Sesongen 2023

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lynginator
    Medlem
    Hoffnarr
    • Aug 2020
    • 52

    Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

    Ogbu var alltid her på lånt tid. Det blir urealistisk for meg å skulle forvente mer enn 30 millioner for en midtstopper når vi ikke har prestasjoner i Europa å vise til.
    Nettopp. Hadde det vært Molde eller B/G kunne vi ha forventet et beløp nærmere 50-60 om ikke mer.

    Men vi har ikke fått vise frem Ogbu på store scener slik som Molde og B/G har gjort. Må også ta til betraktning at Ogbu er en midtstopper. Er vel bare keepere som går for mindre enn en midtstopper.

    Kommentar

    • Sailor Man
      Moderator
      • Jun 2007
      • 1328

      Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

      Eldre og dyrere er åpenbart, men at han er så mye dårligere er jeg ikke med på. Vi får inn en ekstremt rutinert spiller som har vært kaptein alle steder han har spilt. Kvalitetene er så absolutt der, og han tar nok over plassen til Mathew i kapteinteamet sammen med TLO og Åsen.

      Ogbu var alltid her på lånt tid. Det blir urealistisk for meg å skulle forvente mer enn 30 millioner for en midtstopper når vi ikke har prestasjoner i Europa å vise til.
      Helt enig. Ogbu har kanskje et større potensiale og har noen helt ville involveringer, men Ruben er langt mer stabil og rutinert. Han er i tillegg en langsiktig løsning som har kommet for å bli ut karrieren og vil være en bærebjelke i laget de neste åra. Håper bare han fremdeles er sulten nok til å yte maks på trening hver dag for å holde nivået oppe.

      Kommentar

      • Lynginator
        Medlem
        Hoffnarr
        • Aug 2020
        • 52

        Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

        Trenger ikke ta meg på ordet. Her er sitatet til Geir, sakset rett fra denne artikkelen i RB:

        – Kaan hadde vært her i tre år og tida var inne for et salg av en ambisiøs spiller. Vi må huske på at da vi i fjor sommer var med i europacupen og kjempet om medalje, så holdt vi igjen litt på mulige salg. Det var spillerne med på, og da må vi også akseptere at det i neste omgang kan tvinge seg fram et salg.
        Takk! Kunne jo gjort poenget mitt enda kraftigere med hard fakta om jeg hadde sjekket opp litt

        Kommentar

        • Kanarivogel89
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 4301

          Kan jeg bare få slenge inn hvor deilig det er å bevitne at vi nå selger våre beste spillere rett ut av landet? Har ikke sett en kjip overgang siden Sheriff ga fingeren til klubben etter at vi leget ham tilbake fra de døde/en idiotisk futsalskade. Vi har kommet langt!

          Kommentar

          • Lynginator
            Medlem
            Hoffnarr
            • Aug 2020
            • 52

            Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
            Kan jeg bare få slenge inn hvor deilig det er å bevitne at vi nå selger våre beste spillere rett ut av landet? Har ikke sett en kjip overgang siden Sheriff ga fingeren til klubben etter at vi leget ham tilbake fra de døde/en idiotisk futsalskade. Vi har kommet langt!
            Vel, vi har en viss islending som ga en enda større finger etter å ha brukt oss som sykehus, men det er definitivt deilig å se at vi har kuttet ut "mellomstoppet". Dette viser at vi invisterer smart, skaper gode talenter og holder det attraktivt å bli værende i LSK til tiden er inne for utlandet.

            Skaper vonde minner og litt skummelt å si det, men det nedrykket var noe av det beste som har hendt klubben på mange år.

            Kommentar

            • Kanarivogel89
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2006
              • 4301

              Opprinnelig skrevet av Lynginator

              Vel, vi har en viss islending som ga en enda større finger etter å ha brukt oss som sykehus, men det er definitivt deilig å se at vi har kuttet ut "mellomstoppet". Dette viser at vi invisterer smart, skaper gode talenter og holder det attraktivt å bli værende i LSK til tiden er inne for utlandet.

              Skaper vonde minner og litt skummelt å si det, men det nedrykket var noe av det beste som har hendt klubben på mange år.
              Ja, den hadde jeg faktisk helt glemt! Vann på gåsa osv.

              Kommentar

              • Sailor Man
                Moderator
                • Jun 2007
                • 1328

                Bare en kuriositet, som jeg kom på i diskusjon i en annen tråd her.. Forsvinner Mathew og Ogbu er det knapt utlendinger igjen på laget. Holst, Kairinen, Pettersson, Fridjonsson, Simsir, Mathew og Ogbu ut. Kun Adams og Uba Charles igjen som ikke har norsk pass? Og Adams regnes kanskje som forbundsutviklet likevel?

                Selv kunne jeg tenkt meg noen flere utenlandske talenter inn - det er stort sett utenlandske spillere som har blitt solgt for store penger de siste 20 åra.

                Kommentar

                • Lynginator
                  Medlem
                  Hoffnarr
                  • Aug 2020
                  • 52

                  Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                  Bare en kuriositet, som jeg kom på i diskusjon i en annen tråd her.. Forsvinner Mathew og Ogbu er det knapt utlendinger igjen på laget. Holst, Kairinen, Pettersson, Fridjonsson, Simsir, Mathew og Ogbu ut. Kun Adams og Uba Charles igjen som ikke har norsk pass? Og Adams regnes kanskje som forbundsutviklet likevel?

                  Selv kunne jeg tenkt meg noen flere utenlandske talenter inn - det er stort sett utenlandske spillere som har blitt solgt for store penger de siste 20 åra.
                  Hvis jeg ikke tar helt feil regnes vel både Ogbu og Adams som forbundsutviklet. Men jeg vil tro Mesfin også holder øynene åpne for utenlandske talenter i det afrikanske nettverket.
                  Ble vel nevnt noen spillere de skrev ned på blokka når Mesfin var med til Nigeria? Fetter til Ogbu blant annet. Er nok ingen der som er invitert til prøvespill, men er vel skrevet ned noen navn de holder øye med.

                  Også har vi jo nå sett at LSK har øyne for talenter også i våre naboland (Uba Charles).

                  Kommentar

                  • knut
                    Make knut Great Again
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2006
                    • 9370

                    Ogbu solgt for 45 mill meldes det
                    https://infotbal.cz/slavia-predstavi...-do-roku-2026/

                    edit: Får ta med at RB er partpooper med sine mer realistiske 30 mill
                    Last edited by knut; 06.01.2023, 20:58. Begrunnelse: edit

                    Kommentar

                    • BD
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2006
                      • 1385

                      Opprinnelig skrevet av knut
                      Ogbu solgt for 45 mill meldes det
                      https://infotbal.cz/slavia-predstavi...-do-roku-2026/

                      edit: Får ta med at RB er partpooper med sine mer realistiske 30 mill
                      45 millioner tsjekkiske koruna er ganske nøyaktig 20 millioner norske kroner…

                      Kommentar

                      • knut
                        Make knut Great Again
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2006
                        • 9370

                        Opprinnelig skrevet av BD

                        45 millioner tsjekkiske koruna er ganske nøyaktig 20 millioner norske kroner…
                        Skal aldri translate i Google igjen!

                        Kommentar

                        • Diamanten
                          Medlem
                          Hoffnarr
                          • Nov 2006
                          • 67

                          Står det noe sted noe som helst om videresalgs%%%?

                          Kommentar

                          • gilbert
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 3166

                            Fra RB:

                            "LSK har etter det RB-sporten kjenner til også skaffet seg en prosent på videresalg dersom tsjekkerne selger ham videre. De er en selgende klubb, og det er langt fra umulig at denne avtalen vil bety betydelig mer i framtida."

                            gilbert

                            Kommentar

                            • plantemiddel
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2012
                              • 801

                              1 prosent…?

                              Kommentar

                              • Tvilling
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2006
                                • 1462

                                Opprinnelig skrevet av plantemiddel
                                1 prosent…?
                                Betyr forhåpentligvis en "prosent-andel" (står ikke "én prosent"..)

                                Kommentar

                                • Radulovic
                                  Medlem
                                  Møteplager
                                  • Mar 2016
                                  • 86

                                  Er nok mellom 10 og 15 % som jo vil kunne gi oss mye penger om Ogbu gjør det bra i Tsjekkia. 10 % er det Sogndal skal ha av oss nå.

                                  Kommentar

                                  • Kanarivogel89
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 4301

                                    Opprinnelig skrevet av Radulovic
                                    10 % er det Sogndal skal ha av oss nå.
                                    Dette var bedre enn fryktet. Skal RBK ha noe?

                                    Kommentar

                                    • knut
                                      Make knut Great Again
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2006
                                      • 9370

                                      Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                                      Dette var bedre enn fryktet. Skal RBK ha noe?
                                      Jeg har lest litt på rbkweb, og der er de i apatiske/i harnisk rundt hele greia.

                                      Dvs de lurer på om de er heldige og kanskje får noen solidaritetsmidler, på deling med klubb i Afrika, Sogndal og i værste fall oss og

                                      https://www.rbkweb.no/forum/viewtopi...51&start=13025

                                      Kommentar

                                      • Pad
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2022
                                        • 644

                                        Vert på treningsleir nå et par dager og det har hverken kommet et eneste bilde, video eller intervju fra klubben. Rett og slett for dårlig.

                                        Kommentar

                                        • P0P_Corn
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • Apr 2004
                                          • 161

                                          Ligger noen små klipp på stories på Facebook, blant annet kort intervju med Uba Charles.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎