Sesongen 2023

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • kunden
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 2288

    Hvem er denne Tønnesen og hvorfor er vi så hissige på han? Har han kvaliteter utover det å være venstrebeint? Har han utmerket seg i noen grad? Har hørt om navnet, men heter ikke alle Tønnesen på Sørlandet?

    Kommentar

    • Sailor Man
      Moderator
      • Jun 2007
      • 1328

      Opprinnelig skrevet av kunden
      Hvem er denne Tønnesen og hvorfor er vi så hissige på han? Har han kvaliteter utover det å være venstrebeint? Har han utmerket seg i noen grad? Har hørt om navnet, men heter ikke alle Tønnesen på Sørlandet?
      Har ikke lagt så godt merke til ham selv, men har en kompis som er Start-supporter. Han sier at Kristoffer Tønnessen var en av Starts beste i fjor. Anvendelig spiller med bra venstrefot. Kan spille både midtbane, stopper og back. Lite skadet og har spilt alt av kamper de siste årene. Hele 15 målpoeng i alle turneringer forrige sesong (ifølge Transfermarkt). Virker som en stødig squad-spiller på meg. Lite potensiale for videresalg, og kanskje ikke på Dragsnes-nivå, men en vestre stopper/back er jo definitivt noe vi trenger.

      Kommentar

      • Pad
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2022
        • 644

        Skjærvik, Gabrielsen, Ogbu og Garnås. Hvem ender opp med spilletid? Evt så ser man forberedelsene av et Ogbu slag.

        Kommentar

        • brune stakkeland
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2012
          • 863

          Opprinnelig skrevet av Pad
          Skjærvik, Gabrielsen, Ogbu og Garnås. Hvem ender opp med spilletid? Evt så ser man forberedelsene av et Ogbu slag.
          Du glemte Roseth. Men tipper Skjærvik - Ogbu - Gabrielsen. For min del virker dette som oppgradering på de vi har mistet bak. Tipper nok Slørdahl ut etterhvert

          Kommentar

          • Pad
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2022
            • 644

            Opprinnelig skrevet av brune stakkeland

            Du glemte Roseth. Men tipper Skjærvik - Ogbu - Gabrielsen. For min del virker dette som oppgradering på de vi har mistet bak. Tipper nok Slørdahl ut etterhvert
            Synes det er veldig rart om man ikke henter inn en venstrebeint stopper man har planer om å starte. Sett nå i to sesonger hvor dårlig det fungerer med feil bein på sidestopperne.

            Kommentar

            • brune stakkeland
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2012
              • 863

              Opprinnelig skrevet av Pad

              Synes det er veldig rart om man ikke henter inn en venstrebeint stopper man har planer om å starte. Sett nå i to sesonger hvor dårlig det fungerer med feil bein på sidestopperne.
              Forsåvidt enig der, men Skjærvik har spilt på venstresiden i forsvarstreern til Kamma i 26 kamper i år, mens f eks Rösler alltid har fungert best som den sentrale av tre. Men er mye mulig Skjærvik er tiltenkt som erstatter for Ogbu når han blir solgt og vi bare er i forkant av salget. Uansett en oppgradering, mener LSK har vært interessert i han siden ihvertfall 2020.

              Kommentar

              • LS89
                Kamptrådkongen
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2013
                • 3323

                MHC
                Gabrielsen Ogbu Garnås/Skjærvik
                Edh Ibrahimaj Knutsen Åsen Dragsnes
                Adams TLO

                Ikke det dummeste jeg har sett. I tillegg skal Mathew erstattes, kanskje Kairinen.​

                Må si jeg virkelig setter pris på strategien Mesfin jobber mot. Smarte, gode, signeringer. Lykke til med å møte den forsvarstrioen neste år.

                Kommentar

                • WAK
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2006
                  • 959

                  Du glemte han som kommer til
                  å bli årets spiller i 2023. Eba Charles.

                  Kommentar

                  • Playboy1
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 2109

                    Opprinnelig skrevet av LS89
                    MHC
                    Gabrielsen Ogbu Garnås/Skjærvik
                    Edh Ibrahimaj Knutsen Åsen Dragsnes
                    Adams TLO

                    Ikke det dummeste jeg har sett. I tillegg skal Mathew erstattes, kanskje Kairinen.​

                    Må si jeg virkelig setter pris på strategien Mesfin jobber mot. Smarte, gode, signeringer. Lykke til med å møte den forsvarstrioen neste år.
                    Vil også si lykke til dem som skal møte angreps duoen vår , hvis dem er skadefrie og intakt ?

                    Kommentar

                    • fredpet76
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2004
                      • 1211

                      Opprinnelig skrevet av Pad

                      Synes det er veldig rart om man ikke henter inn en venstrebeint stopper man har planer om å starte. Sett nå i to sesonger hvor dårlig det fungerer med feil bein på sidestopperne.
                      Roseth har vi allerede hentet som ren venstre stopper. Tønnessen er også venstrebent, og det samme er Skjærvik. Sistnevnte ser ut som også like mye kan spille høyre om man ser oppstillingen til HamKam i fjor. Skjærvik spilte høyre stopper mot oss på Hamar.

                      Kommentar

                      • Lars Henrik Dahl
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2020
                        • 2043

                        Opprinnelig skrevet av brune stakkeland
                        Sves erfarer at overgangssum er 15-16 mill. Sier ikke noe om prosenter til Midtjylland
                        Mener han antydet 4 mill til Midtjylland i poden, av 14 mill totalt. Mulig han er mer oppdatert noen dager etter

                        Kommentar

                        • bjarmann
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2005
                          • 2864

                          Ser Molde prøvde å kapre overgangen til Gabrielsen selvfølgelig. For en historisk møkkaklubb det er. Får RBK på 90 tallet til å fremstå som sympatiske. Sikker på at om vi skulle fått ei ny vaskekjerring så hadde Molde forhørt seg og kommet med et bedre tilbud før hun hadde skrevet kontrakt på Åråsen.
                          I år så tar vi alt

                          Kommentar

                          • Kanarivogel89
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 4301

                            Opprinnelig skrevet av bjarmann
                            Ser Molde prøvde å kapre overgangen til Gabrielsen selvfølgelig. For en historisk møkkaklubb det er. Får RBK på 90 tallet til å fremstå som sympatiske. Sikker på at om vi skulle fått ei ny vaskekjerring så hadde Molde forhørt seg og kommet med et bedre tilbud før hun hadde skrevet kontrakt på Åråsen.
                            Desto diggere at Ruben sa nei, til tross for en langt mer lukrativ pakke fra romsdølene. LSK som er klubben hans. Var Hafslund og generelt vanstyre som presset ham ut forrige gang.

                            Kommentar

                            • kunden
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2005
                              • 2288

                              Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                              Desto diggere at Ruben sa nei, til tross for en langt mer lukrativ pakke fra romsdølene. LSK som er klubben hans. Var Hafslund og generelt vanstyre som presset ham ut forrige gang.
                              Per nå ønsker han seg til LSK. Men det kan komme et tilbud han ikke har råd å sei nei til. Pakka høyere lønn og CL-kval er det vanskelig å konkurrere mot.
                              Blir ikke mye forundret hvis han spiller i blått kommende sesong. Men desto større kultstatus hvis han spiller i gult.
                              Han er vel først og fremst tenkt som en arvtager til Ogbu - når han forsvinner (til sommeren)

                              Kommentar

                              • gilbert
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 3166

                                Her er TV2-meldinga:



                                gilbert

                                Kommentar

                                • Kanarivogel89
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2006
                                  • 4301

                                  Opprinnelig skrevet av Sailor Man

                                  Hvis Lundemo blir skadefri - og det er et stort hvis - har vi allerede en av de beste 6-erne i ES.
                                  Sakser denne fra Kaan sin tråd og over hit, all den tid innlegget mitt dreier seg om Lundemo og sesongen 2023 og ikke vår nylig eksporterte finske venn.

                                  Lundis må bli klar til oppkjøringa starter i januar. Er helt avhengig av å få en god vinter hvis han skal levere fra første minutt i ES neste år. Var langt unna noe som helst som lignet form før han skadet seg.

                                  Men ja, hvis han kommer tilbake i godt gammelt slag, så kan han være gull verdt som 6'er i en 3-5-2, selv om jeg må innrømme at jeg alltid har syntes Lundemo har vært noget oppskrytt. Var helt OK for oss (best i sin første sesong etter han kom fra Bærum) og gjorde en habil jobb i et veldig sterkt RBK. Falt litt gjennom i Kypros. Kroppen hans har vel heller aldri holdt en hel sesong. Kan aldri se for meg spilleminutter ala Dragsnes for Marius neste år.​ Liten tvil om at vi må ha inn flere i denne posisjonen, litt med det forbehold at Uba muligens kan komme inn og dominere fra første stund.
                                  Last edited by Kanarivogel89; 23.12.2022, 10:31.

                                  Kommentar

                                  • Playboy1
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 2109

                                    Apropo Lundemo. Håper klubben sikter høyere enn å tro at han skal bli en ‘ bære bjelke ‘ for oss denne sesongen? Selv evt skadefri så er ikke han god nok dessverre for en toppklubb i ES.

                                    Kommentar

                                    • knut
                                      Make knut Great Again
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2006
                                      • 9370

                                      Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                                      Desto diggere at Ruben sa nei, til tross for en langt mer lukrativ pakke fra romsdølene. LSK som er klubben hans. Var Hafslund og generelt vanstyre som presset ham ut forrige gang.
                                      Nå har jo ryktetråd-kongen kommi med et rykte på 40 mill for 4 år i Molde. Stemmer det, er det bare å reise dit for Ruben. Hadde vel tatt 40 år+ i LSK å oppnådd samme.

                                      Men vi får se, rykter.

                                      Kommentar

                                      • banan
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jun 2018
                                        • 438

                                        Opprinnelig skrevet av knut

                                        Nå har jo ryktetråd-kongen kommi med et rykte på 40 mill for 4 år i Molde. Stemmer det, er det bare å reise dit for Ruben. Hadde vel tatt 40 år+ i LSK å oppnådd samme.

                                        Men vi får se, rykter.
                                        Alt handler ikke om penger.

                                        Kommentar

                                        • bjarmann
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2005
                                          • 2864

                                          Opprinnelig skrevet av banan

                                          Alt handler ikke om penger.
                                          For Molde gjør det det. En klubb som er mer sjarmløs enn City. Det er godt gjort det!
                                          I år så tar vi alt

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎