Sesongen 2023

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4301

    #61
    Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
    Jeg er ikke spesielt engstelig for at vi ikke skal fortsette å konsolidere oss i toppen eller kanskje til og med ta enda et steg videre. Som Knut skriver blir mange fort dramaqueens og tar mulige og umulige sorger på forskudd. Men det er vel slik det er å være dedidert supporter?

    Det blir uansett en spennende silly season! Tror vi får noen overraskelser som de fleste kanskje ikke har tenkt på...
    Jeg ser det som et sunnhetstegn at vi lar såpass mange gå på udramatisk vis. Det vitner om at vi har en plan. Blir ikke overrasket om ryddesjauet vi ser nå er del av en omstrukturering til en ren 3-5-2. Adams og Lehne er et for sterkt spisspar til at vi har råd til å skille dem.

    Kommentar

    • Pad
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2022
      • 644

      #62
      Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

      Jeg ser det som et sunnhetstegn at vi lar såpass mange gå på udramatisk vis. Det vitner om at vi har en plan. Blir ikke overrasket om ryddesjauet vi ser nå er del av en omstrukturering til en ren 3-5-2. Adams og Lehne er et for sterkt spisspar til at vi har råd til å skille dem.
      Problemet med det er jo at det er en ikke ubetydelig sjanse for at Akor er gone i sommer, og hva skal man da gjøre om man ikke har skikkelig erstattere hverken sentralt, på kantene eller på topp? Enten om man legger om til 352 eller ikke så må man ha inn på en spiss, vingtyper og erstattere for alle de rollene som blir borte med Matthew, Holst og evt Kaan.

      Kommentar

      • Lars Henrik Dahl
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2020
        • 2043

        #63
        Opprinnelig skrevet av Pad

        Problemet med det er jo at det er en ikke ubetydelig sjanse for at Akor er gone i sommer, og hva skal man da gjøre om man ikke har skikkelig erstattere hverken sentralt, på kantene eller på topp? Enten om man legger om til 352 eller ikke så må man ha inn på en spiss, vingtyper og erstattere for alle de rollene som blir borte med Matthew, Holst og evt Kaan.
        Hvem sier at vi ikke får skikkelige erstattere?

        Kommentar

        • Kanarivogel89
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 4301

          #64
          Opprinnelig skrevet av Pad

          Problemet med det er jo at det er en ikke ubetydelig sjanse for at Akor er gone i sommer, og hva skal man da gjøre om man ikke har skikkelig erstattere hverken sentralt, på kantene eller på topp? Enten om man legger om til 352 eller ikke så må man ha inn på en spiss, vingtyper og erstattere for alle de rollene som blir borte med Matthew, Holst og evt Kaan.
          Jeg mener uansett vi må spille på de styrkene vi har mens vi har dem. Alternativet, altså å ha Adams på benk eller tvinge ham ut på kant, svekker oss offensivt. Forsvinner Adams, så kommer det en ny spiss inn. Det kommer fort en spiss inn i vinter uansett tror jeg. Høstsesongen vitner dessuten om at motstanderne har funnet ut av hvordan de skal stoppe oss, så vi er uansett nødt til å ta i bruk favorittbegrepet til Bakke og "røre litt i gryta" i vinter. Tilbake til tegnebrettet!

          Angående Adams, så håper jeg for øvrig han har vett nok til å ta minst en sesong til hos oss. Han er langt fra ferdig vare. Fysikken er ekstrem, og han er en god goalgetter, men det taktiske er så svakt at han vil bli spist levende på høyere nivå enn Eliteserien. Vi får se hva som skjer.

          Og jeg har full tillit til at det kommer mange inn i vinter. Anslår en 7-8 signeringer, Roseth inkludert, før cupmøtet mot Sogndal ruller igang. Mathew, Holst, Pettersson, Simsir og Fridjonsson er kanskje viktige brikker som forsvinner, men de frigjør samtidig plasser i utlendingskvota. Med Charles inn og disse ut har vi brukt fem av ni plasser (Cissé, Charles, Kairinen, Adams og Ogbu). Dette gir oss langt større spillerom på overgangsmarkedet. Samtidig vil den nye medieavtalen gjøre overgangsbudsjettet vårt mer romslig. Leser at mange klubber satset hardt i sommer for å sikre at de ville holde seg i ES og dermed motta et titalls miliioner ekstra å rutte med pga. den nye medieavtalen. Vi anstrengte oss ikke spesielt økonmisk i sommer, og vil derfor forhåpentligvis ha godt med penger å bruke de neste månedene. Tror vi går en spennende vinter i møte!
          Last edited by Kanarivogel89; 05.12.2022, 15:10.

          Kommentar

          • McGuffy
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 5092

            #65
            Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
            . Med Charles inn og disse ut har vi brukt fem av ni plasser (Cissé, Charles, Kairinen, Adams og Ogbu).
            Ogbu er forbundsutviklet, kom til Norge i 2018 som 18-åring. og teller ikke på "fri-spiller"-kvota.

            Kommentar

            • Kanarivogel89
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2006
              • 4301

              #66
              Opprinnelig skrevet av McGuffy

              Ogbu er forbundsutviklet, kom til Norge i 2018 som 18-åring. og teller ikke på "fri-spiller"-kvota.
              Gullkantet informasjon! Takk skal du ha. Når vil Cissé også eventuelt da få status som forbundsutviklet, all den tid han er 18 og hos oss nå? Akor kom jo også til Sogndal som 18-åring, riktignok i første omgang på lån fra sin afrikanske klubb.

              Kommentar

              • Kanarivogel89
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 4301

                #67
                Sves var ikke overbevist om at Mathew har bestemt seg i denne ukas "Dødball". Derimot ble det så godt som bekreftet både av ham og Nordlie at det blir formasjonsendring i vinter. 3-5-2 er planen.

                Kommentar

                • G-Man
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2011
                  • 3144

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                  3-5-2 er planen.
                  Første tegn på at trenerduoen vår faktisk kan ha evne til å tenke nytt og alternativt. Det er lovende!

                  Kommentar

                  • kunden
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 2288

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av G-Man

                    Første tegn på at trenerduoen vår faktisk kan ha evne til å tenke nytt og alternativt. Det er lovende!
                    352 er knappest "nytt og alternativt" men det har tvunget seg fram ettersom vi har to klassespisser. Mer spennende blir det å se om vi går all-in på den formasjonen. Før eller senere blir enten TLO eller Akor skadet, får karantene eller solgt(Akor). Isåfall trenger vi en backup hvis vi da ikke midlertidig går tilbake til 343

                    Kommentar

                    • G-Man
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2011
                      • 3144

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av kunden

                      352 er knappest "nytt og alternativt" men det har tvunget seg fram ettersom vi har to klassespisser.
                      Nei, 352 i seg selv er hverken nytt eller alternativt, men Bakke og Myhre har tviholdt på de samme mønstrene uansett hvem vi møtte, der en rekke andre trenere (selv i Eliteserien) har vist mye større fleksibilitet.
                      Du understreker poenget mitt her. At vi skal endre formasjon er ikke fordi trenerne har innsett at det ikke fungerte det vi gjorde, men (som du selv sier) at det har "tvunget seg frem".

                      Kommentar

                      • Tvilling
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2006
                        • 1462

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av G-Man

                        Første tegn på at trenerduoen vår faktisk kan ha evne til å tenke nytt og alternativt. Det er lovende!
                        De tenkte vel nytt og alternativt da de la om til 343?

                        VI har da vel heller ikke statisk spilt 343, jfr mot BG?

                        Kommentar

                        • fredpet76
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2004
                          • 1211

                          #72
                          Spilleplan presenteres kl 14

                          Fredag slippes spilleplanen for Eliteserien og OBOS-ligaen. Det presenteres i en TV 2-sending fra klokken 14.00.

                          Kommentar

                          • P0P_Corn
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Apr 2004
                            • 161

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av fredpet76
                            Flere tøffe kamper de 6 første rundene - spennende om vi er klare fra start.

                            Kommentar

                            • Pad
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2022
                              • 644

                              #74
                              Derby med fridag etterpå funket i år, så hvorfor skulle Tv2 kjøre samme suksessoppskrift neste sesong? Helt latterlig valg av kamptidspunkt.

                              Kommentar

                              • Lars Henrik Dahl
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2020
                                • 2043

                                #75
                                Det tynnes i rekkene...

                                Kommentar

                                • Playboy1
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 2109

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
                                  Det tynnes i rekkene...
                                  Ja , og vi må vel også regne at snart er Knudsen
                                  borte også….
                                  Men regner jo med at Mesfin og Co har kontroll da , så lenge de lar spillerne gå… ? Av de vi har mistet til nå , så er det kun Matthew jeg virkelig vil savne .

                                  Kommentar

                                  • Tvilling
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2006
                                    • 1462

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
                                    Det tynnes i rekkene...
                                    Det er vel noe av gamet?!
                                    Og en del av målsetning, til klubb og spillere, at de skal selges til utlandet.
                                    Kjøpt for 3 mill, utviklet og bidratt, og solgt for . (noen flere mill enn man kjøpte for)

                                    Kommentar

                                    • Pad
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2022
                                      • 644

                                      #78
                                      Veldig spent på hvordan den sentrale kommer til å se ut. Må inn med 2 nye før sesongen og en til i sommer slik det står nå. Og da MÅ man treffe på 2/3 for at man skal kunne være i nærheten av 4. plassen fra ifjor og i år.

                                      Kommentar

                                      • WAK
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2006
                                        • 959

                                        #79
                                        Per dags dato har vi vel Uba Charles, Knutsen, Lundemo, Mathisen og Elias Solberg som er sentrale midtbane spillere. Sjal vi ha inn to til så må i tilfelle flere ut. Mathisen er det vel vist interesse for.

                                        Uba Charles ryktes det om at har et enormt potensiale. Enorm motor med ballvinner egenskaper samtidig som han har et enormt rykk. Var redd vi aldri kom til å klare å erstatte Mathew men etter hva jeg hører så kan denne Uba Charles bli vel så god som Mathew.

                                        Kommentar

                                        • Lars Henrik Dahl
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2020
                                          • 2043

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av Tvilling

                                          Det er vel noe av gamet?!
                                          Og en del av målsetning, til klubb og spillere, at de skal selges til utlandet.
                                          Kjøpt for 3 mill, utviklet og bidratt, og solgt for . (noen flere mill enn man kjøpte for)
                                          Det er noe av gamet, og kan være sunt for videreutvikling av laget. MEN, og det er et stort men: Det å bytte for mange samtidig ikke minst i samme lagdel gjør at man ikke kan bygge videre, men må i stedet starte på nytt. Jeg synes heller ikke det er riktig å selge Kairinen nå. Ikke fordi han var så vanvittig god i 2022, men snarere det motsatte. Jeg har tro på at en full sesongoppkjøring sammen med laget kunne gjort ham en kanon spiller i 2023, og kunne trigget helt andre overgangssummer i de neste vinduene. Potensialet hans er langt høyere enn det han viste mesteparten av denne sesongen.

                                          Jeg er ikke motstander av å selge spillere, men timingen bør være rett - så langt det er mulig. Vi kommer feks sannsynligvis til å selge Edh på et eller annet tidspunkt, men de fleste ville vel være enige om at det vi ville få for ham akkurat nå neppe står i forhold til hva vi kan håpe på om et år eller to.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎