden han pådro seg ifjor.
      Må innrømme at jeg hadde fullstendig glemt han etter Skjærvik-balladen, Rubens inntreden og Ogbuxit. Får krøsse det som krøsses kan for at låret hans holder

      Kommentar

      • Lars Henrik Dahl
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2020
        • 2185

        Opprinnelig skrevet av kunden

        Råflott skal det være. Perfekt for oss i en 343
        Det kan hende vi allerede har et problem i å skulle få to naturlige midtspisser til å fungere sammen i et par. Tre gode midspisser blir ikke nødvendigvis en god angrepstrio. Det er forskjellige krav til midspisser, vinger og spisspar. TLO har noen forutsetninger for å kunne spille på kant og har gjort det før, men er best sentralt. Adams vil jeg helst ha midt foran mål.

        Derimot - når sesongen er halvspilt og vi kanskje trenger en erstatter for Adams...

        Kommentar

        • Zindrinho
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2019
          • 486

          Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

          Derimot - når sesongen er halvspilt og vi kanskje trenger en erstatter for Adams...
          Er det fort dessverre for sent. Superlig i Tyrkia er utsatt til 3 mars nå, Bukk Jr virka klar på at han ikke skal spille mer i tyrkia nå, skal vel da ha en norsk klubb før sesongen starter her ser jeg for meg.
          Ellers helt enig i at 3 midtspisser ikke er optimalt på banen samtidig. Allerede litt bekymra nok for våre 2 naturlig framskutte spisser i 352 om vi ikke skal pakke inn enda en.

          Kommentar

          • kunden
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 2308

            Opprinnelig skrevet av Zindrinho

            Er det fort dessverre for sent. Superlig i Tyrkia er utsatt til 3 mars nå, Bukk Jr virka klar på at han ikke skal spille mer i tyrkia nå, skal vel da ha en norsk klubb før sesongen starter her ser jeg for meg.
            Ellers helt enig i at 3 midtspisser ikke er optimalt på banen samtidig. Allerede litt bekymra nok for våre 2 naturlig framskutte spisser i 352 om vi ikke skal pakke inn enda en.
            Dette her er jo ikke rocket-science. Bukken og Akor kan fint spille ving. Jeg vil si begge er perfekte for den rollen.
            Selvom Akor også er god til å ta imot ball, men enda bedre som trussel med å bruke farten rettvendt. Verre blir det å vende han av med å avslutte selv hver bidige gang (han har målet i øyekroken).
            Dermed har vi TLO som midtspiss og kan konse fullt og helt det han kan beste av samtliger spisser i Norge. Trille ballen over målstreken.
            Selvsagt tar vi han imot med åpen armer.

            Kommentar

            • G-Man
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2011
              • 3159

              Vet ikke hvorfor vi diskuterer Gulbrandsen, egentlig. Han er utvilsomt glad i LSK, men kjærligheten til pengene er større. Han går dit de betaler mest, og det er neppe på Åråsen.

              Kommentar

              • Kanarivogel89
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 4361

                Opprinnelig skrevet av G-Man
                Vet ikke hvorfor vi diskuterer Gulbrandsen, egentlig. Han er utvilsomt glad i LSK, men kjærligheten til pengene er større. Han går dit de betaler mest, og det er neppe på Åråsen.
                Jeg er uenig. Greit at Fredrik gikk til Molde en gang tidligere da klubben var skakkjørt både økonomisk og sportslig, men han har da vitterlig støtta klubben økonomisk opptil flere ganger i ettertid. Han kjøpte billetter til Ahus-ansatte etter Covid-pandemien, og han slenger alltid inn en voksen slant til #Vierlsk og lignende aksjoner. Han har aldri gjort det samme for Molde. Hjertet hans ligger uten tvil hos oss, og det er hit han vil når han er ferdig i utlandet. Det har han sagt hver gang han har blitt intervjuet.

                At han så langt har valgt å spille fotball i Tyrkia hvor klimaet er mye deiligere, lønningsposen flerfoldig ganger større og man får bryne seg mot spillere som Icardi, Mata, Özil, Mertens, Dele Alli, Marek Hamsik etc etc etc, er veldig, veldig forståelig.

                Jeg tror absolutt Fredrik kommer tilbake. Om det ikke blir nå i vinter, så kommer han i løpet av de neste par åra – dersom vi vil ha ham.

                Kommentar

                • G-Man
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2011
                  • 3159

                  Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                  Han har da vitterlig støtta klubben økonomisk opptil flere ganger i ettertid. Han kjøpte billetter til Ahus-ansatte etter Covid-pandemien, og han slenger alltid inn en voksen slant til #Vierlsk og lignende aksjoner.
                  Absolutt, og det er derfor jeg også skriver at han utvilsomt er glad i LSK. Jeg har ingen form for motvilje mot Fredrik, og tror definitivt at han ville være en styrke for oss. Jeg tror bare ikke det er spesielt sannsynlig at han kommer nå. Fredrik har kanskje et vindu på 2 år igjen hvor han kan tjene mer andre steder enn på Åråsen, og basert på historien tror jeg han da velger bort oss nå.

                  Kommentar

                  • Zindrinho
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2019
                    • 486

                    Opprinnelig skrevet av kunden

                    Dette her er jo ikke rocket-science. Bukken og Akor kan fint spille ving. Jeg vil si begge er perfekte for den rollen.
                    Selvom Akor også er god til å ta imot ball, men enda bedre som trussel med å bruke farten rettvendt. Verre blir det å vende han av med å avslutte selv hver bidige gang (han har målet i øyekroken).
                    Dermed har vi TLO som midtspiss og kan konse fullt og helt det han kan beste av samtliger spisser i Norge. Trille ballen over målstreken.
                    Selvsagt tar vi han imot med åpen armer.
                    Kan bli litt av en overgang å gå fra Åsen og Ibrahimaj som vingtyper til Adams og Bukk jr i mine øyne, Ibra er overalt, Åsen er innbitt, spisstyper som akor og Bukk kan man fint bruke 1 av om gangen som ving men alle 3 samtidig går ikke opp i min bok hvertfall, går ut over det defensive. Ville vært litt rart å gått tilbake på at vi skal bruke 352 nå midt i oppkjøringa kun fordi 1 ønskesignering blir ledig på et uforutsett tidspunkt og syns jeg.
                    Jeg er som sagt litt usikker på hvor bra TLO og Adams funker sammen også, ikke bare relasjonelt men som spillertyper på topp sammen, én av dem må komme ned og være mer link-up spiller, da mister vi mye av det Lehne er best på (adams kan da umulig bli link-up'en).

                    Tror nok dessverre også som Gman sier at det ikke blir oss helt enda for Bukk, av samma grunn som i sommer, selv om en sånn opplevelse kan skremme enhver nok til å ville oppsøke kjente og trygge omgivelser foran penger og flere eventyr.

                    Kommentar

                    • Lars Henrik Dahl
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2020
                      • 2185

                      Opprinnelig skrevet av kunden

                      Dette her er jo ikke rocket-science. Bukken og Akor kan fint spille ving. Jeg vil si begge er perfekte for den rollen.
                      Selvom Akor også er god til å ta imot ball, men enda bedre som trussel med å bruke farten rettvendt. Verre blir det å vende han av med å avslutte selv hver bidige gang (han har målet i øyekroken).
                      Dermed har vi TLO som midtspiss og kan konse fullt og helt det han kan beste av samtliger spisser i Norge. Trille ballen over målstreken.
                      Selvsagt tar vi han imot med åpen armer.
                      Strever med å se at Adams har utpregede ving-egenskaper. Mini-bukken kunne nok fungert bra som ving offensivt. Ville hatt mer tro på TLO-Adams-Bukk, men tviler på at det ville være en god løsning heller. Som flere andre påpeker er det nok heller ikke særlig sannsynlig utfall. La oss heller fokusere på å få de to vi har til å fungere sammen. De har en lang vei å gå.

                      Kommentar

                      • Playboy1
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 2125

                        Mulig jeg begynner å bli gammel og glemsk men.....
                        Har det alltid vært like "dødt" rundt LSK som nå , selv på denne årstida da ?

                        Kommentar

                        • Kanarivogel89
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2006
                          • 4361

                          Opprinnelig skrevet av Playboy1
                          Mulig jeg begynner å bli gammel og glemsk men.....
                          Har det alltid vært like "dødt" rundt LSK som nå , selv på denne årstida da ?
                          Frustrerende stille ja. Nå er alle markedene i Europa stengt, så nå forventer jeg at det skjer ting andre halvdel av februar. Vi har navn på blokka, og leter etter både HB og 6er. Håper også vi kan spe på med noen flere talenter, slik vi gjorde med Elias/Uba i sommer (selv om sistnevnte ikke kom før etter sesongen) og Braut Brunes/Seferi for en stund tilbake. Greit at vi ikke treffer med alle, men vi må fortsette å tiltrekke oss talentene.

                          Kommentar

                          • MortenA
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2007
                            • 3373

                            Opprinnelig skrevet av Playboy1
                            Mulig jeg begynner å bli gammel og glemsk men.....
                            Har det alltid vært like "dødt" rundt LSK som nå , selv på denne årstida da ?
                            Er vel den ‘dødtida’ hvor laget er i hardtrening så det er umulig å si noe utifra treningskampene. Lite som skjer på overgangsfronten, så da er det lite å diskutere.

                            I forhold til startelleveren Gilbert nevnte i treningstråden så håper jeg Ibrahimaj kommer inn tidlig. Jeg tror vi kan få uvante problemer uten arbeidsinnsatsen hans i det defensive arbeidet. Som førsteforsvarer er han vår beste spiller, og jeg håper han starter på benken for å kunne utjevne nivået når byttene kommer utover i kampen.
                            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                            Kommentar

                            • ynnor
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2008
                              • 857

                              Det har altså kun kommet inn èn spiller fremover på banen , fra tredje nivå i Sverige.Mister 6-8 midtbane/spisser. Eneste mulighet til å gjøre en god sesong er at Adams og Lehne får i gang et sykt samarbeid og at alle bare slår ballene opp dit. Dette ser skummelt ut

                              Kommentar

                              • brune stakkeland
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2012
                                • 869

                                Opprinnelig skrevet av ynnor
                                Det har altså kun kommet inn èn spiller fremover på banen , fra tredje nivå i Sverige.Mister 6-8 midtbane/spisser. Eneste mulighet til å gjøre en god sesong er at Adams og Lehne får i gang et sykt samarbeid og at alle bare slår ballene opp dit. Dette ser skummelt ut
                                Lundemo ble riktignok henta i august, men han ble henta for å erstatte Kairinen, samme med Lehne Olsen mot Fridjonsson, Simsir var bare nødlån for å dekke opp for Tobias/Helland - der er Tobias tilbake igjen nå. I tillegg spiller vi 352, evt 442 diamant, og der er det ingen rene vinger. Det skal hentes en erstatter til Mathew og kanskje en spiss som backup i tillegg til Skogvold. Jeg ser ikke helt de store hullene i stallen utenom det. Kanskje en høyreback om prognosen på Edh er dårlig

                                Kommentar

                                • Grankanari
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Jun 2018
                                  • 125

                                  Det er egentlig bare tullete å konkludere ut fra treningskamper, men det til tross gjør jeg meg noen tanker:
                                  ​​​
                                  Samarbeid mellom TLO og Adams ser virkelig ikke bra ut. Det kan godt hende at det blir kjempebra, men det ser svakt ut i skrivende stund. Det er vanskelig å se et mønster, og jeg sliter med å se planen. Det hele virker litt tilfeldig.

                                  I likhet med TLO/Adams-relasjonen, ser jeg ikke noe tydelig mønster. Spesielt ikke i den oppbyggende delen av angrepet.

                                  ​​​​
                                  Svendsen ser bra ut. Jeg syntes han virker like pigg som før han måtte ta en pustepause. Han virker også mere relasjonell en tidligere. Blir han mye brukt, tror jeg selvtilliten vil styrke han enda mere, og vi vil ha en ypperlig offensive kvalitet der.

                                  Gabrielsen er kort og godt en veldig god signering. Rolig, rask, sterk, teknisk, og ikke minst en lederfigur. Han vil vi få mye glede av.

                                  Utenom det håper jeg de unge teknikkerene våres får prøvd seg så mye som mulig. Gøy med Bakkes nye smykke, Skaarud! Solberg og Skogvold er også veldig spennende. Sistnevnte er vel nesten garantert en del tid.






                                  Kommentar

                                  • Steele
                                    Juniormedlem
                                    Ferskenpels
                                    • Jul 2020
                                    • 7

                                    Synes Adams mangler mye på det relasjonelle, som Tom Nordlie har nevnt. Er heller ikke imponert over nærteknikken. Heldigvis er han et fysisk monster.

                                    Godt å se Svendsen på banen, men han mangler fortsatt et sluttprodukt. Det blir ikke så mye målsjanser med ham.

                                    Roseth gjorde en god kamp som venstre stopper.
                                    ​​​​​​
                                    Ser det er flere som roper etter nye spillere på midten, men jeg mener vi har nok utvalg.

                                    Det er mye som mangler, men ennå to måneder til seriestart .

                                    Kommentar

                                    • Kanarivogel89
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2006
                                      • 4361

                                      Er nødt til å gi Akor + Lehne litt mer tid da. De spilte sammen på topp i fjorårets siste to kamper. Tre mål ble fasiten da. Lehne er fortsatt langt unna godformen. Typisk for mer rutinerte spillere. Akor sto over de første treningskampene og er fortsatt rusten. De er begge såpass gode spillere at dette kommer seg. Det er høyrebacken som stresser meg...

                                      Kommentar

                                      • scages
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2003
                                        • 1292

                                        Opprinnelig skrevet av Pad
                                        Allerede vert kritisk til hvordan det drives på medie og sosiale medier siden fra klubben, og selv om det har blitt noe bedre så er det fortsatt alt for svakt det som blir levert.
                                        Synes også det går litt tregt hos KFL. På forsiden er det snakk om sesongen 2022 begynner nå ... Litt lite info og pisk rundt medlemskap i KFL også. Ser andre supporterklubber forlengst har lagt ut turinfo for de første serierundene etc. Det går fort til seriestart, og vi har en cup-kamp borte mot Sogndal før det. 2. Serierunde, 15. april, har vi blant annet lørdagskamp i Stavanger, i så måte er det jo gode muligheter for et bra bortefølge med litt hype og tidlig turinfo
                                        Last edited by scages; 20.02.2023, 09:41.

                                        Kommentar

                                        • Lars Henrik Dahl
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2020
                                          • 2185

                                          Opprinnelig skrevet av Grankanari
                                          Det er egentlig bare tullete å konkludere ut fra treningskamper, men det til tross gjør jeg meg noen tanker:
                                          ​​​
                                          Samarbeid mellom TLO og Adams ser virkelig ikke bra ut. Det kan godt hende at det blir kjempebra, men det ser svakt ut i skrivende stund. Det er vanskelig å se et mønster, og jeg sliter med å se planen. Det hele virker litt tilfeldig.

                                          I likhet med TLO/Adams-relasjonen, ser jeg ikke noe tydelig mønster. Spesielt ikke i den oppbyggende delen av angrepet.

                                          ​​​​
                                          Svendsen ser bra ut. Jeg syntes han virker like pigg som før han måtte ta en pustepause. Han virker også mere relasjonell en tidligere. Blir han mye brukt, tror jeg selvtilliten vil styrke han enda mere, og vi vil ha en ypperlig offensive kvalitet der.

                                          Gabrielsen er kort og godt en veldig god signering. Rolig, rask, sterk, teknisk, og ikke minst en lederfigur. Han vil vi få mye glede av.

                                          Utenom det håper jeg de unge teknikkerene våres får prøvd seg så mye som mulig. Gøy med Bakkes nye smykke, Skaarud! Solberg og Skogvold er også veldig spennende. Sistnevnte er vel nesten garantert en del tid.
                                          Det er tullete å konkludere, men helt relevant å observere og gjøre noen refleksjoner. Det er vel det som gjør livet verdt å leve for supportere i mellomsesong. Treningskampene er selvfølgelig for å trene på de tingene de ønsker å bruke i løpet av sesongen, enten det går på formasjoner, relasjoner eller spillmønstre. Vi har tidligere forsesonger sett kamper hvor de bevisst trente på høyt press og andre med lavt press.

                                          Enig med deg når det gjelder TLO og Adams. De har hatt lite trening sammen i kamp. Håper det kommer etter hvert. Savner tydelige roller, eks at en møter, den andre stikker. Det slår meg at selv om det er stor forskjell på dem, så er de litt like som typer. Begge kan gjøre mye av det samme, og det fører til at begge gjør alt, uavhengig av hva den andre gjør i situasjonen. Lehne kommer utover våren, det er jeg helt trygg på. Jeg er også helt sikker på at han aldri kommer til å ha en sånn scoringsbonanza igjen som han hadde i 21-sesongen.

                                          Når det gjelder oppbyggende spill er jeg uenig med deg. Jeg synes jeg ser klare mønstre. (flertall) Hvis vi bare angriper på en måte faller vi raskt igjennom. Vi har mye mer raske spillvendinger/crossere, synes allerede vi har sett flere på 4 treningskamper enn vi så i hele fjorårssesongen. På venstresiden bygger vi opp gjennom kombinasjoner, småstikkere på løp inn i boksen. Nesten aldri innlegg til tross for at vi har noen gode innleggsføtter på den siden. Innleggene som kommer er nesten alltid fra området rundt hjørnet av 16. Alternativet når det låses av for dette, går man inn i banen og åpner for distanseskudd fra rett utenfor 16 eller videre vending mot høyre. Fra høyreside kommer det i større grad innlegg fra dødlinje. Om dette er aktivt valg eller en konsekvens av spillertyper vet jeg ikke. Spesielt i 3-5-2 synes jeg Ranger har vært god til å komme til dødlinja og slår en del gode innlegg. Også her skjærer man inn og vender spillet som et alternativ.

                                          Jeg synes også kontringsspillet - spesielt med Svendsen i tidlig fase - har sett bedre ut. Det går raskere og mer direkte. Mest typisk fra sentralt og ut mot høyre før man skjærer inn. Vi har ikke sett så mye resultatetr av det ennå, men det har sett brukbart ut likevel.

                                          Synes Svendsen generelt ser mye bedre ut enn før han tok pustepause. Han hadde litt de samme tendensene som Ranger, ned med hodet og går til han kjører seg fast. I en indreløperrolle eller hengende bak spiss(ene) får han frihet til å utfolde seg. Han har blitt flinkere til å løfte blikket og fordele ball der han tidligere bare løp og driblet. Det ikke bare gjør ham til en bedre lagspiller, men aktiverer medspillerne på en annen måte.

                                          Gabrielsen tilfører etter min mening mer enn vi mistet med Ogbu. I praksis tror jeg vi byttet opp, og Ogbu var uansett her på lånt tid. Jeg sier ikke at Ogbu ikke kan bli en bedre spiller enn Gabrielsen har vært, men det ville ikke skjedd hos oss.

                                          Skaarud vil få noen minutter her og der, og er kjempespennende. Han er selvfølgelig ikke klar for å starte kamper i eliteserien i år, men har godt av å få kjenne på nivået. Solberg har et høyt toppnivå, vil definitivt få spilletid, men er neppe en utfordrer til startplass i år. Han er egentlig gammel nok til at han burde kunne vært det, men virker ikke helt moden nok ennå. Kanskje på høsten? Skogvold ser for meg ut til å ha brukt fjoråret og vinteren godt. Han har gått fra å være en som i fjor fikk komme innpå for å kjenne på nivået til å bli en som potensielt kan bidra til laget når TLO/Adams har skader/karantener eller trenger en hvil. Foretrekker å ikke måtte starte med ham, men han er definitivt en kandidat for siste halvtimen i en del kamper.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎