Runde 18: Lillestrøm - Viking, Åråsen 13.08.23, kl 17.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • G-Man
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2011
    • 3149

    Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
    Husker for øvrig at Erling Knutzon var fansens hakkekylling i flere år før han lykkes...
    Enig i det, men synes samtidig at begrepet "hakkekylling" brukes i overkant ofte. De fleste innleggene her tar tak i begge sider, både at Skjærvik har vist positive takter - og at han er tabbekvote av en annen verden. Mer av det første og mindre av det siste, og så er vi der.
    Poenget, som flere helt riktig har påvist, er at når det skjer i kamp etter kamp - så er det ikke lenger tilfeldigheter. Da er det noe som må tas tak i, eies og jobbes målbevisst med. Sånn sett er jeg mer skremt av hvor (tilsynelatende) lett han tar på det selv, enn av tabbene i seg selv.

    (Jeg var forøvrig en av dem som forsvarte Erling, selv når han så ganske hjelpesløs ut, nettopp fordi han var ydmyk og så tydelig viste evne og vilje til å jobbe med svakhetene).

    Kommentar

    • Lars Henrik Dahl
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2020
      • 2087

      Opprinnelig skrevet av G-Man

      Enig i det, men synes samtidig at begrepet "hakkekylling" brukes i overkant ofte. De fleste innleggene her tar tak i begge sider, både at Skjærvik har vist positive takter - og at han er tabbekvote av en annen verden. Mer av det første og mindre av det siste, og så er vi der.
      Poenget, som flere helt riktig har påvist, er at når det skjer i kamp etter kamp - så er det ikke lenger tilfeldigheter. Da er det noe som må tas tak i, eies og jobbes målbevisst med. Sånn sett er jeg mer skremt av hvor (tilsynelatende) lett han tar på det selv, enn av tabbene i seg selv.

      (Jeg var forøvrig en av dem som forsvarte Erling, selv når han så ganske hjelpesløs ut, nettopp fordi han var ydmyk og så tydelig viste evne og vilje til å jobbe med svakhetene).
      100% enig, mens det intervjuet i Tromsø har jeg fortsatt ikke helt skjønt hva var. Noe av det rareste jeg har sett. Når det gjelder innlegg om Skjærvik synes jeg vi ser to grupper. De som bare slakter, og de som også ser potensiale. Det er med referanse til dem jeg snakker om hakkekylling

      Kommentar

      • Kanarivogel89
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 4314

        Frustrert over Skjærvik rett etter kampslutt, men jeg ser jo at det åpenbart bor mye fotball i gutten. Han var meget god for Kamma, og har absolutt potensialet til å bli en klassestopper. Mye usaklig piss som skrives rundt omkring. Det kanskje verste er disse ryktene som sirkulerer om at han egentlig er Søpla-fan og derfor gjør tabber med vilje. Greit nedsnødd om man tror noe sånt.

        Vetle har lang kontrakt, er helt i startgropa av LSK-karrieren sin og kommer til å bli satset på. Det har vært relativt kaotiske tider siden han ble klar til å starte kamper. Tror det skal bli godt for ham å få Eirik Bakke på plass og få litt mer trygghet i hverdagen. Med unntak av Brann-kampen har vi et mer overkommelig program nå fram til slutten av oktober. Håper Vetle kan bruke ukene som kommer på å spille på seg selvtillit igjen. Forhåpentligvis kan vi sette en femmer bak som holder lenger enn to kamper og. Det tror jeg vil hjelpe stort. Har vært umulig å bygge relasjoner bak der i år

        Kommentar

        • DoubleHi5
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2011
          • 3954

          Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
          Det kanskje verste er disse ryktene som sirkulerer om at han egentlig er Søpla-fan og derfor gjør tabber med vilje. Greit nedsnødd om man tror noe sånt
          Seriøst? Kan jo bare være søpla-fans som finner på noe sånt!

          Elska þetta félag

          Kommentar

          • Kanarivogel89
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2006
            • 4314

            Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

            Seriøst? Kan jo bare være søpla-fans som finner på noe sånt!
            KFL-disksujonsgruppa på FB. Ekstremt mye useriøst som legges ut der.

            Kommentar

            • kanarisuper
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2019
              • 548

              Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
              Endelig Skogvold. På tide
              Ja nå er det på høy tid at Herik får mer spilletid! Var vel det eneste lysglimtet på åråsen i går så vidt jeg kunne se..

              Kommentar

              • G-Man
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2011
                • 3149

                Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                KFL-disksujonsgruppa på FB. Ekstremt mye useriøst som legges ut der.
                Leser aldri noe som helst der lenger, er skadelig for trua på menneskeheten.

                Kommentar

                • MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3352

                  Kan være enig i at keepere/forsvarsspillere får mer oppmerksomhet for tabber enn spisser, men det begynner å bli mange tabber på Skjærvik nå. I en normal verden ville Slørdahl vært foran Skjærvik i køen, men overgangssummen taler sin sak og da blir køen reorganisert.

                  Slørdahl har fått mye mer pepper for mindre, og han har fått mindre tillit enn hva Skjærvik har fått. Skjærvik og Slørdahl er også begge samme alder, og Skjærvik har vesentlig mer erfaring, så man forventer mer av han. Forhåpentligvis reiser Skjærvik seg, men det er helt greit at benken venter nå.
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                  Kommentar

                  • knut
                    Make knut Great Again
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2006
                    • 9372

                    Gidder ikke at Skjærvik er hakkekylling.

                    ​​​​​Han kosta fett-mye i LSK sammenheng.

                    Og nå driver han å leverer usannsynlige tabber.

                    Detta er høyeste nivå i Norge.

                    Den handsen... På 100 forsøk får du ikke til den der, hvis ikke du prøver.

                    Pasningen til Udal, null mening. Vektinga er en perfekt assist.

                    Første målet til Viking nå. Han er ikke så jævla pressa selv om Svendsen kommer i mot, men han slår ballen forran seg mot klokka 1 og løper sjøl mot klokka 2?! Inn kommer Gigachad Svendsen som liksom bare skuffer bort Skjærvik? Og så bare takler Skjærvik en ny perfekt vekta assist når han først velger å involvere seg?

                    Målet til Solbakken. Driver å gir bort ballen 2-3 ganger på kanten der, så posisjonerer han seg helt feil sånn at han slepper å forsvare, så støter han litt mot Solbakken og snur rævva til når det fyres helt uinspirert. Kroppsspråket og blikket til Gabrielsen når kula er i mål, er det samme jeg har ovenfor det her.

                    Helt sjukehus!

                    Analyseavdelinga, eller hva faen, på Åråsen har vel aldri hatt mer å gjørra.

                    Kommentar

                    • Lars Henrik Dahl
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2020
                      • 2087

                      Opprinnelig skrevet av MortenA
                      Kan være enig i at keepere/forsvarsspillere får mer oppmerksomhet for tabber enn spisser, men det begynner å bli mange tabber på Skjærvik nå. I en normal verden ville Slørdahl vært foran Skjærvik i køen, men overgangssummen taler sin sak og da blir køen reorganisert.

                      Slørdahl har fått mye mer pepper for mindre, og han har fått mindre tillit enn hva Skjærvik har fått. Skjærvik og Slørdahl er også begge samme alder, og Skjærvik har vesentlig mer erfaring, så man forventer mer av han. Forhåpentligvis reiser Skjærvik seg, men det er helt greit at benken venter nå.
                      Sant. Slørdal spilte også i en uvant rolle i enkelt-kamper. Når det er sagt, Slørdal har hatt noen fryktelig svake kamper, Skjærvik har ikke hatt det, han har bare hatt en serie med hårreisende tabber. Med ny trener inn starter spillerne med i hvert fall noe som ligner på blanke ark. Det gir spillere som Slørdal en mulighet, samtidig som Skjærvik ikke starter med så stor balast som ellers. Dessverre for han er det snakk om de tre siste kampene, så noe mer krevende å få blanke ark sammenlignet med en som har de fleste tabbene sine fra i fjor. Blir absolutt ikke overrasket om Slørdal får en ny vår.

                      Kommentar

                      • Lars Henrik Dahl
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2020
                        • 2087

                        Opprinnelig skrevet av knut
                        Gidder ikke at Skjærvik er hakkekylling.

                        ​​​​​Han kosta fett-mye i LSK sammenheng.

                        Og nå driver han å leverer usannsynlige tabber.

                        Detta er høyeste nivå i Norge.

                        Den handsen... På 100 forsøk får du ikke til den der, hvis ikke du prøver.

                        Pasningen til Udal, null mening. Vektinga er en perfekt assist.

                        Første målet til Viking nå. Han er ikke så jævla pressa selv om Svendsen kommer i mot, men han slår ballen forran seg mot klokka 1 og løper sjøl mot klokka 2?! Inn kommer Gigachad Svendsen som liksom bare skuffer bort Skjærvik? Og så bare takler Skjærvik en ny perfekt vekta assist når han først velger å involvere seg?

                        Målet til Solbakken. Driver å gir bort ballen 2-3 ganger på kanten der, så posisjonerer han seg helt feil sånn at han slepper å forsvare, så støter han litt mot Solbakken og snur rævva til når det fyres helt uinspirert. Kroppsspråket og blikket til Gabrielsen når kula er i mål, er det samme jeg har ovenfor det her.

                        Helt sjukehus!

                        Analyseavdelinga, eller hva faen, på Åråsen har vel aldri hatt mer å gjørra.
                        Det er vel ikke noen som diskuterer om Skjærvik har hatt noen hårreisende tabber. I omtalen av Skjærvik ser du derimot to grupper. De som snakker om tabbene, men at han faktisk ellers ser ganske bra ut, og de som mener at kontrakten burde termineres og at han er den mest evneveike spilleren de har sett. Det er det sistnevnte jeg kommenterer, så kan vi være enige eller uenige i etiketten "hakkekylling".

                        Kommentar

                        • Smukken
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2004
                          • 718

                          Han trenger bare litt tid og tillit benken kaller
                          Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

                          Kommentar

                          • G-Man
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2011
                            • 3149

                            Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                            Sant. Slørdal spilte også i en uvant rolle i enkelt-kamper. Når det er sagt, Slørdal har hatt noen fryktelig svake kamper, Skjærvik har ikke hatt det, han har bare hatt en serie med hårreisende tabber. Med ny trener inn starter spillerne med i hvert fall noe som ligner på blanke ark. Det gir spillere som Slørdal en mulighet, samtidig som Skjærvik ikke starter med så stor balast som ellers. Dessverre for han er det snakk om de tre siste kampene, så noe mer krevende å få blanke ark sammenlignet med en som har de fleste tabbene sine fra i fjor. Blir absolutt ikke overrasket om Slørdal får en ny vår.
                            Enig i vurderingene dine her. Har irritert meg grønn over en del av valgene til Slørdal, men de blekner som du sier mot Skjærviks "serie med hårreisende tabber." Problemet er nok at de fleste her forventet mer av Skjærvik enn av Slørdal, med tanke på hvor de kom fra - samt at Skjærvik stryker mange mot hårene ved å fremstå som om han ikke bryr seg.

                            Eirik Bakke får gjøre et valg basert på hans erfaring og hva han ser på trening, som du sier har både Skjærvik og Slørdal nå en unik mulighet til å nullstille, og vise at de faktisk har noe å komme med. Sannheten er vel at dersom Roseth ikke hadde blitt overfalt, så hadde hele denne diskusjonen vært akademisk.

                            Kommentar

                            • Lars Henrik Dahl
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2020
                              • 2087

                              Opprinnelig skrevet av G-Man

                              Enig i vurderingene dine her. Har irritert meg grønn over en del av valgene til Slørdal, men de blekner som du sier mot Skjærviks "serie med hårreisende tabber." Problemet er nok at de fleste her forventet mer av Skjærvik enn av Slørdal, med tanke på hvor de kom fra - samt at Skjærvik stryker mange mot hårene ved å fremstå som om han ikke bryr seg.

                              Eirik Bakke får gjøre et valg basert på hans erfaring og hva han ser på trening, som du sier har både Skjærvik og Slørdal nå en unik mulighet til å nullstille, og vise at de faktisk har noe å komme med. Sannheten er vel at dersom Roseth ikke hadde blitt overfalt, så hadde hele denne diskusjonen vært akademisk.
                              Tjaaaa, Slørdal ville vært helt ute i kulda. Skjærvik hadde nok utfordret Garnås slik det var tenkt, men vi hadde ikke blitt holdt gisler av vår egen skadesituasjon. Denne har ført til at vi ikke en gang kan benke spillere som er en omvandrende ulykke. Uten overfallet av Roseth ville vel heller ikke Tønnesen fått skadene sine, Hans ville blitt igjen i sørlige strøk, og sola ville alltid skint på Åråsen.

                              Kommentar

                              • G-Man
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2011
                                • 3149

                                Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
                                Skjærvik hadde nok utfordret Garnås slik det var tenkt
                                Nei, nei ingen kan utfordre Garnås - han er søren meg den viktigste signal-spilleren vi har i laget (og helt etter Bakkes smak, slik jeg vurderer det).

                                Kommentar

                                • MortenA
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2007
                                  • 3352

                                  Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                                  Sant. Slørdal spilte også i en uvant rolle i enkelt-kamper. Når det er sagt, Slørdal har hatt noen fryktelig svake kamper, Skjærvik har ikke hatt det, han har bare hatt en serie med hårreisende tabber. Med ny trener inn starter spillerne med i hvert fall noe som ligner på blanke ark. Det gir spillere som Slørdal en mulighet, samtidig som Skjærvik ikke starter med så stor balast som ellers. Dessverre for han er det snakk om de tre siste kampene, så noe mer krevende å få blanke ark sammenlignet med en som har de fleste tabbene sine fra i fjor. Blir absolutt ikke overrasket om Slørdal får en ny vår.
                                  Slørdahl har en historie med svake kamper, men de er to år tilbake i tid. Han er 23 år og var veldig uerfaren den gang. Han har gjort god figur de gangene han har fått sjansen i år, og det er hva jeg baserer meg på. Dessverre er han sannsynligvis tapt fra nyttår. Med signeringen av Sandefjordstopperen, så er stopperkvota fylt.
                                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                  Kommentar

                                  Working...
                                  😀
                                  😂
                                  🥰
                                  😘
                                  🤢
                                  😎
                                  😞
                                  😡
                                  👍
                                  👎