Sesongen 2023

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BD
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2006
    • 1400

    Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
    Der var forsyne meg Igoh borte og! Veldig bra av klubben å hente en spiller for 3 millioner og selge for over 20. Veldig spent på videresalgsprosentene her. Stresser heller ikke stort nå som Ruben og Skjærvik er på vei inn. Dekningen er god og planen er klar. God klubbdrift! Takk for alt Igoh – du har vært en bauta!
    På twitter står det "...salg av stopperjuvelen Igoh Ogbu (22) verdt over 20 millioner...". Den formuleringen brukes vel hvis det er snakk om total, potensiell sum.

    Frykter at vi kun er garantert en lavere sum, under 20 mill. Jeg hadde trodd og håpet at det var mulig å få rundt 30 millioner. Gode videresalgsporsenter er viktig her, for jeg har god tro på at han kan ta et enda høyere nivå etter hvert.

    Dersom han går nå har dette uansett vært en solskinnshistorie av de sjeldne - selv om salgssummen i seg selv ser ut til å være lite imponerende.

    Kommentar

    • plantemiddel
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2012
      • 801

      LSK må gjøre det bedre i Europa om de skal ha håp om høyere salgssum enn det. Hjelper så klart om Ogbu og Kairinen lykkes på et høyere nivå også. Så per i dag er 20 mill en grei sum, selv om jeg tror en kunne fått vesentlig mer for begge to om en hadde venta en sesong.

      Kommentar

      • BD
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2006
        • 1400

        Det er helt sykt at det ikke skiller mer i hva vi får for Kairinen og Ogbu hvis dette stemmer.

        Kommentar

        • Kanarivogel89
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 4361

          Opprinnelig skrevet av plantemiddel
          LSK må gjøre det bedre i Europa om de skal ha håp om høyere salgssum enn det. Hjelper så klart om Ogbu og Kairinen lykkes på et høyere nivå også. Så per i dag er 20 mill en grei sum, selv om jeg tror en kunne fått vesentlig mer for begge to om en hadde venta en sesong.
          Jepp, jeg står på at dette er et godt salg av en midstopper for et lag som ikke har vist seg fram i Europa. Det var interesse for Igoh (og Kaan) også i sommer. Geir nevnte på mandag at flere spillere den gang ble holdt igjen fordi vi ville satse på Europa. Det hadde hverken Kaan eller Igoh noe imot. Deres tid ville komme. Synes det er fair av klubben å la dem ta steget videre nå. Vi er der i hierarkiet per nå at vi skal kjøpe billig, utvikle og selge med overskudd. Kaan og Igoh er i så måte mønstereksempler på denne modellen. Sistnevnte blir i tillegg fort det største salget i klubbens historie – helt fram til Akor selges neste vinter. For spisser kan man kreve helt andre summer.

          Kommentar

          • Playboy1
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 2125

            Opprinnelig skrevet av plantemiddel
            LSK må gjøre det bedre i Europa om de skal ha håp om høyere salgssum enn det. Hjelper så klart om Ogbu og Kairinen lykkes på et høyere nivå også. Så per i dag er 20 mill en grei sum, selv om jeg tror en kunne fått vesentlig mer for begge to om en hadde venta en sesong.
            Enig når det gjelder Ogbu , men Karinen tviler jeg på om kunne gitt oss noe mer til klubb kassa neste år ?

            Kommentar

            • Kanarivogel89
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2006
              • 4361

              Det som er mest spennende nå er at dette blir en skikkelig lakmustest for Geir og Petter. Store deler av stammen i laget er borte. Klarer man å bygge opp på nytt eller var det bare et blaff?

              Kommentar

              • Fugggel
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2020
                • 489

                Salgssummen er over 20 mill iallfall. Har ikke oversikt over detaljer, men regner med at det er videresalgssprosenter her også.

                Kommentar

                • Kanarivogel89
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 4361

                  Sves melder 30 mill med 25 rett inn på konto. Da kan vi ikke klage vel?

                  – Ut fra det RB-sporten kjenner skal en mulig overgangsavtale ha ei ramme på 30 millioner kroner for LSK. Rundt 25 av millionene skal være sikre penger for Åråsen-klubben.

                  Vi skriver 5. januar og allerede har vi casha inn over 40 mill i overgangssummer i vinter. Jeg er strålende fornøyd jeg!
                  Last edited by Kanarivogel89; 05.01.2023, 15:32.

                  Kommentar

                  • plantemiddel
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2012
                    • 801

                    Rundt 30 millioner i følge Rb. 25 nå og resten etterhvert.

                    Slavia Praha og LSK er etter det RB-sporten erfarer i forhandlinger om salg av Igoh Ogbu.

                    Kommentar

                    • BD
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2006
                      • 1400

                      Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                      Sves melder 30 mill med 25 rett inn på konto. Da kan vi ikke klage vel?
                      Enig! Dersom disse summene stemmer, og vi har sikret oss en god videresalgsklausul, er vi der vi bør være.

                      Kommentar

                      • DoubleHi5
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2011
                        • 3961

                        For ordens skyld: Svesengen skriver ikke "rett inn på konto". Han skriver "sikre penger". Det betyr ikke nødvendigvis at alt blir overført med en gang, men at det vil være sikre garantier for det beløpet. Det skrives heller ikke noe om hvor mye av dette Sogndal eventuelt skal ha, eller om det er beløpet etter at de har fått sitt. Uansett høres dealen betraktelig mer spiselig ut enn hva den første meldinga tydet på!
                        Elska þetta félag

                        Kommentar

                        • Kanarivogel89
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2006
                          • 4361

                          Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                          For ordens skyld: Svesengen skriver ikke "rett inn på konto". Han skriver "sikre penger". Det betyr ikke nødvendigvis at alt blir overført med en gang, men at det vil være sikre garantier for det beløpet. Det skrives heller ikke noe om hvor mye av dette Sogndal eventuelt skal ha, eller om det er beløpet etter at de har fått sitt. Uansett høres dealen betraktelig mer spiselig ut enn hva den første meldinga tydet på!
                          Det betyr nå i hvert fall at vi har krav på dem om de så skulle komme nå med en gang eller senere. De er ikke bundet opp i klausuler om feks deltagelse i CL for Slavia Praha slik som de siste fem muligens er. TV 2 melder at Sogndal har en saftig videresalgsklausul – men så bomma også TV 2 litt på totalpakka. Jeg lever greit med at Sogndal får seg noen kroner. Da selger de fort flere av sine til oss. Vært en trofast farmerklubb så langt, og jeg har lyst på Ørjasæter etter hvert.
                          Last edited by Kanarivogel89; 05.01.2023, 16:54.

                          Kommentar

                          • Sailor Man
                            Moderator
                            • Jun 2007
                            • 1353

                            Må si det er en pen sum, altså. 35 mill inn på et overgangsvindu er enormt for oss. Vi tjener masse penger og viser unge spillere at LSK er et bra sted å utvikle seg. Nå har vi penger til å hente flere store talenter.

                            At Gabrielsen kommer gjør samtidig at vi ikke blir svekka i Ogbus posisjon. Sterk jobb av klubben.

                            Kommentar

                            • Pad
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2022
                              • 667

                              Kunne ventet et par dager med Ogbu nyheten så man fikk nyte Gabrielsen. Slik jeg ser det så får vi inn en dårligere, eldre og dyrere i lønn spiller vs det som går ut. Så får man selvfølgelig inn en del penger, så da er det viktige at vi får de 25 millionene til å bli 50 om noen år.

                              Kommentar

                              • HSft
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2004
                                • 6075

                                Opprinnelig skrevet av Pad
                                Kunne ventet et par dager med Ogbu nyheten så man fikk nyte Gabrielsen. Slik jeg ser det så får vi inn en dårligere, eldre og dyrere i lønn spiller vs det som går ut. Så får man selvfølgelig inn en del penger, så da er det viktige at vi får de 25 millionene til å bli 50 om noen år.
                                Drøyde vel Gabrielsen så man kunne komme med det samtidig som Ogbu og dempe misnøye? Bra salg og bra erstatter. Ruben har en helt annen rutine og kommer til å bli lenger.

                                Kommentar

                                • Lynginator
                                  Medlem
                                  Hoffnarr
                                  • Aug 2020
                                  • 52

                                  Opprinnelig skrevet av Pad
                                  Kunne ventet et par dager med Ogbu nyheten så man fikk nyte Gabrielsen. Slik jeg ser det så får vi inn en dårligere, eldre og dyrere i lønn spiller vs det som går ut. Så får man selvfølgelig inn en del penger, så da er det viktige at vi får de 25 millionene til å bli 50 om noen år.
                                  Eldre - ja, høyere lønn - ja, men dårligere? En rutinert stopper med flere gode år i seg igjen. Hjalp et lag fra MLS til 2.plass og finale i sluttspillet. Han tilføyer i tillegg det LSK mistet i det Helland la opp. En voksen i garderoben. Med rutine kan Gabrielsen gjøre det minst like bra som Ogbu, i tillegg til å være mer stabil. Ogbu har alltid vært et salgsobjekt og vi visste han ble solgt enten dette vinduet eller neste. Perfekt timing å selge nå med Gabrielsen inn etter min mening.

                                  Kunne ha beholdt han til sommeren, men det er en risiko jeg mener ikke er verdt å ta. Velger å ta noen på ordet som kommenterte tidligere her at Ogbu og Kairinen ble med på å drøye overganger til vinter for å hjelpe LSK i Europa. Om det er sant er vi bare heldige som fikk beholde de 6 måneder lengre.

                                  Kommentar

                                  • HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6075

                                    Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                                    Det betyr nå i hvert fall at vi har krav på dem om de så skulle komme nå med en gang eller senere. De er ikke bundet opp i klausuler om feks deltagelse i CL for Slavia Praha slik som de siste fem muligens er. TV 2 melder at Sogndal har en saftig videresalgsklausul – men så bomma også TV 2 litt på totalpakka. Jeg lever greit med at Sogndal får seg noen kroner. Da selger de fort flere av sine til oss. Vært en trofast farmerklubb så langt, og jeg har lyst på Ørjasæter etter hvert.

                                    Er det ikke nå vi skal ta en kamma og ringe Sogndal og si at vi har et bud på 20/30 mil, men vi vil heller holde på han og la han gå gratis om de ikke kutter prosenten de skal ha til halvparten? Så kan de velge om de vil ha 0 eller halvparten av prosenten sin.

                                    /s

                                    Kommentar

                                    • Kanarivogel89
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2006
                                      • 4361

                                      Opprinnelig skrevet av Pad
                                      Slik jeg ser det så får vi inn en dårligere, eldre og dyrere i lønn spiller vs det som går ut.
                                      Eldre og dyrere er åpenbart, men at han er så mye dårligere er jeg ikke med på. Vi får inn en ekstremt rutinert spiller som har vært kaptein alle steder han har spilt. Kvalitetene er så absolutt der, og han tar nok over plassen til Mathew i kapteinteamet sammen med TLO og Åsen.

                                      Ogbu var alltid her på lånt tid. Det blir urealistisk for meg å skulle forvente mer enn 30 millioner for en midtstopper når vi ikke har prestasjoner i Europa å vise til.

                                      Resten av innlegget ditt er jeg dog enig i. Vi er nødt til å forvalte pengene godt. Fortsette å kjøpe billig og foredle.

                                      Kommentar

                                      • maxpayne
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2006
                                        • 1214

                                        Får vi Gabrielsen i toppform så er han bedre enn Ogbu i alle fall i år.

                                        Kommentar

                                        • Kanarivogel89
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2006
                                          • 4361

                                          Opprinnelig skrevet av Lynginator
                                          Velger å ta noen på ordet som kommenterte tidligere her at Ogbu og Kairinen ble med på å drøye overganger til vinter for å hjelpe LSK i Europa. Om det er sant er vi bare heldige som fikk beholde de 6 måneder lengre.
                                          Trenger ikke ta meg på ordet. Her er sitatet til Geir, sakset rett fra denne artikkelen i RB:

                                          – Kaan hadde vært her i tre år og tida var inne for et salg av en ambisiøs spiller. Vi må huske på at da vi i fjor sommer var med i europacupen og kjempet om medalje, så holdt vi igjen litt på mulige salg. Det var spillerne med på, og da må vi også akseptere at det i neste omgang kan tvinge seg fram et salg.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎