Sesongen 2023

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • niko
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2008
    • 440

    Et historisk langt og godt samarbeid fortsetter: Norges største bank og Norges (snart) beste klubb er enige om en ny avtale som sørger for at Akor Adams og LSK spiller med DNB på brystet også i 2023!

    DNB på brystet også i år.

    Kommentar

    • Pad
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2022
      • 645

      Da blir det Tromsø borte som fikk 120 min mot Start. Vanligvis er det bra, men mener vi har tapt de 4 siste kampene hvor motstander kommer fra ekstraomganger.

      Kommentar

      • Dumbo
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2004
        • 465

        Opprinnelig skrevet av Pad
        Da blir det Tromsø borte som fikk 120 min mot Start. Vanligvis er det bra, men mener vi har tapt de 4 siste kampene hvor motstander kommer fra ekstraomganger.
        Det har neppe noen betydning verken den ene eller andre retningen at Tromsø spiller 120 minutter en uke før kampen mot oss.

        På papiret en helt åpen kvartfinale.

        Kommentar

        • Kroktåa
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2015
          • 2870

          Opprinnelig skrevet av Dumbo

          Det har neppe noen betydning verken den ene eller andre retningen at Tromsø spiller 120 minutter en uke før kampen mot oss.

          På papiret en helt åpen kvartfinale.
          ...og i realiteten rein WO for TIL, om vi spiller som i dag...

          Kommentar

          • Kroktåa
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2015
            • 2870

            ...og der la Viking på til 2-0. Helvete. Europa blir mindre sannsynlig etter i dag.

            Kommentar

            • bema0806
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2011
              • 521

              Opprinnelig skrevet av Kroktåa
              ...og der la Viking på til 2-0. Helvete. Europa blir mindre sannsynlig etter i dag.
              Dog skal viking til Bodø OM de går videre. Større sannsynlighet for glimt i semien enn viking

              Kommentar

              • Dumbo
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2004
                • 465

                Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                ...og der la Viking på til 2-0. Helvete. Europa blir mindre sannsynlig etter i dag.
                Skulle Brann gå til finalen er trolig sjansen for at de vinner langt mindre om de møter Glimt enn om de møter oss. Det får være trøsten om vi skulle tape en eventuell semifinale mot Glimt.

                Kommentar

                • Lars Henrik Dahl
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2020
                  • 2044

                  Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                  ...og der la Viking på til 2-0. Helvete. Europa blir mindre sannsynlig etter i dag.
                  I go'hjørnet i dag?

                  Vinneren her skal møte Glimt på Aspmyra. Glimt vil vel uansett vinner her være klar favoritt. Mao er vår mulighet ikke så mye endret. Velger å tenke positivt. Bartene sliter minst like mye med Viking som det vi gjorde i en fryktelig svak kamp fra vår side. Problemet ligger i vår egen stabilitet, ikke minst i hvordan midtbaneleddet verken evner å støtte angrep eller forsvar som forventet.

                  Supporterens evige ambivalens; Når hjertet holder med et lag, hodet holder med et annet...

                  Kommentar

                  • Lars Henrik Dahl
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2020
                    • 2044

                    image.png
                    Ja, det funka jo strålende for Høgmo
                    Sorry, litt "off topic"

                    Kommentar

                    • Lars Henrik Dahl
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2020
                      • 2044

                      Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                      ...og i realiteten rein WO for TIL, om vi spiller som i dag...
                      Hvis vi spiller som i dag, og TIL spiller som i dag, så blir det vel en ganske jevn kamp?

                      Kommentar

                      • brune stakkeland
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2012
                        • 863

                        Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                        ...og der la Viking på til 2-0. Helvete. Europa blir mindre sannsynlig etter i dag.
                        Jeg velger å glede meg over at det ser ihvertfall ikke ut til at rosenborg ligger noe lenger frem enn oss i å bryte seg gjennom hardtarbeidende lag (og at vi har en bedre keeper)

                        Kommentar

                        • Lars Henrik Dahl
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2020
                          • 2044

                          Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                          I go'hjørnet i dag?

                          Vinneren her skal møte Glimt på Aspmyra. Glimt vil vel uansett vinner her være klar favoritt. Mao er vår mulighet ikke så mye endret. Velger å tenke positivt. Bartene sliter minst like mye med Viking som det vi gjorde i en fryktelig svak kamp fra vår side. Problemet ligger i vår egen stabilitet, ikke minst i hvordan midtbaneleddet verken evner å støtte angrep eller forsvar som forventet.

                          Supporterens evige ambivalens; Når hjertet holder med et lag, hodet holder med et annet...
                          Selv om både Knudsen og Glimt tidvis fremkaller brekningsfornemmelser, er det likevel enklere å holde med dem enn Bart + Rekdal. Håper og tror de tar Viking greit. Resultatet reduserer våre Europasjanser med ca. 10%, men deilig å se bartene slite...

                          Kommentar

                          • Kanarivogel89
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 4304

                            Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                            Selv om både Knudsen og Glimt tidvis fremkaller brekningsfornemmelser, er det likevel enklere å holde med dem enn Bart + Rekdal. Håper og tror de tar Viking greit. Resultatet reduserer våre Europasjanser med ca. 10%, men deilig å se bartene slite...
                            Salvesen senker Glimt han. Det er skrevet i stjernene

                            Kommentar

                            • DoubleHi5
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2011
                              • 3954

                              En uhøytidelig situasjonsrapport per 13. mars 2023:

                              Spennende med silly season, pre-season oig off-season! Dette er noen av spørsmålene man må stille seg noen uker før alvoret starter: Hvor mange millioner vil rbk panikkhandle for før seriestart? Er Viking en reell utfordrer til topp fem? Kan Branns entusiasme holde en hel sesong? Kan Lillestrøm fortsette å (over-) prestere og seriøst melde seg på medaljekampen? Vil Vålerenga rykke ned? Blir det hele en reprise av de siste sesongene, med Molde og Bodø et nivå over røkla? Vil norsk fotballs to gladgutter, Fagermo og Rekdal, beholde humøret, garderoben og jobbene sine? Følg med! Her er det mye rart og mange forviklinger som kan og vil skje i månedene vi har foran oss!
                              Elska þetta félag

                              Kommentar

                              • Kingrock
                                Medlem
                                Bøffel
                                • Aug 2022
                                • 35

                                Etter å ha sett flere cupkamper på søndag (ja, jeg vet at det er 1mnd igjen til seriestart) begynner man kanskje å se konturene av hvordan noen av lagene fremstår.
                                Jeg synes Brann og Viking ser gode ut. Rbk og LSK er langt bak der man burde forvente at "topplag" skal være.

                                Det snakkes i Dødball om et tilbakeslag fra den gode Haugesund-kampen, men slik laget har sett ut i vinter, mener jeg heller at Haugesund-kampen er et unntak. Jeg synes vi virker veldig temposvake og spillerne går seg bort på banen - alt for lite fremdrift i spillet.

                                Mine betraktninger:
                                - Lars Ranger er for svak for dette laget. Jeg gleder meg til Vindheim er skadefri, men er redd det blir mye Ranger.
                                - Knudsen, Åsen og Ibrahimaj så ikke ut som en midtbane som fungerte godt sammen.
                                - Forsvaret virker solid, kommer trolig til bare å bli bedre og bedre. Blir spennende å se om Tønnesen og Skjærvik også vil bidra.
                                - Vi har en av Norges beste keepere.
                                - TLO og Adams kommer til å bli farlige. Men de er avhengig av spillerne rundt seg. De ble alt for mye løpende i forsvar og var helt andre steder enn i boks i Sogndal-kampen.
                                - Tobias Svendesen er den eneste som utfordrer på både fart og teknikk. Lillestrøm endrer spilleatferd med ham på banen.

                                Det er jo diskutert opp og i mente om midtbaneanker, men jeg mener at det er helt prekært. Det laget vi har nå, tror jeg fint kommer til å plassere seg på blant de 6 beste, men vi er nok ikke i nærheten av å utfordre medaljene i år.

                                Kommentar

                                • BD
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2006
                                  • 1385

                                  Opprinnelig skrevet av Kingrock
                                  Etter å ha sett flere cupkamper på søndag (ja, jeg vet at det er 1mnd igjen til seriestart) begynner man kanskje å se konturene av hvordan noen av lagene fremstår.
                                  Jeg synes Brann og Viking ser gode ut. Rbk og LSK er langt bak der man burde forvente at "topplag" skal være.

                                  Det snakkes i Dødball om et tilbakeslag fra den gode Haugesund-kampen, men slik laget har sett ut i vinter, mener jeg heller at Haugesund-kampen er et unntak. Jeg synes vi virker veldig temposvake og spillerne går seg bort på banen - alt for lite fremdrift i spillet.

                                  Mine betraktninger:
                                  - Lars Ranger er for svak for dette laget. Jeg gleder meg til Vindheim er skadefri, men er redd det blir mye Ranger.
                                  - Knudsen, Åsen og Ibrahimaj så ikke ut som en midtbane som fungerte godt sammen.
                                  - Forsvaret virker solid, kommer trolig til bare å bli bedre og bedre. Blir spennende å se om Tønnesen og Skjærvik også vil bidra.
                                  - Vi har en av Norges beste keepere.
                                  - TLO og Adams kommer til å bli farlige. Men de er avhengig av spillerne rundt seg. De ble alt for mye løpende i forsvar og var helt andre steder enn i boks i Sogndal-kampen.
                                  - Tobias Svendesen er den eneste som utfordrer på både fart og teknikk. Lillestrøm endrer spilleatferd med ham på banen.

                                  Det er jo diskutert opp og i mente om midtbaneanker, men jeg mener at det er helt prekært. Det laget vi har nå, tror jeg fint kommer til å plassere seg på blant de 6 beste, men vi er nok ikke i nærheten av å utfordre medaljene i år.
                                  Det har sikkert stått et eller annet sted, men hvor lenge må man regne med at Vindheim er ute?

                                  Hva med Lundemo?

                                  Hva med Solberg? Ikke på benken mot Sogndal - er han skadet eller ikke vurdert som god nok til å være med på bortetur?

                                  Er helt enig når det gjelder midtbaneanker. Vi får en helt annen bredde i stallen hvis vi får på plass en god 6-er, men det er vel lettere sagt enn gjort. Hvem er aktuelle?

                                  Lundemo, og til dels Åsen, forventes å måtte stå over kamper som følge av skade. Vi er også sårbare som følge av at en ekstra midtbanespiller inn på laget er den sannsynlige løsningen dersom en av spissene er utilgjengelige.

                                  Kommentar

                                  • Kanarivogel89
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 4304

                                    Opprinnelig skrevet av BD

                                    Det har sikkert stått et eller annet sted, men hvor lenge må man regne med at Vindheim er ute?

                                    Hva med Lundemo?

                                    Hva med Solberg? Ikke på benken mot Sogndal - er han skadet eller ikke vurdert som god nok til å være med på bortetur?

                                    Er helt enig når det gjelder midtbaneanker. Vi får en helt annen bredde i stallen hvis vi får på plass en god 6-er, men det er vel lettere sagt enn gjort. Hvem er aktuelle?

                                    Lundemo, og til dels Åsen, forventes å måtte stå over kamper som følge av skade. Vi er også sårbare som følge av at en ekstra midtbanespiller inn på laget er den sannsynlige løsningen dersom en av spissene er utilgjengelige.
                                    For Vindheim sin del var det snakk om en muskelskade. De ventet på bilder forrige uke. Forventet å være klar før seriestart – vi får se.

                                    Lundis og Solberg trente begge på fredag før avreise, men det ble vurdert slik at man lot dem bli hjemme. Kilde her er Sves i Dødball. Tror det kanskje var like så greit. Ikke spesielt digg å løpe på kunstgress med bånntæla når man nettopp har kommet seg tilbake etter skade. Spørs derfor også om vi får se dem mot Tromsø… Kanskje i en eventuell semi på Åråsen.

                                    Jeg tror det blir en veldig jevn liga i år. Ikke spesielt mange som utmerker seg, slik KingRock nevner. Kanskje vår fremste evne så langt i vinter er at vi er veldig vanskelige å slå. Null tap så langt i oppkjøringen er fasit. Blir greit med poeng så lenge man unngår å tape kamper. Men spesielt utviklende vil jeg ikke kalle spille vårt. Kjente jeg var misunnelig på Sogndal som tok kjappe innkast uansett hvor på banen de befant seg. Å pælme ballen inn i feltet sånn som vi gjør med Dragsnes er sånt som hører hjemme på Sunday League-nivå. Greit at det har vært et fint angrepsvåpen, men det blir liksom litt symbolsk for den kjipe fotballen vi har begynt å spille.

                                    Kommentar

                                    • G-Man
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2011
                                      • 3146

                                      Personlig sliter jeg med å se fremgang fra i fjor. Det går fortsatt for sakte fremover, vi mangler fortsatt spillere (med ett unntak) som evner (og/eller tør) å gå av en spiller. Spillemønstre virker ikke å sitte særlig godt, det blir mye underlig (og lite produktiv) løping på tvers og bakover. Og selv om mål-produksjonen er bra i treningskampene, så virker ikke duoen TLO / AA å ha klart etablerte roller. Og i likhet med flere andre er jeg bekymret for høyrebacken (siden Vindheim virker å være kjeks), og mangelen på en tydelig sjef på midten.
                                      Verst for meg personlig er at Bakke fremdeles virker opptatt av at vi for enhver pris ikke skal ta sjanser offensivt, selv mot lag en divisjon under oss.
                                      Det er noe tungt, tregt og nesten litt gledesløst over måten vi spiller på.

                                      Krise og katastrofe? På ingen måte, det er ennå tid til å få på plass ting før seriestart, og det er absolutt lyspunkter. For meg er en av dem Tønnesen (som sikkert ikke får spille all verden). Han har en meget presis fot, plenty med entusiasme og mot til å utfordre. Bra!

                                      Kommentar

                                      • kunden
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 2288

                                        Opprinnelig skrevet av G-Man
                                        Personlig sliter jeg med å se fremgang fra i fjor. Det går fortsatt for sakte fremover, vi mangler fortsatt spillere (med ett unntak) som evner (og/eller tør) å gå av en spiller. Spillemønstre virker ikke å sitte særlig godt, det blir mye underlig (og lite produktiv) løping på tvers og bakover. Og selv om mål-produksjonen er bra i treningskampene, så virker ikke duoen TLO / AA å ha klart etablerte roller. Og i likhet med flere andre er jeg bekymret for høyrebacken (siden Vindheim virker å være kjeks), og mangelen på en tydelig sjef på midten.
                                        Verst for meg personlig er at Bakke fremdeles virker opptatt av at vi for enhver pris ikke skal ta sjanser offensivt, selv mot lag en divisjon under oss.
                                        Det er noe tungt, tregt og nesten litt gledesløst over måten vi spiller på.

                                        Krise og katastrofe? På ingen måte, det er ennå tid til å få på plass ting før seriestart, og det er absolutt lyspunkter. For meg er en av dem Tønnesen (som sikkert ikke får spille all verden). Han har en meget presis fot, plenty med entusiasme og mot til å utfordre. Bra!
                                        Fristende å melde deg inn til admin for brudd på opphavsretten,
                                        Er enig, så enig. Og i motsetning til ifjor åpner vi med meget vanskelig motstand. Ifjor fikk vi lette poeng i starten og spilte på oss selvtillit. Samtidig som alt gikk inn. Enn så lenge fortsetter den trenden mirakuløst nok.
                                        Tar vi en S08 og følger opp med å kjempe i bunnen hvis marginene snur?
                                        Jeg er dessverre meget pessimistisk. Også fordi kreative spillere ikke vil få mye spilletid. Det blir det trygge og trauste og for motstanderne veldig forutsigbart.

                                        Jeg vil selvsagt gjerne bli overasket og spiser mine ord med glede om vi også iår kjemper blant topp 6

                                        Kommentar

                                        • knut
                                          Make knut Great Again
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2006
                                          • 9370

                                          Tom Nordlie er den eneste som har kommet med poenget: "Hadde LSK møtt noen bedre enn Sogndal, hadde de mest sannsynlig heva seg".

                                          Legger meg på linja til Nordlie, enn så lenge.

                                          For hadde LSK møtt Hurdal, hadde det jaggu vært 1-1 til pause der og.

                                          Blir spennende når serien starter!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎