Sesongen 2023

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • kunden
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 2308

    Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

    Det tenker jeg i så fall er like greit. Usikker på om han passer inn i 3-5-2 og han har hatt en del holdningsproblemer tidligere.
    Ligner veldig på en "signe en spiller som var god under meg tidligere". Og som man hadde bladd opp flertalls miller for. Får finne nye og mer spennende spillere. Som også ikke koster skjorta, Skal det koste skjorta skal det være ferdigvare som er best og the best på den posisjonen han er tenkt å kle i LSK - ikke et måfålkjøp fordi han har eller har hatt et navn i ES tidligere

    Kommentar

    • Aderyn
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Dec 2020
      • 133

      Opprinnelig skrevet av sigurdsen
      Nei, men ingen av de største. Det er snakk om at han blir 4. valg, og sannsynligvis stort sett får spille for reservelaget.
      4 valg? Er vel ingen Nederlandsk klubb utenom de store som har råd til å bruke over 10 mill på Mads og gjøre han til 4 valg. Hørtes merkelig ut.

      Kommentar

      • Aderyn
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Dec 2020
        • 133

        Hvis vi skal spille 3-5-2 som ryktet så ville ikke Heintz passet spesielt bra inn. Så greit at han glipper, mer passende til 3-4-3. I 3-5-2 er han ikke god nok defensivt for å spille på kanten eller som indreløper.

        Kommentar

        • Kanarivogel89
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 4361

          Opprinnelig skrevet av kunden

          Ligner veldig på en "signe en spiller som var god under meg tidligere". Og som man hadde bladd opp flertalls miller for. Får finne nye og mer spennende spillere. Som også ikke koster skjorta, Skal det koste skjorta skal det være ferdigvare som er best og the best på den posisjonen han er tenkt å kle i LSK - ikke et måfålkjøp fordi han har eller har hatt et navn i ES tidligere
          Ahh, en Fagermo spesial

          Kommentar

          • sigurdsen
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2006
            • 1817

            Opprinnelig skrevet av Aderyn

            4 valg? Er vel ingen Nederlandsk klubb utenom de store som har råd til å bruke over 10 mill på Mads og gjøre han til 4 valg. Hørtes merkelig ut.
            Nå vet jeg ikke helt hvor du falt av, men jeg snakket om Vetle Skjærvik. Vil tro de fleste (nederlandske) klubber har råd til både fjerde og femte valg på stopperplass.

            Kommentar

            • Aderyn
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Dec 2020
              • 133

              Opprinnelig skrevet av sigurdsen

              Nå vet jeg ikke helt hvor du falt av, men jeg snakket om Vetle Skjærvik. Vil tro de fleste (nederlandske) klubber har råd til både fjerde og femte valg på stopperplass.
              Oops, my bad. Gikk litt i surr her. Ja gir mening det du sier da.

              Kommentar

              • Oldtimer
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2011
                • 316

                Litt på siden, men jeg har problemer med å fornye mitt sesongkort på Ticket.
                stopper hele tiden når jeg kommer til betaling, ser ut som handlekurv fortsatt er tom.
                noen som har erfaring eller tips?

                Kommentar

                • brune stakkeland
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2012
                  • 869

                  Opprinnelig skrevet av Oldtimer
                  Litt på siden, men jeg har problemer med å fornye mitt sesongkort på Ticket.
                  stopper hele tiden når jeg kommer til betaling, ser ut som handlekurv fortsatt er tom.
                  noen som har erfaring eller tips?
                  Hadde samme problemet i fjor når jeg prøvde å betale med vipps. Vet ikke om det er tilfellet hos deg, jeg måtte til slutt åpne linken på en annen pc og velge kort som betalingsmiddel

                  Kommentar

                  • MortenA
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2007
                    • 3368

                    Opprinnelig skrevet av Aderyn
                    Hvis vi skal spille 3-5-2 som ryktet så ville ikke Heintz passet spesielt bra inn. Så greit at han glipper, mer passende til 3-4-3. I 3-5-2 er han ikke god nok defensivt for å spille på kanten eller som indreløper.
                    En 3-5-2 formasjon skaper flere utfordringer i forhold til hvem som skal spille hvor. Hverken Åsen eller Ibrahimaj er typiske indreløpere, og Dragsnes er bankers på venstrekanten.
                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                    Kommentar

                    • Aderyn
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Dec 2020
                      • 133

                      Opprinnelig skrevet av MortenA

                      En 3-5-2 formasjon skaper flere utfordringer i forhold til hvem som skal spille hvor. Hverken Åsen eller Ibrahimaj er typiske indreløpere, og Dragsnes er bankers på venstrekanten.
                      Ikke typiske indreløpere nei men tror nok Bakke & Myhre vil prøve å omskolere begge to. Begge har vel spilt indreløper tidligere og har en del av egenskapene som skal til. Åsen har jo ikke skuddfot så like greit at han holdes litt lavere i banen. Ibrahimaj har motoren og arbeidskapasiteten som passer rollen godt. Har også trua på at Elias Solberg kan bli en ressurs som indreløper, er en rolle som bør passe han godt, med hans kreativitet. Mest redd på Svendsen sine vegne. Tror ikke han har de defensive fibrene som indreløper i Bakke sin fotball. Kanskje han kan få noen muligheter helt fremme bak en spiss, hvem vet. Knudsen og Lundemo er spillere som allerede behersker rollen greit, selv om jeg tipper Lundemo vil brukes som anker.

                      Må nesten bli slik. Med alle de sentrale midtbanespillerne vi har mistet dette vinduet (Holst, Kairinen & Mathew) så må noen av de nåværende kantspillerne fylle tomrommet som indreløpere. Kommer neppe til å hente en helt ny midtbane, tipper kanskje 1 ny sentral midtbanespiller inn for å gi litt bedre bredde.

                      Håper også litt på en oppgradering av Ranger men tviler på at det prioriteres i dette vinduet med alt det andre vi må ha inn først.

                      Kommentar

                      • BD
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2006
                        • 1400

                        Opprinnelig skrevet av Aderyn
                        Håper også litt på en oppgradering av Ranger men tviler på at det prioriteres i dette vinduet med alt det andre vi må ha inn først.
                        Synes det holder i massevis med Ranger og Edh på høyre vingback dersom Tønnessen er en god utfordrer/backup på venstre.

                        Kommentar

                        • niko
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2008
                          • 447

                          Opprinnelig skrevet av Aderyn

                          Må nesten bli slik. Med alle de sentrale midtbanespillerne vi har mistet dette vinduet (Holst, Kairinen & Mathew) så må noen av de nåværende kantspillerne fylle tomrommet som indreløpere. Kommer neppe til å hente en helt ny midtbane, tipper kanskje 1 ny sentral midtbanespiller inn for å gi litt bedre bredde.
                          Vi har hentet inn ganske mange spillere bak. Kan det tenkes at f.eks. Ruben er ment å kunne brukes på sentral midt?

                          Kommentar

                          • Playboy1
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 2125

                            Opprinnelig skrevet av niko
                            Vi har hentet inn ganske mange spillere bak. Kan det tenkes at f.eks. Ruben er ment å kunne brukes på sentral midt?
                            Jeg vet ikke om Ruben kan være tiltenkt en annen plass enn normalt ?
                            Men selv håper jeg det er slutt på at vi henter inn spillere hvor de blir forespeilet å brukes på litt "uvante" plasser ?
                            Last edited by Playboy1; 03.01.2023, 11:06.

                            Kommentar

                            • Sailor Man
                              Moderator
                              • Jun 2007
                              • 1353

                              Han er nok tenkt å spille stopper - noe annet ville vært rart. Han har vel ikke spilt på midtbanen siden han var tenåring?

                              Tror overdekninga på stopperplass er et tegn på at Ogbu snart blir solgt. Ruben blir god å ha i den posisjonen, men kommer sikkert til å spille sidestopper fram til det.

                              Kommentar

                              • brune stakkeland
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2012
                                • 869

                                Opprinnelig skrevet av Playboy1

                                Jeg vet ikke om Ruben kan være tiltenkt en annen plass enn normalt ?
                                Men selv håper jeg det er slutt på at vi henter inn spillere hvor for dem på litt "uvante" plasser ?
                                Nå som Sves har erfaringer om både Ruben og Skjærvik så tar jeg det for gitt at begge kommer. Jeg tror nesten heller Skjærvik evt kan være dekning på sentral midt, ihvertfall en periode. Blir ihvertfall ikke overraska om vi får se han der i løpet av oppkjøringa.

                                Kommentar

                                • Aderyn
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Dec 2020
                                  • 133

                                  Opprinnelig skrevet av niko
                                  Vi har hentet inn ganske mange spillere bak. Kan det tenkes at f.eks. Ruben er ment å kunne brukes på sentral midt?
                                  Aldri sett Ruben spille på midten, blir garantert stopper av han. Skjærvik derimot kan spille som anker, så ikke helt umulig at han brukes litt der.

                                  Kommentar

                                  • DoubleHi5
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2011
                                    • 3961

                                    Opprinnelig skrevet av Aderyn

                                    Aldri sett Ruben spille på midten, blir garantert stopper av han. Skjærvik derimot kan spille som anker, så ikke helt umulig at han brukes litt der.
                                    Jeg mener å ha en svak erindring av at Ruben faktisk spilte på midtbanen hos oss, før han ble permanent omskolert til midtstopper. Sjekket også stallene for drøyt 10 år siden og der står Ruben oppført som midtbanespiller i 2011. Men i 2010, 2012 og 2013 står han oppført som forsvarer. Kanskje vårt orakel, Gilbert, kan oppklare hvordan dette var?
                                    Elska þetta félag

                                    Kommentar

                                    • gilbert
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 3183

                                      Ruben spilte mest på midtbanen først, både sentralt og på kantene, men best sentralt, før han helt riktig ble omskolert til midtstopper. Tipper det er stopper han vil spille hvis han kommer tilbake til LSK.

                                      gilbert

                                      Kommentar

                                      • banan
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jun 2018
                                        • 438

                                        Ruben var opprinnelig midtbanespiller og har mange aldersbestemte kamper som sentral midt. I et intervju i RB i 2011 sa han: "Hvis jeg får velge selv, så er det sentralt på midten jeg aller helst vil spille". Fikk i alle fall en kamp som sentral midt under Berg i i 2011.
                                        Men han har jo nærmest utelukkende spilt stopper de 11-12 årene som har gått siden den gang.

                                        Kommentar

                                        • Kanarivogel89
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2006
                                          • 4361

                                          Sves melder i Dødball at LSK og Kamma mer eller mindre er enige om Skjærvik. Personlige betingelser gjenstår. Kamma vil ha inn erstatter først, og det er ting i emning her.

                                          Angående Ruben så erfares det at det drøyer fordi det er MLS som liga som eier Ruben, ikke Austin, noe som gjør saken hakket mer komplisert. Tar litt tid, men det kommer sannsynligvis til å løse seg. For å sitere Sves ordrett, så er det "heller et spørsmål om når heller enn om han kommer".
                                          Last edited by Kanarivogel89; 03.01.2023, 14:00.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎