Sesongen 2023

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3401

    Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89


    Sakser denne over hit, siden dette handler vel så mye om sesongen som kampen i går:

    Jeg har vært på gjerdet angående Bakke hele veien, og jeg er helt enig i det du sier. Dette var en taktisk fadese. Greit nok at Ruben virket å gjøre alt han kunne for å hjelpe Molde, men vi spilte rett i hendene på motstanderen. Molde er et glorifisert kontringslag – et sabla godt et sådan – og vi lot dem få holde på akkurat slik de liker. Der Bakke og Myhre utviste den defensive rigiditeten og kynismen man trenger for å slå Molde, kjørte Bakke på og tømte midtbanen gang på gang. Noen vil kanskje hevde Bakke bør få kudos for å «spille sitt spill» og ikke ta hensyn til motstanderen, men det blir uansett en veldig fattig trøst når kampen endte med total lekestue for Molde.

    Vi har vært glade i å unnskylde Bakke med at han ikke har spillerne han trenger til å hamle opp med topplagene, men altså… Vi har en målforskjell på 2-11 på fire kamper mot S08, Brann, Glimt og Molde og en målforskjell på 11-15 totalt siden Bakke tok over. Det er ikke sånn at vi plutselig disponerer en OBOS-stall, og vi burde fortsatt vært mye mer slagkraftige enn vi har vært siden Eirik tok over. Vi var meget gode mot et latterlig elendig RBK. Ellers har vi levert noen OK kamper (VIF og muligens Godset). De resterende åtte kampene har vært pill råtne. ALLE målene våre under Bakke, med unntak av Bollys enmannsprestasjon mot Enga, har kommet enten etter dødball eller innlegg fra venstresiden v/Åsen eller Tønnesen. Det er så utrolig ensformig og langt fra godt nok. Vi har én streng å spille på. Når denne ryker, ser vi helt planløse ut. Bakover tar vi enormt med risiko, og vi har en midtbane som ikke henger sammen overhodet. Avstandene i laget er i tillegg totalt krise. Lehne var helt alene med fem Molde-spillere hver gang han mottok ballen i første omgang. Innen sirupsgutta på midtbanen hadde fått trukket etter, hadde vi mistet ballen igjen, og Molde kunne kjøre nok et brudd. Totalt utklasset.

    Jeg blir virkelig enormt skuffa om vi forlenger med Bakke. Da vil jeg hevde vi kaster bort mye av den positive utviklinga vi har sett siden nedrykket. Jeg blåser i hvor likandes han er. Trenere måles ut ifra resultater, og her har Bakke skuffet stort. Vi har tatt 13 av 30 poeng (poengsnitt på 1,3) siden han tok over. Dette er langt unna det man kan forvente fra et lag som har som mål å etablere seg i toppen. Jeg takker Eirik for at han steppet inn og loset sesongen i havn – 6. plass vil isolert sett være en helt OK sluttplassering – men veiene våre skilles forhåpentligvis ved nyttår. Dette er ikke mannen som vil ta klubben vår steget videre, og vi har ikke råd til å bomme når vi skal ansette ny trener. Da er det rett tilbake i sumpa igjen.

    Problemet vårt er at vi har en ledergruppe i stallen som virker å slite med å motivere seg mot de antatt dårligere lagene. Gabrielsen, Åsen og Lehne har levert langt under hva vi burde forvente. At vi kun scorer etter innlegg fra venstresiden handler mye om at Ranger har vært ute og Edh ikke har vært like god offensivt, og vi har en innarbeidet kultur i laget om at vi skal komme til innlegg fra venstre. Det tar tid å stemme opp andre strenger når laget har vendt seg til å spille på kun den ene, og den andre som var nærmest er røket (jamfør Ranger).

    Arven etter Geir er et lag som skylle spille seg ut bakfra for enhver pris. Problemet var at når vingbackene våre fikk ballen, så var det slutt på bevegelsene. Hverken spisser eller midtbane var spillbar, det var tilnærmet ingen bevegelser rundt ballfører, og resultatet var en støttepasning til stopperne med påfølgende vending. At vi har klart å endre til lange utspill er vel så mye man kan kreve av Eirik. Til sammenligning hadde Geir et snitt på 1,6 uten at noen krevde hans hode på et fat. Hans stilling var sjelden/aldri noe tema inntil han forsvant. Jeg har tro på at ledelsen har tette samtaler med Eirik om hvilke spillertyper han mener vi må få inn for at hans spillestil skal kunne bli en suksess, og så gjør de en vurdering hvorvidt de aktuelle typene er tilgjengelige i markedet. Jeg legger ikke alle eggene i kurven til Eirik, men er usikker på hvilke alternativer som eksisterer der ute.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

    Kommentar

    • TheFugl
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2006
      • 346

      Eirik bør absolutt ikke få fortsette som hovedtrener for LSK i 2024.

      Jeg har ikke noe i mot menneske Eirik, men han ikke mye å vise til i sin trenerkarriere. Må huske på at han faktisk var trener i Sogndal i 6 år og klarte å rykke opp en gang. Jeg vil ha en trener nå som kan vise til resultater, og som gjerne har litt pondus i tillegg. Mikkjal Thomassen er et eksempel på det, opprykk med Fredrikstad på første forsøk, lykkes på Færøyene og. Et annet eksempel er Johannes Moesgaard, det han har har fått til i KFUM er en helt fantastisk. Jeg ville tatt begge disse foran Eirik 10/10 ganger. Det finnes garantert bedre kandidater en dette og.

      Det finnes mange kandidater som er bedre enn Eirik, såpass ærlige må vi være.

      Nå har vi en god økonomi og fått inn såpass mye penger på spillersalg at bør være mulig å fremskaffe en trener med en bedre CV enn det Eirik har.

      Simon nå må du på jobb. Du har en kjempejobb å gjøre foran neste sesong.​
      Last edited by TheFugl; 13.11.2023, 14:41.

      Kommentar

      • G-Man
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2011
        • 3175

        Blir altfor snevert å tro at dette prosjektet står eller faller med trener.

        Det jeg bare ikke klarer å forstå er hvorfor Den Ubetydelige Bakke fortsatt skal få diktere hvordan vi spiller? Han innførte en spillestil vi egentlig ikke har tropp til (og som han nå er i ferd med å senke slumsøstrene med). Men når Eirik Bakke kom inn virker det som om det er et styrevedtak på at vi skal fortsette med 3-5-2 uansett. Hvorfor??? Er det bare for å få plass til Skogvold??? Er det gitt at han ikke kan fungere i en annen formasjon??? Står en ny trener faktisk fritt til å handle tropp i forhold til sine prinsipper, eller er vi nå låst til å finne bedre spillere innenfor det etablerte systemet? Og hvem pokker er det som kan rekke opp hånden og hevde at dette ser ut som den optimale løsningen for LSK???

        Kommentar

        • _Jonern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 4377

          Opprinnelig skrevet av G-Man
          Blir altfor snevert å tro at dette prosjektet står eller faller med trener.

          Det jeg bare ikke klarer å forstå er hvorfor Den Ubetydelige Bakke fortsatt skal få diktere hvordan vi spiller? Han innførte en spillestil vi egentlig ikke har tropp til (og som han nå er i ferd med å senke slumsøstrene med). Men når Eirik Bakke kom inn virker det som om det er et styrevedtak på at vi skal fortsette med 3-5-2 uansett. Hvorfor??? Er det bare for å få plass til Skogvold??? Er det gitt at han ikke kan fungere i en annen formasjon??? Står en ny trener faktisk fritt til å handle tropp i forhold til sine prinsipper, eller er vi nå låst til å finne bedre spillere innenfor det etablerte systemet? Og hvem pokker er det som kan rekke opp hånden og hevde at dette ser ut som den optimale løsningen for LSK???
          Jeg kan ikke forstå annet enn at det er en langsiktig plan bak det som betyr at Helstrup, som sverger til samme formasjon og har hatt stor suksess med den, kommer inn dørene i vinter. Eventuelt en annen trener med samme filosofi. Ikke utenkelig at Eirik Bakke blir med videre i trenerteamet som assistent. Dette er spekulasjoner, men hvis det er tilfelle så er det forståelig at vi står løpet i denne formasjonen. Hvis ikke er det totalt uforståelig og direkte urovekkende at vi sverger til en formasjon som vi totalt sett, i over et kalenderår, har sett totalt bedritne ut spillemessig.
          ..................

          Kommentar

          • TheFugl
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2006
            • 346

            Opprinnelig skrevet av G-Man
            Blir altfor snevert å tro at dette prosjektet står eller faller med trener.

            Det jeg bare ikke klarer å forstå er hvorfor Den Ubetydelige Bakke fortsatt skal få diktere hvordan vi spiller? Han innførte en spillestil vi egentlig ikke har tropp til (og som han nå er i ferd med å senke slumsøstrene med). Men når Eirik Bakke kom inn virker det som om det er et styrevedtak på at vi skal fortsette med 3-5-2 uansett. Hvorfor??? Er det bare for å få plass til Skogvold??? Er det gitt at han ikke kan fungere i en annen formasjon??? Står en ny trener faktisk fritt til å handle tropp i forhold til sine prinsipper, eller er vi nå låst til å finne bedre spillere innenfor det etablerte systemet? Og hvem pokker er det som kan rekke opp hånden og hevde at dette ser ut som den optimale løsningen for LSK???
            Enig i at alt ikke faller på en trener, men trenere har et nivå de og.

            Kommentar

            • maxpayne
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2006
              • 1224

              Opprinnelig skrevet av G-Man
              Blir altfor snevert å tro at dette prosjektet står eller faller med trener.

              Det jeg bare ikke klarer å forstå er hvorfor Den Ubetydelige Bakke fortsatt skal få diktere hvordan vi spiller? Han innførte en spillestil vi egentlig ikke har tropp til (og som han nå er i ferd med å senke slumsøstrene med). Men når Eirik Bakke kom inn virker det som om det er et styrevedtak på at vi skal fortsette med 3-5-2 uansett. Hvorfor??? Er det bare for å få plass til Skogvold??? Er det gitt at han ikke kan fungere i en annen formasjon??? Står en ny trener faktisk fritt til å handle tropp i forhold til sine prinsipper, eller er vi nå låst til å finne bedre spillere innenfor det etablerte systemet? Og hvem pokker er det som kan rekke opp hånden og hevde at dette ser ut som den optimale løsningen for LSK???
              Ja, det er for å få plass til Skogvold. Jeg har bitt meg merke i at Eirik Bakke flere ganger har uttalt - "Jeg gjør som Simon Mesfin vil" Klarere kan det ikke sies. Jeg lurer på hvordan en som f.eks Kjetil Knudsen ville fungert sammen med Mesfin. Jeg hadde tippet full krasj første uka. Vi må ikke bare lete etter trenere som skal passe inn 100 % sosialt og i gruppa. Gjør vi det så koser vi oss til middelmådighet. Det eneste jeg vil ha fra en ny trenerer er normal folkeskikk og at det stilles litt høyere krav til spillerene og som har pondus nok til å utfordre Mesfin. Så får vi se om Mesfin tør å la seg utfordre. Jeg tror ikke det siden han sparket ut Petter Myhre samme dag som G.Bakke dro.
              Last edited by maxpayne; 13.11.2023, 17:37.

              Kommentar

              • G-Man
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2011
                • 3175

                Opprinnelig skrevet av _Jonern

                Jeg kan ikke forstå annet enn at det er en langsiktig plan bak det som betyr at Helstrup, som sverger til samme formasjon og har hatt stor suksess med den, kommer inn dørene i vinter.
                I så fall kommer han også med en ganske betydelig handleliste, for - som du også sier - med den troppen vi har nå ser vi helt hjelpeløse ut i 3-5-2. Uten Akor hadde vi vært en nedrykkskandidat.

                Kommentar

                • Lars Henrik Dahl
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2020
                  • 2209

                  Opprinnelig skrevet av maxpayne

                  Ja, det er for å få plass til Skogvold. Jeg har bitt meg merke i at Eirik Bakke flere ganger har uttalt - "Jeg gjør som Simon Mesfin vil" Klarere kan det ikke sies. Jeg lurer på hvordan en som f.eks Kjetil Knudsen ville fungert sammen med Mesfin. Jeg hadde tippet full krasj første uka. Vi må ikke bare lete etter trenere som skal passe inn 100 % sosialt og i gruppa. Gjør vi det så koser vi oss til middelmådighet. Det eneste jeg vil ha fra en ny trenerer er normal folkeskikk og at det stilles litt høyere krav til spillerene og som har pondus nok til å utfordre Mesfin. Så får vi se om Mesfin tør å la seg utfordre. Jeg tror ikke det siden han sparket ut Petter Myhre samme dag som G.Bakke dro.
                  Skogvold kunne man fått plass til som en ving i 3-4-3. Han har utmerkede egenskaper til å fylle denne rollen. Da kunne man brukt Ibra i den rollen han har vært best i i år - ved siden av Hoff. Personlig tror jeg også Edh ville sett bedre ut da.

                  At Bakke "gjør som Mesfin vil" tror jeg har mer med at han er ansatt som en caretaker ut sesongen. At Myhre røk ut har vel mye med hans rolle i tospann med G.B. Dødball-podcasten har vel også mer enn antydet at den omtalte slitasjen handlet mye om en spillestil dominert av Myhre. Totalt sett tenker jeg det var helt naturlig at Myhre også forsvant ut. Synes ikke vi skal konkludere for mye om Mesfins evne til å takle å bli utfordret ut i fra dette.

                  Hvis kravet er "normal folkeskikk" kan vi i hvert fall stryke Rekdal, Fagermo og Nordli

                  Kommentar

                  • MortenA
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2007
                    • 3401

                    Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                    Skogvold kunne man fått plass til som en ving i 3-4-3. Han har utmerkede egenskaper til å fylle denne rollen. Da kunne man brukt Ibra i den rollen han har vært best i i år - ved siden av Hoff. Personlig tror jeg også Edh ville sett bedre ut da.

                    At Bakke "gjør som Mesfin vil" tror jeg har mer med at han er ansatt som en caretaker ut sesongen. At Myhre røk ut har vel mye med hans rolle i tospann med G.B. Dødball-podcasten har vel også mer enn antydet at den omtalte slitasjen handlet mye om en spillestil dominert av Myhre. Totalt sett tenker jeg det var helt naturlig at Myhre også forsvant ut. Synes ikke vi skal konkludere for mye om Mesfins evne til å takle å bli utfordret ut i fra dette.

                    Hvis kravet er "normal folkeskikk" kan vi i hvert fall stryke Rekdal, Fagermo og Nordli
                    Så vist jeg husker spilte Skogvold ving på U-landslaget, og jeg ser ingen grunn til at han ikke skulle fungere der og. Spørsmålet er om vi skal hente en ny spiss og sende Skogvold på et nytt lån. Edh må ta store steg denne vinteren dersom han ikke skal havne bak Ranger i køen. Jeg tror likevel det kunne vært spennende å prøve med Edh på vingback og Ranger på vingen.

                    Når det gjelder sentral midtbane, så ser jeg gjerne at vi finner en ny spiller ved siden av Hoff. Vi trenger litt mer fart og rekkevidde dersom vi skal ta steget opp blant de beste. Jeg er stor fan av Ibra, og ser han gjerne på venstre vingeller venstre vingback. La han konkurrere med Tønnesen og Elkjær om plassene.
                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                    Kommentar

                    • kunden
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 2320

                      Glimt i ferd med å snappe opp Al-Saed fra Sandefjord. Vi er som vanlig ikke på ballen,
                      Holder ikke pusten for raske nysigneringer før neste sesong.
                      Om man da ikke har planer om å gi Skogvold kantposisjon i 343

                      Kommentar

                      • MortenA
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2007
                        • 3401

                        Opprinnelig skrevet av kunden
                        Glimt i ferd med å snappe opp Al-Saed fra Sandefjord. Vi er som vanlig ikke på ballen,
                        Holder ikke pusten for raske nysigneringer før neste sesong.
                        Om man da ikke har planer om å gi Skogvold kantposisjon i 343
                        At Glimt er i ferd med å signere en spiller betyr ikke at vi ikke er på ballen. Til tross for våre salg, så har Glimt en økonomi av en helt annen standard.
                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                        Kommentar

                        • Kanarivogel89
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2006
                          • 4439

                          Opprinnelig skrevet av MortenA

                          At Glimt er i ferd med å signere en spiller betyr ikke at vi ikke er på ballen. Til tross for våre salg, så har Glimt en økonomi av en helt annen standard.
                          Al-Saed er dessuten ingen 3-5-2 spiller. Blir Simsir om igjen det. Meget gode spillere to, men det er langt viktigere at vi henter spillere som kler måten vi ønsker å spille på.

                          Kommentar

                          • *eLSKerLSK*
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2005
                            • 427

                            I mens vi venter på treneravklaring og forhåpentligvis et spennende overgangsvindu finnes det mye glede og god underholdning på:



                            Sikkert kjent for de aller fleste.

                            Kommentar

                            • Dole
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2004
                              • 1555

                              Opprinnelig skrevet av kunden
                              Glimt i ferd med å snappe opp Al-Saed fra Sandefjord. Vi er som vanlig ikke på ballen,
                              Holder ikke pusten for raske nysigneringer før neste sesong.
                              Om man da ikke har planer om å gi Skogvold kantposisjon i 343
                              Tja, on vi skulle hentet noen fra Sandefjord, så burde det heller vært Andreas Tegström som gjør en kjempejobb med å finne gode spillere i Sverige. Sandefjord er utvilsomt et av de aller beste lagene når det gjelder å treffe på spillerkjøp.



                              ​​

                              Kommentar

                              • G-Man
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2011
                                • 3175

                                Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                                Al-Saed er dessuten ingen 3-5-2 spiller.
                                Det er det ikke mange av de vi allerede har som er heller...

                                Kommentar

                                • Kanarivogel89
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2006
                                  • 4439

                                  Opprinnelig skrevet av G-Man

                                  Det er det ikke mange av de vi allerede har som er heller...
                                  Det er så klart lov å mene, men det virker som om planen er å tvinge gjennom dette makkverket av en formasjon samme hva, så da får vi i det minste unngå å signere nye spillere som ikke passer.

                                  Kommentar

                                  • G-Man
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2011
                                    • 3175

                                    Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                                    det virker som om planen er å tvinge gjennom dette makkverket av en formasjon samme hva
                                    Akkurat - og det skremmer meg. Jeg tror også mange undervurderer hvilken oppgave Helstrup står overfor - om han nå kommer - med å få dette laget til å fungere i den formasjonen. Er det virkelig realistisk at han får lov til å signere 5-6 spillere, og at alle disse får den tiden de trenger før de slår til?

                                    Kommentar

                                    • Radulovic
                                      Medlem
                                      Møteplager
                                      • Mar 2016
                                      • 93

                                      Opprinnelig skrevet av Dole

                                      Tja, on vi skulle hentet noen fra Sandefjord, så burde det heller vært Andreas Tegström som gjør en kjempejobb med å finne gode spillere i Sverige. Sandefjord er utvilsomt et av de aller beste lagene når det gjelder å treffe på spillerkjøp.



                                      ​​
                                      hadde ikke skada med Damnjanovic, Walle Egeli og Dunsby heller. Unge, tempo og kraft i spillet.

                                      Kommentar

                                      • Bonzo
                                        Juniormedlem
                                        Bøffelpromp
                                        • Jan 2019
                                        • 14

                                        Hvem er på utgående og hvem av disse ønsker klubben og beholde, noen som vet?

                                        Kommentar

                                        • Kanarivogel89
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2006
                                          • 4439

                                          Opprinnelig skrevet av Bonzo
                                          Hvem er på utgående og hvem av disse ønsker klubben og beholde, noen som vet?
                                          Gilbert har en fin oversikt i tråden «Stallen 2023». De aktuelle er Garnås, Slørdahl, Lundemo, Thompson (lån m/opsjon), Åsen og Bolly.

                                          Regner med at vi er interessert i å forlenge med Garnås og kanskje Åsen. Gjetter at kun Åsen eller ingen av disse seks blir å se i gult og svart neste år. Thompson har fått oppholdet sitt ødelagt av skade (sjokk), men håper han får en fair sjanse til å vise seg fram i årets to siste kamper. I så fall kan det hende vi utløser opsjonen der, men vet ikke om han er noe særlig til 3-5-2 spiller han heller. Må i så fall bli som indreløper, men der får han ikke sjansen. Blir garantert, og dessverre, Ibra og Åsen på de to plassene mot Odd og Sandefjord. Ikke dessverre fordi jeg har noe imot noen av dem, men dessverre fordi de ikke er indreløpere og jeg gjerne skulle sett at vi prøvde noe annet.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎