Sesongen 2023

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kimito
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 2600

    #81
    Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
    Jeg er ikke motstander av å selge spillere, men timingen bør være rett - så langt det er mulig.
    Du har rett, men synes du overser medaljens bakside litt. Dersom Karinen ikke hadde fått ut potensialet i neste sesong, men heller slitt litt med skader og sånt, så sitter man på en spiller med redusert markedsverdi og utgående kontrakt. Det er, kjedelig nok, ofte lønnsomt å velge trygt.
    Ferdigskåra

    Kommentar

    • lsk_rob
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Mar 2016
      • 139

      #82
      Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

      Det er noe av gamet, og kan være sunt for videreutvikling av laget. MEN, og det er et stort men: Det å bytte for mange samtidig ikke minst i samme lagdel gjør at man ikke kan bygge videre, men må i stedet starte på nytt. Jeg synes heller ikke det er riktig å selge Kairinen nå. Ikke fordi han var så vanvittig god i 2022, men snarere det motsatte. Jeg har tro på at en full sesongoppkjøring sammen med laget kunne gjort ham en kanon spiller i 2023, og kunne trigget helt andre overgangssummer i de neste vinduene. Potensialet hans er langt høyere enn det han viste mesteparten av denne sesongen.

      Jeg er ikke motstander av å selge spillere, men timingen bør være rett - så langt det er mulig. Vi kommer feks sannsynligvis til å selge Edh på et eller annet tidspunkt, men de fleste ville vel være enige om at det vi ville få for ham akkurat nå neppe står i forhold til hva vi kan håpe på om et år eller to.
      Skulle vi beholdt han én sesong til og fått en god pris så hadde vi vært avhengig av at han fornyet kontrakten sin, i og med at han har avtale ut 2024.

      Kommentar

      • Kanarivogel89
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 4301

        #83
        Helt greit at Kairinen går. Var veldig god for oss i OBOS, men på langt nær så dominant som jeg trodde han kom til å være i ES. Litt sånn luksusspillerfølelse, og det har vi ikke plass til på midtbanen vår. Kan slå noen helt fantastiske pasninger og har et godt overblikk, men motoren er ikke der, og han er alt for veik og taktisk uklok i defensive. I tillegg er han ikke utpreget rask. En spiller på det jevne med klare svakheter, men ingen veldig utpregede styrker.

        Kommentar

        • bjarmann
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 2864

          #84
          Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
          Helt greit at Kairinen går. Var veldig god for oss i OBOS, men på langt nær så dominant som jeg trodde han kom til å være i ES. Litt sånn luksusspillerfølelse, og det har vi ikke plass til på midtbanen vår. Kan slå noen helt fantastiske pasninger og har et godt overblikk, men motoren er ikke der, og han er alt for veik og taktisk uklok i defensive. I tillegg er han ikke utpreget rask. En spiller på det jevne med klare svakheter, men ingen veldig utpregede styrker.
          Vi så vel nesten aldri noen av de pasningene i år. Kan stort sett bare huske på tvers og bakover. I mine øyne den største synderen i at spillet vårt gikk ekstremt treigt framover fra sommeren og ut året
          I år så tar vi alt

          Kommentar

          • Kanarivogel89
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2006
            • 4301

            #85
            Opprinnelig skrevet av bjarmann

            Vi så vel nesten aldri noen av de pasningene i år. Kan stort sett bare huske på tvers og bakover. I mine øyne den største synderen i at spillet vårt gikk ekstremt treigt framover fra sommeren og ut året
            Stikkeren til Adams’ mål mot KBK var utsøkt. Ellers var det ikke all verden i år nei.

            Hvis vi sitter igjen med 10 millioner etter at FCM har tatt sin del så synes jeg det er bra. 15 millioner totalt vil være topp fem salg i klubbens historie tror jeg. Slett ikke verst for en spiller som har bevist såpass lite.

            Kommentar

            • ynnor
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2008
              • 857

              #86
              Sves melder også på Dødball at Røsler diskuterer terminering av kontrakt ,og at Slørdal er ønsket sv Obosklubber. Kan bli mye egentrening i starten av januar når man ikke har lagkamerater.

              Kommentar

              • Svart og gul
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Oct 2004
                • 260

                #87
                Opprinnelig skrevet av ynnor
                Sves melder også på Dødball at Røsler diskuterer terminering av kontrakt ,og at Slørdal er ønsket sv Obosklubber. Kan bli mye egentrening i starten av januar når man ikke har lagkamerater.
                Det er nok noen nye stoppere på plass til da. I tillegg til Roseth har vi vært i kontakt med tre stoppere nå nylig.

                Kommentar

                • Kanarivogel89
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 4301

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av ynnor
                  Sves melder også på Dødball at Røsler diskuterer terminering av kontrakt ,og at Slørdal er ønsket sv Obosklubber. Kan bli mye egentrening i starten av januar når man ikke har lagkamerater.
                  I alle dager. Slørdahl ut er greit – han har vel til gode å spille én eneste god kamp for oss. Men at Rösler kastes på dør/vil vekk allerede etter ett år overasker meg. Synes han har gjort en god figur sentralt i stoppertreeren og kom til å være en fin mann å ha i troppen også neste sesong.

                  Er jo som en omvendt julekalender det her. Åpner ei luke for ny spiller som forsvinner hver dag. Mesfin og Co bør virkelig ha planen klar her nå!

                  Kommentar

                  • LS89
                    Kamptrådkongen
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2013
                    • 3323

                    #89
                    Er det bare jeg som sjekker ryktetråden 50 ganger om dagen?

                    Kommentar

                    • Kanarivogel89
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 4301

                      #90
                      Opprinnelig skrevet av LS89
                      Er det bare jeg som sjekker ryktetråden 50 ganger om dagen?
                      Du er definitivt ikke alene. F5-tasten er slitt ned. Nødt til å bare være stille før stormen. Satser på et lite gavedryss før jul

                      Kommentar

                      • AB40
                        Medlem
                        Hoffnarr
                        • Aug 2015
                        • 52

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av ynnor
                        Sves melder også på Dødball at Røsler diskuterer terminering av kontrakt ,og at Slørdal er ønsket sv Obosklubber. Kan bli mye egentrening i starten av januar når man ikke har lagkamerater.
                        Synes dette virker veldig merkelig mtp Røsler. Har han da trodd at det var fast plass på han i år og er forbanna over å slite benk da eller?
                        Blir ikke mye toppspiller av å gi opp slik, men mye kan ha skjedd bak lukkede dører som gjør at det er riktig for han og potensielt klubben.

                        Kommentar

                        • Dole
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2004
                          • 1521

                          #92
                          Om vi skal ta videre steg førstkommende sesong er vi avhengig av å få inn minimum 3-4 spillere i nærheten av landslagsklasse. Spennende å se om Mesfin har så god kontroll som enkelte tror.

                          Kommentar

                          • McGuffy
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 5092

                            #93
                            Nettavisen melder at vi jobber aktivt for å hente Ruben hjem.

                            Kommentar

                            • Sailor Man
                              Moderator
                              • Jun 2007
                              • 1328

                              #94
                              Opprinnelig skrevet av McGuffy
                              Nettavisen melder at vi jobber aktivt for å hente Ruben hjem.
                              Kan i så fall forklare Rösler-situasjonen. Det blir langt til elleveren bak Garnås, Ruben og Ogbu for ham. Samtidig tenker jeg at hvis vi må betale ham ut av kontrakten er det like greit å beholde ham - han har jo vist at han har et godt nivå inne.

                              Kommentar

                              • Fugggel
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2020
                                • 489

                                #95
                                Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                                I alle dager. Slørdahl ut er greit – han har vel til gode å spille én eneste god kamp for oss. Men at Rösler kastes på dør/vil vekk allerede etter ett år overasker meg. Synes han har gjort en god figur sentralt i stoppertreeren og kom til å være en fin mann å ha i troppen også neste sesong.

                                Er jo som en omvendt julekalender det her. Åpner ei luke for ny spiller som forsvinner hver dag. Mesfin og Co bør virkelig ha planen klar her nå!
                                Tror nok at dette skyldes at Røsler ikke er fornøyd med situasjonen og at vi sikter høyere. Mener at dette er positivt. Men vi begynner å nærme oss et antall ut at vi ikke har råd til noe særlig feilskjær på markedet. Og det har vi sjeldent klart

                                Kommentar

                                • Kanarivogel89
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2006
                                  • 4301

                                  #96
                                  Opprinnelig skrevet av Fugggel

                                  Tror nok at dette skyldes at Røsler ikke er fornøyd med situasjonen og at vi sikter høyere. Mener at dette er positivt. Men vi begynner å nærme oss et antall ut at vi ikke har råd til noe særlig feilskjær på markedet. Og det har vi sjeldent klart
                                  Med Ruben hjem, Roseth inn og nytt framstøt på Tønnesen ser dette langt mer fornuftig ja. Bare viktig at vi ikke bryter opp så alt for mye i troppen. Er en fin stamme som har holdt på de siste par årene.

                                  Kommentar

                                  • Håvard Ottesen
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Aug 2012
                                    • 128

                                    #97
                                    Kairinen solgt til Sparta Praha for 15-16 mill ifølge RB. Ålreit det

                                    Kommentar

                                    • brune stakkeland
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2012
                                      • 863

                                      #98
                                      Opprinnelig skrevet av Håvard Ottesen
                                      Kairinen solgt til Sparta Praha for 15-16 mill ifølge RB. Ålreit det
                                      Midtjylland har vel krav på ganske høy videresalgsprosent, men selv om den er på 50% så vil vi sitte igjen med ca 10 mill (det vi betalte skal normalt trekkes fra videresalget)

                                      Kommentar

                                      • fredpet76
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Feb 2004
                                        • 1211

                                        #99
                                        Opprinnelig skrevet av brune stakkeland

                                        Midtjylland har vel krav på ganske høy videresalgsprosent, men selv om den er på 50% så vil vi sitte igjen med ca 10 mill (det vi betalte skal normalt trekkes fra videresalget)
                                        RB skriver at 15 mill vil tikke inn på konto i løpet av 2023..

                                        Kommentar

                                        • Kanarivogel89
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2006
                                          • 4301

                                          Bevegelse i Tønnesen-caset, melder Sves. Han er vel ikke ute med artikler uten at spillere er på vei, så da vil jeg tro at denne går i orden i løpet av kort tid. Blir en fin romjul med Lunan hjem og Tønnesen inn!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎