Sesongen 2023

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3399

    Opprinnelig skrevet av Aderyn

    Ikke typiske indreløpere nei men tror nok Bakke & Myhre vil prøve å omskolere begge to. Begge har vel spilt indreløper tidligere og har en del av egenskapene som skal til. Åsen har jo ikke skuddfot så like greit at han holdes litt lavere i banen. Ibrahimaj har motoren og arbeidskapasiteten som passer rollen godt. Har også trua på at Elias Solberg kan bli en ressurs som indreløper, er en rolle som bør passe han godt, med hans kreativitet. Mest redd på Svendsen sine vegne. Tror ikke han har de defensive fibrene som indreløper i Bakke sin fotball. Kanskje han kan få noen muligheter helt fremme bak en spiss, hvem vet. Knudsen og Lundemo er spillere som allerede behersker rollen greit, selv om jeg tipper Lundemo vil brukes som anker.

    Må nesten bli slik. Med alle de sentrale midtbanespillerne vi har mistet dette vinduet (Holst, Kairinen & Mathew) så må noen av de nåværende kantspillerne fylle tomrommet som indreløpere. Kommer neppe til å hente en helt ny midtbane, tipper kanskje 1 ny sentral midtbanespiller inn for å gi litt bedre bredde.

    Håper også litt på en oppgradering av Ranger men tviler på at det prioriteres i dette vinduet med alt det andre vi må ha inn først.
    Må innrømme at Solberg for meg er kun et navn fortsatt og ikke en spiller jeg kjenner egenskapene til. Svendsen, dersom han kommer tilbake, vil nok bli en joker som kan settes inn når vi trenger noen til å skape uro i motstanders forsvar i jakten på en sen scoring.

    Ranger/Edh holder i massevis på høyrekanten. Spørsmålet er om trenerteamet klarer å involvere dem mer offensivt denne sesongen. Begge har god fart og burde bli spilt oftere i bakrom, men hittil har laget insistert på at alle angrep skal komme på venstresiden.

    Ellers er det spennende å lese at Mesfin er i dialog med Mathisen om forlengelse. Det meste har jo tydet på at Ulriks dager i klubben var talte.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

    Kommentar

    • Aderyn
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Dec 2020
      • 133

      Nå mener jeg at Ranger ikke er god nok for et topplag i ESN, og Edh har dessverre vært mye skadet. Synes derfor dette er en posisjon man bør vurdere å oppgrade ganske snart men som sagt så tror jeg ikke det prioriteres dette vinduet. Kanskje til sommeren.

      Overrasket over Mathisen nyheten. Hadde egentlig forventet at han skulle bli solgt til Sogndal. Har han vært så god der at han kan komme tilbake og prege toppen av Eliteserien? Kjenner jeg er ørlite skeptisk men kanskje han kan fylle en backup rolle.

      Kommentar

      • Sailor Man
        Moderator
        • Jun 2007
        • 1363

        Opprinnelig skrevet av Aderyn
        Nå mener jeg at Ranger ikke er god nok for et topplag i ESN, og Edh har dessverre vært mye skadet. Synes derfor dette er en posisjon man bør vurdere å oppgrade ganske snart men som sagt så tror jeg ikke det prioriteres dette vinduet. Kanskje til sommeren.

        Overrasket over Mathisen nyheten. Hadde egentlig forventet at han skulle bli solgt til Sogndal. Har han vært så god der at han kan komme tilbake og prege toppen av Eliteserien? Kjenner jeg er ørlite skeptisk men kanskje han kan fylle en backup rolle.
        I siste episode av Dødball, som det også ble referert til litt lenger oppe, mener Sves å vite at det er flere klubber som er villige til å betale ganske mye for Mathisen. En forlengelse kan jo øke videresalgsverdien.

        Samtidig har han en høyt toppnivå som han viste i første halvdel av 2020 for oss og med en god sesong i Sogndal i fjor. Spent på hva han kan få til som indreløper i den nye formasjonen vår.

        Kommentar

        • brune stakkeland
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2012
          • 887

          Opprinnelig skrevet av Sailor Man

          I siste episode av Dødball, som det også ble referert til litt lenger oppe, mener Sves å vite at det er flere klubber som er villige til å betale ganske mye for Mathisen. En forlengelse kan jo øke videresalgsverdien.

          Samtidig har han en høyt toppnivå som han viste i første halvdel av 2020 for oss og med en god sesong i Sogndal i fjor. Spent på hva han kan få til som indreløper i den nye formasjonen vår.
          Gledelig nyhet. I 3-4-3 er det ingen naturlige plasser for Mathisen, men stor tro på at han kommer mye bedre til sin rett i 3-5-2
          Han har utvilsomt evnen til å forsere ledd med ball i beina

          Kommentar

          • Oldtimer
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2011
            • 316

            Noen nye, spennende ansikter på flyet i dag?

            Kommentar

            • Kanarivogel89
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2006
              • 4434

              Ikke på dagens fly, men det går opptil flere fly fra OSL til Las Palmas hver dag. Ville ikke overrasket meg om det dukker opp både én og to spillere til i løpet av uka (i tillegg til Adams og Ogbu da, som kommer direkte fra Nigeria).

              Kommentar

              • hthaug
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2004
                • 421

                jf nyhetstråden.

                Litt spesielt at Kamma og LSK er enige om Skjærvik, men likevel slipper ikke Kamma fyren fordi de ikke er fornøyd med pengene de sitter igjen med fordi barndomsklubber skal ha sin del.

                Er ikke dette Kamma sitt problem - Om det da er riktig at LSK og Kamma er enige?

                Snodig.

                Kommentar

                • Kanarivogel89
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 4434

                  Opprinnelig skrevet av hthaug
                  jf nyhetstråden.

                  Litt spesielt at Kamma og LSK er enige om Skjærvik, men likevel slipper ikke Kamma fyren fordi de ikke er fornøyd med pengene de sitter igjen med fordi barndomsklubber skal ha sin del.

                  Er ikke dette Kamma sitt problem - Om det da er riktig at LSK og Kamma er enige?

                  Snodig.
                  Dersom Kamma ønsker mer penger for å slippe Skjærvik, så er jo ikke LSK og Kamma per definisjon enige om overgangssum slik det går fram av artikkelen. Jævla kjip opptreden om de skal torpedere overgangen til Skjærvik – og enda kjipere at de tilsynelatende prøver å vri seg unna kontraktsfestede videresalgsprosenter til en breddeklubb.

                  Snål case.
                  Last edited by Kanarivogel89; 04.01.2023, 16:07.

                  Kommentar

                  • hthaug
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2004
                    • 421

                    Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                    Dersom Kamma ønsker mer penger for å slippe Skjærvik, så er jo ikke LSK og Kamma per definisjon enige om overgangssum slik det går fram av artikkelen. Jævla kjip opptreden om de skal torpedere overgangen til Skjærvik – og enda kjipere at de prøver å vri seg unna kontraktsfestede videresalgsprosenter til en breddeklubb.

                    Snål case.
                    Det ser jo veldig snodig ut når artikkelen i utgangspunktet sier at klubbene er enige, men da er det jo kamma som driter på leggen her.

                    Kommentar

                    • G-Man
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2011
                      • 3175

                      Kanskje litt kontroversielt, men: Jeg elsker i utgangspunktet spillere som virkelig VIL spille for oss. Skjærvik virker som om han egentlig er ganske likeglad med hvor han spiller. Det er minus i min bok.

                      Kommentar

                      • brune stakkeland
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2012
                        • 887

                        Opprinnelig skrevet av G-Man
                        Kanskje litt kontroversielt, men: Jeg elsker i utgangspunktet spillere som virkelig VIL spille for oss. Skjærvik virker som om han egentlig er ganske likeglad med hvor han spiller. Det er minus i min bok.
                        Synes det heller virker som en spiller som vil videre, men respekterer kontrakten. Og det respekterer jeg.
                        Husker en annen spiller i den klubben som sutra i media og ville til rbk, så glimt, så molde etterhvert som budene kom

                        Kommentar

                        • plantemiddel
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2012
                          • 802

                          Opprinnelig skrevet av G-Man
                          Kanskje litt kontroversielt, men: Jeg elsker i utgangspunktet spillere som virkelig VIL spille for oss. Skjærvik virker som om han egentlig er ganske likeglad med hvor han spiller. Det er minus i min bok.
                          Er det ut fra at du personlig har snakket med han eller ut fra intervjuet i avisa. Hvis det er sistnevnte, så kunne han jo ikke si noe annet enn at han ikke har noe imot å spille i kamma ett år til, iom at ingenting er avklart enda.

                          Når signaturen endelig er på plass skal du ikke se bort fra at det kommer et nytt intervju med Svesengen hvor han er strålende fornøyd med overgangen, gleder seg til å spille i gult, elsker kanarifansen, at guttedrømmen nå er oppfylt osv

                          Kommentar

                          • DoubleHi5
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2011
                            • 3972

                            Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                            Dersom Kamma ønsker mer penger for å slippe Skjærvik, så er jo ikke LSK og Kamma per definisjon enige om overgangssum slik det går fram av artikkelen. Jævla kjip opptreden om de skal torpedere overgangen til Skjærvik – og enda kjipere at de tilsynelatende prøver å vri seg unna kontraktsfestede videresalgsprosenter til en breddeklubb.

                            Snål case.
                            Men de skriver jo det, at LSK og Kamma er enige. Da virker det for meg som at Kamma plutselig oppdager at de har andre forpliktelser, alternativt at dette er et rent utpressingsforsøk. Det siste tror jeg dog ikke. De har nok dummet seg skikkelig ut og prøver seg på en spansk en. Hvis det er sånn at LSK og Kamma er enige må det være LSK uvedkommende hvordan Kamma ordner opp i andre forhold. Selv om kontrakten ikke er signert, skal jo en muntlig enighet være like bindende.

                            Det ender nok likevel med at LSK gir litt, men ikke alt, av hva de vil ha. Så blir alle fornøyd til slutt!
                            Elska þetta félag

                            Kommentar

                            • Playboy1
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 2129

                              Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                              Men de skriver jo det, at LSK og Kamma er enige. Da virker det for meg som at Kamma plutselig oppdager at de har andre forpliktelser, alternativt at dette er et rent utpressingsforsøk. Det siste tror jeg dog ikke. De har nok dummet seg skikkelig ut og prøver seg på en spansk en. Hvis det er sånn at LSK og Kamma er enige må det være LSK uvedkommende hvordan Kamma ordner opp i andre forhold. Selv om kontrakten ikke er signert, skal jo en muntlig enighet være like bindende.

                              Det ender nok likevel med at LSK gir litt, men ikke alt, av hva de vil ha. Så blir alle fornøyd til slutt!
                              Dette virker jo bare som "skittent spill" av Kamma.
                              Håper faktisk ikke LSK betaler mer enn avtalt , og da evt heller leter videre... ?


                              Kommentar

                              • Kroktåa
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2015
                                • 2907

                                Fy fan for en useriøs amatørklubb Kamma er!

                                Kommentar

                                • brune stakkeland
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2012
                                  • 887

                                  Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                                  Fy fan for en useriøs amatørklubb Kamma er!
                                  Før vi slakter de helt, tror ikke dette kommer som en overraskelse på Mesfin, det er jo en grunn til at han ikke har sagt noe som helst om overgangen annet enn "at det er riktig spillertype".
                                  Så her er det en forhandlingssituasjon hvor det nok har kommet tydelig frem at Kamma aksepterer budet, så sant de får forhandlet frem en avtale med utviklingsklubbene. Og det er nok de som har snakka i avisa for å presse Kamma.

                                  Kommentar

                                  • Oldtimer
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2011
                                    • 316

                                    Opprinnelig skrevet av brune stakkeland

                                    Hadde samme problemet i fjor når jeg prøvde å betale med vipps. Vet ikke om det er tilfellet hos deg, jeg måtte til slutt åpne linken på en annen pc og velge kort som betalingsmiddel
                                    Takk
                                    merkelig, i dag Gikk det greit, fikk bestilt og betalt m Vipps

                                    Kommentar

                                    • Kanarivogel89
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2006
                                      • 4434

                                      Der var forsyne meg Igoh borte og! Veldig bra av klubben å hente en spiller for 3 millioner og selge for over 20. Veldig spent på videresalgsprosentene her. Stresser heller ikke stort nå som Ruben og Skjærvik er på vei inn. Dekningen er god og planen er klar. God klubbdrift! Takk for alt Igoh – du har vært en bauta!

                                      Kommentar

                                      • ynnor
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2008
                                        • 857

                                        Burde vært 35 minimum, etter hva andre blir solgt for.

                                        Kommentar

                                        • Kanarivogel89
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2006
                                          • 4434

                                          Tja, er vel fort bare Forren av midtstoppere som har gått for høyere pris, og han gikk til PL der pengene sitter mye løsere. Synes ikke dette er så ille dersom videresalgsprosentene er gode.

                                          Men klart, Sogndal skal jo ha sitt de og... Vi får vente å se til det blir offentliggjort.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎